OFICIAL: Duster are o nouă faţă pentru America de Sud

Publicat vineri, 17.06.2011 10:27 de Mircea Meșter

Dacă Dacia Duster şi Renault-ul Duster dedicat ţărilor arabe aveau "feţe" diferite, versiunea dedicată Americii de Sud a SUV-ului vine cu un nou design şi cu un interior modificat.

Duster are, începând de astăzi, trei "feţe" diferite, în funcţie de colţul lumii în care este vândut. După ce SUV-ul dezvoltat de Renault şi Dacia şi-a început cariera de piaţă la Mioveni acum aproximativ un an sub sigla Dacia şi după ce am văzut acum ceva vreme versiunea Renault dedicată pieţelor din Ucraina şi din ţările arabe, Duster îşi schimbă încă o dată înfăţişarea în America de Sud, acolo unde SUV-ul care se vinde sub sigla Renault primeşte un design complet nou, asemănător celui pe care modelul Renault îl va avea şi în Rusia.

DESIGN NOU

Versiunea Renault Duster dedicată pieţelor din Brazilia şi Argentina va fi lansată oficial în cadrul Salonului Auto de la Buenos Aires, diferenţele faţă de varianta pe care o putem admira pe străzile româneşti fiind unele destul de importante. Vorbim, în primul rând, de o faţă complet nouă, cu grila care iese în evidenţă prin barele orizontale argintii şi cu un spate în care este subliniată banda cromată pe care este embosat numele modelului. Mai mult, clienţii din America de Sud pot să-şi comande jante vopsite în cenuşiu închis.

Schimbări importante se regăsesc şi la nivelul interiorului modelului Renault, acesta fiind - conform comunicatului oficial emis de constructorul francez - unul "îmbunătăţit" la nivelul materialelor şi finisărilor. Schimbările estetice vizează şi designul interior, bordul fiind complet modificat faţă de cel existent în Europa. 

MOTOARE

Renault Duster va avea în America de Sud două motoare, ambele având capacitatea de a funcţiona pe baza de combustibili alternativi, foarte căutaţi în Brazilia. Vorbim de 1.6 16v şi de 2.0 16v. Dacă varianta 1.6 16v dispune opţional de o cutie automată, singurul care poate fi comandat împreună cu sistemul de tracţiune integrală este motorul de 2.0 litri. 

Versiunea Duster dedicată pieţelor sud-americane va fi produsă în uzina Curitiba din Brazilia începând cu jumătatea anului 2011. În plus, începând cu mai 2012, fabrica Medelin din Columbia va primi şi ea pe banda de producţie noul Renault Duster. 

"Renault Duster este cu totul adaptat pieţelor latino-americane. Surprinde prin dimensiunile sale - mai mari decât cele ale concurenţilor direcţi - şi prin abilităţile excelente. Această versiune specială, cu interior desenat exclusiv pentru această zonă a Globului, cu noi culori disponibile şi cu o grilă inedită, vor face ca modelele 4x4 să fie disponibile pentru din ce în ce mai mulţi clienţi din Brazilia şi Argentina", a declarat Steve Norman, senior vicepreşedinte al biroului global de marketing Renault.

CELE TREI FEŢE ALE LUI DUSTER

1. Dacia Duster - model disponibil în Europa începând cu mijlocul anului 2010. Se fabrică la Mioveni.

2. Renault Duster - model disponibil în Ucraina, Orientul Mijlociu (Iordania, Siria, Liban, Egipt) şi în unele ţări africane începând cu mijlocul anului 2010. Se fabrică la Mioveni

3. Renault Duster America de Sud - model disponibil în ţările latino-americane începând cu a doua jumătate a anului 2011. Va fi produs în Brazilia şi Columbia.

via | Renault

  • io, vineri, 17.06.2011 11:06
    Excelent!

    Observ ca are multe spatii de depozitare la interior. Pare ca in buzunarele usilor fata pot tine o sticla de 0.5 litri. Ar fi bine daca ar fi asa. Cu siguranta modificarile astea vor veni si in Romania.

  • Duster, vineri, 17.06.2011 11:21

    Cel mai bine arata varianta "Mioveni". O grila mai elaborata. Celelalte 2 variante sunt prea "brute".

  • ScorpyonVAG, vineri, 17.06.2011 11:41
    @

    Dusterul arata bine si inainte, dar avea un minus la interior, care era cel utilizat pe celelalte modele Dacia, iar acuma arata foarte bine cu acel interior, si vanzarile vor creste 100%, dupa ce va aparea si in Romania acest model. Ultimul minus pe care il mai are este spatele (care este acceptabil, dar era loc si de mai bine).

  • Vasi, vineri, 17.06.2011 12:20

    bine ca nu spuneti si voi ca sunt poze "spion" ... promotor si altii in disperarea dupa click-uri practica prosteala pe fata

  • FLONE, vineri, 17.06.2011 12:23
    climatizare

    Dar vai ... nimic despre climatizarea automata cum scria in ultimul articol cu versiunea de la rusi? Ce rusinos, alta data sa nu mai modificati articolele cand scrieti baliverne.

  • Edrany, vineri, 17.06.2011 12:30

    Era greu sa faca interiorul de prima data asa?

  • so, vineri, 17.06.2011 12:39

    mai fratilor, eu astept sa schimbe curu ala hidos, e neterminat frate, lasa fata!!! spatele e urat si neterminat!!!

  • @so, vineri, 17.06.2011 12:54

    au aparut si fanii vag... lasa ca e yeti mai frumos...

  • st, vineri, 17.06.2011 13:08

    spatele e inspirat de la Pathfinder - masina robusta, solida, dar ce sa stie taranii?

  • nubster, vineri, 17.06.2011 14:18
    Duster

    Varianta asta a Duster-ului arata mega bine,ma gandesc de ce nu au venit cu ea de la bun inceput!,si inca o chestie care ma deranjeaza: mi-se pare o prostie ca echiparea cea mai de top sau cea mai buna,o au atii nici decum noi,romanii

  • dumbravaandrei, sâmbătă, 18.06.2011 00:37
    @nubster

    Te-ai gandit vreodata care este ponderea companiilor in piata auto? In Romania am vazut multe flote de Duster, asa ca e mai bine sa lasi n-spe mii de variante de configurare a masinii ca fiecare isi alege ce are strict nevoie. Nu cumva sa crezi ca varianta lor de baza costa la fel cat costa a noastra :) In rest, numai de bine. Poate daca se venea de la bun inceput cu interiorul asta, treaba era mult mai buna. Cat despre spate, mie-mi place mai mult stilul asta decat alea care iti fac cu ochiul: sa stie oricine ca asta e cal de povara ce te ajuta si pe cele mai urate drumuri, nu o pitipoanca ce stramba nasul daca apa plata nu face spuma ;)

  • Luca., sâmbătă, 18.06.2011 01:20
    [email protected]

    Complet neinspirate acele console butucanoase de pe usi "gandite" pentru butoanele de actonare a geamurilor!... La ultimele modele de Logan, la Sandero si la Duster am observat, pe cotierele stanga-dreapta fata, niste contururi care pareau a fi viitoarele decupaje pentru aceste butoane!!!... De ce au fost facute aceste contururi?... Dupa parerea mea este loc suficient pentru cablaj in cotiere.

  • ha, sâmbătă, 18.06.2011 12:06
    @Luca

    ti-ai dat tu seama cum sunt stai in masina dintr-o singura poza, blurata si aia... da, sigur...

  • Matei, sâmbătă, 18.06.2011 17:23
    @ dobitocul ha

    Luca are dreptate: 1. Pozele cu "noul" Duster au aparut pe net acum o luna-doua. Daca o sa-ti belesti ochii tai holbati pe ele, vei vedea ca lucrurile stau cam asa cum spune Luca. 2. Nu trebuie sa stai in "noul" Duster pentru a face aprecieri. Eu "stau" intr-un Logan si, la 1,80 m, imi pot aseza genunchii intr-un mod comod. Ma indoiesc ca voi sta la fel de comod daca spatiul pentru genunchi se va micsora cu vreo 10 cm.

  • io, luni, 20.06.2011 08:44
    @Matei

    Si eu am Logan, dar trebuie sa recunosti ca actualul Duster e mai spatios decat Logan. Nu are cum un viitorul model cu facelift sa fie mai mic decat ce se vinde acum in Romania... E aberant ce spui

  • Mircea, miercuri, 22.06.2011 21:08

    Stiri de cacat , vad ca sunt toti loganistii pe aici si isi dau cu parerea despre masini....