OFICIAL: Volkswagen 1.4 TSI este Motorul Anului 2010

Publicat joi, 24.06.2010 10:23 de Mircea Meșter

Volkswagen, BMW, Fiat, Toyota, Mercedes şi Audi sunt cei şase constructori care au reuşit să primească premii la ediţia 2010 a competiţiei International Engine of the Year.

Cele 12 premii ale ediţiei 2010 a concursului anual International Engine of the Year (IEY) au fost împărţite de doar 6 producători auto. Dacă Volkswagen a primit cea mai importantă distincţie a concursului, BMW a punctat la volum, primind cele mai multe premii în 2010. Mercedes şi Toyota au primit câte două premii, în timp ce Fiat şi Audi şi-au adjudecat câte unul.

VOLKSWAGEN ARE MOTORUL ANULUI

Cel mai important premiu al competiţiei, Motorul Anului 2010, merge pentru a doua oară consecutiv la Volkswagen, pentru unitatea TSI de 1.4 litri de pe Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan şi Seat Ibiza Cupra. Juriul a apreciat faptul că motorul germanilor rămâne cea mai bună combinaţie de tehnologii care produc o putere mare în condiţiile unor emisii şi ale unui consum coborâte. Acelaşi motor VW a primit, normal, şi premiul pentru categoria Motoare între 1.0 şi 1.4 litri, însă nu a mai reeditat performanţa de acum un an an, când unitatea germanilor a primit premiul pentru cel mai ecologic motor din competiţie.

TOYOTA BATE TOT PE "VERDE"

În acest an, râvnita distincţie Cel mai "verde" motor a fost primit, previzibil, de sistemul hibrid dezvoltat de Toyota pe noua generaţie Prius şi pe noul Auris Hybrid. Acelaşi constructor nipon şi-a adjudecat premiul pentru Motoare sub 1.0 litru, propulsorul cu trei cilindri care echipează Aygo, iQ, Yaris, Subaru Justy, Peugeot 107 şi Citroen C1 fiind la al patrulea premiu consecutiv în această categorie.

DEBUT CU DREPTUL PENTRU FIAT MULTIAIR

Tehnologia MultiAir, lansată în cursul anului trecut şi apărută în gama în 2010, le-a adus celor de la Fiat premiul pentru Cel mai bun motor lansat în ultimul an, unitatea 1.4 MultiAir de pe MiTo şi Giulietta reuşind să bată toţi concurenţii. Conform declaraţiilor membrilor juriului, acest motor a fost apreciat pentru faptul că reuşeşte să ridice puterea maximă cu 10% în condiţiile în care consumul scade cu 10 procente.

BMW IA PATRU PREMII

BMW merge pe linia cu care ne-a obişnuit în ultimii ani, bavarezii plecând acasă cu cele mai multe trofee de la această ediţie a concursului IEY. Oarecum previzibil, unitatea de 1.6 litri Turbo dezvoltată împreună cu PSA Peugeot-Citroen a primit distincţia supremă în categoria Motoare între 1.4 şi 1.8 litri. Motorul care poate fi găsit pe Mini Cooper S, Mini JCW, Peugeot 207, Peugeot 308, Citroen C4 şi Citroen DS3 a reuşit astfel să câştige categoria sa pentru al patrulea an consecutiv. Celelalte premii primite de BMW au fost adjudecate de unitatea diesel Twin Turbo de 2.0 litri (123d şi X1 23d) la categoria Motoare între 1.8 şi 2.0 litri, de unitatea Twin Turbo de 3.0 litri (35i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i şi Z4) la categoria Motoare între 2.5 şi 3.0 litri şi de propulsorul V8 de 4.0 litri de pe M3 la categoria Motoare între 3.0 şi 4.0 litri.

MERCEDES ŞI AUDI

Nici Mercedes nu a plecat acasă cu mâna goală, la Stuttgart ajungând premiile la categoriile Motoare de peste 4.0 litri şi Motoare de performanţă. Premiată a fost unitatea AMG de 6.2 litri. În sfârşit, motorul de 2.5 litri Turbo cu cinci cilindri de pe Audi TT-RS a primit premiul cel mare la categoria Motoare între 2.0 şi 2.5 litri.

  • george, joi, 24.06.2010 12:45
    STIFT DE MOTOR

    pe caruta de masina...

  • navalitorul, joi, 24.06.2010 13:09

    unde e fanii fiat sa ne povesteasca despre al lor 1.4 vs vw 1.4 :D

  • Panzer, joi, 24.06.2010 13:41

    1.4 Tsi castiga engine of the Year si tot timpul se vor gasi carcotasi romanii care cunosc mai bine motorul asta chiar si decat cei care l-au facut. Nu voi intelege niciodata cum e sa fi FAN marca X si sa arunci cu rahat pe restul marcilor. Ps: cel mai bun ulei pentru Logan este BUNICA dublu rafinat!

  • grecu, joi, 24.06.2010 13:56
    ...

    Fanii Fiat ' e' langa fanii VW iar daca citeai tot clasamentul , la categoria Best New Engine , 1.4 multiair turbo i-a luat fata lui 1.2 tsi ( locul 3 ) , la fel si la Green Engine , iar la 1.0- 1.4 l , acelasi motor al italienilor a iesit pe locul 2 ( chiar sub 1.4 tsi - care dpdv al performantelor este si normal sa fie peste restul , fie si numai pt faptul ca este ' bine ' supraalimentat , dar cu cap ) . Concluzia este ca , la nivel de grup: BMW, VW,Fiat ,Toyota, Mercedes, Honda,Subaru investesc enorm in tehnologie iar rezultatele se vad , nu numai in premii , ci si in practica

  • BKM, joi, 24.06.2010 14:53

    Mai eu am un 1.4 TSI pe un golf 6 de 122 de cai,nu pot spune k sunt dezamagit de el,dar consumul este departe de cel afisat de ei,probabil ca fac consumul in laborator nu pe sosea.In cifre daca la drum lung ajunge unde la 5,in oras pe un trafic sem-aglomerat de Bucuresti media este undeva la 12-14...departe de consumul din carte

  • BMW_CS, joi, 24.06.2010 15:34
    :D

    stiu ca o sa fiu putin off topic dar, ce urechi are omu' ala din poza. :)))

  • unckle, joi, 24.06.2010 15:39

    LoL ma.. ala cred ca prinde bulgarii cu antenele alea :)) ontopic : este cam "ok " clasamentul, dar se vede o stagnare in zona de peste 2.5l unde aceleasi motoare iau premii de cativa ani...

  • LauCalin, joi, 24.06.2010 15:57
    bravo lor

    Cea mai tare faza mi se pare ca Toyota castigat la categoria 1.0-1.4 cu un motor care a aparut vreo 8 ani (1.0). Cat despre premiile BMW, bravo lor, nimic nou. Insa mi s-ar parea corect ca un astfel de premiul sa ajunga si la PSA,, pentru ca BMW a colaborat cu ei pentru 1.6 Turbo. Acu' nu stiu cum ar fi mai bine sa se procedeze, sa se faca o macheta sau sa-l imparta in doua (la propriu:)) ) Chiar, a sesizat cineva ca PSA nu a luat nimic?

  • I.O.N, joi, 24.06.2010 16:19
    @LauCalin

    Nu au cum sa le dea un premiu cred ca il scapa pe jos aia :) motorul este 100% BMW au lansat si ei zvonul BMW - PSA sa ii mai scoata din anonimat! Oricum bravo BMW pentru cele 4 premii.In ciuda expertilor internauti rumani clasamentul sta complet diferit fata de ce rahat mananca ei !! Oricum vad ca slaba activitate pe forum din partea lor ma gandeam ca mai apar macar cu "au dat spaga vw sa castige iar" chestiuni grele tipic romanesti!

  • LauCalin, joi, 24.06.2010 16:50
    @Ion

    Hai mai, Ioane, o luam de la capat?! Adica si BMW si PSA recunosc ca motorul de 1.6 Turbo a fost un proiect comun numai fanii zic altceva. Nu stiu, dar se pare ca (unii) fani ai nemtilor au o parere foarte buna desprea masinile nemtesti, uneori poate chiar mai buna decat a inginerilor care le proiecteaza, si cred ca nu au concurenta. Desi ingierii nu ar zice ca e asa. :)))

  • aaa, joi, 24.06.2010 17:33
    @mh

    . . . care este 6 de fapt :). e greu si cu numaratul pentru unii :)

  • Esan, joi, 24.06.2010 18:02

    Mercedes e intr-o lume a lor, era clar ca premiul primit de ei este asa sa nu para ca lumea nu-i baga in seama. Cu motoare de 6 l, poate doar Iveco sau MAN sa-i concureze :)), nu spun nimic rau de Mercedes, fac masini extraordinar de frumoase, respect pt masinile lor! Ma bucur foarte mult pt VW si pt unitatile lor TSI, este adevarat ca motorul 1.4 tsi de 122 si cel de 125 de pe vechile generatii, este cam obosit fata de cel de 160 si 180 cp. Oricum eu sunt de parere ca VW are cele mai bune motoare pe benzina, ma refer la performante si fiabilitate iar la capitolul diesel, nu incape loc de indoiala BMW, s-a vazut si la editia de anul acesta. Unde e Audi?

  • eu, joi, 24.06.2010 19:29
    pt BKM

    NU va inteleg frate cum scoateti voi consumurile astea..BKM depinde cum mergi tu.. eu am 1.8 tsi 160 cp si pe trafic semiaglomerat cum zici tu scot consum 11-12 si pe aglomerat 13. seaara dupa 12 am avut si consum 8 traseu timpuri noi-big berceni-rahova-unirii-timpuri noi si nu o singura data ci mereu

  • 335i, joi, 24.06.2010 19:36

    felicitarii VW, ma bucur k specialisti apreciaza munca celor de la VW.

  • Indru, joi, 24.06.2010 20:01
    Oare ?

    @ i.o.n. Tu precis esti un gica contra. Mai documenteaza-te, mai citeste, mai intreaba si dupa aia poti sa vorbesti. Sau tu vorbesti sa te afli in treaba ?

  • BMW, joi, 24.06.2010 20:41
    Bayerische

    Felicitari BMW ca a castigat toata gama accesilbila de la 2-4 litri. VW cu un motor campion se duce acasa . Dar BMW cu 4 motoare pe categorii cele mai multe motoare care au dat clasa rasurilor de la Audi si Mercedes

  • BMW, joi, 24.06.2010 23:01
    POWER

    ALde minus care imi dati si Adio sau audi ca e cam tot pe acolo. Cand o sa fiti asa prezenti in lista precum e BMW in lista de mai jos atunci o sa fiti nr.1 in lume. BEST ENGINE IN THE WORLD 2010. .1. Motoare mai mici de 1,0 litri Toyota: 1,0 litri 2. Motoare între 1,0 şi 1,4 litri Volkswagen: 1.4 TSI 3. Motoare între 1,4 şi 1,8 litri BMW-PSA: 1,6 turbo 4. Motoare între 1,8 şi 2,0 litri BMW: 2,0 diesel 5. Motoare între 2,0 şi 2,5 litri Audi: 2,5 turbo 6. Motoare între 2,5 şi 3,0 litri BMW: 3,0 Twin Turbo cu injecţie directă 7. Motoare între 3,0 şi 4,0 litri BMW: 4,0 V8 8. Motoare peste 4,0 litri Mercedes: 6,2 AMG

  • Kvist, vineri, 25.06.2010 12:12

    @BMW Tu nu ai nici macar Logan si vb de BMW parca ai fi actionar la ei. In lista ta este si I Audi: 2,5 turbo - dupa ce ca esti p... mai esti si chior.

  • Rio, vineri, 25.06.2010 12:46

    Un clasament corect. Nu sunt fan VW insa recunosc suprematia cand o vad. Motorul de 1.4 TSI chiar este o mica bijuterie. Pentru performantele care le are consumul este super, si taxele mici si mai super. BMW a punctat frumos acolo unde este intr-adevar cel mai bun. Motoare de 2.0, 3.0 diesel si 1.6 benzina. Audi a luat pe merit premiul pentru 2.5 Turbo, chiar este un motor bun, iar TT-RS chiar este o reusita din partea lui Audi, una aproape neasteptata. Eu as mai fi bagat o distinctie, cel mai fiabil motor. Chiar as fi fost curios cine o lua. Eu as fi mers pe 2.0d de la BMW :P Cat despre vesnicii comentatori care ridica in slavi o marca si le denigreaza pe celelalte, locul vostru nu este aici. Mergeti in fata blocului si debitati acolo prostiile ce va circula prin teasta. Toate cele bune

  • tattae, vineri, 25.06.2010 13:03
    @esan

    chiar daca au motoare mari cei de la Top Gear au spus intr-un episod ca S-Classe cu motor de 5l si ceva are emisiile de noxe mai mici decat Toyota Prius asa ca o comparatie cu Iveco sau Man e prea de tot. All in all ma asteptam ca 1.4 de la VW sa castige

  • BKM, vineri, 25.06.2010 18:53
    pt eu

    Exact ce ziceam,usurel mai scazut,faza e k tu ai vro 40 de cai peste.Mai bine imi luam motor mai mare,stiam o treaba daca consumurile tot sunt asemanatoare,nu?

  • elu, vineri, 25.06.2010 19:48
    1.4 tsi

    eu am tsi de 160 pe golf 6. e incredibil mai ales cuplat cu dsg (cea mai buna cutie automata din lume). putere cat ai nevoie in orice situatie. nu ai probleme in trafic, depasesti orice fara efort. poate la asta contribuie si cutia care e repet incredibila. consumul nu da batai de cap

  • Esan, sâmbătă, 26.06.2010 00:22
    TX 0123 NX- este viitorul :D

    Eee, vb si eu asa "din ura" ca nu detin Mercedes, ca sunt amarat si imi cumpar E36 de la Bulgaristan, asa... ca acei fani Audi, care nici macar nu au condus unul, din fata volanului ma refer si nu acela de la consola X-box si care se grabesc sa iasa cu replici acide la adresa persoanelor care "au tupeul" sa sustina ca BMW este o masina mai buna decat Audi. Eu cred ca am avut ce sa adaug la comenturile acestui post atata timp cat detin un 320d e90 si un 1.2 TSI pe Polo 2010. Am primit vreo 5000 de euro sa le fac reclama mai sus! @tattae Imi este greu sa cred ca cei de la Top Gear au sustinut asta, serios acuma. Nu cred ca a ajuns Mercedes sa faca masini mai ecologice ca Prius; In al doilea rand, Mercedes este mare amator la consumul de carburanti, nu cred ca vreun posesor Mercedes se uita la consum sau la emisii cand isi achizitioneaza un S-klasse.

  • BMW, sâmbătă, 26.06.2010 05:22
    @KWIST

    Mie mi-ar fi rusine sa fiu fan audi si sa fiu in lista numai cu un premiu infiltrat printre lista de motoare castigatoare de la BMW/. RIP AUDI. ALL THE BEST Bayerische Motore Werke . BMW FACE legea oriunde.

  • viper, sâmbătă, 26.06.2010 13:53
    @bmw

    bmw face legea oriunde...rip audi...fan audi, ce-i cu tine coptile? daca iti place designul unei masini, dinamica, sau interiorul inseamna ca esti fan? tu deja te termini cand auzi o stire de bmw, iti imaginezi o bataie in ring intre bmw si restu, deschizi calculatoru si pui rapid un clip cu bmw-uri si te culci linistit ca ai mai incercat sa dai o replica cuiva pe automarket

  • warning, marţi, 29.06.2010 13:31
    pentru navalitorul

    "unde e fanii fiat sa ne povesteasca....." nu te supara ca te intreb: " e sub 50 de fani"...?