OFICIAL: Imagini şi informaţii ale revoluţionarului Morgan Eva GT

Publicat luni, 16.08.2010 11:20 de Bogdan Mirică

Morgan a dezvăluit la Peeble Beach conceptul Eva GT, un gran turismo cu patru locuri, care a impresionat publicul prezent. Modelul vine cu caroserie din aluminiu şi motor BMW.

Aşa cum a promis, Morgan a fost vedeta concursului de eleganţă de la Peeble Beach, desfăşurat weekendul acesta. Constructorul britanic de nişă a captat atenţia întregului public, odată cu dezvăluirea conceptului Eva GT, o nouă dimensiune a filosofiei de design retro şi a principiilor care guvernează brandul de dincolo de Canalul Mânecii.

Văzut ca primul model cu patru locuri şi portbagaj impresionant, creat de Morgan, Eva GT păstrează şasiul regăsit pe Aeromax Supersports şi adoptă o caroserie din aluminiu, alcătuită din panouri similare cu cele folosite în industria aviatică.

Charles Morgan, omul care conduce destinele companiei, a declarat "că modelul a fost conceput pentru a putea servi nevoilor zilnice de transport ale unei familii, dar şi pentru a fi un Gran Turismo pur. Locurile din spate vo fi destul de potrivite pentru copii sau pentru adulţi ceva mai scunzi. Pentru cei cu o înălţime peste medie, folosirea banchetei spate poate fi doar ocazională."

Comparativ cu actualul Aeromax, noul Eva GT este mai lung cu jumătate de metru, măsurând în total 4.7 metri lungime, 1.8 metri lăţime şi 1.2 metri înălţime.

Pentru a putea pune în mişcare cum se cuvine noul gran turismo, Morgan a apelat la BMW, de unde a împrumutat motorul cu şase cilindri în linie, injecţie directă, 3.0 litri şi 302 cai putere. Propulsorul poate fi exploatat cu ajutorul unei cutii manuale cu şase rapoarte sau cu ajutorul unei transmisii ZF, de asemenea cu şase trepte.

Deşi nu sunt atât de generoase pe cât s-ar fi aşteptat unii, resursele se pot dovedi mai mult decât suficiente atunci când vorbim despre un model care cântăreşte doar 1250 de kilograme. În aceste condiţii, Eva GT promite o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în fix 4.5 secunde şi o viteză maximă de 273 km/h. Cu toate acestea, consumul mediu nu va depăşi 5.8 litri iar emisiile se vor opri la doar 200 de g/km, suficient pentru a supune motorul viitoarelor norme Euro 6.

Chiar dacă adoptă un look retro, Morgan GT vine cu sisteme de siguranţă ca ABS, ESP, airbaguri inteligente, dar şi cu dotări ca faruri xenon, navigaţie prin satelit.

Morgan nu a publicat momentan preţul de pornire pentru Eva GT, acesta urmând să fie stabilit în funcţie de cerere. Lista de comenzi a fost deja deschisă, primele livrări ale versiunii de serie fiind programate pentru începutul lui 2012.

via | autocar

  • unckle, luni, 16.08.2010 12:16

    poate ca ei ar fi vrut acel V8 de 4.4 de la BMW ... si poate BMW nu ;)

  • flexusz28, luni, 16.08.2010 12:29

    Mi se pare o masina foarte interesanta si practica. Atractiva vizual, comfortabila, suficient spatiu interior pentru cineva tanar care nu face naveta cu bunicii in spate. Putere suficienta, usoara deci si economica, daca vine si cu pret in zona 50.000 euro rupe norma :)

  • bozzo26, luni, 16.08.2010 12:40

    designul furat de la Bugatti lasa de dorit...

  • anuctza, luni, 16.08.2010 12:42

    mult prea frumoasa, dar sigur nu va costa doar 50.000

  • noname00, luni, 16.08.2010 13:30
    @bozzo26

    Ce parte a masinii seamana cu Bugatti? Poate ti se pare grila radiatorului, dar decat ti se pare, deoarece este o grila caracteristica Morgan.

  • fuji, luni, 16.08.2010 13:59

    caroseria in 2 culori si linia centrala de pe plafon care se prelungeste pe luneta sunt de inspiratie Bugatti !

  • ian, luni, 16.08.2010 22:25

    fratilor daca masinuta asta avea pe grila radiator steaua in3 colturi era lejer peste 300 000 euroci...asta ...asa ca sa vezi pana unde poate duce bunul simt sau ...lipsa.

  • gica, marţi, 17.08.2010 09:37

    1. caroseria in doua culori nu este apanajul exlusiv bugati 2. linia centrala de pe plafon este tipica masinilor anilor 30-40-etc putina istorie automobislistica nu strica