OFICIAL: Porsche confirmă lansarea unui crossover de lux

Publicat luni, 27.09.2010 10:52 de Bogdan Mirică

Martin Winterkorn a recunoscut oficial că Porsche lucrează în prezent la un frate mai mic al lui Cayenne. Crossover-ul ar putea să se numească Cajun şi să debuteze la finele lui 2014.

Lansarea noii generaţii a modelului Cayenne şi debutul lui Panamera au alimentat în trecut zvonurile privind extinderea gamei Porsche cu un nou model, un crossover de lux. Oficialii din Stuttgart au infirmat însă zvonurile de mai multe ori. Atunci când speculaţiile fuseseră îngropate şi nimeni nu se mai aştepta la o răsturnare de situaţie, Martin Winterkorn, preşedintele executiv Volkswagen, revine cu o declaraţie spectaculoasă.

Într-un interviu acordat celor de la Automotive News, Winterkorn a recunoscut oficial că Porsche lucrează în prezent la un frate mai mic al lui Cayenne, aşteptat pe piaţă la finele lui 2014 sau începutul lui 2015. Deşi în trecut presa a făcut referire la modelul german sub numele Roxster, publicaţia lansează o nouă ipoteză, potrivit căreia crossoverul ar putea să se numească Cajun.

Modelul Porsche va folosi platforma şi mai multe componente ale viitoarei generaţii Audi Q5, costurile dezvoltării şi producţiei urmând să fie astfel împărţite. Viitorul Cajun va ajuta constructorul din Stuttgart să îşi atingă obiectivul ambiţios de a vinde 150.000 de exemplare pe an, la nivel global. 

via | automotive news

  • 8hz, luni, 27.09.2010 13:15

    Uite asa ajunge Porsche dintr-un brand cu accente exclusiviste, o masina comerciala. Se pare ca cei din patronatul VW au aplicat termenul (volkswagen=masina poporului) si asupra Porsche. Pacat... Presupun ca banii dicteaza

  • coco, luni, 27.09.2010 13:32
    furaciosii

    Cica au furat farurile si stopurile de la Renault Megane, cine crede?

  • @ 8hz, luni, 27.09.2010 13:44
    In comparatie cu Audi, BMW si Mercedes, Porsche va ramane o marca exclusiva .

    Porsche nu va produce mai mult de 150,000 de masini pe an pana la sfarsitul acestei decade, in timp ce Audi, BMW si Mercedes spera sa vanda pana in 2020, 2 milioane de masini pe an . Compara cele doua cifre de productie si se observa diferente enorme . Cuvantul exclusiv a capatat o noua semnificatie de la aparitia pe harta automobilismului mondial a doua piete auto ce in urma cu 15 ani existau doar simbolic si anume piata auto din China ( cea mai mare piata auto din lume, in acest in China se vor vinde 16 milioane de masini vs 11 milioane in SUA ) si cea din India . China a devenit cea mai mare piata auto pentru marca VW, GM, Mercedes si Audi . Foarte curand va deveni cea mai mare piata si pentru Porsche si BMW . Iar patronatul VW Group ( 51 % din actiunile VW Group cu drept de vot sunt detinute de descendentii lui Ferdinand Porsche ) in frunte cu Ferdinand Piech, nepotul lui Ferdinand Porsche, va avea grija ca marca Porsche sa fie in continuare perla coroanei in galaxia VW Group .

  • p-george, luni, 27.09.2010 13:47
    @#$!

    Ma obosesc deja frustrarile astea vag... Hai sa gandim un pic. 1. la mana este o firma ca oricare alta al carei scop este profitul. Nu altceva. 2. Cu ce e rau ca largaste gama de produse ? 3. BAg mana in foc ca nu o sa fie mai ieftin decat gama cayman sau boxter, decu nu poti spune ca au scazut stacheta si fac masini ieftine. 4. NU stiu daca stiti dar intr o alianta din asta nu dicteaza vw tot ce se face, aliantele sunt facute pt a imparti materiale tehnologii e.t.c. "The Porsche Automobile Holding SE is responsible for the stock of the operating subsidiary, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, and for the investments in Volkswagen AG. With the new structure, Porsche ensures that the autonomy and independence of the traditional Stuttgart-based company remain fully protected. This is the main purpose of separating holding and operating activities. At the same time, the holding also represents a single company responsible for the management of stock." Si nu in ultimul rand 5, nu stiu in ce popor traiesti tu insa pe aici pe la mine nu are toata lumea porsche.

  • @p-george, luni, 27.09.2010 16:17

    ...as la urma totul se reduce la A VINDE dar sa nu uitam ca grupul VAG au ce vinde...nu cred ca tre sa faci dintr-o masina ...asa putin mai exclusivista una ....comerciala asa atunci hai si cu bentley si cu bugatty etc...important e......sa se vanda.eu nu cred ca bmw fac profit la greu din vanzarea de rollsuri...au luat RR probabil asa mai mult pt. imagine nu ca ...mama ce afacere ar fi facut!...parerea mea...

  • p-george, luni, 27.09.2010 17:24
    @ @me

    In primul rand grupul VAG are ce vinde nu au.. Apoi repet, apartin aceluias grup dar sunt separate ca identitati juridice. Sunt firme separate cu patroni separati cu sedii separate cu designeri diferiti e.t.c. Sunt mai de graba parteneri daca vrei. Situatiile in grupurile mari sunt mult mai complicate. Am dat un citat mai sus care explica mai bine situatia juridica porsche. Porsche este mai renumit ca un constructor de masini sport de lux. Exclusivism inseamna sa vinzi cateva sute de modele.Porsche vinde zeci de mii. Toate firmele au ca scop banii, asta inseamna o firma. Toata diferenta este la strategie. Cand pornesti o firma te gandesti ce produse faci si cui le vinzi. Asadar faci 1 masina pe an si o vinzi cu 1 mil sau faci un mil de masini si le vinzi cu un euro ? Ca brand de imagine vw a cumparat bugatti. Cat despre RR a avut profit pe 2009 inainte de taxe 915 mil lire. NU este cel mai profitabil dar aduce bani macar. Daca RR era pe pierdere 2 ani sa stea pe carca bmw iti garantez ca ori lichidau firma ori o vindeau.

  • @ p-george, luni, 27.09.2010 18:24
    VW AG ( VW Group ) va fuziona la inceputul lui 2011 cu Porsche Automobil Holding SE ( detine 51 % din actiunile cu drept de vot ale VW Group )

    Pana la sfarsitul lui 2010, VW Group va cumpara si restul de 50 % din actiunile Porsche AG ( constructorul de masini sport ), urmand sa detina Porsche AG in proportie de 100 % . In 2011, VW Group va cumpara si compania Porsche Holding GmbH ( cel mai mare dealer auto din Europa, detine si Porsche Romania ) . La inceputul lui 2011 este asteptata fuziunea dintre VW AG ( VW Group ) cu Porsche Automobil Holding SE ( detine 51 % din actiunile ordinare ale VW Group ), noul grup cel mai probabil isi va pastra in mare parte denumirea si anume VW Group . In noul grup format, actiunile ordinare ( cu drept de vot ) vor fi detinute de familiile Porsche / Piech ( 51 % din actiuni ) , landul Saxonia Inferioara ( 20 % ), statul Qatar ( 19 % ), VW Group si Suzuki Motor Corporation ( 2 % ) . In cadrul salonului de la Paris, este de asteptat de asemenea ca VW Group sa anunte ca si-a marit pachetul detinut in cadrul Suzuki Motor Corporation la 30 % ( din respect pentru Osamu Suzuki, cat timp va trai acesta nu vor depasi 33.4 % din actiunile Suzuki, pachet ce le-ar permite sa preia controlul companiei potrivit legilor japoneze ) .

  • BaditzaEx, luni, 27.09.2010 22:48
    exclusivitate

    am citit cateva din comentariile de mai sus si am cateva adaugiri,astfel in umila mea parere un automobil mai exclusivist, mai de succes la care doar o patura sociala mai restransa are acces trebuie sa ofere o Tehnologie mai exclusivista ( mai deosebita, mai performanta, mai altceva decat restul , diferita de ce ofera majoritatea /restul ) care nu se poate obtine fara a investi bani, bani care tre luati dintr-un profit... - astfel sper sa intelegeti cateva principii economice . una peste alta tehnologia si concurenta evolueaza iar clientul va beneficia din plin.

  • dice, marţi, 28.09.2010 08:00
    @coco

    da ,despre spate -nu cred ce te-ai uitat la poza urmatoare. Mi-au venit in minte, imaginile cu fundurile care se misca pe tot parcursul reclamei de la Megane.