OFICIAL: Fiat Punto Evo, facelift la Grande Punto
Fiat a publicat astazi primele imagini cu Punto Evo, denumirea oficiala pe care o va purta Grande Punto facelift.
Cu doua saptamani inainte de debutul oficial de la Frankfurt, Grande Punto facelift isi arata fata prin primele fotografii oficiale publicate astazi de catre Fiat. Cu aceasta ocazie, modelul isi schimba si numele, urmand sa fie cunoscut de acum drept Punto Evo. Conform comunicatului emis de constructorul italian, particula "Evo" reprezinta trecerea la un nou nivel de design, tehnologie, placere de a conduce si respect pentru mediu.
Noul model a fost dezvoltat de Centro Stile Fiat, cele mai interesante inovatii regasindu-se la interior. Designerii Fiat au remodelat plansa de bord si au inlocuit plasticul ante-facelift cu materiale placute la atingere, care isi facusera deja simita prezenta pe compacta Bravo si care au intrat pe segmentul mic in cadrul Grupului Fiat pe Alfa Romeo MiTo. Exteriorul a evoluat in comparatie cu modelul pe care il putem vedea astazi pe strazi, blocurile optice frontale si posterioare fiind ceva mai angulare ca forma. Spoilerele au fost si ele usor remodelate, bara fata fiind mai proeminenta si subliniata clar in designul frontal al lui Punto Evo. Una peste alta, modificarile ii vor multumi pe cei care considerau ca modelul dinainte de facelift era prea simplu ca design, schimbarile dezvaluind un Punto Evo ceva mai complex decat cel pe care il inlocuieste.
Marile schimbari au fost insa operate la nivel tehnic. Fiat Punto Evo beneficiaza de aportul unei game noi de motorizari care se ridica la nivelul Euro 5, incluzand aici motoarele diesel Multijet de a doua generatie si cele MultiAir pe benzina dezvoltate recent de catre Fiat. Vorbim de o unitate 1.3 Multijet si de una 1.4 MultiAir ale caror cifre tehnice nu au fost inca dezvaluite de constructorul italian. Ceea ce se cunoaste insa este faptul ca ambele noi unitati dispun de un sistem Start&Stop in dotarea de serie si ca acestea consuma mai putin decat omoloagele lor clasice. De exemplu, unitatea pe benzina de 1.4 litri dezvolta cu 10% mai multa putere si cu 15% mai mult cuplu decat un motor pe benzina conventional de aceeasi cilindree, in timp ce consumul si emisiile sunt cu pana la 10% mai scazute. In completarea motoarelor termice clasice, Fiat va oferi pe unele piete si versiuni pe GPL si pe metan, acestea fiind - sutine comunicatul italienilor - extrem de economice si de putin poluante.
Una dintre modificarile pe care Fiat pune accent in prezentarea oficiala a noului model se refera la capitolul Siguranta, acolo unde Punto Evo este echipat standard cu sapte airbag-uri, implicit unul pentru genunchi. In completarea acestora vin pachetele de siguranta ABS, EBD, ESP si Hill-Holder.
via | Fiat
Cred ca toate modele de la grupa mica de la Fiat vor fi unitare in ceea ce priveste design-ul masinii pentru ca are destule elemente preluate oarecum de la 500 si trebuie sa respecte cat de cat identitatea Fiat mai ales ca au gasit o formula de succes dupa foarte multe schimbari in ultimii ani in materie de identitate.