Honda vrea modele pe hidrogen accesibile pana in 2020
Honda promite ca peste un deceniu va pune la dispozitia clientilor sai modele care functioneaza pe hidrogen la un pret egal cu cel al versiunilor echivalente pe benzina.
Honda anuntat oficial, prin vocea responsabilului diviziei de modele cu propulsie alternativa din cadrul Honda, ca isi va concentra majoritatea eforturilor in directia dezvoltarii modelelor pe baza de hidrogen, urmand sa lase pe planul doi dezvoltarea hibrizilor. Tinta celor de la Honda este clara: pana in 2020, Honda isi doreste sa dezvolte modele pe hidrogen care sa aiba un pret comparativ cu versiunile echivalente pe benzina.
"Modelele care functioneaza pe baza de hidrogen reprezinta o necesitate, urmand sa le pozitionam ca masini cu emisii absolute zero", a declarat Takashi Mriya, oficialul celor de la Honda, citat de Bloomberg.
Honda a realizat deja un model al carui combustibil este hidrogenul, FCX Clarity fiind produs intr-o serie limitata si testat in California de un numar redus de subiecti. Japonezii au primit in acest sens suportul total al autoritatilor din Los Angeles, care au montat pompe speciale la care cei 200 de clienti care au "imprumutat" in regim leasing modelul (600 de dolari/luna) pot sa reincarce rezervorul cu hidrogen.
Primul pas pe care va trebui sa il faca cei de la Honda este dezvoltarea unei linii de fabricatie si a unui sir de furnizori care sa le permita reducerea abrupta a pretului pilelor de combustibil. Cea mai dificila problema este reprezentata de costul foarte ridicat al platinei, metal utilizat in productia pilelor pe hidrogen, insa chiar si gazul in sine, hidrogenul, este destul de scump de produs iar extractia sa implica tehnologii poluante.
Asa-numitele "pile" de combustibil sunt de fapt o serie de celule in care se amesteca hidrogen si oxigen pentru producerea unui impuls electric. In aceste conditii, modelul nu are nevoie de reincarcare la priza, cum se intampla in cazul modelelor 100% electrice. Autonomia lui FCX Clarity este de circa 400 de kilometri.
via | Bloomberg
vrabia malai viseaza