OFICIAL: Volkswagen Passat este Maşina Anului 2015 în Europa

Publicat luni, 02.03.2015 18:28 de Sebastian Toma

Organizatorii Car of the Year au anunţat câştigătorii ediţiei 2015 a concursului. Ediţia din acest an a fost câştigat de Volkswagen Passat. Modelul german a fost urmat de Citroen C4 Cactus şi Mercedes-Benz C-Klasse.

La doar două zile după ce Volkswagen Passat şi-a adjudecat titlul Autovot 2015, acordat de cei peste 22.000 de votanţi unici ai competiţiei noastre, specialiştii din juriul European Car of the Year confirmă decizia publicului Automarket: Volkswagen Passat este numit marele câştigător al titlului de Maşina Anului 2015 în Europa.

Juriul format din jurnalişti auto europeni de la cele mai apreciate publicaţii de pe Bătrânul Continent a decis că modelul german este cel mai bun dintre candidaţii din acest an. Pe locul doi s-a clasat Citroen C4 Cactus, o prezenţă interesantă, urmată de Mercedes-Benz C-Klasse.

Surpriza din acest an a fost, cu siguranţă, rezultatul bun al carismaticului crossover franţuzesc. Premiul a fost decernat în acest an în cadrul Salonului Auto de la Geneva de către Hakan Matson, preşedintele juriului COTY, iar el a fost ridicat de Karl-Heinz Neusser, şeful departamentului de dezvoltare tehnică de la Volkswagen.

Poz. Model Punctaj
1 Volkswagen Passat 340
2 Citroen C4 Cactus 248
3 Mercedes-Benz C-Klasse 221
4 Ford Mondeo 203
5 Nissan Qashqai 160
6 BMW Seria 2 Active Tourer 154
7 Renault Twingo 124

Pentru a fi eligibil în competiţia Car of the Year 2015, un model trebuie să fie disponibil pe piaţă înainte de finalul anului 2014, iar estimarea de vânzări trebuie să depăşească 5.000 de unităţi pe an. Un total de 31 de automobile au fost eligibile pentru Car of the Year 2015, dar după primele faze ale competiţiei au rămas doar şapte modele care au candidat pentru titlul de Maşina Anului în Europa. Anul trecut, titlul de Maşina Anului în Europa i-a revenit lui Peugeot 308. În 2013, titlul de Maşina Anului în Europa a fost adjudecat de Volkswagen Golf 7.

CÂŞTIGĂTORII PRECEDENŢI

Ediţie COTY Marcă şi model
2014 Peugeot 308
2013 Volkswagen Golf 7
2012 Opel Ampera/Chevrolet Volt
2011 Nissan Leaf
2010 Volkswagen Polo
2009 Opel Insignia
2008 Fiat 500
2007 Ford S-Max
2006 Renault Clio
2005 Toyota Prius
2004 Fiat Panda
2003 Renault Megane
2002 Peugeot 307
2001 Alfa Romeo 147
2000 Toyota Yaris
1999 Ford Focus
1998 Alfa Romeo 156
1997 Renault Megane Scenic
1996 Fiat Bravo/Brava
1995 Fiat Punto
1994 Ford Mondeo
1993 Nissan Micra
1992 Volkswagen Golf
1991 Renault Clio
1990 Citroen XM

Via COTY

  • Andi, luni, 02.03.2015 18:34

    A fost concurs sau licitatie? :)

  • LauCalin, luni, 02.03.2015 18:45

    A fost multa spaga. ;)

  • Bordars, luni, 02.03.2015 18:55

    Clar!! Conspiratie masonica. Cum sa nu castige mazda6 sau toyota avensis sau mondeo? Stim cu totii, japonezele au fiabilitate de nu se poate.Eu personal am un prieten cu o Toyota Auris din 2006 care are 450.000 km si nu i-a schimbat nici macar uleiul din motor O DATA, de distribuitie nici nu mai vorbesc. Fiabilitate, nu gluma. Japonezele ca japonezele, dar Mondeo ce facem cu el? Cum sa nu castige aceasta opera de arta in fata designului "sters","imbatranit" al Passatului? Nu incape indoiala, conspiratie masonica si spaga la nivel inalt, altfel nu-mi explic.

  • Andi, luni, 02.03.2015 19:23

    @Bordas - you're not funny...

  • 2-10, luni, 02.03.2015 19:24

    Das Auto

  • 2-10, luni, 02.03.2015 19:30

    Cumpara-l tu :)) Iar au inmultit germanii rezultatele cu 10 fara sa influenteze castigatorul concursului ? :) Pompati bani in reclame germanilor daca vreti sa ajungeti constructorul mondial numarul 1 !

  • Misu, luni, 02.03.2015 19:33

    Daca as face parte din juriu si as primi spaga un passat din asta full care ajunge la vreo 70.000 de euro, l-as vota si eu. L-as vinde apoi la un roman "tdi-st pur-sange" si mi-as lua o masina adevarata cu banii astia.

  • Bordars, luni, 02.03.2015 19:42

    @Andi: Nici n-am vrut sa fiu funny. Pur si simplu am anticipat ce va urma la comentarii, si am vrut si eu sa fiu in trend.

  • Mihai, luni, 02.03.2015 19:49

    @Misu, buna idee. De fapt eu as mai puncta : i-as mai trage si un ''subufar'' si niste jante ''S line'' , ca sa il vand cu 75k la romanul spalat pe creier,care sigur ar cumpara asa ''frumusete'' si la 100 de mii. Dupa aceea cu banii de pe el iti poti cumpara nu una , chiar 2 masini adevarate din segmentul asta. Dupa mine as alege : Mazda 6 facelift 2.5 192cp 4x4 ( 35.000 euro ) si Lexus IS250 208 cp ( 36.000 Euro ) . on topic: Este clar ca traim intr-o lume ''corupta'' . De fapt fara coruptie ''am murii de foame'' , nu numai noi oamenii de rand, ci si marii producatori auto. Coruptia este un cuvant special abordat de VAG. Este imposibil ca designul sters si anost abordat de Passat sa fie atat de ''iubit'' , chiar azi am facut un experiment pe cineva cu mai putina cultura automobilistica ~ varul meu, care desi are 6 anisori, a pus fix degetul pe poza cu Mazda 6 intr-o revista in care era prezentat si Passat, a zis ca '' o asa masina bleah nu a mai vazut'' .

  • mowgli, luni, 02.03.2015 20:04

    O zi trista

  • vianu, luni, 02.03.2015 20:47

    la articolul precedent pe aceasta tema, am luat o carca de manute rosii. N-am inteles exact logica acestora dar revin fix cu ceea ce am scris data trecuta: 1. BMW serie 2...sper 2. Cactus...cred 3. Passat...nu m-ar mira Deci am sperat ca BMW sa castige (imi place la maximum), Cactus mi-a confirmat ideea originala din spatele acestui concept cu un binemeritat loc 2. In rest...nu ma mira.

  • hai ma ce naiba, luni, 02.03.2015 21:28

    Eu inca il astept pe Marean Nedelcu,sa ne zica cum sta treaba cu Volga , pardon Mokwicz, preferatul lui. Va fi fain............ am nevoie sa ma binedispun dupa o zi de munca :))) .

  • mm, marţi, 03.03.2015 07:50

    eu as fi votat twingo, este cea mai inovativa (si nu ma refer la mambo jambouri electronice facute sa-ti ia ochii), este eco (si nu pentru ca are consum mic la 80/h), este funny (si nu pt. ca atinge suta in 3s) Din pacate in orase supraaglomerate vedem din ce in ce mai multe balene si din ce in ce mai putine masini mici si practice, deci se pare ca filozofia "a mea e mai mare" nu-i valabila doar in rrro.

  • Io, marţi, 03.03.2015 08:06

    tuturor celor care nu le place VAG sper sa nu aveti ocazia sa conduceti o masina construita de acest grup niciodata, traiasca tigaile asiatice

  • hazard, marţi, 03.03.2015 08:20

    Vai!! Toata lumea plange :))))

  • mishazaitev, marţi, 03.03.2015 10:46

    q.e.d. si inca ceva! Faptul ca in top 7 exista o singura masina japoneze iar aceea produsa de un concern din care face parte un grup european, condus de un european, spune foarte mult. Topul dovedeste cu varf si indesat faptul ca vaicarelile fan(atic)ilor masinilor japoneze care pun, vezi Doamne, apetenta romanilor pentru masini europene pe seama lipsei lor de educatie in domeniul auto, sunt rodul propriilor lor frustrari. Desigur ca premiul are si o componenta subiectiva, insa aceasta nu stirbeste cu nimic din veridicitatea faptului ca europenilor le plac masinile europene. "Dar, Mondeo?" , vor zice unii? In general produsele Ford Europa sunt percepute ca fiind europene, indiferent ca poarta sigla unui producator de peste ocean, a afirma altceva reprezentand o eroare tot la fel de mare cu a spune ca Opel face masini americane doar pentru ca apartine grupului GM! @Bordars Foarte inspirat comentariul tau! Si a avut rolul de a taia din lamentarile unora. Bravo!

  • hazard, marţi, 03.03.2015 13:04

    @Bordars iar tu esti masonul sef :)))) Vorba ta, cum sa nu iasa noul Ford Mondeo??? Pffff

  • mishazaitev, marţi, 03.03.2015 15:29

    @hazard' Asa e. As putea sa jur ca Bondars este Mare Maestru si are Rangul 33! -:::)))))))))))))

  • Criticul, marţi, 03.03.2015 20:17

    Dragi TDI-isti VAG-inisti, nimeni nu are nimic cu voi! Felicitari ca ati castigat aceasta distinctie, asa ca dati navala si cumparati volkswaganuri. Visati la passatul de 60-70 mii de euro si cumparati polo, golf sau passat de 15-30 mii de euro, bineinteles un tdi, ca la tsi va cade lantul si rade lumea de voi. La banii pe care o sa-i dati nu o sa aveti nici pe departe tehnologia mult mediatizata si premiata de la modelul de 60 mii, dar o sa aveti super design (ca e model absolut nou, chiar daca o sa va fie greu sa o deosebiti in parcare de modelul vechi al vecinului), fiabilitate maxima (in perioada de garantie) si mai ales veti fi invidiati de toata lumea!