OFICIAL: BMW Seria 6 Cabrio - informaţii şi imagini complete
BMW a dezvăluit astăzi primele imagini şi informaţii ale noii generaţii Seria 6 Cabrio. Modelul bavarez a crescut în dimensiuni, vine tot cu un acoperiş textil şi promite performanţe demne de invidiat.
Deşi toată atenţia presei de specialitate este aţintită asupra Salonului Auto de la Los Angeles, unde s-au consemnat premiere importante pentru piaţa europeană (Volkswagen Eos şi noul Mercedes CLS63 AMG), BMW publică astăzi primele informaţii şi imagini ale mult aşteptatului Seria 6.
Coupe-ul, care a inaugurat practic un nou segment auto, a ajuns deja la a treia generaţie şi se prezintă acum în varianta cu acoperiş textil rabatabil. Anticipat de liniile prototipului Seria 6 Concept, dezvăluit toamna aceasta în cadrul Salonului Auto de la Paris, noul Gran Turismo conceput în Munchen creşte în dimensiuni.
Dimensiuni mai mari
Comparativ cu vechiul model, lungimea a crescut cu 7.4 centimetri, până la 4.89 metri, lăţimea cu 3.9 centimetri până la 1.89 metri, iar înălţimea cu 0.9 centimetri, până la 1.36 metri. Ampatamentul s-a mărit şi el cu 7.5 centimetri, ajungând să însumeze 2.85 metri. În ciuda dimensiunilor mai generoase, inginerii bavarezi promit o rigiditate structurală superioară, cu 50% mai mare decât cea a generaţiei anterioare.
Generaţia nouă a modelului german, identificată cu codul F13, este caracterizată tot de un acoperiş textil, cu o structură uşoară şi compactă, acţionată de un mecanism care permite descoperirea maşinii în 19 secunde şi acoperirea ei în 24 de secunde. Toate aceste cifre sunt valabile până la o viteză maximă de 40 de km/h. În funcţie de poziţia capotei din textil, portbagajul noului Seria 6 Cabrio poate înghiţi între 300 şi 350 de litri.
Motorizări de top
Primele imagini trădează look-ul versiunii de top, 650i, propulsată de un motor V8 biturbo, de 4.4 litri, capabil să livreze 407 cai putere şi 600 de Nm, pe o plajă de turaţii generoasă, cuprinsă între 1750 şi 4500 de rotaţii. Resursele sunt capabile să genereze performanţe demne de apreciat: acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se face în 4.9 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 de km/h. Chiar şi aşa, consumul mediu va fi de numai 9 litri la 100 de km, iar emisiile de 249 g/km.
Gama coupe-ului de mari dimensiuni va mai include o motorizare pe benzină, considerată entry-level-ul modelului. Este vorba despre 640i, care vine cu un propulsor de 320 de cai putere şi 450 de Nm, resurse suficiente pentru a oferi o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în doar 5.7 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h. Consumul anunţat pentru această verisune este de 6.7 litri, în timp ce emisiile se opresc la 185 g/km.
Treptat, BMW va introduce în gama coupe-ului şi o alternativă diesel, asigurată de propulsorul bi-turbo de 286 de cai putere. Nu va lipsi nici propunerea de performanţă a diviziei M, un viitor M6 urmând să fie propulsat de motorul V8, de 4.4 litri, aşteptat să livreze 555 de cai putere, asemeni fraţilor mai mari BMW X5 M şi BMW X6 M.
Mai multe informaţii despre noul Seria 6 Cabrio vor fi făcute publice odată cu lansarea europeană a modelului, pregătită în cadrul Salonului Auto de la Geneva, de la începutul anului viitor. Primul contact live va avea însă loc mai devreme, în cadrul Salonului de la Detroit.
Filme de prezentare
as fi vrut sa arate la fel ca si conceptul... cica 90% din concept... ce vrajeala!