OFICIAL: Nissan Leaf este World Car of the Year!

Publicat joi, 21.04.2011 17:32 de Mircea Meșter

Modelul electric Nissan Leaf şi-a adăugat în cont şi cel de-al doilea titlu important acordat de industria auto mondială. După European Car of the Year, Leaf e acum şi World Car of the Year!

Nissan Leaf a devenit cel mai de succes model lansat în cursul anului 2010 în lume după ce electrica celor de la Nissan şi-a adjudecat titlul World Car of the Year. Leaf a câştigat astfel "eventul", devenind unul dintre puţinele modele care au în vitrină cele mai importante două trofee acordate de industria auto a lumii, European Car of the Year şi World Car of the Year.

Premiul le-a fost acordat oficialilor Nissan în cadrul Salonului Auto de la New York, modelul japonez învingând în finală Audi A8 şi BMW Seria 5. 

"Este o bucurie enormă pentru noi faptul că primul vehicul electric vândut în masă la nivel mondial, Nissan Leaf, a câştigat prestigiosul titlu World Car of the Year. Aceasta distincţie îl recunoaşte pe Leaf ca pe un pionier al mobilităţii zero, unul comparabil la capitolele performanţe, nivel de poluare fonică şi manevrabilitate cu maşinile pe benzină", a declarat Carlos Ghosn, preşedintele Renault-Nissan, la primirea premiului.

Juriul competiţiei a fost format din 66 de jurnalişti de top ai lumii aleşi din 24 de pieţe reprezentative. Conform regulamentului competiţiei, fiecare dintre juraţi a fost eligibil pentru a participa în acest juriu în urma analizei profesionale, a expertizei, experienţei, credibilităţii şi influenţei pe care o are în ţara proprie.

ISTORIA CÂŞTIGĂTORILOR WORLD CAR OF THE YEAR

2005 - Audi A6
2006 - BMW Seria 3
2007 - Lexus LS460
2008 - Mazda2
2009 - VW Golf
2010 - VW Polo
2011 - Nissan Leaf

Categoriile secundare ale ediţiei 2011 World Car of the Year au fost câştigate de Ferrari 458 Italia (World Performance Car), Aston Martin Rapide (World Car design of the Year) şi Chevrolet Volt (care a primit premiul de consolare pentru Green Car of the Year).

via | WCOTY

  • eu, joi, 21.04.2011 22:20

    Bravo Nissan! De abia astept sa apara si in Romania Vreau sa uit de pretul benzinei !

  • ScorpyonVAG, joi, 21.04.2011 22:33
    @

    nu merita Leaf acest premiu... Au fost masini si mai bune, care meritau

  • @ScorpyonVAG, joi, 21.04.2011 22:41

    Adica? Ce masini, ma rog?

  • ScorpyonVAG, vineri, 22.04.2011 02:36
    @

    Din cate stiu la in ultima etapa au fost alesi 3 finalisti : A8, SERIA 5, LEAF ! Merita sa castige SERIA 5 si A8 (mai ales seria 5, datorita upgrade-ului (major) pe care la adus fata de modelul anterior) !

  • Gaby, vineri, 22.04.2011 03:21
    lool

    cee?? world car of the year?? poftim? 30 000 de euro pentru cotetu asta care merge 100 de kilometri si dupaia il impingi? astia sunt normali la cap? marsh ma! compari 458 italia cu un cacat de masinuta cu baterii? astia merita schinjuiti. mi scarba!

  • unckle, vineri, 22.04.2011 08:31

    @eu - as zice sa incepi sa economisesti - Leaf costa cam cat iMiev ... deci cam cat 3 masini cu motor de 1.3 diesel al caror combustibil te-ar costa "dublu" la suta de km ;)

  • DST, vineri, 22.04.2011 09:17
    As cumpara-o

    In Japonia un Leaf e 25.000 euro. Politica de preturi se adapteaza specificului pietei. Nu cred ca in Romania va fi mai scumpa. Oricum... Nissan Leaf e de dimensiunile unui Golf. Eu zic - in loc de Golf diesel (cu toate neplacerile unui motor turbodiesel) , mai bine un Nissan Leaf silentios si ecologic. @ScorpyonVAG Nu contesta nimeni ca Seria 5 nu-i o masina buna, insa... seria 5 si A8 sunt niste evolutii la niste modele deja existente, nu au nimic revolutionar. Seria 5 ar fi putut castiga premiul asta poate doar daca venea cu sistem de propulsie pe baza de unde magnetice sau motor alimentat cu apa menajera, intelegi? Nissan Leaf e masina viitorului !

  • unckle, vineri, 22.04.2011 09:27

    @dst - ia de vezi testul ala cu anduranta lui Leaf, undeva acolo nenea ala spune ca masina costa 25000 de lire, si asta cu subventie de la stat ;) ... sau poate ai impresia ca super piata din romania, de aproximativ 10 masini pe an, o sa ii determine pe japonezi sa scada preturile... ca doar o sa se vanda ca painea calda :) (leaf este masina viitorilor cativa ani ... nu paria toata averea familiei pe masini care contin baterii cu Litiu... pentru ca NU exista suficient litiu disponibil)

  • eu, vineri, 22.04.2011 09:30
    @unckle

    Nissan Leaf e 2,99 mil. yen (subventie inclusa) => ~25.000 EURO Mitsubishi iMiev e 3.36 mil. yen (subventie inclusa) => ~28.000 EURO iMiev e mai scump decat Leaf cu cel putin 3000 euro. Unckle scrii ca sa te afli in treaba!

  • Semtex, vineri, 22.04.2011 09:42
    @unckle

    Ar trebui sa-ti faci griji de rezervele de petrol, nu de litiu. Rezervele de litiu sunt arhi-suficiente. Macar sa se faca masini electrice cu miliardele in urmatorii ani ca sa putem discuta de o diminuare a resurselor.

  • L, vineri, 22.04.2011 10:15

    Nu inteleg cum a putut castiga Golf in 2009.

  • edy, vineri, 22.04.2011 10:17
    naspa

    Boraciunea asta de masina nu merita premiul asta - in cati ani iti scoti banii pe masina asta din economia de benzina, cred k in vreo 15-20.

  • iedul cel mare, vineri, 22.04.2011 10:35

    Nissan a spus clar ce reprezinta Leaf, eu insa voi spune ce nu reprezinta: Leaf nu e o masina pentru cocalarii din Romania! Asta-i clar!

  • unckle, vineri, 22.04.2011 11:41

    iedule - marea majoritate a masinilor nu sunt pentru cocalari ... dar ei au talentul de a transforma cam orice intr-o masina cocalareasca ;) de la "academia" wiki studentul afla: "Worldwide reserves of lithium are estimated to be 23 million tonnes.[64] Using the battery efficiency figure of 400 g of lithium per kWh,[65] this gives a total maximum lithium battery capacity of 52 billion kWh which, assuming it is used exclusively for car batteries, is enough for approximately 2 billion cars with a 24 kWh battery (like a Nissan Leaf [66])." ... hmm, suficient pentru 2 miliarde de masini - bun asa, asta-i viitorul, clar! V-ati intrebat cum se scoate acel metal din pamant?, cum se proceseaza?, cata energie este necesara pentru toate procesele de prelucrare de la minereu la acumulator ?? Cat este productia anuala, cat este estimata ca va fi productia anuala in 2020, cat va fi capacitatea de procesare a fabricilor de acumulatori in viitor ... cat vor costa ele si CINE le va plati? Multi spun ca masinile care folosesc acumulatori cu litiu sunt scumpe ACUM datorita faptului ca tehnologia este la inceput de drum, dar s-a gandit cineva ca si litiul este o resursa finita?? si ca orice resursa finita va avea un pret bazat pe raritate? Se gandeste cineva ca nu numai industria auto filoseste acumulatori cu litiu -- ganditi-va cum in lume se fabrica milioane de telefoane mobile si laptoape ZILNIC. Litiul se foloseste in industria farmaceutica, in producerea aluminiului, bombe nucleare si cate altele... Credeti ca in viitor toti cei care folosesc acum litiu or sa cedeze partea lor pentru productia de masini? Oamenii astia spun ca in 2020 vor sa produca 10milioane de masini electrice care necesita acumulatori li-ion echivalentul a 100 de miliarde de telefoane mobile . . . nu cumva cand cererea este pe un trend ascendent, iar productia creste mai putin abrupt, pretul va CRESTE in loc sa scada? acestea sunt doar cateva dintre "problemele" ignorate total de marketingul care va intoxica din toate directiile . . . dar stati linistiti, aveti dreptate, electric=viitor, dar nu asa cum este aratat acum in reclame si pliante de "zero emisii" @semtex: nu cumva acum o vreme ma injurai cu sete si te jurai ca nu mai scrii vre-o data "@unckle" ? @eu : din cate stiu eu noi nu traim in japonia - deci uite cum sta treaba pe la noi : http://www.mitsubishi-motors.ro/modele/i-miev/versiuni-si-preturi ... sincer nu stiu care dintre noi doi scrie doar ca sa se afle in treaba ;) cand o sa spuneti ca nu am dreptate nu uitati sa citati acel promo de pe radio : "cu cat suntem mai multi cu atat suntem mai culti" ;)

  • real, vineri, 22.04.2011 11:48
    pt unckle

    Tu nu pricepi nimic, te-ai intrebat ca-ti si-au permis sa cumpere primele masini aparute in 1900 toamna :), primele televizoare (alb-negru, apoi color, apoi led , acu 3d), primele pc-uri, etc. Daca nu ar fi fost acei "pioneri" in cumparaturi acu nu aveam progresul asta de zi cu zi. Leaf (si altii) reprezinta progresul, cea ce tie ti se pare acum scump si inutil va deveni ceva banal peste 10 sau 20 de ani depinde de "astia" care au puterea sa cumpere acum.

  • unckle, vineri, 22.04.2011 11:56

    @real - una este sa vorbesti de tehnologii care aveau loc de evolutie si care se produceau din resurse (la vremea nasterii si evolutiei lor) practic infinite, si alta este sa vorbesti de introducerea pe piata a unei cereri imense pentru un singur tip de resursa - Litiu - a carei productie este limitata, si a carei productie este controlata strict de exact aceiasi baieti care controleaza si petrolul ;) .. si de unde ai dedus tu ca eu consider aceste masini o inutilitate? .. eu doar am spus ca sunt scumpe - si vor ramane scumpe, motivand cu ceva legat de realitatea curenta, nu aducand aminte cum s-au ieftinit masinile cand H. Ford a scos pe piata Model T ...situatia actuala este un pic diferita si nu prea mai functioneaza sa spui "lasa ca si televizorul a fost scump cand s-a inventat".

  • Semtex, vineri, 22.04.2011 11:58
    new edit

    Sunt incuiati care striga "monopol pe electricitate" sau "fabrici de baterii ultrapoluante" NU EXISTA ASA CEVA ! Energia e regenerabila si circula liber ! iar nivelul de poluare e sub ceea ce degaja o uzinele folosite la asamblarea motoarelor termice. Mai cititi si voi presa auto, mai urmariti documenare... e diferenta mare intre ce spun specialistii si ce afirmati voi... Energia electrica poate fi produsa prin nenumarate mijloace... energia solara reinnoibila si usor de produs (celule fotovoltaice montate pe casa / pe usa de la garaj) in combinatie cu energia eoliana pot face minuni... oricum, tehnologia pt Leaf e la inceput... si ca orice inceput are nevoie de timp sa se dezvolte... Motorul termic peste 130 de ani de evolutie in spate... daca va considerati oameni inteligenti, ar trebui sa fiti mai ingaduitori cu tehnologia propusa de Nissan... e o solutie excelenta pana se vor dezvolta alte tehnologii... timpul masinilor electrice a sosit... masinile electrice sunt gata, iar Nissan are pionieratul in domeniul... asa cum Mercedes-Benz a avut pionieratul primului automobil cu motor termic... si acum 100 de ani oamenii erau reticenti... totusi haideti sa evoluam... http://www.0-100.ro/2010/06/10/resursele-de-litiu-ar-fi-suficiente-pentru-fabricarea-a-cel-putin-4-miliarde-de-masini-electrice/

  • ScorpyonVAG, vineri, 22.04.2011 12:06
    @

    Tot dati voturi negative: Dar nu vedeti ce design urat are ? Chevrolet Volt arata de nota 10! , sau alte masini... asta este urat. De 30.000euro imi cumpar POLO 1.2TDI, si am motorina (de 15.000 euro) ! Cu un consum de 4% , si calculati sa vedeti cam,cati km ati putea merge cu el ? SI restul subscriu pe GABY (bravo man) !

  • @ScorpyonVAG, vineri, 22.04.2011 12:15
    daca Leaf era facut de grupul VAG.... eeeeeehh

    Designul e chestiune de gust. mie imi place Leaf. Si n-o compar cu Volt, pt ca orice om sanatos la cap n-o sa compare un hibrid cu un full-electric. In plus, Volt a fost bazat pe o minciuna. Un alt motiv sa-mi fie antipatic. Daca mai adaugam la asta ca e e masina americana... cu interior facut de "artistii" americani... mai bine lasa-ma!

  • unckle, vineri, 22.04.2011 12:33

    Nu exista monopol pe electricitate (sau in general, pe energie)? .. prietene, pe ce planeta traiesti? Si explica-ne si noua cum produci tu, pe planeta unde nu exista monopol pe energie, cate 15kWh la fiecare 2-3 zile din surse regenerabile, la tine acasa. Sper ca iti dai seama ca pentru a avea o productie proprie de energie electrica utilizabila in transport trebuie sa investesti in instalatii solare si eoliene mai scumpe decat un Leaf. Si sper ca iti dai seama ca pentru a scoate 15kWh de pe linia de 220V de acasa, in 8 ore, ai nevoie de un curent de vre-o 9A ... si ce te faci cand si vecinii tai vor avea masina electrica? Vei merge ca mine la Enel (care, desi nu detine monopol pe energie, are cam 250 de milioane de oameni in portofoliul de clienti, care depind 100% de dorinta dirctorilor sai) si vei face plangere ca nu ai voltaj corespunzator la priza? ... ce crezi ca a spus enel cand l-am intrebat de ce nu am decat 190V la priza ? .. crezi ca a pus " stimate client, imediat rezolvam!" .. mi-a dat cu "flit" elegant.. si au trecut 3 ani, si am tot 190V la priza. Imagineaza-ti cum va fi cand juma de cartier va baga in priza un astfel de consumator ... o sa pocneasca transformatoarele lu' enel ca popcornu' ;) . . . da ce sa-i faci, este o tehnologie inovatoare, care are nevoie sa se dezvolte, iar noi suntem liberi din toate punctele de vedere, si masinile electrice ne vor oferi si mai multa libertate ... Nissan nu este tocmai singurul "pionier" in domeniul masinilor electrice ( desi stiu ca ai vrea ca tot ce inseamna "de bine" in domeniul auto, absolut tot, sa aiba o legatura cu Reanult-Nissan ;) ) Povesteste-ne si noua cum faci tu sa beneficiezi de energia aia regenerabila care circula liber, ca vad ca esti destul de bine documentat in acest domeniu.

  • @unckle, vineri, 22.04.2011 13:21

    Cateva articole intereante si foarte relevante in contextul actual: http://www.green-report.ro/stiri/mmdd-pregateste-un-proiect-de-cofinantare-familiilor-care-vor-energie-regenerabila-case http://www.green-report.ro/stiri/o-scoala-din-sibiu-va-avea-energie-din-biomasa http://www.green-report.ro/stiri/moschee-alimentata-cu-energie-solara-turcia http://www.green-report.ro/stiri/raport-energia-regenerabila-ar-putea-inlocui-resursele-fosile-ue-pana-2050

  • unckle, vineri, 22.04.2011 13:29

    "pana-2050" ... te-ai intrebat cat te costa ca sa ai acea energie "regenerabila" :P?

  • unckle, vineri, 22.04.2011 13:31

    http://www.green-report.ro/stiri/potentialul-real-al-energiei-regenerabile-din-romania-este-mult-mai-mic-decat-cel-din-teorie din aceiasi "sursa" :) (nu mai comentez ca acel proiect de cofinantare este promis de GUVERNUL ROMANIEI care nu a facut NIMIC in ultimii ani .. in general.. )

  • _steli, vineri, 22.04.2011 13:50
    pacat

    Pacat! O masinuta anosta si urata. Nu aduce nimic nou. Cred ca a fost o decizie pur politica. Sincer as prefera oricand o Toyota Prius (chiar daca e si ea uratica). Cu atat mai mult cu cat autonomia este foarte mica.

  • mesterel, vineri, 22.04.2011 14:14
    Litiu

    Litiu se gaseste in cantitati rezonabil de mari (dar finite). Acumulatoarele cu Litiu pot fi reciclate si deci se pot obtine noi baterii cu Litiu din cele vechi. Problema este ca in acest moment Litiul se gaseste unde nu trebuie si atuci se vor remodela hartile politice ale lumii pentru ca acele zone sa fie usor accesibile consumatorilor viitori de Litiu. Daca acum sunt probleme in zonele cu petrol, in viitor vor fi probleme in zonele cu Litiu (de fapt au si inceput acele "probleme" de vreo 10-15 ani). Aveti rabdare sa se maturizeze piata automobilului electric si prin nu stiu ce minune / coincidenta vor apare conflicte ciudate in Bolivia si in Tibet (exact unde sunt cele mai mari rezerve REALE de Litiu ale Pamantului). Aveti rabdare...........

  • @unckle, vineri, 22.04.2011 14:16

    Nu a spus nimeni ca pentru inceput Leaf va fi disponibil varstnicilor cu pensie de 4 milioane. Si daca citesti bine articolul pe care-l scoti in fata, se specifica : "potential redus ... datorita limitarilor tehnologice, eficientei economice si a restrictiilor de mediu" . Nu spune ca Romania n-ar avea zone cu vant foarte bun. In privinta asta Romania are un potential mai mare decat tari mult mai dezvoltate. N-avem stalpi, transformatoare? Sunt drumuri proaste? infrastructura deplorabila? Asa si? De cand i-a impiedicat lucrul asta pe petrolisti sa faca investitii si sa-si imprastie statii ca ciupercile??? Investitii in domeniul energetic se vor face treptat. Suntem doar la inceput. Dar noi suntem cu "NU" in fata. Normal ca nu merge nimic in Romania.

  • mihai, vineri, 22.04.2011 14:22
    Intrebare

    Cine a murit si i-a lasat p-astia sa aleaga masina anului?

  • robert_11, vineri, 22.04.2011 14:32
    Eronat

    Cica: "Vreau sa uit de pretul benzinei !" Se pare ca cititi degeaba reviste de specialitate. Daca tu ai impresia ca daca circuli in oras cu o masina electrica uiti de pretul benzinei, te inseli prietene. Consuma cel putin 7.5 l / 100 km.

  • klaus7, vineri, 22.04.2011 14:35
    Leaf

    Le recomand celor care sustin inversunati aceasta masina revolutionara sa se documenteze despre costurile aferente utilizarii acestei solutii de mobilitate: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf Tinand cont ca peste jumatate din populatia de pe glob traieste in mediul urban, din care un procent mare in blocuri, as vrea sa aflu o solutie prin care vom putea incarca aceste masini cu energie "regenerabila" si atat de ieftina (34 kWh la 160 km) incat pentru consumator sa reprezinte o alegere mai convenabila decat un motor termic, lasand la o parte dezavantajul unei distante relativ mici parcurse cu un "plin" si al disconfortului creat de incarcarile dese.

  • WTF, vineri, 22.04.2011 15:18
    la gente esta muy loca

    daca buburuza asta e revolutionara, mai bine cu calul (oricum discutam de aceeasi autonomie ;-) lol) ... ok hibride accept, dar sa te opresti din 100 in 100 ca sa alimentezi ... plus ca daca faci drumuri mai lungi, ai nenorocit-o repede (nu toti au un SUV ca sa mearga sa ia porcul de craciun sau sa mearga la mare si se vor duce tot cu buburuza de oras)

  • @ScorpyonVAG, vineri, 22.04.2011 16:12
    Romania Libera a facut un calcul ptr Kangoo ZE & Fluence ZE

    Praguri de rentabilitate Potrivit specialiştilor Renault preţul de achiziţie al unui automobil electric, pentru a fi atractiv, ar trebui să devină comparabil cu preţul unui automobil similar ca performante dar cu motorizare diesel. La 100 de kilometri parcurşi, costurile doar cu motorina, respectiv curentul electric, pentru cele două maşini comparate este de 30 lei, respectiv 7 lei. Însă chiria lunară a acumulatorilor este de 79 euro (330 lei), deci pentru a acoperi costurile de deplasare lunare (comparativ cu motorul diesel) ar trebui parcurşi 1.500 de kilometri lunar, aproape 50 de kilometri zilnic. Pentru recuperarea diferenţei de preţ de achiziţie dintre automobilul electric (livrat fără acumulatori şi cu subvenţie de la stat) şi cel diesel echivalent ca perfomanţe luăm în calcul o perioadă de cinci ani. De unde vin economiile Rezultă că lunar, în cazul automobilului electric trebuie amortizată suma de 300 lei lunar. Dacă automobilul electric ar parcurge încă 50 de kilometri/zi (în plus faţă de cei 50 de km /zi necesari pentru amortizarea costurilor cu închirierea acumulatorilor) s-ar putea acoperi şi diferenţa de preţ de achiziţie. Rezultă că dacă maşina electrică ar parcurg zilnic 100 de kilometri (pentru a acoperi costurile cu închirierea acumulatroilor şi diferenţa de preţ faţă de maşina cu motor termic diesel) aceasta ar deveni rentabilă în raport cu un model clasic. Pentru un calcul mai riguros ar trebui luate în considerare şi costurile de service cu 30% mai mici în cazul automobilelor electrice dar şi faptul că încălzirea pe timp de iarnă a unui astfel de autoturism consumă resurse considerabile. În prima etapă, automobilele electrice produse de Renault se vor vinde firmelor, specialiştii de la renault precizând că utilizarea lor devine rentabilă în condiţiile parcurgerii anuale a unei distanţe mai mari de 12.000 de kilometri. Studiile europene arată că 80% din populaţie utilizează automobilul personal pentru distanţe zilnice mai mici de 50 de kilometri. Praguri de rentabilitate •0-50 km/zi - Utilizarea automobilului electric nu este rentabilă, costurile cu închirierea acumulatorilor şi preţul ridicat de achiziţionare depăşind economiile din utilizarea curentului electric. •50-100 km/zi - Maşina electrică are costuri operaţionale comparabile cu versiunea dotată cu motor termic, acoperindu-se chiria acumulatorilor •Peste 100 km/zi - Diferenţa de preţ dintre un automobil electric şi unul diesel se amortizează în cinci ani şi proprietarul automobilului electric poate începe să realizeze economii. Sursa: romanialibera.ro

  • gelu, vineri, 22.04.2011 16:22
    putini comentatori

    ma intreb...unde sunt "ceilalti"? 1. si-au taiat venele de necaz cand au vazut castigatorul? 2. si-au taiat venele sa-si puna ultima picatura de sange in rezervor speriati de scumpirea carburantilor? Mesajul premiului este clar: a venit vremea schimbarii iar marii constructori trebuie sa schimbe macazul pentru a asigura viitorul de bun simt al automobilului. Ma bucur si ca am fost pe felie si Aston a luat la categoria design si 458 la performanta. Imi pare rau pentru BMW si ma surprinde prezenta lui Volt (din cate stiam hibridele sunt aparute de vreo 11 de ani... deci premiul luat de americani putea sa mearga la fel de bine la Toyota cu Priusul lor) Bravo Nissan si felicitari ideii promovate de organizatori

  • DAN_GRC, vineri, 22.04.2011 23:29

    Mai oameni buni, atata timp cat vor exista BANI, CASH, MALAI, COCO si CORPORATII va exista si monopol, ca pe viitor masinile electrice vor fi ceva mai ieftine, ca vor fi mai performante, de acord, dar daca va creste cererea se vor ieftini masinile dar curentul produs pt ele in mod clar nu se va ieftini, care sunt regulile economiei de piata?? cand cererea creste pt o resursa creste si pretul nu? ( bine la noi e invers, la noi creste oricum, indiferent de consum, indiferent de produs, dar asta e altceva), deci daca nu se va intampla o mare revolutie la nivel global sa dispara sclavia mondiala a banilor si bancilor si a "economistilor" nu are cum sa fie prea bine E clar ca petrolul nu va infinit, dar depinde cand se va termina, pt ca nu doar masinile circula in lumea asta, iar la celelalte mijloace de transport lucrurile sunt mult mai complicate...vapoare, avioane, deci nu va rugati sa se termine asa repede petrolul ca lumea nu e chiar asa evoluata cum credeti.

  • gelu, sâmbătă, 23.04.2011 00:13
    @DAN_GRC

    implementarea automobilului electric in masa va micsora presiunea asupra pretului petrolului. Ce procent il reprezinta consumul auto in total consum nu stiu cu exactitate (cifrele se cam bat cap in cap) dar este clar....consumul dimnuat de petrol nu poate fi decat benefic. Si nu aici nu e vorba doar de ecologie. Si, intradevar, pretul e.e. va creste si el dar pe o curba muult mai lina decat cea a combustibililor clasici si asta nu poate decat sa ne faca (pe cei ce un dram de minte si ignorarea realitatii le este straina) sa speram ca viitorul nu poate fi decat electric. Pana una alta e sursa de energie cea mai la indemana. Din nefericire ignorata cu buna stiinta de unii ce par sa se simta bine doar daca simt miros de gaze si benzina. Acum ce sa zic...Faptul ca Leaf a castigat nu reprezinta mare lucru pentru tarisoara asta in care traditia auto este aproape nula iar mentalitatile (chiar daca apartin noii "de"generatii) parca sunt venite de undeva din Evul Mediu Intunecat. Din nefericire Vestul si-a infrant demonii iar noi inca mai scuipam seminte din bot si dorim sa fim repectati. De o replica de film imi aduc aminte citind comenturile unora ca "scorpion" sau "edy": fiti civilizati, ce dracu!

  • DAN_GRC, sâmbătă, 23.04.2011 00:35

    Da, viitorul poate fi doar electric, dar in prezent sunt inaccesibile ca pret, problema e ca pana vor deveni mai accesibile cine stie cat va trece. Cat despre dimninuarea consumului de petrol, depinde cat de repede va creste ponderea masinilor electrice. acum cred ca e vreo 1-2% din totalul masinilor produse, pt a avea efect la scaderea consumului de petrol trebuie sa fie minim 20-30 % zic eu, si chiar nu stiu sa apreciez cand va fi atins acest procent cu masinile electrice, iar in prezent consumul de petrol este cam asa..la un baril nou descoperit se consuma cam 4 barili si se preconizeaza ca s-ar dubla la vreo 8 barili in 10 ani si tot asa, deci la momentul scaderii resurselor de petrol la cote de avarie nu stiu cat de electrizata va fi mobilitatea pe planeta...

  • gelu, sâmbătă, 23.04.2011 09:54
    pai....

    accesibilitatea masinilor electrice depinde de dispunerea clientilor de a investi in aceasta alternativa. Probabil ca acesta criza globala va fi ca o frana in fata unei cereri sanatoase de "electrice" dar mentalitatea vesticilor este aceea de a incerca noul, de multe ori, fara o justificare logica. Am mai spus-o si o repet: din punct de vedere economic, masinile electrice nu se diferentiaza cu mult de PC-urile anilor '80, video-urile din aceeasi perioada, telefoanele mobile, monitoarele LCD si monitoarele cu plasma (cand au aparut pe piata costau cat fosta mea garsoniera :D ). In concluzie, viitorul suna bine. Iar comenturile unora de genul "ce urata e", "nu pot sa merg in vacanta", "ma lasa bateria in drum" denota" un incredibil infantilism, mentalitate comunistoida, educatie economica - zero, educatie sociala tipica unui taximetrist (cam 90%), iar de educatie eco nici nu poate fi vorba. Dar "succesurile" si "clima bizonica"...e, acestea sunt reprezentative. Asta e poporul.... Paste Fericit!

  • unckle, sâmbătă, 23.04.2011 13:07

    @gelu - viitorul VA FI ELECTRIC - asta este o certitudine nu o speranta. |||| si aici se termina @gelu, ca sa nu crezi ca am ceva personal cu tine :) Certitudinea viitorului electric nu are insa nici o legatura cu incertitudinea posibilitatii folosirii la scara larga a masinilor cu acumulatori Li-Ion (si a celor similare dezvoltate in prezent de BYD in china). Apropo de educatie "eco" -- se poate incepe prin a-ti pune prin casa becuri de 20W in loc de alea d'o suta cu filament. Mai departe poti sa iti reduci consumul de energie pentru incalzirea locuintei, Exista multe metode de a-ti reduce amprenta personala asupra poluarii planetei - muult mai ieftine si mai la indemana decat a da 35000E pe o masina electrica. Intre noi fie vorba, aia electrica numai "zero"emisii nu are - dar reducerea emisiilor de codoi este similara inlocuirii becurilor cu filament cu cele fluorescente. Imagineaza-ti ce efect asupra emisiilor de codoi al lumii ar avea inlocuirea tuturor becurilor cu filament cu becuri fluorescente, si apoi gandeste-te cate becuri fluorescente poti sa cumperi cu banii de pe o masina electrica. Exista metode mult mai ieftine de a salva planeta dar aceste metode nu vor umple buzunarele smekerilor care stau in spatele industriei auto. "comenturile unora de genul "ce urata e", "nu pot sa merg in vacanta", "ma lasa bateria in drum" denota" un incredibil infantilism," -- denota un pic de realism la adresa capacitatilor actuale oferite de masinile cu acumulatori. Ca-i urata sau nu... etc, parere personala, dar ca nu te poate duce decat de acasa la birou si inapoi este o mare problema. Faptul ca vine Renault si spune ca au facut ei studii si ca inmedie un european nu conduce mai mult de 50km pe zi este fix ZERO, la fel ca emisiile lor... Europeanul ala care nu conduce IN MEDIE mai mult de 50km pe zi mai face si drumuri mai lungi ... ca d'aia le-a iesit "media". Ce ati face voi ( astia care sunteti mari amatori de injurat "incuiatii") daca masina pe care o aveti acum ar avea un rezervr de 10litri ... si nici o statie nu v-ar vinde "la canistra" ? Ganditi-va ce a-ti face VOI cu o masina care nu are autonomie mai mare de 100-150km. Cand aveti un raspuns va invit sa apasati manutza rosie si sa va apucati in continuare sa injurati "incuiatii" ;) (daca Renault reuseste sa implementeze acele statii de schimbare a bateriilor tin sa le urez succes tuturor celorlalti.. pentru ca se vor apuca de fabricat creioane, ca nu o sa le cumpere nimeni masinile electrice)

  • Semtex, sâmbătă, 23.04.2011 14:29
    @unckle

    Chiar asa greu de priceput e in tartacuta aia a ta facuta din material de conserva, ca acum la inceput de drum Leaf nu-i o masina pentru cei care traiesc la bloc cu un salariu de 300 euro?! Leaf este o masina pentru acele persoane cu venituri peste medie, responsabile, deschise la nou, active, care au deja in garajul casei o masina cu motor termic, dar doresc pentru mobilitatea urbana, o masina fara emisii toxice, ieftin de alimentat, rapida si silentioasa. O masina care o poti incarca stand la o cafenea sau seara dupa ce ti-ai terminat treaba cu ea. O masina electrica se mai adreseaza si marilor companii care doresc reducerea costurilor propriilor flote. Tocmai de aia pentru inceput Renault-Nissan va vinde electricele doar persoanelor juridice. Iar studiul european conform caruia 80% din populatie utilizeaza automobilul personal pentru distante zilnice mai mici de 50 km e perfect valabil si verificat. Singurul motiv pt care nu esti de acord e ca-ti scurtcircuiteaza firul logic. Deci sa recapitulam: PROFULUL CLIENTULUI (PF) -patron, liber profesionist, manager -25-60 ani, celibatar sau cuplu -poseda o masina, dar doreste si o a 2-a -interesat de tehnologii avansate -apreciaza noutatile automobilistice -face ~100 km / zilnic in mediul urban -ocazional isi acorda calatorii de vacanta Eu zic ca sunt suficienti clienti care se potrivesc acestui profil, asttfel incat Nissan sa considere Leaf un succes de piata. http://www.b1.ro/stiri/economic/companiile-din-romania-interesate-de-renault-urile-electrice-3372.html

  • gelu, sâmbătă, 23.04.2011 17:29
    @unckle

    cred ca vei fi surprins sa constati ca majoritatea celor ar opta pentru o electrica (indiferent cat de hidoasa ar fi) stiu ca educatia eco incepe de la becurile economice si cu LED trece prin depozitarea selectiva a gunoaielor si se termina prin constructia unei case cu amprenta termica minima (acolo unde exista posibilitatea). Nu stiu, schimb, cat de familiare le sunt aceste aspecte "incuiatilor". Probabil ca le considera SF-uri. Sau ar trebui sa li se traduca si abrevierea?

  • unckle, sâmbătă, 23.04.2011 17:43

    Gelu, sunt convins ca aia care se gandesc serios la o masina care sa polueze mai putin stiu de toate celelalte . . . problema este ca nu aia sunt vizati de reclama "nu tocmai 100% onesta" care se face in acest moment masinilor electrice. In SUA Leaf a fost evaluat la un consum de 2,7% (probabil "echivalent" cu benzina .) pe ciclu combinat. Rezultatele sunt disponibile pe maretul goangle si oricine le poate vedea --- dar NU!!! LEAF NU ARE EMISII DE CODOI !!! ... iar pe cei care cred cu tarie treaba asta este foarte greu sa-i convingi ca, pe langa cele cateva inovatii, Leaf nu este altceva decat o noua metoda de a face bani.

  • Semtex, sâmbătă, 23.04.2011 19:45
    @unckle

    Bai priceputul lui peste, in domeniul auto cand ne referim la emisii , ne raportam la emisiile PRODUSULUI FINIT . In plus, in tarile civilizate, taxele si impozitele sunt calculate tot la emisiile produsului finit. Da' ce sa ne asteptam de la un amarastean cu mitsubishi cacarisma la mana a 7-a...?

  • unckle, sâmbătă, 23.04.2011 20:04

    auzi tu, imi scurtcircuiteaza firul logic .. .. pai daca tartacuta ta nu este capabila sa inteleaga logica inseamna ca ea nu exista ? ia domnu' lucrator la reno, posesor de logan 1.4 rupt in doua, visator la dastar "fool opshans" , explica-ne si noua cum 80% dintre europeni nu au nevoie de o masina care sa-i duca din bucuresti la pitesti

  • Semtex, sâmbătă, 23.04.2011 21:01
    @unckle

    Nu lucrez la Renault (reno dupa transcrierea taranilor) si nu posed Logan 1.4. Am insa o experienta in domeniul auto si cel mai important, logica ! ceea ce nu se poate spune despre tine. Ca sa-ti raspund, in primul rand nu stiu ce ar cauta astia "80% dintre europeni" tocmai pe ruta Bucuresti-Pitesti ! :)) Acum serios... Ce afirmi tu de fapt? Ca majoritatea populatiei isi petrece timpul sofand intre orase, nu in orase?!! HA! Ce gogomanie! Alo, revino-ti la realitate! Majoritatea populatiei e concentrata in mediul urban unde de altfel isi desfasoara activitatile zilnice. Ca mai sunt ocazional persoane care fac naveta, asta-i altceva. Nissan Leaf nu-i o masina pentru navetisti. Ce procent din populatie reprezinta navetistii? 80%?! Ma faci sa rad! Dar de ce trebuie sa reafirm eu chestiuni de bun simt? Ca nu te duce pe tine capul? Cine esti tu? Ma doare in cot de tine!

  • unckle, sâmbătă, 23.04.2011 22:17

    imi place de tine ca vorbesti frumos si esti demn de respectul celor din jur :)) mai vorbim peste 5 ani despre "succesurile" masinilor electrice de acest gen.

  • unckle, sâmbătă, 23.04.2011 22:20

    si vezi ca mi-am schimbat masina, asa ca tre sa-ti regandesti jignirile ;)

  • unckle, duminică, 24.04.2011 10:41

    Energy by power source 2008 Oil 33,5 % Coal 26,8 % Gas 20,9 % Nuclear 5,8 % Hydro 2,2 % Other RE* 10,6 % Others 0,2 % ia sa va vad eu cum salvati voi planeta folosind masina electrica, ca doar este electrica si "produsul finit" NU are emisi.

  • DAN_GRC, duminică, 24.04.2011 11:27

    @unckle Eu zic ca te chinui prea mult sa explici niste lucruri:) .Nu este normal nici sa nu crezi ca nu se va face ceva cu masina electrica, dar la fel de anormal este si sa crezi ca in vreo 5 ani, maxim 10 vor fi schimbari majore, dar cel mai anormal este sa crezi ca in aceasta lume omanii sunt chiar liberi si vor face tot ce vor pe principiul ca nu va exista monopol in electricitate, tre sa fii putin naiv sa crezi asta, dar suntem noi mai primitivi...America aia avantgardista nu a semnat tratatul de la Kyoto pt reducerea gazelor cu efect de sera, ei doar consuma vreo 30% din productia mondiala de petrol si mare parte au motoare "mici" de vreo 5 -6 litri, dar cei care nu vor sa salveze planeta suntem noi .As vrea sa vad si eu peste cativa ani in America , in procente, cati au masini electrice, daca chiar se va reduce consumul de petrol si apoi mai vorbim.

  • gelu, duminică, 24.04.2011 12:18
    @unckle

    cred ca tabelul prezinta niste date oarecum inutile in subiectul discutiei. Nu cumva ceea ce prezinti tu este procentul fiecarei surse in TOTAL ENERGIE PRIMARA consumata in lume? So, ori esti rau-voitor inducand in eroare ori nu prea stii nici tu ce ai scris acolo. Posteaza si un link te rog, pana atunci datele tale sunt inutile

  • DAN_GRC, duminică, 24.04.2011 16:42

    in 2010, iata care a fost situatia vanzarilor de masini in Statele Unite: - 86% dintre masini au fost cu motoare pe benzina - 8,7% cu motoare alimentate cu biocombustibil - 2,6% cu motoare diesel - 2,4% masini hibride Si astia sunt oameni deschisi la nou...previziuni pt 2020: 10% hibride iar electrice de abia 1%.

  • DAN_GRC, duminică, 24.04.2011 17:27

    Am uitat sa spun ca restul dupa 10% hibride si 1% electrice sunt masini cu ardere interna:)

  • unckle, duminică, 24.04.2011 18:04

    http://tinyurl.com/3u7dwxl -- sursa pentru tabelul de mai sus (tabelul este luat de pe wikipedia, sursa pentru el este in spatele linkului) cifrele reprezinta procentul de energie ELECTRICA produsa in lume in 2008 in functie de combustibil. RE=Renewable Energy. ... doar vroiam sa scot un pic in evidenta cat de "nepoluant" este "PRODUSUL FINIT" al domnului Semtex . . . in alta ordine de idei - daca o masina electrica o sa consume 24kWh pentru a merge 100km inseamna ca undeva in "apropiere" o centrala va trebui sa produca cel putin 26kWh (ca avem randament subunitar la incarcare), iar pentru a produce acei 26kWh sunt cam 80% sanse ca acea centrala sa arda combustibil solid cu valoare energetica de cam 40kWh (randamentul unei centrale termice este de 60%, in medie). Acei 40kWh arsi la centrala sunt similari cu 4 litri de benzina arsi in mijlocul orasului ... ok, nu ardem benzina in mijlocul orasului -- dar cum ajutam noi puiul de pinguin si puiul de pelican, si calota arctica si tot asa - ca tot ardem fosili, tot aruncam milioane de tone de substante toxice in atmosfera. Dati-mi voie sa citez un clip de pe AM-TV: "Care este valoarea lui ZERO?" "Este nimic?" "Imagineaza-ti zero dependenta de petrol din import" "ZERO poluanti in mediul inconjurator" (aici apare imaginea apoteotica a unui diesel cu injectoarele rupte in doua, gen logan1.5 la 50000km, sunt sigur ca a-ti vazut asa ceva detul de des pe drumurile noatre) "ZERO distrugere a ozonului" "Brusc ZERO incepe sa se adune" "Motiv pentru care noi, la Nissan, am construit o masina inspirata de ZERO" "Pentru ca ZERO valoreaza mai mult decat NIMIC" "ZERO valoreaza TOTUL" "Zero benzina, 100% electrica - noua Nissan Leaf" "Inovatie pentru planeta, inovatie pentru toti" .... deci, 100%electric... ZERO emisii... sunteti SIGURI? Din pacate reclame de genul asta indoctrineaza o populatie sensibila la astfel de subiecte, le baga in cap ca "totul este verde si frumos", ca salvam planeta, ca facem orice altceva decat sa poluam - dar realitatea este ca undeva in apropiere cineva arde 4litri de petrol, 5metri cubi de gaze sau cateva kilograme de carbune pentru fiecare 100km parcursi de o masina electrica. ASTA ESTE REALITATEA - ca vreti sau nu sa o acceptati.. imi este sincer indiferent, dar sa nu va asteptati (astia gen Semtex) sa tac si sa las situatia asa cum este. Daca ce scriu eu aici da de gandit unui singur alt om de pe planeta asta - se face un pas in fata in plus fata de "marele progres tehnologica al masinilor electrice" (care nu fac decat sa reduca, poate, la jumatate emisiile de CO2 si altele in atmosfera). Hristos a inviat!

  • gelu, duminică, 24.04.2011 21:50
    stiu, e greu pentru unii sa accepte

    ...schimbarea e inevitabila... si sa scuipi impotriva vantului e ......

  • @gelu, duminică, 24.04.2011 22:11

    Vine gelule si marea schimbare, doar ca nu vine cand vrei tu, ci cand vor altii, iar deocamdata nu e cazul:))), stai linistit ca n-o sa vezi nici in America sau Europa f multe electrice peste 10 ani, dureaza mai mult decat crezi tu, asa oricine poate sa spuna ca peste vreo 30, 40, 50 de ani vitorul va fi electric, iar peste 150 va fi cu motoare cu antimaterie de ex, deci da, schimbarea e inevitabila:)

  • gelu, duminică, 24.04.2011 22:45
    @@gelu

    probabil ca ai vrut sa pari inteligent, nu? ai demostrat contrariul....daca ti-as pomeni de un fost sef de la IBM ce declara foarte sigur pe el ca nu se vor vinde prea multe calculatoare in lume ai sa spui ca te injur. Dar, culmea, ala era sef si TOATA lumea il considera un geniu. Dar s-a dovedit un idiot. keep going....lumea te vrea asa cum esti.

  • @gelu, duminică, 24.04.2011 23:15

    Wow, good point, bun exemplu asta cu IBM, problema e ca tehnologia pt masinile electrice exista de ceva vreme si nu are loc nici o revolutie in vanzari, oare de ce? Oare sa fie cu cererea si oferta, sau e mana aia invizibila care regleaza piata, care se cheama piata libera? hmmm....lumea iti zice ca e de acord cu tine, viitorul va fi electric, dar nu se stie cand de fapt, tu zici ca f curand, eu zic ca nu , te comporti ca un super avantgardist, iar ceilalti sunt niste primitivi, parca ai fi descoperit apa calda...cu intrebari gen: da unde sunt ceilalti, si-au taiat venele ca a castigat Leaf? hai fii serios, crezi ca asta e semnul marii revolutii? daca se vroia asta , masinile electrice erau de mult timp intr-o pondere mult mai mare decat acum la preturi mai mici, au dar mai e petrol de consumat . stii tu, sunt niste baieti care au petrol, fara de care lumea nu ar mai functiona, si care trebuie sa mai faca inca f multi bani, cand nu vor mai putea, atunci se va intampla " miracolul", nu ca a castigat o masina electrica premiul

  • ccp, luni, 25.04.2011 04:17
    mda

    wauuuuuu nici aia in parlament nu se agita cum ne-am agitat unii pe aici cu nissan-ul(deja are publicitatea asigurata ..moca),,,si ca sa torn si eu gaz pe foc(ha, ha, ma mai facu un neica nimeni pe aici'' muritor de foame de la tara'' si ''necitit'') sa zic ca corespund(scuze kk-nia, dar la un necitit mere) profilului dat de @semtex dar nici prin gind nu-mi da sa imi iau o electrica(acum)..pret de achizitie enorm in raport cu ce ofera si mai alles cu poluarea indirecta pe care o are(aici demagogie din plin pt cei pro)...vreau in schim ca nr de electrice sa puna presiune pe pretul petrolului(desi slabe sanse pt ca petrolul nu e folosit numai la obtinerea combustibilului) si eventual p0ate mai apare si altfel de propulsie ...hidrogen???(@francis esti pe aici fiule? asta-i apasu' care merita angajat la nissan, daca nu e deja, hi hi hi))

  • ccp, luni, 25.04.2011 04:50
    ps

    ideea cu coexistarea mai multor tipuri de propulsie ,a fost lansata de dan_grc (sa fiu corect pina la capat)

  • DAN_GRC, luni, 25.04.2011 11:20

    @ccp Multumesc dar cred ca gelu a zis asta prima oara:)

  • DAN_GRC, luni, 25.04.2011 11:33

    Aaa, e pe stirea cealalta cu Leaf, cu testul, am inteles:)

  • DAN_GRC, luni, 25.04.2011 14:52

    Declinul a inceput deja prin cresterea pretului barilului, petrolul incepe sa nu mai fie ieftin, si incet se va renunta la el, pt ca va di din ce in ce mai scump de extras, problema principala este ca nu exista solutii alternative GLOBALE, pt toate ramurile economiei, masinile electrice reprezinta o mica parte, pt cei care se bucura ca se va renunta in curand la petrol tin sa le dau o veste proasta: aproape orice obiect produs de om contine petrol...mase plastice, cauciuc, asfalt, ingrasaminte pt agricultura, chiar medicamente, o parte din imbracaminte , dar problema cea mai mare va fi la agricultura, productia masiva pt tot globul se face cu...petrol, fara petrol se poate face dar cu productii mult mai mici. Omenirea mai are nevoie de cateva decenii bune pana sa gaseasca solutii la toate astea, dar nici atunci nu vor fi solutii globale. Economia mondiala va intra in colaps in urmatoarele decenii, pt ca totul are legatura cu petrolul, totul s-a facut in jurul acestei resurse finite si actualele incercari de oferire de solutii alternative sunt bune dar insuficiente, s-au pierdut multe decenii, nu pot decat sa sper ca adevaratele probleme vor veni cat mai tarziu...

  • gelu, luni, 25.04.2011 17:15
    @DAN_GRC

    ai perfecta dreptate...alternativa imediata la petrol (cel putin pentru consumul auto casnic si cel usor) este electricitatea. Se zvoneste ca se va renunta la centralele nucleare..cred ca ar fi o idiotenie fara margini, sursele alternative (eco) nefiind inca puse la punct. Dar cine stie... Eu vad asa lucrurile....electricitatea va avea un rol din ce in ce mai important in economia mondiala. Ca va fi produsa in centrale nucleare, eoliene, solare asta nu are importanta. Petrolul va fi o rara avis si se va renunta la el complet ca si combustibil auto, urmand a fi prezent doar in obiectele ce ne inconjoara. Recuperarea materialelor fiind o obligativitate nu neaparat din pc de vedere ecologic dar pur si simplu aruncam banii pe fereastra in loc sa ii reintroducem in circuitul economic. Pe masura ce tehnologia va avansa hidrogenul ar putea fi viitoarea alternativa cu rezerva ca pentru a produce hidrogen trebuie sa consumi...energie. Cel mai sigur electrica. Fara indoiala schimbarile vor fi dramatice iar generatiile viitoare ori vor cunoaste un viitor mai bun sau mai catastrofal in functie decat de inteligenti ne vom arata noi in a cauta alternative si a nu da cu piciorul la nimic ce ar reduce dependenta noastra de petrol.

  • DAN_GRC, luni, 25.04.2011 18:24

    Da, pe masura ce tehnologia va avansa, dar...eu nu vad mari eforturi din partea marilor puteri ale lumii, e ceva dar putin.Adica America de ex, in ultimii 10 ani a cheltuit multe sute, poate chiar mii de miliarde pt arme si a pornit razboaie pt....petrol in mare parte, deci nu vad o mare schimbare a stilului lor de viata, nici acum nici in viitorul apropiat.Revolutia in stilul de viata si gandire se va produce cand lumea va intelege ca trebuie sa se renunte la consumismul asta generalizat si fara limite, la tipul asta de crestere economica ...iar aici intram in politica pt ca e vorba de capitalism, de piata libera , de "american dream", si de aceea cred ca acest curent "eco" in America e mai mult de ochii lumii, vor renunta la stilul lor de viata cand nu vor mai avea incotro...adica 2-3 % din populatia lumii consuma 25% din productia de petrol, acum a mai scazut putin din cauza crizei, nu de altceva. Din pct asta de vedere Europa sta mai bine, s-au facut mai multe investitii in eoliene si alte energii alternative plus un consum clar mai redus de combustibil. De ex, in Germania si Danemarca s-au investit zeci de miliarde in ultimii ani in eoliene si panouri solare pt producerea energiei, dar asta inseamna doar 10% din productia totala de curent, din pacate, e un pas, dar in ritmul asta ....si vorbim de tari bogate care-si permit asemenea investitii.

  • vartanu, marţi, 26.04.2011 11:10
    @unkle

    Prietene, exista si vor exista multe alte materii prime din care se vor face baterii, nu numai litiu. Mai uita-te si tu pe Discovery, lasa iRealitatea si Antenele ca alea sunt cele care te spala pe creier, nu oamenii de marketing. Si daca e sa fie ca tine, tocmai tu ai zis ca e destul litium pt 2-3 miliarde de masini. Planeta are cam 6 miliarde de locuitori, sa presupunem o masina la 2 locuitori = 3 miliarde de masini. Va dura ceva pana toate masinile cu combustie interna vor fi complet schimbate de cele electrice, iar pana atunci pun pariu ca vom zbura prin spatiu cu motoare nucleare/plasma/laser/etc, asa ca stai linistit.

  • unckle, marţi, 26.04.2011 11:29

    vroiam sa subliniez faptul ca, desi "exista", este greu sa ajungi la el, si il mai vor si altii -- de unde rezulta o cere re in crestere si un pret pe masura . . . contrar parerii unora cum ca "tehnologia este la inceput de drum si peste 10 ani preturile vor fi mult mai mici" avand in vedere ca anual se fabrica aprozimativ 60-70mil automobile este destul de greu sa-ti imaginezi ca va dura mai putin de 50 de ani pana cand motorul cu ardere interna va acupa ultimul loc in statistici, similar cu ceea ce ocupa azi masinile hibride/electrice

  • @unckle, marţi, 26.04.2011 12:22

    Nici semtex, nici gelu si nici alti sustinatori ai ideii de masina electrica nu au afirmat ca tehnologia asta va schimba maine peisajul auto. Schimbarea va veni treptat. Treptat inseamna ca in 10 ani, masinile electrice vor reprezenta 5%, maxim 10% din piata auto mondiala. E un procent realist bazat pe analizele specialistilor. Nu pe "analizele" tale! Si nu mai incerca sa inventezi tot felul de motive pt care nu va merge masina electrica. Ca daca nu era rentabila exploatarea resurselor de litiu nu se apucau de la bun inceput sa lanseze masina electrica. Iar resursele de litiu sunt suficiente pt 4-5 miliarde de masini electrice. http://www.0-100.ro/2010/06/10/resursele-de-litiu-ar-fi-suficiente-pentru-fabricarea-a-cel-putin-4-miliarde-de-masini-electrice/

  • @vartanu, marţi, 26.04.2011 13:29

    Da, in cateva decenii vom zbura prin spatiu cu motoare nucleare asa cum se intampla in prezent dupa previziunile din anii " 60: omenirea in anii 2000 va coloniza Luna, Marte, masinile vor fi zburatoare, se vor eradica bolile, etc...

  • unckle, marţi, 26.04.2011 15:11

    "E un procent realist bazat pe analizele specialistilor. Nu pe "analizele" tale!" specialisti platiti de cine? ... pentru ca nu ar fi prima data cand se intampla ca "studii de specialitate" sa minta cu nerusinare...

  • @unckle, marţi, 26.04.2011 15:41

    te agati de un fir de ata... esti disperat... las-o mai moale, ca toata lumea vede ca e o chestie de orgoliu la tine... masinile electrice sunt viabile si se vor vinde bine, indiferent ca vrei tu sau nu

  • DAN_GRC, marţi, 26.04.2011 15:41

    Apropo de monopol, pt cei care cred ca vor scapa de monopolul petrolului...stiu ei cine este primul producator de panouri solare din lume??? British Petroleum le spune ceva? Nu zic ca nu e bine ca cei care au f multi bani acum sa nu investeasca masiv in surse de energii alternative pt ca este imperios necesar, dar asa ..ma amuza naivitatea unora, sau comentarii de genul: "sa va vad acum benzinarilor si cei cu motorina in vine ce o sa faceti ca se scumpeste pretul la pompa iar eu nu am masina, haha...." de parca pe cei care nu au masina nu-i va afecta, dar ce sa le ceri unora...