OFICIAL: Opel Ampera, Chevrolet Volt-ul european

Publicat marţi, 27.01.2009 10:03 de Mircea Meșter

Versiunea europeana a lui Chevrolet Volt se va numi Opel Ampera. Prima intalnire cu modelul Opel va avea loc la Geneva.

Dupa luni intregi de zvonuri si informatii neconfirmate, GM a anuntat oficial care va fi numele versiunii europene a mult-asteptatului Chevrolet Volt. Este vorba de Opel Ampera, model care in afara siglei, a unui design ceva mai agresiv si a pietelor pe care va fi comercializat, va fi identic "dedesubt" cu Volt. Prima aparitie in fata publicului vine sub forma unei fotografii-teaser in care putem admira partea frontala a noului model.

Opel Ampera va primi acelasi tren de rulare si aceeasi propulsie, botezata oficial Voltec. Mai mult, datele tehnice si autonomia vor fi identice, viitorul Ampera urmand sa beneficieze de o libertate de miscare de 60 de kilometri in varianta 100% electrica, un motor clasic, pe benzina, urmand sa actioneze peste aceasta bariera pentru umplerea bateriei si pentru asigurarea unei autonomii totale de cateva sute de kilometri. Rotile vor fi insa invartite pe tot parcursul vietii modelului exclusiv de propulsorul electric.

Noul Opel Ampera va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva, urmand ca intrarea sa pe piata sa aiba loc in anul 2010.

via | Opel

  • ccmax, marţi, 27.01.2009 11:21
    Ampera

    Foarte interesant. Rama de vazut pretul ...

  • b76, marţi, 27.01.2009 11:35
    aveti grija

    aveti grija ca la esential ati scris ca un motor electric va incarca bateria ceea ce ar fi putin cam imposibil

  • vectrul, marţi, 27.01.2009 12:49
    auto electric

    cat de prost sa fii sa concepi o berlina electrica?nici caruta nici teleguta...

  • Sebi, marţi, 27.01.2009 14:06
    @b76

    Se poate incarca bateria de la un motor electric, dar atunci se cheama ca lucreaza in regim de generator. Nu am apucat sa vad insa versiunea pe care ai lecturaro b76 asa ca nu imi dau cu parerea in alt fel.

  • io, marţi, 27.01.2009 14:38
    :P

    opel ampera, ford volt.... urmeaza probabil seat watt si dacia ohm :))

  • miha, marţi, 27.01.2009 16:36
    pret

    Curios, ce pret va avea................daca va fi ca si celelate modele vom merge mult si bine pe motoare ce au la baza combustibili fosili......nu prea sunt acceptabile tehnologiile "ECO"...........si se trambiteaza in gura mare ca poluam, si unde ar fi solutia........masini peste 30.000 euro ?

  • rid3r, marţi, 27.01.2009 21:14
    proiect

    acesta a fost proiectul meu de absolvire a fac de inginerie mecanica , pe langa detaliile privind generatorul pe benzina , proiectul facut de mine mai avea un generator legat de transmisie , deci atunci cand rotile erau in miscare automat genera electricitate pt a incarca bateriile , generatorul electric avand rolul de a ajuta , singura problema a sistemului a fost pt mine gasitea uni sistem de control al vitezei , a incarcari si a turatiei generatorului pe benzina .......Asta se poate rezolva cu un comp de bord ....... dar eu am facut mecanica nu electronica :)) in proiectul mei erau 3 manete care faceau lucrul asta si normal ceasurile care trebuiau urmarite constanta

  • green, marţi, 27.01.2009 22:38
    limba care te umple

    Omule, nea Mestere, poate INCARCA bateria ... OK, nimeni nu-i perfect.

  • b76, marţi, 27.01.2009 22:52
    @sebi

    ma refeream la cazul de fata nu la o situatie generala. ca sa incarci o baterie aflata pe o masina tot cu un motor electric iti trebuie energie care trebuie sa vina tot de la o baterie pentru ca din regenerarea fortei de franare nu obtii decat foarte putin. la asta ma refeream cand am spus ca este putin imposibil.

  • Flo, miercuri, 28.01.2009 03:00
    Bla, bala ,bla

    io ! ai gresit nu e dacia ohm ci dacia electra :-) ,............, cat despre conceptul de mai sus?!?!? , multe explicatii si nimic concret , pana nu scot astia un model nou de baterii f. performante si eftine , nu au cum sa scoata masini ca asta . Poate ca in materie de eficienta e tot ce pot astia in momentul de fata , dar tot nu e nici pe departe suficient . O masina cu un aspect asa agresiv , care are viteza maxima undeva( zic eu, cu ajutorul motorului clasic ) la 150 km/ora si autonomie 60 100% electric , nu prezinta nici un interes , poate doar pt bogatasi care vor sa fie ' verzi ' . Cand stai sa te gandesti ac daca vine vorba de autonomie , ..., asta vine din motorul cu ardere interna , ceea ce va duce la un consum extern de vreo 7 % , si care nu te incalzeste cu nimic . Ce te faci daca vrei sa mergi intr-o vacanta la cateva sute de km distanta ( sa zicem vreo 800 ) ? , ai sa faci un popas cu toata familia la nu stiu ce hotel si ai sa dai pe cazare un sfert din banii de concediu , doar ca sa ti se incarce bateria si deci sa mergi economic ?!?!?!? Parerea mea ca hibridele si cele electrice sant doar pt oras , sa fie mici si cochete sa le poti parca usor ,unde nu ai nevoie de autonomie mai mare de 100 km .

  • gtivda, miercuri, 28.01.2009 11:47
    Sper sa arate asa si la vanzare...

    oricum arata a Civic....

  • Ampera, luni, 09.03.2009 23:21

    Pret 22 000 euro sau 28 000 de dolari pret estimativ