OFICIAL: Peugeot prezintă noul iOn, primul său vehicul electric
Primul vehicul electric de la Peugeot s-a arătat în versiunea de producţie şi va debuta public la Salonul Auto de la Paris. Peugeot iOn va costa 29.950 de euro în Franţa şi are o autonomie de 150 de kilometri cu o încărcare de 6 ore.
Francezii de la Peugeot au prezentat galeria foto a noului iOn alături de schiţa tehnică a acestui model. Astfel Peugeot ion va fi echipat cu un motor electric ce va dezvolta 64 CP şi 180 Nm şi va atinge o viteză maximă de 130 km/h. Motorul respectiv este alimentat de o baterie litiu-ion de 16kWh, care poate fi încărcată în 6 ore de la o priză de 220 volţi sau la 80% din capacitate în 30 de minute cu ajutorul unui încărcător special.
Modelul are o masă de 1.120 kilograme şi o autonomie de 150 kilometri (cu 10 kilometri mai mică decât cea a lui i-MiEV). Potrivit oficialilor Peugeot, iOn va costa 29.940 de euro în Franţa şi va fi oferit doar cu un contract de leasing pe cinci ani, cu o rată lunară de 499 euro. Modelul va debuta la Salonul Auto de la Paris din această toamnă şi va fi oferit alături de o garanţie de cinci ani pentru acumulatori şi trenul de propulsie. Debutul în vânzări va avea loc în 2011, dar francezii nu au anunţat pe ce pieţe va fi comercializat acest model.
"Anticipat de mulţi şi visat de şi mai mulţi, primul autovehicul 100% electric din noua generaţie a sosit. Peugeot îl va face disponibil unei game întregi de clienţi, nu doar aventurierilor înstăriţi. Suntem convinşi că noul iOn reprezintă primul pas spre un nou tip de mobilitate", declară oficialii Peugeot despre noul lor model.
Modelul electric de la Peugeot oferă patru locuri, iar lungimea efectivă a banchetei din spate este de 1.625 milimetri. Parbrizul are o suprafaţă de 1.16 metri pătraţi, iar sarcina utilă maximă a modelului este de 330 kilograme. Aşadar, masa totală maxim autorizată a lui Peugeot iOn este de 1.450 kilograme. Modelul franţuzesc este echipat cu jante din aliaj de 15 inch îmbrăcate cu anvelope Dulop cu rezistenţă scăzută la rulare.
Peugeot iOn este frate de platformă cu Mitsubishi i-MiEV şi cu Citroen C-Zero. Dintre cei trei, modelul din Sochaux va fi cel mai ieftin. Tot la Salonul Auto de la Paris va debuta şi versiunea europeană a lui i-MiEV. Acesta nu este primul parteneriat dintre Mitsubishi, Peugeot şi Citroen, primele fructe ale colaborării dintre cei trei fiind modelele Outlander, 4007 şi C-Crosser.
CLICK AICI PENTRU A VEDEA FIŞA TEHNICĂ A LUI PEUGEOT iOn
Via | Peugeot
-
unckle, luni, 06.09.2010 17:04
pai stai asa ... or sa vanda aceiasi masina sub 3 "branduri" diferite ?
-
LOL, luni, 06.09.2010 17:16
wow super vreau si eu doua. Noua era e aici, acceleratie 0-100 in numai 16 secunde, autonomie de 100km in trafic real si un timp de incarcare de numai 14 ore.... wow viitorul e aici... si totul la numai 30.000 euro.... cred ca la asta am visat toti....
-
sebaa, luni, 06.09.2010 17:20
@unckle Peugeot 107, Citroen C1 şi Toyota Aygo îţi spun ceva? La fel şi Peugeot 4007, Citroen C-Crosser şi Mitsubishi Outlander. @LOL/ION Timpul necesar pentru o încărcare completă este de 6 ore, nu 14.
-
cine e ion?, luni, 06.09.2010 17:23
ah da, numai 6 ore... da... acum e mult mai bine... chiar ca la asta am visat toti...
-
andrei, luni, 06.09.2010 17:26penibil
cam in cat timp ajungi cu trotineta asta de 30k de la Bucuresti la Timisoara? da cu bicicleta?
-
lol fara Ion, luni, 06.09.2010 17:32
andrei, dar tu nu vezi viitorul? Adica nu vezi design-ul revolutionar, calitatea premium a materialelor la interior, manevrabilitatea de exceptie? In plus iarna cand e frig bateriile isi vor "mari" capacitatea la 50km la 6 ore... si daca ai piciorul mai greu si vrei maximul potential al masinii de 16 sec/100km o sa fie undeva la 25km... superb.... nu esti un vizionar Andrei...
-
C-G-C, luni, 06.09.2010 17:54De ce nu-mi place:
1. Este exagerat de scumpa. Nu vad motivul pentru care as plati de 2x pe aceasta masina decat pe un Peugeot 207, iar diferenta de 15.000E sa o folosesc pt a achizitiona combustibilul necesar rularii pentru aproximativ 10 ani. Peugeot 207 1.6 HDi FAP E5 are emisii de 110g/km si consuma in regim mixt aprox 4l la 100 de km. 2. Nu arata ca un Peugeot. Mie imi da impresia unui Tata Nano restilizat. Adaug la asta si interiorul inestetic care lasa impresia de ieftin. 3. In principiu trebuie sa locuiesti la curte sau la parter. Nu cred ca daca ai sta la etajul 10 ai fi dispus sa innadesti zeci de prelungitoare ca sa-ti incarci masina. Nu mai spun de situatia in care parcarea este pe partea opusa vederii apartamentului. 4. Garantia foarte mica pentru acumulator. Nu stiu de ce am impresia ca acumulatorul costa cel putin 10% din valoarea masinii, iar ca sa investesti o asemenea suma la fiecare 5-6 ani nu cred ca este tocmai un aspect placut. 5. Foarte putine statii de incarcare in statele cu adevarat dezvoltate din UE si inexistente in statele mai putin dezvoltate (ex. Romania). In aceste conditii masina este una strict urbana. Si ar mai fi multe: cu aceeasi bani iti poti lua doua masini decente din aceeasi clasa sau iti poti cumpara un Mercedes C-Classe, pregatirea service-urilor in cazul aparitiei unei defectiuni la sistemul de propulsie care la noi spre exemplu cred ca este inexistenta, la un asemenea pret de achizitie banuiesc ca eventualele consumabile au pret semnificativ mai mare decat la o masina normala etc. Cred ca pana vor fi gata in adevaratul sens al cuvantului masinile elctrice (autonomie de cel putin 500 km, incarcare in max 3-4 ore, un sistem de statii de incarcare, un cost decent de achzitie etc etc) putem fi ecologici mai eficient prin folosirea pe distante scurte a mijloacelor de transport in comun sau al bicicletelor, prin a inceta sa mai aruncam pe jos sau sa lasam la gratare gramezi de gunoi etc etc etc.
-
Gaby, luni, 06.09.2010 19:47loool
Cine da 30 000 euro pe rahatul asta? sa fim seriosi =))
-
Sorin, luni, 06.09.2010 19:52Scump dom'le, si acum si mai tarziu
Tipic romanesc. Nici nu a fost postata bine informatia, si cainii razboinici vesnic nemultumiti de noile tehnologii au si inceput sa latre pe automarket :)) Calmati-va copilasi. In cativa ani, o dracie din asta de masina va fi la pret de Matiz. Voi de ex, daca ati fi presedinti de corporatii, nu ati vrea sa le luati banii la bogatasi cu "chilipiruri electrice verzi", care costa o gramada de bani? Si mai apoi, nu ati vrea sa le luati banii la prostime care cumpara aceste masini second hand, dar care va trebui sa mai scoata din buzunar mai apoi 1/4 din pretul initial al acestei masinute pt a inlocui bateria uzata? :P Nimic nu este intamplator. Nota bene.
-
unckle, luni, 06.09.2010 20:26
Sebastian, stiu ca mai exista "triplete de aur" in industria auto ... avem si mai mult de trei masini pe aceiasi platforma pe la unele grupuri , dar astea cu electricele.. mai ales ca arata fix identic ( celelalte "seamana" dar au elemente distinctive mai .. numeroase )
-
unckle, luni, 06.09.2010 20:30
( mama lui de buton "edit" :P ) pretul acumulatorului este mult.. MULT mai mare de 10% din valoarea masinii ... poate 50% din valoare ... bine.. din valoarea de productie nu de vanzare ... dar nu cred ca scade sub 10000E
-
LauCalin, luni, 06.09.2010 23:26
Pentru o masina pe care poti sa o folosesti numai in oras ca nu ai autonomie foarte mare, mi se pare foarte scumpa. Ok, este electrica deci e normal sa fie mai scumpa, poate si calitatea generala a masinii e peste medie, dar la acesti bani sunt alternative multe. Eu cred ca esti mai castigat cu un 107 HDI de exemplu (fac referite la 107 pentru ca e tot in Peugeot), pe care dai vreo 11000 de euro si calculati voi cati km faci de 18-19000 de euro :)).
-
Alex Radoi, marţi, 07.09.2010 00:19
Chiar seamna PERFECT cu Tata Nano!!! :))))))))))))) Apropo, fiti siguri ca bateriile costa ENORM, avand in vedere ca o banala cutie de viteze de 107 costa 4500 euro la reprezentanta, in conditiile in care un 107 costa sub 7000 euro in varianta de baza. Ce mai ziceti de asta?
-
Alex Radoi, marţi, 07.09.2010 00:20
Ma refer la cutia de viteze pentru motorul 1.0i.
-
Don Mistake, marţi, 07.09.2010 09:30Mai cititi
Nu este primul automobil electric Peugeot. Primul e 106 electric. Peugeot e chiar constructorul auto cu cele mai multe automobile electrice vandute in Europa...
-
cozappz, marţi, 07.09.2010 10:25Marketing
Asta e ceva mai mult decat un concept. Si are mai multe dezavantaje decat avantaje dar asa se intampla cu orice produs nou, vezi iPhone. Ce nu inteleg este ca arata mai urat decat Toyota Prius sau cum zice un coleg mai sus - seamana cu Tata Nano.
-
Lorem Lipsum, marţi, 07.09.2010 13:55Toti e specialisti!
Domnilor specialisti, 1. Este o masina urbana - deci consideratii de tipul test interurban nu se pun 2. Romania nu este tara - deci consideratiile pe aceasta baza nu se pun. 3. Occidentalii care dau 30000 de euro pe o masina electrica nu stau la etajul 10. Numai Romanii stupizi isi iau BMW de 50k si stau cu mama, sotia, tata si bunicul bolnav in apartament de 2 camere la etajul 10. 4. garantia nu este egala cu durata de viata in cazul acestui tip de produs. 5. cu 20000 de euro (diferenta fata de o masina normala) faci in oras (comparatie urbana!) 150000 de km considerand exclusiv costurile dependente de motorul clasic, combustibil, etc. Asta este traficul mediu al occidentalului pentru 6 ani. Deci masina nu este muuult mai scumpa. Este poate cu 20% mai scumpa decat ar trebui ca sa merite pentru orice occidental. Pretul este orientat catre "early adopters" nu catre capsomani mioritici. 6. off topic: sunt niste domni pe aici care in 1910 nu ar fi renuntat la caruta pe acelasi principiu: "Merg pana la Crevedia... si dupa aia pe ce camp gasesc benzina? Asa... cu caii, alta treaba! Ii dau pe marginea drumului, mananca, dorm, plec mai departe!".
-
maic, marţi, 07.09.2010 17:15Peugeot 106 - prima masina electrica de la Peugeot!
De acord cu Don Mistake, iOn nu e prima masina electrica de la Peugeot... 106 a fost si asta cand toyota nici nu avea in plan probabil hibridul Prius... Si daca insisti... poti gasi pe afara un Peugeot 106 electric pana in 10000 de euro.
-
raduku, marţi, 07.09.2010 19:59Total electric
Mai este de lucru la ea. Capacitatea bateriilor este mica in raport cu puterea motorului. In rest eu as merge pe 4 motoare direct-drive. Ce parere aveti ???
-
Rio, miercuri, 08.09.2010 08:52
Deci eu nu pricep ceva. Cum se face ca Tesla Roadster poate sa prinda 100 in 3.5s si are si o autonomie in jur de 390km la o incarcare(recordul a fost de 520) si este si mai grea, si cutia asta de la Peugeot care este aproape la jumatate de pret fata de o Tesla are autonomie de 100km, prinde 100 intr-un an si este mai mica si mai usoara??? Chiar nu puteau sa faca ceva mai bun la banii astia? Sa fim seriosi.
-
Rio, miercuri, 08.09.2010 08:56
...continuare... Masina asta este praf in ochi pentru fraieri ecologisti care au bani si n-au ce face cu ei. E o cale de a-si maximiza profitul. Sigur ar putea sa faca ceva mult mai bun poate chiar la un pret mai mic, dar nu vor. Vor doar sa scoata bani. Oricum pana o sa apara masini electrice care sa se poata compara cu masinile cu motoare cu petrol ca performante si autonomie, raman la ce am. Iar daca intre timp se termina petrolul, imi iau bicicleta Ferrari cu atas. Oricum prinde 100 mai repede decat trinchetul asta :)) Toate cele bune.
-
Dan Iasi, luni, 13.09.2010 12:45Alternativa......
Cred ca la ora actuala cea mai buna alternativa electrica este Volt-ul american. Are autonomie mare, se poate "incarca" la pompa, este o masina in adevaratul sens al cuvintului, si e mai ieftina decit "conserva" Peugeot [40 k $ in state]. Cind o sa iasa si Opel Ampera [versiunea europeana a Volt-ului..........abia atunci o sa avem concurenta reala la nivelul masinilor electrice.
Citeste si
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieAston Martin DB9 1M, modelul desenat pe Facebook de fanii mărciiEnglezii de la Aston Martin şi-au invitat fanii să aleagă cel mai potrivit design pentru un model nou. În urma votării, cei de la Aston Martin au decorat un DB9 conform preferinţei publicului şi l-au prezentat pe pagina lor. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieToyota GT86 TRD va fi disponibilă pe piaţa englezeascăClienţii britanici ce doresc o Toyota GT86 mai agresivă vor putea alege varianta TRD. Varianta hot va fi lansată în Regat cu ocazia Festivalului de la Goodwood. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieViitorul Toyota Prius va fi mai uşor şi mai economicToyota pregăteşte deja noua generaţie a lui Prius, model care va fi mai uşor, mai aerodinamic şi mai economic. A patra generaţie a lui Prius va fi echipată cu anvelope speciale, menite să reducă semnificativ rezistenţa la rulare. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieInfiniti nu va folosi platforma lui GT-R pentru vârful gameiOficialii Infiniti au infirmat posibilitatea utilizării platformei lui GT-R pentru cel mai sportiv model din gama Infiniti. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 26 iunieSkoda Rapid, imagini şi informaţii noiSkoda a prezentat imagini noi cu ultima adăugire a gamei sale - Rapid. De data aceasta, imaginile au fost însoţite de informaţii tehnice. Citeste tot
14 ore trebuie sa stai cu el in priza ca sa mergi 100 de kilometri, pe urma poti sa te culci...