Oficial: Volkswagen Routan, urmasul lui Bulli
Cu o zi inainte de marea premiera de la Chicago, urmasul legendarului microbuz Bulli a fost dezvaluit.
Cu ceva timp in urma, surse din interiorul Volkswagen anuntau renasterea legendarului microbuz Bulli, care a facut furori la inceputul anilor '50. Se pare ca zvonurile au avut un sambure de adevar, constructorul german intentionand sa dezvalui noua generatie a modelului VW Bulli cu ocazia Salonului Auto de la Chicago, care isi va deschide portile maine.
Surpriza pregatita de Volkswagen a fost insa stricata de o incalcare a embargoului, care a dus la publicarea primelor poze si informatii oficiale ale modelului, cu o zi inainte de marea premiera. Noua generatie Volkswagen Bulli se va numi Routan si va fi disponibila mai intai pe piata americana.
Continuatorul microbuzului Bulli a imprumutat platforma si unele componente de la actualul Chrysler Town & Country, dar a pastrat din fericire liniile traditionale Volkswagen. Blocurile optice fata preiau liniile actualelor modele din gama constructorului german, insa designul partii posterioare vine cu un aer nou, mult mai atragator.
Interiorul pastreaza trei randuri de scaune, accesul pasagerilor fiind usurat de cele doua usi cu sistem de glisare. Locurile din spate ofera un sistem audio-video performant cu ecrane LCD de 9 inch, casti fara fir, telecomanda, navigatie prin satelit cu hard disk de 20 de Gb.
Sub capota, americanii vor regasi propulsorul V6 de 3.8 litri, 197 de cai putere si cuplu motor de 310 Nm, conectat la o transmisie automata cu sase trepte. Versiunea de top va beneficia insa de serviciile unui V6 de 4.0 litri, 250 de cai putere si 358 Nm.
Pentru o mai buna manevrabilitate, Routan va dispune de o suspensie si o directie modificate, imprumutate de la modelele europene. Pentru inceput, Volkswagen a anuntat ca microbuzul Routan va avea un pret de pornire chiar mai mic de 25.000 de dolari.
via | CarScoop
Ca si new VW Beetle, va fi un fiasco. Broscuta veche era preferata pt ca era ieftina si fiabila. Cea noua nu mai este 'eftina deloc: e la fel de scumpa ca o Skoda Octavia. Asa ca piata pt Routan ramane piata USA.