OFICIAL: Nissan Leaf, primul model electric accesibil ca pret
Nissan Leaf este prima incercare a japonezilor pe piata modelelor 100% electrice. Leaf va fi lansat in 2011 si in Europa.
Nissan a dezvaluit duminica, in Japonia, primul sau model de serie 100% electric. Botezat oficial Leaf ("Frunza"), acesta are rolul de a deschide un nou capitol pentru Nissan si de a introduce constructorul japonez in linia producatorilor care inaugureaza noul segment de modele cu emisii zero.
Hatchback-ul de segment mediu va intra pe piata europeana in 2011, dupa ce acesta va intra in showroom-urile din Japonia si SUA in 2010. Leaf este caracterizat de Nissan ca fiind "primul model cu emisii zero cu adevarat abordabil ca pret". Desi constructorul nipon nu a avansat niciun pret clar pana in acest moment, presa japoneza sustine ca scopul Nissan este de a lansa noul model cu un pret care sa concureze cu variantele pe benzina comparabile ca putere. Daca va reusi acest lucru, Nissan va fi primul producator care va scadea cu adevarat pretul unui model 100% electric, dupa ce Mitsubishi a lansat acum doua luni noul i-MiEV, model electric de oras care costa cu putin peste 40.000 de dolari.
Nissan Leaf are o autonomie de 160 de kilometri cu un singur "plin" de curent, viteza maxima pe care o poate atinge fiind de 140 km/h. O incarcare completa va putea fi realizata prin prizele normale in circa 8 ore, alternativa fiind un lant de "alimentatoare" speciale in care masina poate fi alimentata la 80% din capacitate in 30 de minute. Bateriile vor fi vandute de Nissan separat de masina, urmand ca posesorii sa le poata plati intr-un sistem de rate lunare. Cu toate acestea, presedintele aliantei Renault-Nissan da asigurari ca solutia nu va fi deloc una costisitoare: "Costul lunar al bateriei si al incarcarilor acesteia va fi mai coborat decat cel al benzinei cu care ne alimentam masinile acum", sustine Carlos Ghosn.
Desi modelul este anuntat pentru lansarea europeana peste doi ani, unele sisteme de care dispune acesta par a fi preluate dintr-un viitor ceva mai indepartat. De exemplu, viitorii posesori al lui Nissan Leaf vor putea sa isi utilizeze telefoanele mobile pentru a porni aerul conditionat sau pentru a seta functiile de incarcare a bateriei. De asemenea, lantul de alimentatoare va fi inclus pe o harta speciala accesabila prin sistemul GPS de care va dispune modelul japonez.
Planurile Nissan legate de noul sau model sunt extrem de mari, constructorul japonez sustinand ca se va baza pe o productie de masa, si nu pe una nisata: "Hibrizii fac parte din masa pietei, nu mai reprezinta o mica nisa. In acest moment, modelele cu propulsie hibrida reusesc sa adune 2% din totalul vanzarilor la nivel mondial. Speram sa ne ridicam cel putin la acelasi nivel cu noua generatie de modele electrice", considera Ghosn.
Noul Nissan Leaf va fi asamblat in Japonia si in Statele Unite, bateriile urmand sa fie produse in uzinele Nissan din Portugalia si Marea Britanie. Conform declaratiilor producatorului japonez, acesta a incheiat deja contracte ferme cu autoritatile din tarile pe care se va lansa Leaf, incluzand aici Israel, Portugalia, Singapore, Japonia si SUA, pentru ca acestea sa construiasca o retea de reincarcare aflata la indemana clientilor.
via | Nissan
De`ocamdata hibridele NU sunt mai ieftine, nu sunt mai frumoase (de frunza asta ..nu mai zic nimic), nu sunt mai performante, nu par a fi mai fiabile, nu cred ca sunt mai economice iar pe termen lung cred ca polueaza mai mult decat o masina dormala prin procesul de productie si cu totii stim ca: http://www.automarket.ro/stiri/studiu-15-vapoare-mari-polueaza-cat-toate-masinile-din-lume-20182.html. De ce ai alege asa ceva ? Din snobism.