OFICIAL: Primele informaţii despre viitorul Audi A6 Hybrid
Audi A6 Hybrid va debuta oficial în 2012. Sedanul germanilor va oferi 245 de cai putere şi 450 de Nm, garantând în acelaşi timp un consum mediu de 6.4 litri/100 de km.
Audi a publicat astăzi primele informaţii oficiale ale viitorului A6 Hybrid, versiunea sedanului care va încerca să protejeze mediul înconjurător începând cu anul 2012.
Pentru a da naştere unei reţete de succes, inginerii germani au folosit serviciile unui motor pe benzină de 2.0 litri TFSI, cunoscut deja publicului ca fiind capabil să ofere 211 cai putere şi 350 de Nm. Motorul utilizează injecţia directă Audi şi sistemul de control automat al valvelor AVS, tehnologii care îşi aduc o contribuţie importantă în reducerea consumului.
7.3 secunde până la 100 km/h
Motorul termic va fi alăturat unei unităţi electrice de 54 de cai putere, ţinută în viaţă de un set de baterii litiu-ion cu 72 de celule, poziţionat în portbagaj. Graţie combinării celor două soluţii de propulsie, Audi A6 Hybrid totalizează 245 de cai putere şi un cuplu motor de 450 Nm.
Resursele sunt suficiente pentru a imprima un sprint de la 0 la 100 de km/h în 7.3 secunde şi pentru a garanta o viteză maximă de 238 km/h. Chiar şi aşa, Audi garantează un consum mediu de 6.4 litri/100 de kilometri şi emisii de numai 146 g/km.
Portbagaj redus la 375 de litri
Instalarea setului de baterii în portbagaj reduce capacitatea acestuia însă nu cu mult. Sedanul va fi încă dispus să ofere 375 de litri în condiţii normale de încărcare şi 850 de litri când se renunţă la bancheta spate. Deşi va beneficia de acumulatorii litiu-ion, A6 Hybrid va păstra şi rezervorul de benzină standard, care înghite până la 73 de litri. În ciuda instalării pachetului de baterii, care cântăreşte 36.7 kilograme, sedanul nu va depăşi o masă de 1770 de kilograme.
Autonomie în mod complet electric: 3 kilometri
Viitorul Audi A6 Hybrid va fi echipat cu o transmisie automată cu opt rapoarte. Aceasta va oferi celui de la volan trei moduri de funcţionare. Unul EV, în care va avea prioritate motorul electric, o treaptă D în care vor fi utilizate ambele motoare şi o treaptă S unde va fi favorizat comportamentul mai sportiv.
Acestor trei trepte speciale le corespund cinci moduri de funcţionare: unul complet electric, unul complet termic, unul de recuperare a energiei la frânare, unul de putere şi unul hibrid.
Viitorul Audi A6 Hybrid va putea atinge o viteză maximă de 100 de km/h doar în modul electric, autonomie fiind însă de numai 3 kilometri.
Pai 211 si cu 54,nu prea dau 245...