OFICIAL: Facelift deştept pentru Smart Fortwo
Smart a anunţat revizuirea actualei generaţii Fortwo, în variantele coupe şi roadster. Modelul urban a primit lumini LED, un ecran LCD la interior şi motoare mai puternice.
Actuala generaţie Smart Fortwo se apropie deja de jumătatea carierei, semn că subsidiarul Mercedes trebuie să aducă un aer proaspăt în gama pionierului urban. Nemţii nu au stat prea mult pe gânduri şi au propus astăzi un set de modificări generale pentru Fortwo, care primeşte astfel un facelift ce va putea fi admirat live de public în cadrul Salonului Auto de la Paris.
Existentă pe piaţă din 2006, cea de-a doua generaţie a modelului de oraş va ieşi la pensie abia în 2013, cand Smart va introduce noua generaţie dezvoltată în cooperare cu Renault. Până atunci însă, noul Smart Fortwo propune o serie de modificări estetice care vor seduce cu siguranţă publicul din marile aglomerări urbane.
Exteriorul a primit un set de lumini LED pentru blocurile optice faţă, asemeni celor oferite de Brabus pe propriile sale interpretări. Nu lipsesc nici jantele din aliaj, cu dimensiuni de 15 inch şi trei noi tipuri de design. Paleta de culori s-a îmbogăţit cu un verde mat, iar mai nou, clienţii pot comanda conturul celulei de siguranţă într-o nuanţă de alb, până acum doar argintiul şi negrul fiind disponibile. Pentru un contrast mai bun, culoarea celulei de siguranţă se poate transmite şi grilei sau carcasei oglinzilor laterale.
La interior clienţii primesc instrumente de bord noi şi o planşă de bord redesenată, care poate găzdui un monitor color de 6.5 inch, pentru sistemul multimedia opţional. Nu lipsesc conexiunile pentru USB şi iPod şi nici sistemul de sunet cu surround şi opt difuzoare. În lista de opţionale, clienţii mai pot găsi un volan redesenat, o cotieră nouă şi chiar o iluminare ambientală cu lumini LED.
Sub capotă, Smart a modificat unitatea de control electronic a motorului cu trei cilindri de un litru, reuşind să obţină un consum mai mic în cazul ambelor variante de putere, de 60 şi de 70 de cai putere. Valoarea acestuia se opreşte la 4 litri/100 de km, în timp ce emisiile nu depăşesc 97 g/km. Vârful de gamă rămâne versiunea pregătită de Brabus, care dezvoltă acum 101 cai putere, şi nu doar 98, din aceeaşi unitate de un litru.