OFICIAL: Opel Corsa facelift, primele fotografii si informatii

Publicat miercuri, 10.02.2010 17:05 de Sebastian Toma

Opel a dezvaluit primele detalii tehnice si informatii ale lui Corsa facelift. Modelul va debuta pe piata in aceasta vara.

Germanii de la Opel au dezvaluit datele tehnice si primele imagini ale lui Corsa facelift. Inginerii din Russelsheim spun ca au reusit sa imbunatateasca trenul de propulsie al acestei subcompacte pentru a reduce consumul de carburant cu 13% la nivelul intregii game. Totodata, directia a fost recalibrata iar sasiul a fost imbunatatit semnificativ pentru a obtine un plus de agilitate si un nivel sporit de confort, in timp ce motoarele ofera un plus de forta. Versiunile Essentia, Enjoy si Cosmo ale lui Corsa au primit  amortizoare, arcuri si bare antiruliu noi, alaturi de o punte spate modificata. Modelele echipate cu sasiul sport, GSI sau ecoFLEX primesc modificari suplimentare la nivelul puntii spate si al directiei, iar OPC a primit modificari suplimentare la directie.

CORSA VA FI DISPONIBIL SI IN CATEVA EDITII LIMITATE

Opel va oferi o serie de editii limitate ale lui Corsa in Germania. Acestea fac parte din seria Color Line si poarta denumirile Color Race, Color Edition si Color Wave. Fiecare dintre aceste editii speciale poarta finisaje distinctive la nivelul caroseriei si jante de aliaj de 17 inch. Odata cu sarbatorirea a 111 ani de existenta ai companiei, cei de la Opel vor lansa o editie limitata a lui Corsa pe piata din Europa, intitulata 111 Limited Edition. Corsa este oferita in doua versiuni distincte de caroserie, cu trei si cu cinci usi, iar interiorul acestui model este unul dintre cele mai spatioase si atractive din clasa sa.

Printre elementele tehnologice disponibile pe noul Opel Corsa facelift putem enumera iluminarea adaptiva AFL, volanul incalzit, tetiere fata active, asistenta la pornirea in rampa, parbrizul panoramic si sistemul FlexFix de montare al bicicletelor. Corsa este responsabil pentru 30% din vanzarile Opel si este modelul cu cele mai putine defectiuni inregistrate de catre organizatia DEKRA din Germania, avand o rata de defectare de 2.4%, cea mai scazuta dintre toate modelele testate.

NOUTATI IN GAMA DE MOTORIZARI

Gama de motorizari pe benzina pentru Corsa pleaca de la o unitate de 1 litru cu trei cilindri care ofera 65 CP pana la versiunea OPC echipata cu un motor de 1.6 litri supraalimentat cu o turbina, care dezvolta 192 CP. Versiunile diesel ale lui Corsa ofera intre 75 si 130 CP, toate avand un consum mai mic de 5 litri de motorina la 100 de kilometri. Corsa ecoFLEX 1.3 CDTI ofera un nivel extrem de scazut al emisiilor de CO2, acesta atingand doar 98 de grame per kilometru pentru versiunea cu trei usi si 99 grame per kilometru pentru versiunea cu cinci usi. Toate motoarele pe benzina ale lui Corsa respecta normele Euro 5, iar motorul diesel de 1.7 litri respecta si el aceasta norma de mediu.

Motoarele otto de 1.0, 1.2 si 1.3 litri oferite cu transmisii manuale sau Easytronic ofera un consum combinat de carburant situat intre 5.0 si 5.5 litri la 100 kilometri, in timp ce emit intre 117 si 129 grame de CO2 per kilometru. Corsa 1.0 este cel mai ecologic model pe benzina din segmentul B. Cu toate acestea, modelul are cu 27% mai multa putere decat versiunea precedenta si consuma cu 10% mai putin carburant.

MOTOARELE DIESEL AU FOST SI ELE OPTIMIZATE

Varful gamei diesel, motorul 1.7 CDTI, ofera 130 CP si 300 Nm in timp ce emisiile de CO2 a scazut cu 9 procente pana la pragul de 118 grame per kilometru, iar consumul de carburant a scazut la 4.5 litri la 100 kilometri. Totodata, motorul de 1.4 litri este oferit in doua versuni - una de 87 CP si alta de 100 CP, cea de 100 CP fiind disponibila si cu o transmisie automata Easytronic. Motoarele Twinport de 1.2 si 1.4 litri sunt echipate cu un sistem de distributie variabila atat pentru supapele de admisie, cat si pentru supapele de evacuare pentru a obtine o performanta optima a acestora. Pompa de ulei a fost imbunatatita pentru a reduce frecarea, termostatul motorului functioneaza diferit, iar soferul are la dispozitie un indicator in turometru care ii spune cand sa schimbe treapta de viteza pentru o economie sporita de carburant.

Via | Opel

  • ian, miercuri, 10.02.2010 18:32

    chiar nu inteleg de ce era nevoie de un face lift...

  • alinmarina, miercuri, 10.02.2010 18:56
    care facelift?

    Eu nu stiu unde vedeti voi facelift. Pur si simplu nu vad nimic schimbat

  • jondaniel, miercuri, 10.02.2010 20:32
    Noua Corsa

    o mica observatie: volanul incalzit exista si pe Corsa actuala. Ce imi place este ca au adus si pe Corsa parbrizul panoramic cum am eu acum pe Astra GTC. Deja sotia mea vrea si ea Corsa cu panorama.

  • LauCalin, miercuri, 10.02.2010 21:41
    noua Corsa...

    In afara de spoilere nici eu nu vad vreo modificare. :-/ In fine, ideea este ca Opel trebuia sa fie cumva in atentia lumii, in ultimul timp se vorbeste numai de Polo, cum ca ar fi bun, ca a castigat niste premii etc. Fiesta e si ea tot mai apreciata si se vinde foarte bine. Deci eu cred ca Opel a lansat stirea asta pentru a reatrage atentia asupa masinii lor, e o chestie de marketing mai mult. Cred ca arata foarte tare galbena, cu jante negre si plafonul ala panoramic. Personal cred ca este una dintre cele mai bune masini de clasa mica la ora actuala. In plus la ceea ce a zis Jondaniel, sistemul FlexFix a fost oferit inca de la lansarea masinii si a fost unul dintre atractiile principale ale ei :)

  • Octav, miercuri, 10.02.2010 23:46
    ... mai curand imbunatatiri mecanice

    Aspectul exterior nu vad sa aduca modificari. Inca de la lansarea din 2006, farurile mi s-au parut inspirate de la Mercedes CLS, dar poate sunt subiectiv. Ar fi bine sa aduca imbunatatiri mecanice, pentru ca pana acum directia modelului era necomunicativa si cam inerta, iar motoarele pe benzina pareau a fi mai mereu in vacanta. Chiar si motorul de 1.4 benzina 90 cp nu parea deloc vioi ci mai degraba cam stors de vlaga, poate vor monta motorul 1.4 benzina 100 cp de pe Astra J si se mai schimba un pic lucrurile. Este de asemenea o masina care nu ofera o buna vizibilitate, Corsa fiind devansata la acest capitol chiar si de generatia anterioara a lui Ford Fiesta. Deocamdata, in clasa din care face parte Corsa, pe primele locuri se gasesc VW Polo, urmat de Ford Fiesta si Skoda Fabia. Conform unei reviste anume, Corsa se situeaza pana acum pe un dezamagitor loc 10 in clasa sa. Desi la lansarea sa in 2006 a inregistrat perioade de asteptare de cateva luni pana la reglementarea situatiei, Corsa nu a dovedit calitati care sa merite asteptarea, singurul atu fiind cel legat, probabil, de rata mica de defectiuni aparute in timp. Cu toate ca, destul de repede dupa lansare, acest model avea rechemari legate de posibilitatea lipsei unor puncte de sudura la basculele fata ... Poate acum, spre sfarsit de cariera, se mai invioreaza ca si model in gama ... :)

  • Octav, joi, 11.02.2010 12:30
    clasament

    Probabil fanii Opel nu sunt multumiti cand aud anumite lucruri despre modelul preferat, dar trebuie sa fim obiectivi. Corsa s-a clasat pe un loc slab in teste comparative cu inca 10 modele din clasa, iar acest lucru a fost studiat si cercetat de o prestigioasa revista, anul trecut. Are si calitati, desigur, de exemplu filtreaza bine denivelarile si are frane bune, dar in rest nu straluceste, nimic deosebit legat de acest model. Bordul are imbinari ciudate, spatiul dintre el si capitonajul usilor fiind mai mare intr-o parte decat in cealalta. Este o masina la care lipseste indicatorul pentru temperatura apei, lucru mai rar intalnit ... Motorizarile sunt anemice, poate 1.3 cdti sa fie mai vioi. O fi responsabil de 30% din vanzarile Opel, dar nu l-am vazut prea sus in niciun clasament la categoria sa, dimpotriva. Daca aduceau modificari de ordin estetic de la Astra J, care pare ca va fi un succes, altfel am fi discutat acum. Bine ca vor exista ceva modificari mecanice, poate ele vor ajuta, poate nu, vom vedea. Competitia in acest segment este foarte puternica.

  • Jupiru, joi, 11.02.2010 16:23
    aiurea

    Unde vedeti voi ma face-lift in pozele astea ??? N-aveti subiecte si bagati cate o balarie d-asta, doar-doar, s-ar mai uita pe site si fanii Opel...Jalnic.

  • vcip, joi, 11.02.2010 17:51
    facelift

    Stimabililor, ceea ce vedeti mai sus, ce sun de fapt oamenii in articol este ca multe lucruri de sub capota au fost fie schimbate, fie imbunatatite - daca voi considerati numai schibarile estetice a fi un "facelift", de fapt in limbajul automotive nici macar nu se numeste asa, ci MCE - adica Midlife Cycle Enhancement - si poate sa aiba atat o componeneta vizuala, care uneori e minora sau nesesizabila (pentru ca modelul este de success si nu e nevoie sa se schimbe nimic), cat si o componenta mecanica - unde fie se introduce o noua motorizare, fie se imbunatatesc anumite lucruri la suspensie, directie, punti, reglaje samd. Insa cred ca la anul va veni si un facelift care va modifica putin si estetic Corsa. Motorul de 1.3 95HP cu emisiile de 98/99 g este o alegere excelenta!

  • andrei, joi, 11.02.2010 18:27
    corsa si clasa subcompacta

    vad ca toti va dati cu presupusu, care e cea mai tare masina din clasa respectiva da nimeni nu a pomenit de punto/Grande Punto sau chiar 207, masini care ani la randu au stat pe primele pozitii la capitolul vanzari. nu mai zic ca GP a venit cu un facelift.. sau o noua versiune Punto Evo care cu siguranta e mult peste Polo , Fabia si chiar Corsa

  • LauCalin, duminică, 14.02.2010 17:02
    @andrei

    Da mai Andrei, se vinde Grande Punto bine, nimic de zis, dar in mare masura se datoreaza pretului mai mic fata de concurenta. Si daca iti arunci o privire la interior ai vedea ca acolo se reflecta cel mai bine pretul scazut (de exemplu plansa de bord este facuta dintr-un plastic dur, se cunoaste ca nu e prea ok-daca vei pipai acea suprafata si apoi o vei si lovi putin ai sa vezi ca e diferenta destul de mare daca faci la fel la un 207 sau Corsa). Nu vreau sa-i jignesc pe posesori, insa daca privim corect lucrurile sunt ceva diferente destul de vizibile :)