Opel ar putea muta producţia lui Mokka în Spania

Publicat marţi, 11.06.2013 11:51 de Sebastian Toma

General Motors ar putea să mute o parte din producţia lui Opel Mokka la fabrica din Zaragoza, Spania, pentru a rezolva problemele de capacitate neocupată la respectiva uzină.

General Motors intenţionează să mute o parte din producţia lui Opel Mokka de la uzina din Coreea de Sud la fabrica sa din Zaragoza, Spania. Potrivit cotidianului Handelsblatt, citat de Automotive News, decizia are în spate trei motivaţii – reducerea timpului de aşteptare pentru livrarea modelului Mokka,  eliminarea riscurilor legate de eventualele probleme cu furnizorii din Coreea de Sud şi remedierea problemelor legate de capacitatea neutilizată a unor uzine din Europa. În plus, mutarea unei părţi din producţia de Mokka la o uzină din Europa îi va ajuta pe nemţi să se pregătească de lansarea noii generaţii, despre care au spus deja că o vor construi într-o uzină de pe Bătrânul Continent.

Fabrica Opel din Zaragoza produce în prezent modelele Corsa şi Meriva. Experţii din industrie estimează că Opel va putea să-şi reducă pierderile prin ocuparea capacităţii libere de la această uzină cu ajutorul unui model care să se vândă bine, iar Mokka ar fi candidatul perfect pentru această poziţie. Pentru moment, reprezentanţii Oipel au recunoscut că îşi evaluează posibilităţile pentru producţia suplimentară de SUV-uri subcompacte, dar au refuzat să discute punctual despre mutarea producţiei la fabrica lor din Spania.

Fratele de platformă al lui Opel Mokka, Chevrolet Trax, nu va fi produs în Europa în viitorul apropiat, spun purtătorii de cuvânt ai mărcii în urma discuţiilor cu reprezentanţii Automotive News. Cei de la Opel evaluează mai multe modele a căror producţie o pot muta pe piaţa din Europa, fiind vizat SUV-ul Antara, în timp ce lui Agila i se pregăteşte un succesor. Generaţia precedentă a lui Agila a fost produsă în Ungaria, la fabrica Suzuki unde era construit şi fratele său de platformă, Splash. Între timp, nemţii au încheiat parteneriatul cu Suzuki şi caută un nou aliat pentru dezvoltarea de modele de segment A, iar cei de la PSA ar putea ocupa şi această poziţie.

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • Hyundai Curb, marţi, 11.06.2013 12:10

    Arata ca un cos nestors. S-o mute mai bine in oceanul Pacific. Cat mai departe de noi. Preferabil in insula Pastelui ca atunci cand o sa fie intrebat de client cand ii vine masina, vanzatorul sa-i raspunda "Moca iti vine de Pastele Cailor, inteleles?"

  • inexorabil, marţi, 11.06.2013 12:41

    "Furnizori din Coreea de Sud"......de fapt, GM-ul actual isi potcoveste masinile cu chinezarii tehnico-mecano-electronice. TOATE masinile. Si apoi practica in toata lumea politica pretului de dumping (culmea, desi cheltuielile de productie sunt relativ scazute!), "inspiratie" manageriala care-i mentine in coasta liderului Toyota cu o abundenta de vanzari in zone "de criza". Altadata, GM se mandrea cu Fisher Body Division, un monument inegalabil de stiinta, cercetare, testare si aplicatii moderne/avangardiste si de calitate, indiferent de costurile aferente.......O tempora! Daneeeee (Akerson), duceti-va, tati, in cosmos, pe urmele lui Picard (nu pe Insula Pastelui, cum vrea colegu' de mai sus), ca sa le vindeti ciurucuri klingonienilor & ferengilor. Care, desigur, si ei zbarnaie in engleza. Panimaiesh?

  • corb, marţi, 11.06.2013 12:50

    invidiosi pe succesul altora:)

  • inexorabil, marţi, 11.06.2013 14:24

    In caz ca nu s-a inteles care-i treaba cu dumping-ul, trebuie precizat ca, in cadrul GM, numai Opel & Chewoolet il aplica, "recuperand" si "plusand" apoi prin reteaua sistematizata, super-organizata si...super-accesibila, a pieselor de schimb/manoperelor de interventii, facilitata de rulajul comercial frecvent, care se bazeaza pe principiul "short life for cars". Un teren propice de rentabilitate asigurat de asocierea "desteapta" low cost-fiabilitate premeditat jalnica. Nu uitati ca Opel ramane indetronabila in Romania in postura de "masina saracului", in ciuda eforturilor Daciei de a-i rapi "coroana". Deci ceea ce behaie GM despre "capacitati neutilizate" inseamna doar un eufemism pertinent, ales cu grija, menit sa risipeasca banuielile asupra tendintei de universalizare a conceptiei "castigatoare". Dar, desi vor miza pe trucul trucurilor cu mai multa obstinatie decat rivalii lor si ii vor bate constant la atractivitatea preturilor, Akerson si sleahta lui de cocalari cu cravata se vor plasa sub Toyota si VAG la finele anului, deoarece o axioma veche certifica faptul ca, de regula, iti trebuie multa minte ca sa fii prost.

  • Antiamericanul, marţi, 11.06.2013 14:52

    trax, crax, moca, boca... Zici ca-i pusculita PORC !

  • antiprostie, marţi, 11.06.2013 17:33

    Mokka si Trax arata mult mai bine decat pocnitoarea aia numita Juke.

  • hmm, marţi, 11.06.2013 18:00

    Juke vs Moka? Crazy Juke vs. Overweight American? Wildlife vs. domestic? Eheeee... mai bine diavol tasmanian decat porc !