OFICIAL: Volkswagen 1.4 TSI este Motorul Anului 2010
Volkswagen, BMW, Fiat, Toyota, Mercedes şi Audi sunt cei şase constructori care au reuşit să primească premii la ediţia 2010 a competiţiei International Engine of the Year.
Cele 12 premii ale ediţiei 2010 a concursului anual International Engine of the Year (IEY) au fost împărţite de doar 6 producători auto. Dacă Volkswagen a primit cea mai importantă distincţie a concursului, BMW a punctat la volum, primind cele mai multe premii în 2010. Mercedes şi Toyota au primit câte două premii, în timp ce Fiat şi Audi şi-au adjudecat câte unul.
VOLKSWAGEN ARE MOTORUL ANULUI
Cel mai important premiu al competiţiei, Motorul Anului 2010, merge pentru a doua oară consecutiv la Volkswagen, pentru unitatea TSI de 1.4 litri de pe Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan şi Seat Ibiza Cupra. Juriul a apreciat faptul că motorul germanilor rămâne cea mai bună combinaţie de tehnologii care produc o putere mare în condiţiile unor emisii şi ale unui consum coborâte. Acelaşi motor VW a primit, normal, şi premiul pentru categoria Motoare între 1.0 şi 1.4 litri, însă nu a mai reeditat performanţa de acum un an an, când unitatea germanilor a primit premiul pentru cel mai ecologic motor din competiţie.
TOYOTA BATE TOT PE "VERDE"
În acest an, râvnita distincţie Cel mai "verde" motor a fost primit, previzibil, de sistemul hibrid dezvoltat de Toyota pe noua generaţie Prius şi pe noul Auris Hybrid. Acelaşi constructor nipon şi-a adjudecat premiul pentru Motoare sub 1.0 litru, propulsorul cu trei cilindri care echipează Aygo, iQ, Yaris, Subaru Justy, Peugeot 107 şi Citroen C1 fiind la al patrulea premiu consecutiv în această categorie.
DEBUT CU DREPTUL PENTRU FIAT MULTIAIR
Tehnologia MultiAir, lansată în cursul anului trecut şi apărută în gama în 2010, le-a adus celor de la Fiat premiul pentru Cel mai bun motor lansat în ultimul an, unitatea 1.4 MultiAir de pe MiTo şi Giulietta reuşind să bată toţi concurenţii. Conform declaraţiilor membrilor juriului, acest motor a fost apreciat pentru faptul că reuşeşte să ridice puterea maximă cu 10% în condiţiile în care consumul scade cu 10 procente.
BMW IA PATRU PREMII
BMW merge pe linia cu care ne-a obişnuit în ultimii ani, bavarezii plecând acasă cu cele mai multe trofee de la această ediţie a concursului IEY. Oarecum previzibil, unitatea de 1.6 litri Turbo dezvoltată împreună cu PSA Peugeot-Citroen a primit distincţia supremă în categoria Motoare între 1.4 şi 1.8 litri. Motorul care poate fi găsit pe Mini Cooper S, Mini JCW, Peugeot 207, Peugeot 308, Citroen C4 şi Citroen DS3 a reuşit astfel să câştige categoria sa pentru al patrulea an consecutiv. Celelalte premii primite de BMW au fost adjudecate de unitatea diesel Twin Turbo de 2.0 litri (123d şi X1 23d) la categoria Motoare între 1.8 şi 2.0 litri, de unitatea Twin Turbo de 3.0 litri (35i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i şi Z4) la categoria Motoare între 2.5 şi 3.0 litri şi de propulsorul V8 de 4.0 litri de pe M3 la categoria Motoare între 3.0 şi 4.0 litri.
MERCEDES ŞI AUDI
Nici Mercedes nu a plecat acasă cu mâna goală, la Stuttgart ajungând premiile la categoriile Motoare de peste 4.0 litri şi Motoare de performanţă. Premiată a fost unitatea AMG de 6.2 litri. În sfârşit, motorul de 2.5 litri Turbo cu cinci cilindri de pe Audi TT-RS a primit premiul cel mare la categoria Motoare între 2.0 şi 2.5 litri.
pe caruta de masina...