OFICIAL: Noul BMW X5 facelift
BMW ne prezinta faceliftul operat celei de-a doua generatii a modelului X5. Acesta va fi lansat peste o luna, la Salonul de la Geneva, si va intra pe piata in primavara acestui an.
La 10 ani de la inventia acronimului SAV (Sport Activity Vehicle) si la 3 ani de la prezentarea celei de-a doua generatii a modelului care a creat acest termen, BMW X5, producatorul bavarez prezinta un facelift de mijloc de generatie pentru primul sau off-roader adevarat. Daca schimbarile exterioare si interioare sunt minime, BMW isi va bucura fanii prin noile motoare introduse in gama lui X5 si mai ales prin transmisia automata cu opt trepte care inlocuieste actuala cutie cu sase trepte, considerata depasita de constructorul bavarez.
DESIGN
Modificarile stilistice nu sunt radicale, inscriindu-se in linia subtila pe care BMW o aplica de obicei modelelor sale atunci cand acestea trec printr-un facelift. Astfel, grila si capota raman intacte, modificarea principala regasindu-se in partea de jos a partii frontale, acolo unde spoilerul anterior acoperit cu parti largi din plastic negru, proprii unui model de teren, este inlocuit cu unul mult mai demn de un model sportiv din acest segment. Acesta scapa de plasticul negru - a carui prezenta este redusa la minim, fiind vopsit in culoarea caroseriei. Apare in plus si un nou scut metalic, cealalta mare schimbare frontala regasindu-se la nivelul proiectoarelor de ceata, care urca pana aproape de faruri. Noul X5 intra in linia gamei recente BMW prin adoptarea unor blocuri optice dominate vizual de inelele LED cunoscute in limbaj uzual prin denumirea Angel Eyes, acestea fiind folosite ca lumini de zi sau ca pozitii.
In partea posterioara, spoilerul preia aceleasi linii prezente in zona frontala, acesta fiind de asemenea vopsit in culoarea caroseriei. Designerii BMW au mutat terminatiile sistemului de evacuare in extremitatile masinii, acestea primind si o forma trapezoidala noua. Stopurile au fost si ele usor redesenate si primesc aportul vizual al unor bachete LED proprii gamei bavareze.
Tot la capitolul estetic trebuie trecute si noile nuante de caroserie disponibile pentru exteriorul modelului, Deep Sea Blue, Platinum Grey si Sparkling Bronze, acestea completand tabloul modificarilor aparute in ADN-ul X5.
MOTOARE
Cele mai interesante modificari vor fi resimtite de fanii marcii si ai modelului sub capota, acolo unde BMW isi pastreaza renumele castigat in editiile recente ale competitiei Engine of the Year. Astfel, noul X5 primeste doua noi motoare pe benzina, care inlocuiesc unitatile vechi sau care beneficiau de o tehnologie invechita. Vorbim in primul rand de versiunea xDrive50i care iese in evidenta prin motorul V8 twin-turbo de 407 CP si 600 Nm care duce X5 in 5.5 secunde de la 0 la 100 km/h si scoate un consum mediu mixt de 12.5 litri/100 km. Pentru iubitorii motoarelor BMW cu sase cilindri in linie, bavarezii au urcat pe noua versiune xDrive35i o unitate twin-turbo de 306 CP si 400 Nm care atinge prima suta de kilometri pe ora in 6.8 secunde si consuma 10.1 litri/100 km in ciclu mediu mixt.
Iubitorii unitatilor diesel se vor putea baza pe versiunea xDrive40d care si-a facut intrarea in gama pe Seria 7. Motorul de 3.0 litri cu sase cilindri in linie ofera 306 CP/4400 rpm si 600 Nm (cu 450 Nm atinsi inca de la 1000 rpm), valori care ajuta noul X5 sa ajunga de la 0 la 100 km/h in 6.6 secunde si sa ajunga la 236 km/h. Consumul mediu mixt anuntat de producator pentru acest motor este de 7.5 litri/100 km.
Cei mai economi dintre clientii care vor alege noul BMW X5 se vor putea baza pe unitatea cu sase cilindri in linie de pe versiunea xDrive30d, aceasta dezvoltand 245 de cai putere si 540 Nm. Performantele acestei versiuni sunt ceva mai slabe (7.6 secunde pentru 0-100 km/h), insa motorul recupereaza la capitolul consum, unde cifrele indicate de constructor arata 7.4 litri/100 km in regim mediu mixt.
Toate cele patru versiuni ale noului BMW X5 se ridica la standardele Euro5 si sunt cuplate la noua transmisie automata cu opt trepte disponibila standard in gama modelului german de teren.
TEHNOLOGIE
Evident, tractiunea integrala xDrive este prezenta standard pe toate versiunile lui X5, aceasta fiind dublata de prezenta unor pachete precum DTC (Controlul Dinamic al Tractiunii sau DSC (Controlul Dinamic al Stabilitatii), acesta din urma continand o armata de sisteme care ajuta la rularea in siguranta, indeferent de suprafata. Printre acestea se ragesesc ABS (sistemul care impedica blocarea rotilor la franare), Automatic Stability Control (ASC/Control Automat al Stabilitatii), Hill Descent Control (HDC/Control al Coborarii in Panta), Automatic Differential Brake (ADB/Diferential Autoblocant), Dynamic Brake Control (DBC/Control Dinamic al Fortei de Franare) si Cornering Brake Control (CBC/Control al Franei în Viraje). In plus, sistemul cuprinde uscarea franelor in condi?ii de umiditate, asistarea la plecarea din rampa, compensarea fortei de franare si sistem tempomat standard cu functie de franare.
La capitolul multimedia, noul BMW X5 prezinta atat cea mai noua versiunea a deja celebrului pachet iDrive, cat si sistemul ConnectedDrive, care are rolul de a-l asista pe cel de la volan in orice moment al rularii. Acesta contine un pachet cruise control adaptiv, un sistem de semnalizare a parasirii benzii de rulare cu semnalizare vizuala si prin vibratii in volan si mai ales noul sistem Side View, care activeaza o perche de camere prin care cel de la volan verifica distanta pana la obstacolele laterale atunci cand masina trece printr-un loc stramt.
LANSARE
Noul BMW X5 va fi lansat in Romania imediat dupa prezentarea modelului, care va avea loc in cadrul Salonului Auto de la Geneva, in 2 martie. CLICK AICI pentru a vedea cat va costa noul model in Romania.
via | BMW
-
M1, duminică, 07.02.2010 10:33BMW X5
A fost , este si va fi lider in acest segment . Aceasta masina este perfecta din toate punctele de vedere .
-
mihai2001, duminică, 07.02.2010 10:47O porcarie
Nu e nici pe departe lider de segment. E un SUV fara abilitati offroad si cu un motor imens care consuma enorm. Pareaa mea ca e de fapt o monstruozitate si nu stiu de ce mai produc o asemenea masina in secolul asta. Recomand cunoscarotilor mercedes ML bluemotion, e un suv adevarat cu veleitati offroad si mult mai confortabila decat BMMBEU.
-
Claus-Claudel, duminică, 07.02.2010 10:54........
e BMW ...ce sa mai ...e perfect
-
lau, duminică, 07.02.2010 11:11pt mihai2001
ce mihai ce s-a intamplat , nu-ti place ca lumea e mai multumita de BMW decat un ML , du-te tu si cumpara-ti un ML , eu ma duc si cumpar un X5 si ne vedem pe strazi , s-ar putea sa fii dezamagit:))
-
BMW, duminică, 07.02.2010 11:23reverse
Avion masina 407 hp cred ca va avea mult nerv noul X5.
-
http://zetcars.com, duminică, 07.02.2010 11:23BMW X5
BMW ne prezinta faceliftul operat celei de-a doua generatii a modelului X5. Acesta va fi lansat peste o luna, la Salonul de la Geneva, si va intra pe piata in primavara acestui an.
-
BMW, duminică, 07.02.2010 11:29Werke
@ mihai2001 ma omule de unde atatea prosti ???? tu ai idee de motoare , consum , putere , emisii , fiabilitate ??? uzina de Motore din capitala Bayer Motor Werke din Munchen , produce cel mai bun motor din lume .
-
ALX.CT, duminică, 07.02.2010 11:50
Frumoasa masina dar e un S.U.V si atat,nu e off-road si nici limuzina. Si partea cu X5 si ML e subiectiva...gusturile nu se discuta
-
frankfurt, duminică, 07.02.2010 12:37berlin
nu am cuvinte masina asta e super , uneori ma intreb cum de cei de la bmw reusesc sa produca asa masini perfecte ? oare atat de departe sunt germanii cu tehnologia ? ma inchin in fatza nemtilor cred ca e cel mai destept popor din lume.
-
LauCalin, duminică, 07.02.2010 14:16facelift?
Cam putine modificari estetice pentru un facelift, dar ma rog. Masina are o tehnica uimitoare (V8-ul ala e demential, iar consumul nu conteaza), arata bine, dar are o problema: in offroad nu prea se pricepe (lucru general valabil la X5). Pana se pune la punct capitolul asta prefer Range Rover.
-
Dutzu, duminică, 07.02.2010 14:31bravos
Mi se pare ca elementele de design introduse -putine asa cum or fi ele- accentueaza masculinitatea acestui model.Formele putin mai "patratoase" il fac mult mai agresiv dupa parerea mea. O masina formidabila !
-
C, duminică, 07.02.2010 14:46@Mircea Mester
La 10 ani de la inventia acronimului SAV (Sport Utility Vehicle) - puțin mai multă atenție la redactare. Fie SUV, fie Sport Activity Vehicle. De asemenea, o întrebare mai veche: când va utiliza Automarket diacritice? Știu că SEO se face mai ușor fără, însa fără a avea pretenții de Pruteanu, consider că site-urile de jurnalism ar trebui să promoveze o utilizare corectă a limbii române. Cu stima, C
-
eu, duminică, 07.02.2010 15:10@lau calin
De mai uitate pe youtube si fa-ti o concluzie referitor la X5-ul nou o sa vezi ca e mai bun ca Range Rover. Pacat ca des esti pe site dar nu ai idee de XDRIVE baiete.
-
Adi, duminică, 07.02.2010 15:10OMG !
Vedeti ce mult o schimba niste jante pe masura ? Cat de urat este X5 fara jantele cele mari? Jantele de 20 isi fac datoria (1- estetic si 2 stabilitate mai buna in curbe) Iarna e nasol....ca trebuie sa pui unele mai mici....
-
Mr.Kala, duminică, 07.02.2010 15:24BMW X5
Bravo lor.Este mult mai frumos si mai atractiv decat BMW X6,care are un spate oribil si nu face altceva decat sa incomodeze pasagerii,plafonul fiind mai lasat .Au imprumutat fata de la X6 si au modificat un pic spatele de la X5-u anterior.
-
styopka, duminică, 07.02.2010 15:51arata bine
e pacat ca vedem din ce in ce mai des din aia cu cerul gurii negru si tot felul de manelisti si tiganoi la volanul unui X5 ....... .......cel putin pt mine bmw se rezuma la 2 modele seria 7( VECHI) si seria 8 ( de care multi nici nu stiu) si chiar asa numitii fani BMW
-
LauCalin, duminică, 07.02.2010 17:16@eu
Imi plac comentariile tale, imi place faptul ca imi dai exemple de pe youtube. Acolo vei gasi si situatii in care orice masina se descurca onorabil, dar si situatii in care se face de ras. Motiv pentru care, cel putin pentru mine youtube e irelevant (gasesti acolo filme de la "BMW is the best", pana la "BMW sucks"-asa ca eu nu dau 2 lei pe ce e acolo). Spre deosebire de tine, care in afare de BMW se pare ca nu vrea sa stie de nimic, iti spun (din ce am vazut-daca ma crezi bine, daca nu e treaba ta) ca sistemul 4x4 de la Land Rover (Terrain Response) care are 5 (cinci) moduri individuale de lucru in functie de suprafata de rulare (de la asfalt pana la noroi si chiar iarba umeda-poate razi, dar aderenta poate fi ca pe zapada), blocarea individuala a diferentialeleor (nu numai cel central) + Hill Descent Control (adica blocarea automata a franelor la coborarea pantelor abrupte-iti explic astea pentru ca daca stiai nu te apucai sa cometezi aiurea) + suspensie pneumatica reglabila in functie de viteza si setarea sistemului 4x4, sunt peste sistemul 4x4 al lui X5. DAR, nu asta e problema la X5, ci faptul ca BMW spune ca e o masina foarte capabila in off road. X5 NU a fost gandit ca un 4x4 veritabil, ci un 4x4 mai mult de sosea. Sistemul XDrive (un sistem bun, nimic de reprosat) isi face treaba pana la o limita, pentru ca, in primul rand, nu a fost gandit pentru asemenea situatii ca un Range Rover. Dar ce ma apuc eu sa comentez de tehnica, atata timp cat X5 are destul de slabe inclusiv unghiurile de atac, de degajare si de rampa (apropo, sti ce inseamna astea?) Nu am zis ca X5 este o masina proasta (ar fi stupid sa zic asa), categoric este o masina care iti face placere sa o conduci, e o masina de foarte buna calitatea dar, asa cum am zis, i se face reclama pentru niste lucruri la care concurenta sta mai bine. Pe asfalt X5 nu cred ca are concurenta. In teren accidentat, e discutabil.
-
aLEX, duminică, 07.02.2010 18:54
x5 ul nu a fost niciodata o masina frumoasa,si nicu nu va fi dupa cum se vede din imaginile de mai sus!
-
eu, duminică, 07.02.2010 19:30DSC
@laucalin da RR sucks nu ai vazut ??? pana cand XDRIVE cu DTC , SI DSC , TC si toate sistemele sale sunt mult mai perfecte decat la ROVER. Nu de gandi ca daca X5 nu are diferential e mai slab ca RR , in schimb la X5 DTC-ul isi face treaba destul de bine si executa functia diferentialului. Si pe YOUTUBE 90% din VIDEO arata ca X5 isi face datoria ca un adevarat SUV.
-
LauCalin, duminică, 07.02.2010 19:52@eu
Omule, tu te auzi ce spui? Sti ce inseamna DSC si TC? Sunt Dinamic Stability Control (asa numeste BMW sistemul ESP-de care in teren accidentat nu e nevoie) si Traction Control (adica sistem antiderapaj la plecarea de pe loc). Sistemele astea se gasesc de la masini de clasa mini pana la masini super sport si nu au de-a face cu sistemul 4x4. Sunt foarte utile pe asfalt (acolo unde, repet, X5 se descurca cel mai bine). Si inca ceva: da, ma gandesc ca daca X5 are doar XDrive nu ii face fata unui Range si ti-am spus in comentariul anterior de ce. Cat despre youtube... daca imi cumpar o masina nu o cumpar uitandu-ma pe youtube, ci dupa o analiza pe asfalt si/sau teren accidentat, adica dupa un drive test (depinde de masina si pretentiile pe care le are producatorul cu ea). PS: e gresit sa spui "mult mai perfecte".
-
gica contra, duminică, 07.02.2010 20:05x5
de alte masini parca nici nu au auzit unii,de subaru forester ce spuneti 150hp,motor 2l, consum decent,fiabilitate japoneza,taxe mici,etc.astept provincia cu pareri
-
jobyn, duminică, 07.02.2010 21:12pacat
Nu stiu de ce au schimbat culoarea pozitiei cu acel alb in loc de galben care il remarcai foarte usor pe timpul zilei. Acest alb nici nu se vede ziua. Pacat ca au inceput intr-un fel si acum continuua altfel, era tot farmecul la angeleye....
-
hopa si eu, duminică, 07.02.2010 21:22@toti
auziti ma la laucalin, unghi de rampa :) ma doare burta de ras... e un adevarat specialist omul, nu va mai luati in gura cu el :) de unghi ventral ai auzit bai caline???
-
eu, duminică, 07.02.2010 22:06str
@laucalin tu esti prost daca DSC pe pe teren accidentat nu e nevoie de el. tu ai mers pe o masina cu DSC vreodata sa vezi ce functie e asta in practica ?? Dynamic Stability Control (DSC) is a suspension control system which goes beyond the single components of Anti-lock Brake System (ABS), Cornering Brake Control (CBC) and Automatic Stability Control + Traction (ASC + T). Crezi ca ele pe noroi sau apa cu noroi nu taie puterea sa castigi stabilitate , si stii ce face XDRIVE ??? Să vă explic: xDrive nu împarte puterea 60/40, cum fac multe alte sisteme 4x4. Cei de la BMW au găsit o modalitate inteligentă de a trimite putere către ambele punţi după nevoi. Dacă maşina “simte” că este pe cale să dea peste o situaţie relativ periculoasă, sistemul xDrive începe să ia măsuri încă înainte ca şoferul să-şi dea seama. De fapt, cam asta se întîmplă pe dedesubtul BMW-urilor integrale. Şi, ca lovitură finală în orgoliul celor de la Audi, xDrive a fost primul sistem de tracţiune integrală din lume care a putut veni în sprijinul maşinii cu mult înainte ca şoferul să realizeze că se întîmplă sau este pe cale să se întîmple ceva.
-
LauCalin, duminică, 07.02.2010 22:57incredibil
Cel care a zis de unghiu ventral: prietene, ca tot te crezi destept, daca nu ai auzit de unghi de rampa si te bagi inseama tu te faci de ras. Uite aici ce inseamna fiecare unghi, ca nu am chef sa-ti explic ca "te pricepi" mai bine decat mine: http://vw.ro/modele/touareg/highlights/offroad/ @eu: tie trebuie sa iti explic ca te prinzi mai greu. In primul rand, intr-o situatie limita in off road (sa luam exemplu noroi sau zapada), masina va avea tendinta sa piarda aderenta (logic). Daca ar interveni DSC-ul sa franeze rotile care pierd aderenta, ar fi egal cu zero, te-ai duce intr-o parte de numa, ai pierde mult mai usor controlul masinii. E ca si cum ai frana orice masina cand mergi pe zapada si te duci ca ea ca si cum ai merge cu sania. Eu am ESP pe masina si este egal cu 0 cand e zapada. Este enervant c nu se poate si decupla. In asemenea situatii masina se controleaza mai usor cu frana de motor. Atat timp cat incerc sa explic niste lucruri cat se poate de omeneste si fara jigniri unor oameni care nici marca nu stiu ce inseamna DSC si unghiul de rampa (o chestie elementara la o masina de teren) da-mi voie sa cred ca altcineva e prost si de altcineva ar trebui sa rad pana ma doare burta.
-
calinbuletin, duminică, 07.02.2010 23:11
"LauCalin" nu inteleg de ce te chinui sa explici cestiile astea unor care nu vor sa inteleaga...lasa-i asa .... simpli..."youtub-ari" !
-
Calinbuletin, duminică, 07.02.2010 23:18
Cat despre x5 vs. RR totu e foarte simplu , vrei confort si aptitudini offroad ai RR , vrei sportivitate (si abilitati medii offroad - zapada iarna , drumuri neasfaltate etc.) ai X5 sau pur si simplu le alegi dupa design ...pam pam...
-
eu, duminică, 07.02.2010 23:48Str
@laucalin. Tu esti prost inca odata . ASC sau DSC da e ca un fel de ESP dar actioneaza putin diferit. DSC e creat de BMW dar ESP e creat rahat cu prune. Si ABS-urile sunt la fel dar la fiecare masina sunt setate diferit si se obtin performante diferite la franare. Asa nu incurca degetu cu stii tu ce.
-
ZZZ, luni, 08.02.2010 00:13@eu
Copile esti prost ca noaptea! Vezi ca maine incepe scoala si iar nu ti-ai facut temele....
-
LauCalin, luni, 08.02.2010 00:17...
Nu stiu ce ar mai fi de zis. Se pare ca nu stii nici faptul ca sunt producatori care sistemele gen ESP si le denumesc propriu (de fapt se pare ca nu sti multe). La fel procedeaza BMW si Porsche de exemplu (nu mai stiu cum denumeste Porsche ESP-ul). Oricum promit sa nu ma mai leg de nici o stire despre BMW, chiar nu are niciun rost. "Fanii" marcii "este" destepti si "stie" tot (gen ESP e rahat cu prune). Restul "e prosti".
-
eu, luni, 08.02.2010 00:51str
ma baiatule ASC -ul nu e redenumit dar lucreaza altfel decat ESP-ul fa o tura cu un Mertz si cu un Bimmer si o sa vezi dieferenta
-
MCD, luni, 08.02.2010 01:43@ LauCalin
nu merit sa iti bati capul cu fanii bmw, oricum ei cunosc o singura marca de masina, nu vezi ce argumente au, zic ca esti prost, nu merita lasai sa viseze si ei, ei privesc numai inainte, in laturi nu se uita. zic uni ca daca nu esti fan bmw, esti invidos pe aia care au bmw, nimic mai fals, cand vezi posesori de bmw 90% conducand un bmw zici ca au prin pe dumnezeu de picioare. Oricum bunul simt, moralitate s.a. nu se pot cumpara sau reprezenta prin masini
-
bozzo26, luni, 08.02.2010 07:28
Un Land Rover Defender ii da rusinica cu tot xDrive BMW-ului.... Bmw are prea multe sisteme electronice..si daca s-a bulit ceva la instalatie iti dai venele pe lung.
-
Lache, luni, 08.02.2010 10:19Bnw
Masina asta este perfecta.Atata tehnologie nu am mai vazut pe o masina din clasa asta.O gramada de sisteme, incat nici nu ai curajul sa o bagi pe unde poate merge un,hai sa-i zicem,un jimny.Asta mic si prost se dubeste,il repari repede si ieftin.Bmw-ul se poate buli si el,dar apoi stai si plangi langa el.Prea bun ca sa il bagi pe coclauri,deci multe sisteme sunt acolo,dar sunt inutile.Astept muscaturile!Fanii" adevaratzi" care stiu totul despre sistemele bmw inca nu au sarit pe restul lumii,sa ne explice ce este bmw.Hau,hau!
-
Sak, luni, 08.02.2010 10:39@eu
Cand iti spun mai multi ca esti beat, te duci si te culci! Mai asculta cand iti deschid unii ochii (LauCalin) si daca nu ii crezi, poti sa dai o cautare pe google (ca pe youtube sti) si vezi daca ceea ce spune e adevarat. O sa ai surprize si revelatii....
-
Lucica, luni, 08.02.2010 11:36BMW
BMW=Big Money Waster.
-
@, luni, 08.02.2010 12:24Au!
Masinutza asta ?Ea ma conduce,nu o conduc eu>Unde mai e placerea de o conduce?Vreau sa simt masina,nu vreau sa simt cum rupe buzunarul.Sunt realist,nu am bani pt.asa ceva.Chiar de as putea sa iau asa ceva,tot nu as lua-o.
-
andrei, luni, 08.02.2010 13:13va certati aiurea
X5 nu e masina de teren. nici BMW nu zice ca ar fi. asa ca toate certurile astea sunt irelevante, pentru ca masina nu a fost creata sa se catere pe munti pe langa drumuri si peste ape. Range Roverul, in schimb, a fost creat si petnru asta. Asa ca mai bine va mai documentati voi un pic si lasati cearta ca tot nu castigati nimic. Apropo, nici ML-ul nu e masina de teren.
-
@, luni, 08.02.2010 13:22perfect adevarat
Andrei,ai mare dreptate.Nu-i masina de teren.ultimile comentarii ii ataca pe cei de pe aici care sustzin cu incapatanare ca bmw-ul,prin definitzie, este cel mai bun in toate categoriile.Masina de teren germana,probabil ca singura,este "G"-ul. Toata stima!
-
lau, luni, 08.02.2010 13:48bmw,rover,ml
Si eu sunt fan bmw dar asta nu inseamna ca il ridic in slavi , imi place e adevarat dar n-am facut diferente de genul bmw, land rover , cum faceti voi aici pentru ca stiu si sunt constient ca daca pui un x5 pe langa un land rover defender pe un teren accidentat sau nu neaparat , intr-o situatie mai grea sa zicem ..pe un drum forestier cum a zis cineva mai sus , noroaie si multa apa ar face fata sa zic dar nu in masura in care o face roverul pt ca roverul e facut sa fie de teren , mai ales defenderul , X5 e o masina de oras , iar in ce priveste capacitatile de off-road e facuta in cazul in care te confrunti fara sa vrei intr-o situatie mai grea ..sa faca fata si sa nu te lase , asta trebuie sa intelegeti voi ...nu cred ca e cineva care si-ar lua un x5 ca sa mearga prin padure cu ea ..in schimb eu mi-as lua un rover defender ca sa o am pentru situatii mai dificile .. iar ML-ul e in genu la x5 sa zicem ..mai slaba din punctul de vedere al unora si mai buna din punctul de vedere al altora si punct .
-
ignis, luni, 08.02.2010 15:40E perfecta, până o vedeţi în acţiune pe zăpadă...
... şi o să vă lase un gust amar. Vorbiţi de off-road? Care off road? Dar de X5 care nu poate să iasă din locul de parcare, din troianul de 30 cm de pe stradă, cu tot DTC-ul lui, ce ziceţi? Caz văzut de mine acum nici două săptămâni. Locaţia, o străduţă la 200 m de Piaţa Rosetti, Buc.. 20 de minute au încercat să-l scoată, cu nisip, cu lopata, împins de la spate, n-au reuşit. A rămas "pe burtă" în troian, se învârteau roţile în gol. Noroc cu un 4x4 veritabil care a trecut pe acolo şi l-a tras cu şufa. Se vede treaba că masa mare, roţile late, garda la sol oarecum mică şi DTC-ul sunt o combinaţie nefericită pe zăpadă. Dacă nici cu X5-ul nu poţi să ieşi din faţa casei când e zăpada mare, adunci de ce naiba îţi mai iei SUV. Restul lumii se minunează uitându-se la filmuleţele unde X5 merge pe zăpadă bătătorită ce nu trece de rizurile pneurilor.
-
mowgli, luni, 08.02.2010 16:01@lau
foarte corect prietene.Discutii si dezbateri inutile.A fost cineva macar in dreapta in una din cele doua suv-uri? nu? ok, atunci liniste.Nu stiu cine a zis ca x5 rupe tot, dar eu n-am auzit asa ceva.Cei de aici sustin un lucru si il sustin bine, faptul ca xdrive-ul este subestimat de foarte multa lume si multi incearca sa explice, fara succes, ca xdrive este intradevar foarte competent, mult mai competent decat il considera altii.Asta nu inseamna ca e mai bun decat un Rover.Nici nu asta e scopul.X5 are cu totul si cu totul alt target fata de Rover.Iar pentru target-ul lor e masina perfecta.De ce credeti ca o venit si Rover cu Range rover Sport?Care este si el ineficient pentru off-road.Si sa nu uitam ca Rover a apartinut grupului BMW care l-a vandut ulterior celor de la Ford, multi fani considerand ca au avut o perioada foarte buna cat timp au fost la BMW.Voi faceti o comparatie de genul monopost Formula 1 versus o masina de WRC.Ambele perfecte dar in domenii diferite.
-
mowgli, luni, 08.02.2010 16:09@ignis and youtube
Ceea ce ai vazut tu a fost probabil combinatia nereusita dintre un taran de bucuresti cu un SUV.Adica, cunostiinte in ale sofatului minime si cauciucuri de vara.Exista si filme in care X6 (acelasi sistem) "infloreste" in zapada nebatatorita pe cand rover si alte Suv-uri stau si se uita cum X6 le face calea prin nameti.Si daca sunt pe youtube ce? insinuati ca sunt trucaje? nu domnilor, sunt filmari si sunt foarte explicite.La fel cum vezi un test comparativ pe pista la televizor si il iei de bun, asa poti vedea si pe youtube sau orice alt site de host-ing.Ca sunt si alte filmulete cu ele intepenite? sunt.Dar sunt si cu Off-roadere adevarate in conditii similare, si aici vorbesc de Lada Niva, G class etc. Voi credeti ca un Suv nu e bun daca nu merge si pe craterele de Luna.Sa fim realisti si sa realizam ca orice masina poate ramane impotmolita.Daca nu ai cauciucuri adecvate poti sa-ti iei si Monter Truck ca nu pleci nici de pe pietris cu el.
-
gtrazvan, luni, 08.02.2010 16:12@ignis
Iti dau doar un exemplu, daca nu ai cauciucuri de iarna bune poti sa ai si mama lui Range Rover cu mama lui 4x4 si tot ramai in zapada. Detin un 4x4 si stiu ce vorbesc. BMW X5 incepand cu generatia a 2-a are un sistem 4x4 (x-drive) foarte performant, dor ca masina nu este adecvata decat drumurilor off-road uosare si printre cele mai bune pe asfalt. Asta avrut sa fie si o face bine. Tu cu cate X5 ai mers sau cate 4x4 si ce masian deti de apari cu povesti din astea de copii prosti?
-
audi_quattro, luni, 08.02.2010 17:28
@ gtrazvan - pritene omu a zis exact ce a vazut si voi gata k sunt povesti. cand o sa iesi si tu din casa si o sa mergi pe strazile laturalnice o sa vedeti o gramada de masni care raman cu tot cu xdrive sau cu alte sisteme de tractiune integrala.
-
gtrazvan, luni, 08.02.2010 18:53audi_quattro
A vazut, a vazut doar ca in creierul lui da vina pe X-drive care pun pariu ca nu avea nici o treaba cu cazul de povestit. Am vazut si eu Q7 care nu iesea dint-o parcare de rahat dar nu sunt prost sa dau vina pe sistemul Quattro cand el avea cauciucurile "slick-uri" si ziua urmatoare a aparut ca taranul cu lanturi pe cauciucuri (ca pe criza sunt mai ieftine) Poti sa povestesti ce ai vazut si sa intrebi, nu sa explici tu fenomenul cand esti paralel.
-
aiurea, luni, 08.02.2010 19:44nimic interesant
fix pix... "mare facelift" si asta... mie imi place mult mai mult X6
-
gtrazvan, luni, 08.02.2010 20:01@aiurea
Diferenta de spatiu interior + bagaje este mare intre X5 si X6, de fapt X6 are spatiu de bagaje mai mic decat X3, e un fel de struto-camila.
-
123, luni, 08.02.2010 21:29
oricum e o struto-camila.
-
gtrazvan, luni, 08.02.2010 22:45:))))))))))))))))))
volumul de incarcare ale X3, X5, X6 X5 - 1750 l X3 - 1560 l X6 - 1450 l
-
eu, luni, 08.02.2010 23:37str
@lau calin de pe site de la BMW am luat . Vezi ce face DSC cu XDRIVE. Wendig und agil meistert der BMW X5 jede Straße – unabhängig von ihrem Zustand. xDrive erkennt schwierige Fahrbahnoberflächen über die Sensoren des Fahrwerkregelsystems DSC und reagiert blitzschnell. Durch die flexible Kräfteverteilung auf die Vorder- bzw. Hinterachse erhalten die Räder mit der höchsten Traktion jeweils die optimale Antriebskraft. Das Ergebnis: außergewöhnliche Spurtreue, sicheres Kurvenverhalten und jederzeit eine spontane Leistungsentfaltung.
-
gtrazvan, marţi, 09.02.2010 06:29@eu
Omule, si mie-mi place X5 chiar foarte mult dar termina, eu macar am mers, am condus, m-am jucat cu el, este foarte ok dar nu e minunatia pe pamant, mai bun decat Quattro dar mai slab decat ATTESA, S-AWC sau SYMMETRICAL AWD .
-
florin_ivan, marţi, 09.02.2010 10:24Multi .....
La cate commenturi pe acest subiect,realize ca multi ..... sunt pe situl asta... As mai zice si eu una-alta,dar vad ca deja s-a scris cam tot,totusi as mai ruga si eu odata editorul sa nu ne dea prosteala numind X5-ul "off-roader adevarat" ca la urma urmei nu are nnimic in lus fata de saracul X6 pe care l-au umilit cei de la TopGear. Si as mai subscrie la ceea ce a scris Lau si as mai completa cu Noul,vechiul si oricare dintre Land Cruisere.
-
gtrazvan, marţi, 09.02.2010 15:06@florin_ivan
Cum veniti voii INCULTII astia si incercati sa vorbbiti inteligent si pe langa exprimarile pocite mai abereati si intr-un domeniu de care nu aveti habar.
-
gtrazvan, marţi, 09.02.2010 15:11Apropo de cele 2 comenatrii
""Diferenta de spatiu interior + bagaje este mare intre X5 si X6, de fapt X6 are spatiu de bagaje mai mic decat X3, e un fel de struto-camila. 0 3 :)))))))))))))))))) volumul de incarcare ale X3, X5, X6 X5 - 1750 l X3 - 1560 l X6 - 1450 l " - 2 comentarii ale mele anterioare Asta apropo de INULTURA din ROMANIA si a oamenilor care-si dau cu parerea. In cele 2 comentarii de mai sus am spus o realitate tehnica si ulterior am dat si dateleoferite de producator, nu mica mi-a fost surpriza sa vad votul pentru comentarii. Sa dai negativ cand dai niste specificatii tehnice mi se pare max de prostie si incultura, incredibil.
-
HOPA SI EU, marţi, 09.02.2010 21:43@LauCalin
numai un sandy-bell ca tine putea sa se faca de bafta dand un link spre mizeria aia de articol... in plus, poza de la unghiul prost denumit de rampa (in realitate se cheama unghi ventral amice, dar tu n-ai nici o vina ca aia au traducatori prosti iar tu repeti ca papagalul) mai este si eronat reprezentata, daca esti curios intreba-ma de ce, sunt mereu disponibil sa luminez capete seci ca tine... amice, cand citeam eu cataloage off-road frantuzesti prin 92-94, tu te incaltai cu fesul...
-
LauCalin, miercuri, 10.02.2010 05:36pentru tine fac o exceptie... meriti
Adevarul ca toti de aici de exemplu, care stiu ca mine ( http://www.google.ro/search?hl=ro&source=hp&q=unghiul+de+rampa&btnG=C%C4%83utare+Google&meta=&aq=f&oq= ) sunt niste prosti. Tu (singurul) esti destept ca ai citit cataloage off road prin '92-94. Bre, eu n-am citit cataloage in franceza din '92, am citit in romana de prin 2000. Daca asa a fost se pare ca le-ai citit degeaba. Unghiul ventral este cu totul altceva (intereseaza-te, ca exista si ala, insa faci o confuzie mare) Nu ma cobor la nivelul tau sa te jignesc, as uza tastatura fara rost.
-
LauCalin, miercuri, 10.02.2010 10:09@mowgli
Vreau sa te contrazic la ce ai spus in al doilea comentariu. Sa le luam pe rand: "X5 are cu totul si cu totul alt target fata de Rover.Iar pentru target-ul lor e masina perfecta.De ce credeti ca o venit si Rover cu Range rover Sport?" BMW sustine altceva, il vede concurent pe Range Rover. Asta e si motivul primului meu post. Iar Range Rover Sport exista din doua motive: in primul rand Rover trebuia sa aiba un concurent pentru Clasa M AMG si versiunile mai puternice ale lui X5 si Q7 si in al doilea rand, pentru ca piata a vrut un asemenea Range. Nu stiu in ce masura Range Sport nu ar fi capabil in off road atata timp cat are aceasi tehnica la fel cu Range-ul... normal sa zic asa (asta cu conditia sa ai masina echipata cum trebuie, evident). "Si sa nu uitam ca Rover a apartinut grupului BMW care l-a vandut ulterior celor de la Ford, multi fani considerand ca au avut o perioada foarte buna cat timp au fost la BMW.Voi faceti o comparatie de genul monopost Formula 1 versus o masina de WRC.Ambele perfecte dar in domenii diferite." As vrea sa-i vad si eu pe fanii aia care care considera ca Rover a avut o perioada buna cat a apartinut de BMW. 45 si 75 au fost un esec (mai ales 45 care statea destul de prost la calitate). Si atat de mare incredere a avut BMW in succesul lui Range Rover ca l-au vandut inca din faza de proiect (adevarul e ca nici vanzarile lui Rover nu au excelat). Se spune ca tehnica din 75 avea vreo 10 ani, inca de cand masina a fost proiectata, iar oficialii Rover au sustinut mereu ca BMW nu le ofera tehnologie competitiva. In afara de motoare care erau bune (insa o masina nu e conceputa numai din motor), masina asta nu avea nimic special. Era genul de aer britanic cu tehnica nemteasca destul de scumpa. In schimb, Rover 600, care a fost facuta in colaborare cu Honda (japonezii au avut fosta generatie Accord), a fost mai reusita. Sper sa intelegi (am incredere in privinta asta, ca esti printre putinii cu care se poate vorbi omeneste) ca nu am nimic cu X5, nu contest calitatea BMW (motorul ala V8 mi se pare extraordinar) nu am nimic cu Xdrive care, asa cum am mai zis, este in sistem foarte bun, insa nu este suficient. Masina asta mai are nevoie de cateva sisteme pentru a fi competitiva SI in off road, pentru ca BMW sustine ca se pricepe si acolo. Asta am vrut de la inceput sa subliniez, ca BMW ii face reclama in niste situatii in care X5 nu face fata, concurenta stand mai bine. Cel mai bine X5 se pricepe pe sosea. Am sus de ce.
-
raaul, miercuri, 10.02.2010 12:41
cine are bani de x5 are si de range rover.asa ca nu o sa mearga cu x5 in afara soselelor.deci cui ii place sa x5 sa isi cumpere si sa mearga la piata si la bunici la tara. x5 nefiind un offroad in afara de tarile astea suvdezvoltat in care tea asteapta transelee daca nu in oras, la periferie, nu stiu ce destinatie o fi avut constructorii pentru astfel de masini...da nu soseaua.ptr ca ei si daca locuiesc in sta tot asfalt au. or fi fost construite pentru romani.
-
raaul, miercuri, 10.02.2010 12:42
...ma corectez."daCA nu soseaua"(adica, chiar ea-soseaua)
-
hopa si eu, miercuri, 10.02.2010 22:32@LauCalin
prietene, esti un distrus, ce sa mai o dam de gard... ce citeai tu in 2000 sunt traduceri ieftine realizate de semidocti dupa articole de dincolo, capisci??? daca ar fi sa ma iau dupa capul tau sec, jeep-urile ar avea 4 unghiuri, nu? de atac, de fuga(degajare), imaginarul tau unghi de rampa (ma umfla si rasul) si cel ventral... cauta tu tot internetul si arata-mi o singura specificatie la o masina 4x4 unde sunt date toate cele 4 unghiuri... tin sa-ti zic ca nici nu mi-am mai batut capul sa ma uit pe ultimul link, cine stie la ce mai aberatie ai belit ochii ca vitelul la poarta noua! :)
-
ha ha ha, miercuri, 10.02.2010 23:21ha ha ha
EU ZIC DOAR ATIT HA HA HA...CINE ARE BANI SA-SI IA CINE NU, SA...COMENTEZE.CAND VA VAD CA VA CONTRAZICETI ASA HOTARITI PENTRU MASINA ASTA...MAI AVETI PUTIN SI VA LUATI LA BATAIE.NU E NICI CEA MAI PROASTA SI NICI CEA MAI BUNA MASINA DIN LUME...ASA CA....HAIDA PA.
-
ha ha ha, miercuri, 10.02.2010 23:24ha ha ha
SI INCA CEVA.PENTRU CE A FOST CONCEPUTA, ISI FACE TREABA.ASTA DACA NU CUMVA VRETI SA ARATI PRIMAVARA CAMPUL CU EA.INCERCATI MAI BINE CU UN HUMMER.HA HA HA.
-
ha ha ha, joi, 11.02.2010 07:13ha ha ha
BAI INTELIGENTULE...B.M.W=BAYERISCHE MOTOREN WERKE=MOTOARE CONSTRUITE IN ORASUL BAYERISCHE, LANDUL (SAU PENTRU CINE VREA JUDETUL) BAVARIA.HAIDA PA.
-
roo, joi, 11.02.2010 18:58@LauCalin
Buna , Lau Calin Am foarte putin de comentat sa stii ca nu tot ce se scrie in revistele de auto e neaparat si adevarat . BMW vs. Rover si Range Rover au fost foarte incurcate, cei de la sindicate instigand chiar si la sabotaj pe fata si chiar au facut un protest ca englezii au castigat razboiul si nu nemtii ( MINI care a fost pastrat de BMW alaturi de ROLS ROYCE este dat in Anglia exemplu de cea mai buna fabrica engleza de automobile si cel mai bun management) Rover - au fost preluati de in grup de investitii si sindicate si dupa o cadere catastrofala au ajuns la CHINEZI se cheama ROEWE. Range Rover -au fost vandurti la FORD ( OK) si dupa aceasta si FORD la TATA ( indieni CAH). Adevarul este ca sunt firme extraordinare cele indiene si cele chinezesti si vor duce pe cele mai inalte culmi industria englezeasca !!!!!!! Off topic: La fel cum imi pare rau si de soarta celor de la VOLVO care nu cred ca au un mare viitor cu cei de la GEELY ) Oricum iti respect parerile si chiar daca nu sunt de acord cu ele imi face placere sa le citesc.
-
AUDI, joi, 11.02.2010 22:49tzenuBMW
unde-i tzenuBMW idolu la femei?!...reprezentantul la toti fanii BMW din Romania...ca sa folosesc un vocabular pe intelesul lui:))))))))
-
Anti BMW, vineri, 12.02.2010 08:41BMW
I: Ce spune Tzenu? R: Nu sunt gay, nu snt gay ! Sunt idolu' la femei! Se stie pe sistem! Sex oral la viteza maxima!
-
LauCalin, sâmbătă, 13.02.2010 06:46@hopa si eu @roo
N-am chef sa ma apuc sa scriu un coment prea mare pentru un incapatanat. Uite aici inca o dovada ca gresesti: http://www.cederberg4x4.co.za/off-roadterms.htm . Ti-am demonstrat de 3 ori ca gresesti, dar tu de dai destept. Insa nu ai cei 7 ani de acasa pentru a purta o discutie civilizata pentru ca esti pe un site unde intra zilnic sute de mii de oameni si continui sa jignesti aiurea. In cazul asta nu pot decat sa-ti zic, felicitari si ai castigat. 1-0 pentru tine! :)) @roo: Interesant ce spui tu, sa spun sincer esti prima persoana pe care o aud asta. Zi-mi ce sursa (surse) ai ca eu unu' sunt curios. Ce ti-am zis eu, da, stiu din presa auto, alta cale de informare in sensul asta nu prea am. Cat despre Range, hmm, da, e greu de spus ce sa intamplat. Eu cred in acesi timp ca BMW a renuntat la el pentru ca si-a dat seama ca proiectarea lui a fost prea scumpa iar banii s-ar recupera destul de greu. Si nu stiu in ce masura a dus-o bine Range cat a fost la Ford, pentru ca, in afara de unele motoare care niciodata nu au fost prea bune, masina nu a avut nicio modificare de cand a proiectat-o BMW. Vanzarile au fost insa destul de bune. Poate la fel s-a intamplat si cu Rover, mai ales 75. Era catalogata o masina premium, la pret premium, dar avea si unele defecte destul de vizibile. Poate din cauza asta niciodata nu s-a vandut bine. In ceea ce priveste Volvo, sa spun sincer sunt printre putinii optimisti :)), pentru ca ma gandesc ca daca chinezii vor sa vanda, trebuie sa NU umble la calitate. Din contra, sa investeasca bani in Volvo pentru a fi in continuare un concurent premium serios (pentru ca imaginea oricum va avea de suferit datorita faptului ca apartine unor chinezi), iar profitul sa se imparta (ceva de genul asta s-a practicat si cu Ford)
-
Eu chiam am X, sâmbătă, 22.05.2010 05:04Eu chiar am X
Pentru toti latraii care comenteaza pe aici ca X5-ul nu iese din zapada de 30 de cm , as vrea sa uploadez niste poze facute de mine ....e un drum parcurs de mine pe vestitul codul galben , cu zapada pana la partea de jos a farurilor.....da ati auzit bine , am si video daca nu ma credeti , am desfundat un drum in care zapada ajungea pana la faruri .... nu am condus Range Rover , dar poate e ceva mai bun decat X-ul offoroad , dar nu merge amintit acest lucru din simplu motiv ca desi RR-ul e ceva mai bun offroad , e mult mai slab (e chiar cel mai slab) "onroad".....deci daca vreti sa bagati batzu printre gard , macar comparati-l cu Defenderu nu cu maxi-taxiul ala de pensionari numit RR .... RR e cel mai slab competitor BMW onroad , si un pic mai bun offroad...acuma voi pe care il alegeti ? normal RR ca sa va dati interesanti , ca doar cocalarii au BMW , si voi vreti sa fiti speciali....va zic eu ce sunteti : frustrati .... BMW Power All The Way
Citeste si
-
GENEVA 2010 | marţi, 9 martieValmet Eva, primul vehicul electric de serie din FinlandaSalonul Auto de la Geneva a marcat lansarea oficiala a modelului Valmet Eva, un vehicul electric provenit din Finlanda, care a fost dezvoltat cu ajutorul Nokia si Navteq. Citeste tot
-
GENEVA 2010 | luni, 8 martieIDEA Sofia, un nou concept creat pentru Alfa Romeo la GenevaDesignerii institutului IDEA au dezvaluit la Geneva un concept botezat Sofia, care incearca sa anticipeze un nou model de top in gama Alfa Romeo. Citeste tot
-
GENEVA 2010 | duminică, 7 martieCarlsson C25 a fost prezent pe scena de la GenevaCasa de tuning Carlsson a prezentat la Geneva primul lor model creat in calitate de constructor auto. Acesta a fost botezat C25 si va fi creat in 25 de unitati. Citeste tot
-
GENEVA 2010 | duminică, 7 martieBrabus G V12 S: cadoul aniversar pentru MercedesTunerul Brabus a prezentat la Geneva modelul G V12 S. Acesta este cadoul pentru implinirea celor 30 de ani de la lansarea lui G-Klasse pe piata auto. Citeste tot
-
GENEVA 2010 | sâmbătă, 6 martieSeat Ibiza ST a fost lansat la GenevaSeat Ibiza ST, cel mai nou membru al spaniolilor si-a facut aparitia pe scena de la Geneva. Citeste tot
O masina superba indiferent de unde ai privio,o masina cu un succes formidabil,poate nici cei de la BMW nu se asteptau la un asa succes cu x5.