OFICIAL: Noul Trabant debuteaza la Frankfurt in versiune electrica!

Publicat joi, 13.08.2009 15:51 de Mircea Meșter

Compania germana Herpa, detinatoarea drepturilor de utilizare a marcii Trabant, va prezenta la Frankfurt un concept electric care prefigureaza modelul de serie 2012.

Dupa ce exact acum doi ani a aparut o prima reeditare a clasicului Trabant, dezvoltat la scara 1:10 de compania Herpa si prezentat in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt 2007, modelul-emblema al Germaniei de Est va reveni in editia din acest an a aceluiasi salon auto. De aceasta data vorbim insa de un concept electric  la scara 1:1 care promite multe mai ales din punctul de vedere al ideii.

Prototipul va fi produs si expus de aceeasi companie germana Herpa Miniaturmodelle GmbH, planurile acesteia fiind foarte mari: prezentarea unei versiuni de serie a noului Trabant in 2012. Noua versiune a clasicului model german pastreaza ideea angulara de design a vechii generatii, din care au fost produse nu mai putin de trei milioane de exemplare intre 1957 si 1991. Totusi, modelul final nu va fi unul cu design retro.

"Noul Trabi va fi o masina plina de stil care va avea in spate istoria modelului. Va fi electric deoarece acesta este ultimul trend in industrie", declara pentru Automotive News Daniel Stegler, purtatorul de cuvant al companiei care readuce Trabantul in prim-plan.

Noul model va dispune de un panou solar amplasat pe plafon care va reincarca bateria, va avea o autonomie totala de circa 250 de kilometri si va cantari in jur de o tona. Pentru a putea realiza "dedesubturile" electrice ale masinii, Herpa s-a aliat in producerea noului model cu IAV Automotive Engineering, o companie berlineza specializata in productia de sisteme electrice complexe. Un alt partener important al companiei este IndiKar, firma al carei domeniu de activitate este reprezentat de dezvoltarea prototipurilor.

Compania Herpa este originara din Zwickau, orasul in care a luat nastere Trabantul. Herpa detine drepturile de utilizare comerciala a denumirii, care au fost cumparate in 2007.

via | Automotive News (inreg)

  • Stelian_Opincariu, joi, 13.08.2009 16:10

    Wowww...masina de cult se reintoarce..

  • Claudiu, joi, 13.08.2009 16:17
    Trabant

    ce tare frate....sa vedem trabant electric:).....ma bucur

  • Traby, joi, 13.08.2009 16:39
    Trabant2

    Gooooooooooooooo TRABI !!!!!!!!!!

  • dan, joi, 13.08.2009 16:58
    totusi

    ... sper ca nu va avea un pret demn de "sofisticarea" firmelor care se anunta a colabora pentru realizarea lui. Inca ma gandesc ce au in cap americanii aia de vor sa ceara 40.000$ pe Volt ( si probabil 35000 E pe Ampera ) - economia pe care o faci cu utilizarea masinii trebuie sa fie totusi mai mare decat cheltuiala suplimentara fata de un model traditional. Sper ca nu o sa vedem preturi de BMW la aceasta masina ... m-as mira daca ar gasi multi clienti in europa ... ( sincer, as plati pentru 15% la un BMW decat sa merg cu una electrica... )

  • Marius_New, joi, 13.08.2009 17:24
    Trabi

    Fie ca vorbim de vechiul trabant...fie ca vorbim de acest model nou....pot sa spun ca a a fost (in trecut) / pare (modelul nou) o masina demential de buna si cu personalitate. Ce vremuri erau odata...in care mecanica se invata pe paine. Si culmea, masinile alea erau mai reusite decat astea noi (cu toata tehnologia si electronica lui peste prajit)

  • bogdanc, joi, 13.08.2009 22:49
    Steliane...

    Hai cu Trabantu'... oricum ideea de baza se va duce pe campii; va iesi o masina scumpa pe care o vor cumpara doar cativa. A se vedea exemplele Mini, Fiat 500. Chiar si asa...hai cu el! Ce ai patit Steliane de nu mai esti Gigi contra? nu ti se mai inchide frigiderul de la ce ti-ai luat pe aici? hai ca poti sa fii si civilizat vad... haidi pa!

  • vas, joi, 13.08.2009 23:16
    de wc

    ma drac sa-l duca ..amu trolebuz vre sa-l faca..no amu nu-i mai inteleg pe nemti ..ce truda fac ...ii pun doua bete si faci abonament la troleu...no las0 in jele

  • URAGANU, vineri, 14.08.2009 05:00
    super

    MINUNAT ! E o masina pe care mi-as cumpara-o.

  • benzinaru', vineri, 14.08.2009 07:17

    frate da de ce seamana cu un hotrod, pacat k e masina noastra a (europenilor) celor care shtim ce inseamna sa facem o masina frumoasa

  • Dr Felix, vineri, 14.08.2009 09:04
    nu arata rau

    INTERESANTA IDEE, INTERESANT DESIGN, SA VEDEM CE IESE LA FINAL (si ma gandesc in special la pret).

  • Alex, vineri, 14.08.2009 11:16
    TRABI

    Super Tare Trabi:)) mi-as da masina germana la mana a 2 a ptr un sfert din trabi:D:P

  • Beewhore, vineri, 14.08.2009 11:33
    nu cred...

    Daca Trabant va fi relansat, nu cred sa aiba prea multe in comun cu s(c)hita asta total disproportionata. Iar daca va arata asa... nu-i vad prea bine.

  • Silverblade, vineri, 14.08.2009 13:23
    nici o sansa

    Modelul prezentat e urat. Singura lui calitate e ca il fac nemtii si, dupa cum se stie, si daca i-ar pune urechi de magar si coada, tot ar arata bine in opinia majoritatii romanilor. In orice caz, dupa cum au declarat si cei de la Herpa, modelul de serie nu va arata asa (presupunand ca va exista vreodata un astfel de model). Daca totusi il vor lansa, va fi un fiasco asa cum au fost si noul Beetle, noul Mini, Fiat 500 etc. De ce? Foarte simplu: pentru ca masinile initiale au avut succes nu pentru ca erau foarte frumoase (ca nu erau) sau foarte avansate tehnic, ci pentru ca erau foarte IEFTINE. Atat la cumparare cat si intretinerea ulterioara. Si este un adevar universal ca oamenii bogati (si mai pretentiosi) sunt mult mai putini decat cei cu fonduri mai modeste, insa toti ar avea nevoie de un mijloc de locomotie care sa-i duca din punctul A in punctul B. Ori in momentul in care te apuci sa produci un model mai scump inevitabil ai pierdut dintre potentialii cumparatori pe cei mai multi dintre oameni. Iar cei cu bani s-ar putea sa constati ca apreciaza mai putin "farmecul" de a conduce noul Beetle si mai mult farmecul de a conduce un Mercedes A-Klasse (ca sa ramanem in aceeasi gama de pret). Revenind la Trabant, nu stiu care va fi pretul, dar pentru a putea spera la ceva, ar trebui sa fie mic. Chiar daca asta se va realiza insa tot ramane un motiv pentru care masina nu ar putea avea succes in forma anuntata: autonomie de maximum 250 km si incarcare solara?! Hai sa fim seriosi! Sa inteleg ca nu ai cum sa pleci la mare seara, nu? Ma rog, daca ai bateriile incarcate la maximum si speri ca nu vei ramane blocat in trafic deloc, ai putea sa risti...

  • smart, vineri, 14.08.2009 16:42
    urata-n...

    ...draci...

  • eu, vineri, 14.08.2009 17:08
    ?

    Exercitiu de imaginatie: Oare cum ar fi aratat comentariile de aici daca o masina asemanatoare ar fi fost produsa de Dacia?

  • conteaza, vineri, 14.08.2009 18:15

    Sper insa ca cei care au avut Trabant inainte sa isi permita sa cumpere si Trabantul electric. Asta m-ar face mult mai fericit.

  • xxx666, sâmbătă, 15.08.2009 04:23
    altii pot, noi nu

    Vad ca nemtii au curaj si vor sa i faca pe cei ce iubesc aceste masini din nou fericiti. Bravo lor. Am putea sa facem si noi ceva cu "batrana dacie". Dar noi suntem prea puturosi pentru asta.Asa ca.....Go Trabi!!!!!!!!!!!!!

  • ha ha ha, luni, 17.08.2009 01:25
    ha ha ha

    THE KING IS BACK.THE KING IS IN THE BUILDING.LET'S RETURN TO THEM.THE KING IS DEATH,LIVE THE KING.

  • Satul de Stelian O., luni, 17.08.2009 21:40

    Mai Stelica lumea poate trai si fara comentariile tale inutile . Daca vrei neaparat sa iti exprimi ideile fati naibi un blog si mai lasa-ne... lasa-neeee

  • florin, joi, 17.09.2009 19:40
    trabant

    cine nu a avut niciodata TRABANT nu poate comenta decit lucruri rasuflate auzite de la altii.,dovada ca f multa lume nu a auzit macar deTR 1.1 CU MOTOR de POLO care s-a produs circa 1,5 ani, e drept ca la noi acest model nu a ajuns. FELICITARI nemtilor si sa speram si la un model cu motor clasic,pentru ca cel electric va fi scump iar autonomia redusa.