OFICIAL: Ferrari nu va scoate un SUV propriu. "E treaba Maserati să se bată cu Porsche", spune Sergio Marchionne
Preşedintele Fiat-Chrysler, Sergio Marchionne, a dezvăluit tacticile pe care le vor adopta Ferrari şi Maserati în următorii ani pe piaţă: Ferrari nu vrea să vândă mult, ci bine. la Maserati, ţinta este înzecirea cifrelor de vânzări.
Cei care şi-ar fi dorit să vadă un SUV în portofoliul mărcii Ferrari trebuie să-şi pună poftele-n cui. Şeful concernului Fiat-Chrysler, Sergio Marchionne, a declarat că Ferrari nu va abdica de la linia sa istorică de dragul banilor, marca din Maranello urmând să nu facă niciun compromis la capitolul tipuri de caroserie.
"Ferrari nu se joacă în acelaşi loc cu Bentley şi Porsche, ci are propria sa cutie", a declarat Marchionne, care spune că marca italiană de lux care va ataca segmente inedite va fi Maserati. Astfel, succesul pe care Porsche îl are cu Cayenne şi eventualul succes pe care Bentley îl va avea cu deja anunţatul SUV vor fi atacate de Maserati printr-un SUV al său, al cărui concept a fost prezentat deja la Salonul de la Frankfurt, în luna septembrie a acestui an.
Pe lângă faptul că Ferrari nu vizează dezvoltarea unui SUV, nici segmentul în creştere al sedanurilor sportive nu îi interesează pe italieni. "Ferrari nu va lansa un model care să rivalizeze cu Aston Martin Rapide", spune acelaşi Marchionne.
FERRARI ŞI MASERATI, BRANDURI COMPLET DIFERITE
Pe lângă veştile legate de modelele Ferrari, Sergio Marchionne a făcut cîteva declaraţii foarte interesante legate de specificul brandului italian. Astfel, dacă Ferrari a vândut anul tercut 6573 de maşini, iar în acest an se aşteaptă să vândă 7000, targetul pe termen mediu este ca cifrele să atingă 10.000 de unităţi. Cu toate acestea, Ferrari nu vrea să vândă foarte mult, acest lucru fiind dăunător imaginii generale a mărcii: "Vânzări mai mari, de 15.000 de unităţi ar fi un lucru periculos pentru Ferrari. Prioritatea este menţinerea integrităţii brandului. E crucial. Caracterul unic al acestei mărci nu trebuie ignorat, astfel că suntem foarte, foarte atenţi la acest lucru", spune Marchionne.
Pe de altă parte, Maserati va fi un pol de creştere important pentru grupul italian în următoarea perioadă. Dacă anul trecut s-au vândut doar 5675 de maşini Maserati, noile lansări din viitorii ani ar trebui să crească de zece ori cifrele, brandul italian mizând pe circa 50.000 de unităţi anual. "Maserati are ADN-ul potrivit pentru a se bate cu Bentley şi Porsche. Am investit cât am putut în Maserati pentru că simţim că poate provoca aceste mărci", încheie şeful grupului.
care cu siguranta nu se lasa calcati in picioare de italieni.......... totusi maserati nu are cum sa ajunga la vanzari de 'zeci de mii' in doar cativa ani.....