OFICIAL: Toyota Etios, sedanul ieftin care va concura cu Logan

Publicat marţi, 05.01.2010 13:28 de Sebastian Toma

Lowcost-ul Toyota Etios a fost dezvaluit oficial in cadrul Salonului Auto de la New Delhi. Modelul japonez reprezinta arma Toyota in lupta cu mult mai celebrul Logan, pe pietele din Rusia si Brazilia.

Japonezii de la Toyota au prezentat un nou concept la Salonul Auto de la New Delhi. Modelul este un low-cost care va debuta pe piata din India si va intra ulterior pe pietele din Rusia, Africa de Sud si Brazilia. Toyota a adus ambele versiuni de caroserie ale acestui viitor model la salonul auto indian. Potrivit primelor informatii, noul low-cost de la Toyota va costa circa 7.000 de euro

Exemplarele Toyota Etios prezentate la Salonul Auto de la New Delhi sunt in stadiul de pre-productie, iar lansarea versiunilor de productie va avea loc in decursul acestui an, odata cu debutul pe piata indiana. Toyota Etios va fi disponibil cu doua motorizari pe benzina, de 1.2 si 1.5 litri, in timp ce propulsorul diesel a fost amanat pe o perioada nedefinita de timp. Lowcost-ul de la Toyota nu are sanse de debut pe piata din Europa, iar rivalul principal al acestuia este Maruti Swift, alaturi de alte modele similare, printre care si Logan - in cazul pietelor din Rusia si Brazilia.

Avand in vedere ca noul Etios este un low-cost, cei de la Toyota au eliminat o parte din antifonarea utilizata la celalte modele, precum si numeroase alte elemente de confort. Interiorul va utiliza materiale mai ieftine, iar calitatea finisajelor nu va putea fi comparata cu cea a modelelor vandute pe pietele din Occident. Cu toate acestea, cei de la Toyota vor face un control al calitatii extrem de strict pentru Etios, pentru a nu avea probleme de fiabilitate.

Via | Autoblog

  • ALX.CT, marţi, 05.01.2010 14:05

    Poate ma insel dar in a doua poza seamana putin din laterla cu Dacia Logan iar din interior seamana putin cu Tata Nano.

  • youhooo, marţi, 05.01.2010 14:13
    lowcost

    sincer mai interesant mi se pare cuplul sandero/logan; sunt masini cu mai multa personalitate; in afara de design-ul interior altceva nu mai incanta.

  • Gigi Becali, marţi, 05.01.2010 14:40

    URATA CU SPUME!!!!!!!!

  • dmd, marţi, 05.01.2010 15:33
    Logan

    Nu-mi vine sa cred ca Toyota a ajunsa sa copieze Dacia!

  • AntiProstie, marţi, 05.01.2010 15:51
    Toyota+LowCost=Dacia Logan+Fiat Albea

    Nu o sa ma leg de designul exterior care nu este nici rau, nici spectaculos. Din start trebuie sa fim constienti ca discutam despre un CONCEPT. Designul cu tenta sportiva, ecranul mare din bord, afisajul de fiţe, interiorul "eco-trendy", astea vor fi povesti in varianta de serie. Masina este clar saracacioasa din toate pctele de vedere si la 7000€ (probabil in varianta de baza), daca Toyota nu este un brand popular in India va avea soarta Loganului Mahindra, adica vanzari "cucu". P.S.: Facand o comparatie cu ce exista in prezent, Etios imi aminteste puternic de Fiat Albea inainte de facelift.

  • ignis, marţi, 05.01.2010 16:36
    asemnănare?

    Nu pot spune cât detest comentariile care apar atunci când este prezentată o maşină nouă: are faţă de X, stopurile sunt identice cu cele de pe Y, spatele e copiat după Z. Dar nu pot să nu observ, mai ales din unghiul din care este făcută poza berlinei albe, o asemănare cu Logan. Concură la această senzaţia linia generală, calandrul plonjat în vormă de V, farurile trapezoidale ascuţite la interior, stopurile pe verticală (cel puţin aşa se vede din unghiul respectiv). Dacă ai stiliza puţin această maşină şi ai pune unghiuri mai drepte ai obţine ceva extrem de apropiat de Logan.

  • Carlos, marţi, 05.01.2010 16:53
    7.000 euro pret de pornire, nu e low-cost

    O masina pentru pietele emergente este si Symbol... si ce Symbol este concurent pentru Logan? Un Symbol e 7.300 euro.Cred ca asta va fi principalul concurent, nu Logan.

  • hmy, miercuri, 06.01.2010 03:11

    7000 de euro ca si pret de pornire pentru o masina care daca nu ai sta cateva secunde sa o privesti atent , ai crede ca e un fel de logan cu un facelift . In realitate nu cred ca va fi concurent , pentru ca in final o sa ajunga in jur de 10000 si in varianta de productie parca vad ca o sa fie mai urata ; displayul ala clar va disparea :)) macar de aveau un atu fata de rivali ..

  • Anonim, miercuri, 06.01.2010 07:15
    cred ca glumiti ...

    wtf is that? e cumva urmatorul logan? nu vreau sa par carcotas, dar poza 2 cam asta iti da de inteles. anyway, daca a ajuns toyota sa faca o masina care seamana cu loganul, inseamna ca designerii nostri sunt tari ;)

  • wst, miercuri, 06.01.2010 08:45

    Pretul de pornire trebuia sa fie cel putin la acelasi nivel cu Dacia Logan, daca nu mai ieftin ... Logan porneste de la 5.900 euro. 1.000 euro conteaza pentru o persoana modesta.

  • Dr Felix, miercuri, 06.01.2010 09:41
    sunt un pic sceptic

    Am mai vazut low-cost-uri rivale ale Loganului dar cand au ajuns pe piata erau mai scumpe cu 15% (vorba lui @wst "1.000 euro conteaza pentru o persoana modesta"). Sincer, abia astept un rival adevarat pt Logan! Noua, cumparatorilor, aceasta concurenta ne face bine (la buzunare).

  • george, miercuri, 06.01.2010 11:04

    e logan intreg toata ziua

  • Liviu, miercuri, 06.01.2010 17:17
    Bune comentarii

    Bune comentarii ...ma bucur ca nu v-ati mai "incaierat" cum se procedeaza de obicei. Aveti dreptate asta nu este pret de concurenta cu Logan-ul, eu cred ca s-a gresit titlul la articol.

  • worker, miercuri, 06.01.2010 20:52
    Evident

    Secretul este altul: cei de la Toyota au comandat un kit de Logan, l-au asamblat si iata ce-a iesit... ceva asemanator, nu?!?!

  • ironR, miercuri, 06.01.2010 22:14
    [email protected]

    din ce am constat nu neaparat costul initial conteaza cel mai mult, ci reviziile! Masina o iei o data si bine cum se zice, ca nu o iei in fiecare zi, dar reviziile le faci frecvent. Cea mai buna masina low-cost ar putea fi solenza cu motorul asta de vor sa-l puna pe san'dero 1.2 16V 75CP resuscitata, eventual un face-lift ar sparge piata la 6500-7000 Euro, si in banii astia sigur se duce intr-o varianta full!(airbag-uri, ABS, servo, AC, geamuri el). DAS AUTO!

  • adn opel, joi, 07.01.2010 02:11
    VAI DE NOI

    Masoneria lucreaza O sa se faca tot felul de cazaturi ieftine ca sa imite Loganul,nu vor reusi,masina din Mioveni este imbatabila,avem traditie sa facem masini ieftine si care sa duca ,asa, cat duc ,dar duc,vorba neamtului...este usor sa faci o maisna scumpa dar fff greu una ieftina si buna,ne place sau nu ne place Loganul este lovitura mondiala...daca ar face ceva la tabla si niste piese mai de calitate am pune in bot multe fitze cu nume,despre OREZARI ..sa-i ia dracu de furaciosi si de perfizi cu masinile lor fara sarmsi scumpe la piese calculate sa cada la anumiti km si sa te prajeasca la buzunar,sa auzim de bine.

  • Valentin, vineri, 08.01.2010 08:12
    Nu-mi vine sa cred

    Ati inceput sa laudati LOGANUL ??? Mare minune. Imi amintesc ca doar acum cateva luni citeam pe aici numai critici la adresa masinutei noastre nationale. Felicitari ! Evoluati ! Probabil odata cu varsta !

  • andrei, vineri, 08.01.2010 22:11
    facelift

    linii de logan...faruri putin diferite si portierele...oricum parca arata mai bine:)putin plagiata si imbunatatita...poate vor tine cont de asta designerii de la dacia la urmatorul facelift...daca va mai fi vreo unu :)

  • Me, sâmbătă, 09.01.2010 15:09
    despre toyota

    eu am mai scris pe aici nu o sa ma opresc decat poate daca imi dau cei de la Toyota o masina in locul celei pe care o am in fatza blocului...o panarama de altfel cumparata sh din germania unde si locuiesc dar cu garantie tot de la ei masina fiind practic aproape noua . la 20 de mii de km s-a stricat cutia de viteze in asa fel incat am ramas pe autostrada in ungaria cu ea . Au luat-o nemtii inapoi ...reparat si dupa inca 4 mii iar...sincroanele de data asta ...nemtii nu au mai vrut sa o repare ...logan am avut pana inainte de a o cumpara si l-am dat la 143 de mii de km facuti ca naveta romania germania ...fara absolut nici un defect . nici macar unu . deci faceti si voi un calcul de fiabilitate . Si cazul meu nu e singular pe aici , sunt multi care se vaita de toyota,eu inainte de patanie aveam tot o impresie foarte buna . In fine ideea e ca oamenii sa stie ce cumpara , adica ceva cu foarte multa reclama si calitate nu prea . numai bine