OFICIAL: Nissan GT-R Spec V, dezvaluit in Japonia

Publicat joi, 08.01.2009 10:00 de Mircea Meșter

Cea mai sportiva versiune de serie a lui Nissan GT-R a fost dezvaluita astazi, inaintea debutului sau la Tokyo.

Nissan a publicat astazi primele imagini si informatii oficiale legate de cea mai sportiva versiune de serie a lui GT-R, denumita Spec V. Modelul va debuta la Salonul Auto de la Tokyo.

Foarte interesant este faptul ca puterea motorului V6 de care dispune Spec V este identica cu cea a propulsorului clasic - 485 de cai putere - schimbarile importante avand loc la nivel estetic, la cel al al masei modelului si la capitolul cuplu motor. Astfel, inginerii Nissan au hotarat sa amputeze cele doua locuri posterioare ale lui GT-R, taind din masa proprie a modelului mai mult de 100 de kilograme, fara ca Nissan sa specifice exact pierderea exacta de kilograme in cadrul "dietei". La acest rezultat a condus si includerea fibrei de carbon in oferta constructorului japonez, spoilerul frontal si alte elemente importante ale caroseriei fiind construite din acest material. 

Nissan a schimbat transmisia, aceasta aducand plusul de cuplu mentionat anterior, suspensia sport Bilstein a fost coborata, franele ceramice de ultima generatie completand oferta GT-R Spec V. celelalte modificari ed ordin tehnic au vizat sistemul de evacuare - construit de titan - scaunele frontale Recaro si jantele de 20 de inch cu pneuri sport.

Recalibrarea lui GT-R si transformarea versiunii sport in Spec-V va scoate din buzunarul clientilor interesati echivalentul a 125.000 de euro in Japonia, ajungandu-se la un pret dublu fata de varianta clasica. Ramane de vazut daca un model cu aceleasi cifre legate de putere, dar cu schimbari tehnice si estetice evidente va reusi sa isi ridice vanzarile la nivelul pretului piperat.

Deocamdata, modelul a fost confirmat exclusiv pentru piata din Japonia, urmand sa fie disponibil incepand cu 2 februarie la doar sapte dealeri din Tara Soarelui Rasare. Nu se cunoaste inca data debutului comercializarii sale in Europa.

via | Nissan

  • RSTGL, joi, 08.01.2009 15:36
    Nu se merita

    Dupa parerea mea, mai bine iti cumperi un gt-r clasic si ii faci tu modificarile estetice si restul banilor care iti raman din diferenta ii bagi in motor, lucru care nu cred ca va mari numai cuplul motor

  • vali, joi, 08.01.2009 21:48
    z

    cea mai performanta transmisie testele au dovedit asta