OFICIAL: Noul Nissan Patrol, a saptea generatie a unei legende
Unul dintre cele mai capabile modele in off-road se innoieste in 2010. A saptea generatie a lui Nissan Patrol vine cu un motor V8 de 400 CP si cu promisiuni dinamice inalte.
Nissan a prezentat oficial in acest weekend cea de-a saptea generatie a lui Patrol, unul dintre modelele destinate special rularii in off-road construite de producatorul nipon. Recunoscut pentru abilitatile sale in teren accidentat, Patrol vine acum intr-o forma noua, impreuna cu o noua platforma, cu un interior care combina confortul cu spiritul practic, cu noi motoare V8 si cu un sistem de tractiune integrala prezentat de Nissan in premiera pe noul model.
Desi un off-roader nu are nevoie de un design care sa atraga privirile prin forme fluide, echipa de creatie care sta in spatele noului Patrol a renuntat la aspectul semi-utilitar de pana acum al modelului, adaugand cateva tuse estetice mai moi care se potrivesc cu aspectul masiv si cu spiritul dominant care caracterizeaza Patrol inca de la prima generatie. La interior, aspectul dur de afara se transforma intr-o ambianta care aminteste mai degraba de limuzinele de lux decat de un model facut pentru a calca muntii. Vorbim de tapiteria din piele si de insertiile din aluminiu si lemn masiv aparute in habitaclu dupa ce Nissan a descoperit in urma unor cercetari interne ca Patrol este utilizat in off-road in doar 15% din timpul total de rulare. In fine, pe teren accidentat sau pe sosea, pasagerii de pe locurile din spatele soferului au la dispozitie cu nu mai putin de 10 centimetri in plus la nivelul picioarelor, Patrol adapostind in acelasi timp un al treilea rand de scaune, utilizabile la nevoie.
In ceea ce priveste motorizarea de baza, principalul rival de piata al lui Toyota Land Cruiser anunta un nou motor V8 de 5.6 litri care dezvolta 400 CP si 550 Nm, acesta transformand noul model, conform comunicatului Nissan, in cel mai puternic concurent de pe segmentul sau de piata. Motorul care dispune de sistemul VVEL (Variable Valve Event and Lift) este cuplat la o noua transmisie automata cu sapte trepte.
Pentru a imbunatati tinuta de drum a modelului sau, Nissan a imbogatit noul Patrol cu sistemul botezat HBMC (Hydraulic Body Motion Control), acesta avand capacitatea de a limita ruliul in virajele stranse in acelasi timp in care adapteaza comportamentul sasiului in oras, unde suspensiile trebuie sa fie cat mai confortabile cu putinta. Apropo de suspensii, acestea sunt independente pentru fiecare roata, un mare pas inainte in comparatie cu generatia anterioara a modelului japonez, care dispunea de suspensii care lucrau la nivel de axa.
Noul sistem de tractiune integrala dezvoltat de Nissan pentru noul Patrol ii permite celui de la volan sa adapteze printr-un simplu buton comportamentul la rulare al masinii in functie de suprafata (asfalt, nisip, zapada si pietre). Normal, noul Patrol dispune de pachete de asistenta la pornirea din rampa si la coborarea unei pante, dar si de un sistem de monitorizare a presiunii in pneuri cu avertizare sonora in momentul in care aerul a atins presiunea optima in anvelope.
via | Nissan
Baieti, tineti de masini ca-l suvuira pe haiduc :)))) Off, Off, OFF Road intradevar !