OFICIAL: Noul Nissan Patrol, a saptea generatie a unei legende

Publicat duminică, 14.02.2010 23:23 de Mircea Meșter

Unul dintre cele mai capabile modele in off-road se innoieste in 2010. A saptea generatie a lui Nissan Patrol vine cu un motor V8 de 400 CP si cu promisiuni dinamice inalte.

Nissan a prezentat oficial in acest weekend cea de-a saptea generatie a lui Patrol, unul dintre modelele destinate special rularii in off-road construite de producatorul nipon. Recunoscut pentru abilitatile sale in teren accidentat, Patrol vine acum intr-o forma noua, impreuna cu o noua platforma, cu un interior care combina confortul cu spiritul practic, cu noi motoare V8 si cu un sistem de tractiune integrala prezentat de Nissan in premiera pe noul model.

Desi un off-roader nu are nevoie de un design care sa atraga privirile prin forme fluide, echipa de creatie care sta in spatele noului Patrol a renuntat la aspectul semi-utilitar de pana acum al modelului, adaugand cateva tuse estetice mai moi care se potrivesc cu aspectul masiv si cu spiritul dominant care caracterizeaza Patrol inca de la prima generatie. La interior, aspectul dur de afara se transforma intr-o ambianta care aminteste mai degraba de limuzinele de lux decat de un model facut pentru a calca muntii. Vorbim de tapiteria din piele si de insertiile din aluminiu si lemn masiv aparute in habitaclu dupa ce Nissan a descoperit in urma unor cercetari interne ca Patrol este utilizat in off-road in doar 15% din timpul total de rulare. In fine, pe teren accidentat sau pe sosea, pasagerii de pe locurile din spatele soferului au la dispozitie cu nu mai putin de 10 centimetri in plus la nivelul picioarelor, Patrol adapostind in acelasi timp un al treilea rand de scaune, utilizabile la nevoie.

In ceea ce priveste motorizarea de baza, principalul rival de piata al lui Toyota Land Cruiser anunta un nou motor V8 de 5.6 litri care dezvolta 400 CP si 550 Nm, acesta transformand noul model, conform comunicatului Nissan, in cel mai puternic concurent de pe segmentul sau de piata. Motorul care dispune de sistemul VVEL (Variable Valve Event and Lift) este cuplat la o noua transmisie automata cu sapte trepte.

Pentru a imbunatati tinuta de drum a modelului sau, Nissan a imbogatit noul Patrol cu sistemul botezat HBMC (Hydraulic Body Motion Control), acesta avand capacitatea de a limita ruliul in virajele stranse in acelasi timp in care adapteaza comportamentul sasiului in oras, unde suspensiile trebuie sa fie cat mai confortabile cu putinta. Apropo de suspensii, acestea sunt independente pentru fiecare roata, un mare pas inainte in comparatie cu generatia anterioara a modelului japonez, care dispunea de suspensii care lucrau la nivel de axa.

Noul sistem de tractiune integrala dezvoltat de Nissan pentru noul Patrol ii permite celui de la volan sa adapteze printr-un simplu buton comportamentul la rulare al masinii in functie de suprafata (asfalt, nisip, zapada si pietre). Normal, noul Patrol dispune de pachete de asistenta la pornirea din rampa si la coborarea unei pante, dar si de un sistem de monitorizare a presiunii in pneuri cu avertizare sonora in momentul in care aerul a atins presiunea optima in anvelope.

via | Nissan

  • hrn, luni, 15.02.2010 00:44
    Catre cei cu y 61

    Baieti, tineti de masini ca-l suvuira pe haiduc :)))) Off, Off, OFF Road intradevar !

  • sel, luni, 15.02.2010 01:11
    Parerea mea

    Sunt sigur k in off-road e no comment.Dar design-ul...parca e o masina chinezeasca :(

  • rica rica, luni, 15.02.2010 03:25
    hmmm

    Nu zic ca nu arata bine, dar are ceva ce imi displace...ceva per total...parca nu merge cu tendintele acuale...ceva nu e in regula la designu asta...sa o vedem live, poate imi schimb parerea Stima!

  • ALX.CT, luni, 15.02.2010 04:11

    Frumoasa masina, interiorul e foarte bine aranjat (din pct. meu de vedere). http://newsocietyneeded.webs.com

  • M1, luni, 15.02.2010 08:23
    E frumos

    Arata foarte bine si in off-road cu siguranta e foarte buna . Dar un pic parca seamana cu Toiota Land Cruiser din lateral si spate . Si chiar nu era nevoie sa faca asta .

  • the hep, luni, 15.02.2010 09:19
    :))

    dar exista un punct bun in toate astea: daca V8-ul e motorul de baza ( conform articolului ) , inchipuiti-va cum va fi motorizarea de top :) pacat ca l-au inmuiat si l-au adus in oras

  • mc, luni, 15.02.2010 09:27

    intr-adevar e un off-roader adevarat,dar parca trebuiau sa fie un pic mai atenti la desig cel putin la partea frontala ,cred ca e prea masiva chiar si pt un Patrol modelele anterioare par mai ok "oldie's but goodies"

  • davidjupanu, luni, 15.02.2010 11:45
    nu mai doar un off-roader.....acum e un SUV off-roader

    se cam desprinde de generatiile trecute care cand era vb de off-road faceau treaba nu gluma....cred ca cu generatia asta nissan a vrut sa creeze o masina off-road privind la traditie dar sa faca senzatie si pe strada....dovada luxul care se gaseste acum la interior....si designul care chiar daca nu prea incanta ochiului are totusi un look mai modern si mai sic decat modelele precedente.....alta dovada e ca va aparea si sub sigla lui infiniti.....infiniti XQ56

  • ghici, luni, 15.02.2010 13:22
    urata broasca

    Au inebunit? e urat cu spume.... daca inainte numai privind un Patrol simteai cum emana putere si clar iti spunea ca este o specie aparte care se simte bine atat pe asfalt cat mai ales prin noroi... aratarea asta .... e... GROAZNICA. o avea mecanica si motor, desi, eu am fost la un drive test cu Navara, si a crapat desi avea numai 26.000

  • BOGDAN, luni, 15.02.2010 14:41
    Frumoasa

    Arata bine din punctul meu de vedere.Ca design duce mult cu toyota land cruser V8.

  • COCALARU SEF, luni, 15.02.2010 15:00
    Pentru ceilalti cocalari

    Va anunt ca sunt de acord cu voi toti (adica "ghici", "the hep", "M1", "rica rica", "sel") in sensul ca daca e o masina urata si aduce cu Toyota nu e o masina buna. Pentru ceilalti (adica cealalta categorie afara de cocalari) va anunt ca am putut proba amandoua masinile, atat la desert cat si pe teren accidentat. Nissan Patrol este mai performanta decat Toyota in afara drumurilor (si chiar mai fiabila) in schimb Land Cruiser este mai confortabil la sosea. Sunt curios daca acest ultim model Patrol este facut si in sensul cresterii confortului celor din masina. Oricum Patrol cred ca este (prin prisma rezultatelor anterioare) poate cea mai buna masina de teren tinand cont de raportul pret/calitate.

  • SERD, luni, 15.02.2010 18:39
    no. 1

    Eu zic ca are pentru prima data sanse sa fie peste toyota,din spec tehnice cred ca a evoluat mult.Si nu trebuie sa placa celor din zona asta a lumii care oricum nu cumpara prea multe,tre sa placa asiaticilor,americanilor si arabilor.

  • ggeo, luni, 15.02.2010 19:27
    noul Nissan

    Cred ca o sa ma ,,inbolnavesc",intradevar o masina super ,dar ce pacat ca doar o putem privi fara sa ii putem cunoaste ,conducand-o,toate partile extraordinare pe care le are.Inca o data mias dori sa posed o masina de felul asta,dar ce asi putea face ca nu-mi pot permite. BRAVO NISSAN

  • BBB, miercuri, 17.02.2010 23:43
    SUVul offroader!?!?

    Nu stiu de ce si Nissan si Toyota au tinut cu tot dinadinsul sa distruga niste legende pe care tot ei le-au creat (Patrol si Land Cruiser). Nu inteleg de ce au luat masinile alea frumoase, sportive si mai ales fiabile, si le-au transformat in microbuzele insipide de astazi - cu toata tapiteria lor in piele. Chiar asa, sa se fi terminat imaginatia designerilor? Vreau sa dispara aceasta struto-camila si sa revina PATROLUL DIN ANII '90 ! ! !

  • Laur, joi, 18.02.2010 09:11
    Nu mai e off-road

    Din pacate nu mai e off-road. Suspensii independente, electronica cit cuprinde, grea... Sa-l vad pe ala care mergind cu masina asta in off-road, ii pica nu stiu ce senzor, ce face atunci? Se roaga de nea Ion cu tractoru' sa-l scoata. Asta e... s-a dus si Patrolu'. Au mai ramas doar Defender si Massif. Asta e deja masina de cocalari arabi:( Eu cel putin o sa tin de al meu Y60 cit o sa pot!

  • BogdanD, vineri, 26.02.2010 17:26
    ma bucur

    Chiar ma intrebam ce s-a mai intamplat cu seria Patrol... si iata... impresionanta prin traditie. Oricum locul de lansare nu a fost ales aiurea, inafara de ideea de utilizatori de masini 4x4. La arabi, modelul care a prins cel mai bine este chiar Toyota Land Cruiser. E cunoscut faptul ca sunt mari iubitori de lux/confort. Daca reuseste sa ridice cota de piata din statele arabe, e un semn bun ca are un cuvant greu de spus vizavi de Land Cruiser, drept urmare fiind un real succes. Iar putere de cumparare ca a arabilor, in momentul de fata, nu stiu cine mai are.