OFICIAL: Lexus LF-A, noul supercar japonez
Supercarul Lexus LF-A a debutat la Salonul Auto de la Tokyo. Modelul este echipat cu un motor V10 de 560 CP si 479 Nm, care il poate propulsa de la 0 la 100 km/h in doar 3.7 secunde.
Lexus a dezvaluit versiunea de productie a supercarului LF-A la Salonul Auto de la Tokyo. Modelul nipon este inspirat de conceptul LF-A, care a debutat in 2005. In comparatie cu conceptul acestui model, versiunea de productie a lui Lexus LF-A prezinta modificari serioase si un design revizuit. Astfel, partea frontala, stopurile si spoiler-ul spate au fost schimbate drastic fata de cele prezente pe conceptul acestui model.
Lexus LF-A este echipat cu un motor V10 de 4.8 litri care dezvolta 560 CP la 8.700 rpm si ofera un cuplu motor maxim de 479 Nm la 6.800 rpm. Motorul aspirat al acestui model beneficiaza de supape si tacheti din titan, pistoane forjate din aluminiu, o galerie de evacuare din titan si ungere cu baie de ulei uscata. Gratie acestor tehnologii, motorul V10 al lui Lexus LF-A are linia rosie la 9.000 de rotatii pe minut.
Puterea lui Lexus LF-A este strunita de catre o cutie de viteze secventiala cu sase trepte, care transmite cei 560 CP catre puntea spate. Jantele de 20 de inch imbracate cu anvelope Bridgestone de 305/30 aplica cuplul motor si puterea motorului V10 pe sosea cu ajutorul unui diferential cu alunecare limitata cu vascocuplaj torsen. Rotile din fata ale acestui model sunt imbracate tot cu anvelope Bridgestone, de data aceasta cu dimensiunea de 265/35.
Fiind un veritabil supercar, Lexus LF-A are o masa de 1.480 kilograme, distribuita in proportie de 48/52 (fata/spate), iar puterea litrica a motorului este de 116.5 CP/ litru, ceea ce inseamna ca fiecare cal putere trebuie sa "traga" 2.63 kilograme. Astfel, noul Lexus LF-A poate sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 3.7 secunde, pe cand viteza maxima a acestui model este de 325 km/h. Din pacate pentru cei care isi doresc un asemenea model, productia va fi limitata la doar 500 de unitati. Un exemplar Lexus LF-A va costa nu mai putin de 375.000 de dolari.
Via | Autoblog
Ca performante este concurent cu Nissan GT-R, dar ca pret (375000 $) este concurent cu Ferrari 599 si fostul Mercedes McLaren SLR . In ciuda pretului foarte mare, unii analisti auto considera ca Toyota nu va face profit cu acest model ( costul proiectului impartit la 500 depaseste cu mult suma de 375000 $), rolul acestuia fiind de vector de imagine pentru Lexus in special si pentru concernul Toyota in general .