OFICIAL: Audi RS5 debuteaza la Geneva cu 450 CP!

Publicat luni, 22.02.2010 17:43 de Sebastian Toma

Audi a confirmat debutul lui RS5 la Geneva si a anuntat caracteristicile tehnice ale acestuia. Noul RS5 are 450 CP si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4.6 secunde.

Germanii de la Audi au dezvaluit imaginile si informatiile oficiale ale lui RS5, model care va debuta la Salonul Auto de la Geneva. Audi RS5 este echipat cu un motor V8 de 4.2 litri care dezvolta 450 CP si consuma doar 10.8 litri la 100 kilometri. Unitatea este cuplata la o transmisie S tronic cu sapte trepte si are un nou diferential central care imbunatateste modul in care puterea este transmisa celor patru roti. Motorul foloseste un sistem de injectie directa FSI care este bazat pe aceeasi tehnologie folosita de modelele de competitie din Le Mans, iar presiunea sistemului common rail este de 120 de bari.

Inginerii Audi au lucrat intens la noul motor V8 4.2 FSI pentru a oferi puterea maxima la 8.250 rpm si cuplul maxim, de 430 Nm, intre 4.000 si 6.000 rpm. Toate aceste lucruri sunt posibil gratie noii admisii duale si a sistemului de evacuare special. Acceleratia modelului de 1.725 kilograme de la 0 la 100 km/h este realizata in doar 4.6 secunde si viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. La cerere, producatorul din Ingostadt poate ridica limitarea electronica pana la 280 km/h.

Sistemul de tractiune integrala quattro a fost modificat prin amplasarea unui diferential central de tip coroana. Acesta este autoblocant si extrem de eficient, iar configuratia sa ii permite sa transmita pana la 70% din putere catre puntea fata sau pana la 85% din putere catre puntea spate, in functie de necesitati, iar configuratia standard de 40:60 in favoarea puntii spate asigura o manevrabilitate sportiva. Noul diferential lucreaza impreuna cu sistemul electronic de control al cuplului motor, care monitorizeaza cele patru roti si decelereaza roata care isi pierde aderenta pentru a oferi un plus de tractiune. Optional, cei de la Audi pot echipa modelul RS5 cu un diferential sport pentru puntea spate care distribuie cuplul motor intre cele doua roti in mod activ pentru un plus de stabilitate si manevrabilitate.

La nivel estetic, noul RS5 vine cu elemente aditionale fata de gama A5 care vor face deliciul fanilor Audi. Spoilerul fata a fost redesenat si a primit o grila de tip fagure, iar jantele acestui model sunt dezvoltate special pentru acesta, fiind disponibile pe dimenisuni de 19 si 20 inch. Acestea ascund un sistem de franare cu discuri ventilate, care au un diamentru de 365 milimetri pentru puntea fata. Etrierii fata au opt pistonase si sunt vopsiti in negru si poarta sigla RS. Optional, cei de la Audi pot echipa modelul RS5 cu discuri de frana ceramice care au un diametru de 380 milimetri si sunt extrem de durabile.

Posteriorul lui RS5 este dominat de evacuarile ovale supradimensionate pozitionate in partile laterale ale spoilerului posterior si de un eleron care subliniaza apartenenta modelului german la o serie sportiva. La interior, Audi RS5 vine cu scaune noi, cu cadrane inedite si cu o serie de imbunatatiri stilistice in raport cu versiunea de serie A5.

Via | Audi

 

  • Peter, luni, 22.02.2010 18:42

    "presiunea sistemului common rail este de 120 de bari" ... oare nu ii cam mica ?? Eu stiu ca la la common rail presiunea ii de ordinul miilor de bari (chiar pana la 2000)

  • C-G-C, luni, 22.02.2010 19:19
    M3 Killer!

    Am sa citez ce-am spus atunci cand a aparut stirea prima oara: "Dupa nr max de rotatii (9000) este cu siguranta un motor pe benzina aspirat. Ma mira pt ca se vehicula de catre presa un motor turbo. Rezulta deci ca discutam despre acelasi motor V8 de 4.2 care a echipat RS4 si echipeaza R8, insa eu mizez pe o crestere a puterii de la 420 pana undeva aproape de 450. Va fi cu siguranta o masina performanta." Ma bucur ca am anticipat puterea noului RS5 si in acelasi timp sunt absolut impresionat de aceasta reusita a nemtilor. Daca cu vechiul motor depasisera bariera de 100cp/litru, acum discutam de un cu totul si cu totul alt prag de performanta: 107cp/litru!!!. Luand in calcul faptul ca RS4 quattro a fost o masina cu adevarat performanta, un RS5 rigidizat si mai puternic va fi de-a dreptul 'hard to kill'.

  • C-G-C, luni, 22.02.2010 19:26
    Erata

    @Peter, vezi ca discumtam despre un motor aspirat natural, nu unul turbo. Unde mai pun si faptul ca termenul "common rail" este utilizat de-a dreptul nefericit.

  • C-G-C, luni, 22.02.2010 19:34
    Autocritica

    Termenul "common rail" este corect, remarca mea este nefericita. Scuze.

  • omp, luni, 22.02.2010 20:31
    pt c-g-c

    Auzi le el M3 KILLER!!!!!!!!!! HA HA HA.Nici in visele voastre.Nici voi cu RASURILE voastre si nici AMG nu au fost sunt sau vor fi NEVER peste divizia M-POWER,sunteti doar apa de ploaie,aveti grija sa nu beti apa rece.Voi chiar nu vreti sa pricepeti sau faceti pe prosti ca nu vedeti suprematia M-ULUI si a BMW-ULUI in general? ce draeq recunoasteti o data.si veti fi iertati.Vi se va intelege frustrarea.

  • aaa, luni, 22.02.2010 21:13

    Presiunea de injectie de 2000 este la motoarele diesel la benzina presiunea este mult mai mica.

  • Castravetele, luni, 22.02.2010 21:20
    @Sebastian Toma

    "configuratia sa ii permite sa transmita pana la 70% din putere catre puntea spate sau pana la 85% din putere catre puntea spate".. aha...

  • OMP, luni, 22.02.2010 21:46
    pt c-g-c

    Ce dreaq mai baietica ai preluat stirea din alta parte cu cresterea puteri shi tot bla-blaul tau,si acuma vi sa ne ti morala ce destept esti tu...WOAAAAAAAAAAAAAAAA aplauze va rog.Lasane ma cunoscatorule de masini,daca te bag intr-un URS de drag sau drift,cred ca ti se uda pantaloni si tu vb de M-URI.

  • Piticu' disperat, luni, 22.02.2010 22:09
    Comentarii

    Ce se agita astia pe aci'!

  • gtrazvan, luni, 22.02.2010 23:14
    @C-G-C

    Motorul e foarte ok la 450 CP, aspectul e f bine, daca reusesc si un sasiu echilibrat, o sa fie referinta clasei, cel putin pentru o perioada, singurul defect aparent este greutatea putin cam mare..

  • cressty, marţi, 23.02.2010 11:52

    rs5 e mai greu din cauza tractiunii quattro care are aproximativ 100 de kg. iar diferenta intre rs5 si m3 este de 70 kg.

  • dvdcore, marţi, 23.02.2010 13:36
    rs5 cai

    E super masina, dar nr de cai cred e si marketing astfel incat sa para mai puternica decat M3 E92 din specificatii. @C-G-C in legatura cu 100 de cai per litru: RS4 avea 420 de cai declarati si conform siteului rri.se are doar 354 reali. M3 tot 420 de cai declarati are 380 reali.

  • @dvdcore, marţi, 23.02.2010 18:31

    atunci dacia logan de 1.2 mpi si 75 de cai cat are?...10?... :)

  • ZZZ, marţi, 23.02.2010 20:45
    @dvdcore

    Tu crezi ca niste companii precum Audi sau BMW isi permit sa declare puteri cu 20% mai mici decat realitatea? Pai asta se poate verifica foarte simplu la un service si imediat ar fi sanctionati. Se mai intampla sa fie 417 in loc de 420 declarati, dar pt 3 caluti nu e mare problema. E complet aberant ce spui.

  • ghetzon, miercuri, 24.02.2010 01:40
    Dyno

    dvdcore cred ca vroia sa spuna puterea transmisa la asfalt masurata pe un dinamometru atunci cand a spus puterea reala. E normal sa existe o diferenta intre puterea dezvoltata de motor si puterea transmisa la asfalt.

  • Lucica, miercuri, 24.02.2010 11:17
    Skyline R34

    Suprematia M-ului? R34 mananca M3 pe paine!!!!

  • omp, miercuri, 24.02.2010 21:21
    rasul

    Ce inseamna audi....A.nother U.gly D.eutsche I.nvention

  • anca, miercuri, 24.02.2010 23:42

    un jeg de masina de prost gust

  • Lucica, joi, 25.02.2010 11:02
    M3

    Azi,era cat pe ce sa iau un M3.am vrut sa fac un "trade in".Dadeam R34 la schimb cu un M3.Mai primeam si o diferenta de 1000 euro pt masina mea.Am zis ca merita.Aproape ca am incheiat afacerea.Cand am vrut sa plec cu M3-ul,vanzatorul mi-a spus ca are o surpriza pt.mine.Mi-a dat o lesa cu un bulldog.A mai spus ca pe caine il cheama OMP.Am renuntat deoarece cainele asta cand doarme,sforaie.Daca asculti atent sforaitul lui,suna cam asa:bmweeeee,bmweee.Asa ca am renuntat. B ig M oney W aster!

  • dvdcore, joi, 25.02.2010 16:49
    cai putere

    M-am referit la cai putere la roata.. valori testat de siteul suedez rri.se . Au tester dyno adevarat cu montaj la roata, nu pe role. Cai se pierd aproape intotdeauna de la volanta la roata si tine de mai multi factori in special transmisie. Ce am vrut sa spun e ca un RS4 cu acelasi nr de cai declarati pune jos o putere mai mica ca un M3. Din specificatii ai crede ca sunt egale, dar sunt 30 cai diferenta si se simt: http://www.youtube.com/watch?v=axb19DwhqUk Ca si concluzie..ai crede ca un RS5 e mult mai rapid decat un M3 E92..dar vom vedea ;)

  • Castravetele, vineri, 26.02.2010 10:42
    @cdcore

    tu ai idee ce vorbesti acolo? ti-ai citit macar comentariul? Numar de "cai" declarati? Ce ai fumat omule?

  • p-george, marţi, 09.03.2010 19:17
    Ingineri ce mai..

    Caii putere de la motor se pierd prim transmisie care la audi este integrala deci este normal sa aiba pierderi mai mari...TOcmai de aia are audi mai multi cai putere ca sa compenseze...