OFICIAL: Audi A5 şi S5 facelift

Publicat miercuri, 13.07.2011 10:31 de Sebastian Toma

Audi a prezentat primele informaţii ale lui A5 şi S5 facelift. Modelul este aşteptat să debuteze în toamnă, la Salonul Auto de la Frankfurt.

Audi împrospătează A5 la jumătatea ciclului de viaţă a modelului său. A5 primeşte mici modificări de ordin estetic, motoare noi şi schimbări la nivelul şasiului. Toate aceste operaţiuni sunt menite să-l facă pe A5 mai atractiv, mai economic şi mai dinamic. Odată cu facelift-ul, toate motorizările oferite pe A5 vor avea injecţie directă şi vor beneficia de supraalimentare, sistem start-stop şi un sistem de recuperare a energiei cinetice în standard. În cazul unor modele, emisiile de CO2 au fost reduse cu 22%, în timp ce consumul de carburant a scăzut, în medie, cu 11 procente.

MOTORIZĂRI NOI, ŞASIU OPTIMIZAT

Motorizarea entry-level este o unitate 1.8 TFSI, reproiectată complet, care dezvoltă 170 CP şi 320 Nm. Emisiile de CO2 ale acestui motor în compania caroseriei Coupe sunt de 134 grame per kilometru, în timp ce consumul în regim mixst este de 5.7 litri la sută. Între timp, unitatea 2.0 TFSI dezvoltă tot 211 CP. Gama A5 a primit şi o nouă motorizare pe benzină, un 3.0 TFSI, o unitate V6 de 272 CP.

Cel mai mic diesel din gama A5 este un 2.0 TDI de 177 CP, care consumă 4.7 litri la sută în regim mixt în compania unei transmisii manuale. Emisiile de CO2 sunt de 122 de grame pe kilometru. La fel ca în cazul versiunii entry-level a lui A5 în compania motorului 1.8 TFSI, unitatea 2.0 TDI prezintă cel mai redus consum şi cele mai reduse emisii de CO2 din segmentul său. Gama de motorizări diesel oferite pentru A5 este completată de un 3.0 TDI V6 de 204 CP, care consumă 4.9 litri la sută în versiunea echipată cu transmisia Multitronic şi emite 129 grame de CO2 per kilometru. Cei de la Audi spun că este cel mai eficient motor diesel de 3.0 litri din segment. Versiunea de top oferă 245 CP, tot dintr-o unitate V6 TDI. Audi A5 urmează să devină primul coupe din lume echipat cu un motor diesel Euro 6 graţie unei noi motorizări ce urmează să fie introdusă în gamă.

În timp ce versiunile cu tracţiune faţă primesc fie o transmisie manuală cu şase trepte, fie unitatea Multitronic cu variaţie continuă, iar versiunile quattro ale lui A5 primesc fie o transmisie manuală cu şase trepte, fie o unitate S-Tronic cu şapte trepte şi două ambreiaje. În cazul modelelor quattro, clienţii de A5 pot comanda şi un diferenţial sport, care distribuie activ cuplul motor între roţile din spate după necesităţi. La nivelul şasiului, toate modelele A5 au primit rulmenţi revizuiţi pentru puntea spate şi amortizoare optimizate pentru ”manevrabilitate precisă şi confort sporit”. În standard, clienţii primesc jante din aliaj de 17 inch, dar Audi le oferă posibilitatea de a monta chiar şi jante de 20 de inch. Sistemul de servodirecţie electromecanic a fost revizuit pentru toate versiunile de motorizare.

MODIFICĂRI ESTETICE

Modificările estetice operate în gama A5 vizează o schimbare semnificativă la nivelul blocurilor optice, care au primit noua bandă de LED-uri introdusă pe modelele A1, A6 şi A8. Partea frontală a primit o nouă bară de protecţie, cu fante de aerisire mai mari şi o grilă revizuită. La nivelul posteriorului, toate versiunile au primit o nouă bară de protecţie şi blocuri optice revizuite, cu LED-uri opţionale. Există şi câteva modificări la interior, printre care se numără noul volan, noul selector de viteze pentru transmisiile automate, un nou finisaj pentru panoul de instrumente şi consola centrală. De asemenea, sistemul MMI de infotainment a fost revizuit, iar gama de tapiţerii şi culori a fost şi ea modificată. Opţional, modelul A5 Sportback este oferit cu cinci locuri. Clienţii pot face precomenzi începând cu luna septembrie, iar primele livrări vor avea loc în decembrie.

Audi S5 Coupe primeşte motorul 3.0 TFSI de 333 CP

Verisunile S ale lui Audi A5 Coupe primesc motorizarea TFSI de 3.0 litri şi 333 CP. În comparaţie cu motorul V8 de 4.2 litri pe care îl înlocuieşte, unitatea V6 supraalimentată este mai economică cu 20%, având un consum mediu de 8.1 litri la sută. Audi S5 Coupe are nevoie de 4.9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă a modelului este de 250 km/h. Modificările estetice operate la nivelul lui A5 sunt vizibile şi pe S5. Sistemul quattro al acestei versiuni a primit diferenţialul central crown-gear şi servodirecţia electromecanică. În standard, modelul vine cu jante de 18 inch, iar Audi l-a echipat cu o suspensie sport specială.

Via | Audi

  • ZZZ, miercuri, 13.07.2011 11:31
    Au stricat frumusete de masina

    Si-au batut joc de cea mai frumoasa masina pe care o aveau cu farurile astea cioplite. Dintr-o bijuterie au facut o hidosenie, chiar daca au pastrat liniile.

  • GTS, miercuri, 13.07.2011 11:59

    @ZZZ subscriu - desi arata bine si asa "botul" daca te gandesti la cel fara facelift iti dai seama ca ce e original trebuie lasat asa.Aplaud intentia Audi de a reimprospata gama dar de data asta nu e modificarea potrivita in locul potrivit. Motorul in schimb jos palaria.

  • noname00, miercuri, 13.07.2011 12:31
    S5

    Decat S5 Coupe a folosit motorul V8 4.2 inainte de facelift, S5 Cabrio si Sportback au folosit de la inceput motorul V6 TFSI.

  • SAEM, miercuri, 13.07.2011 12:54
    EURO sics

    BMW-ul 330D are, de aproape un an, motor EURO 6, ce-i drept, e optional.

  • slv83, miercuri, 13.07.2011 13:50

    A ramas aceeasi masina superba, doar ca putin mai agresiva!

  • 1923`, miercuri, 13.07.2011 14:11
    audi

    in curand o sa ramana fara forme de leduri la faruri. moment in care vor incepe sa plaseze ledurile in grila, pe capota etc...

  • C-G-C, miercuri, 13.07.2011 14:43
    Faza 2...

    Un facelift neasteptat si neanuntat, chiar am ramas un pic surprins cand am vazut titlul. La nivelul interiorului s-au adus mici inbunatatiri, desi personal noul volan nu imi place. Ar fi trebuit sa pastreze proiectia grilei fata pe volan si sa nu revina la vechiul cerc (din fericire, am observat asta la noul A6 si A8, cred ca optional se poate opta si pt volanul cu chenar trapezoidal). Noile de motorizari sunt performante, as spune chiar ca V6-urile de 3L benzina si diesel sunt cele mai performante din segment. O treaba buna si optimizarea sasiului. Am lasat la urma aspectul exterior, pt ca este pt prima oara cand nu-mi pot da seama daca imi place sau nu doar din fotografii. Strict din fotografii, chiar daca noul aspect frontal este mai agresiv si mai "fresh", cred totusi ca la versiunea anterioara partea din fata se armoniza mult mai bine cu designul masinii. Poate cand o s-o vad live imi voi schimba parerea...

  • meke, miercuri, 13.07.2011 15:47
    multe sti tu c-g-c...sfatosule

    nu-si are rost comentariul tau ;))

  • Paul, miercuri, 13.07.2011 16:05
    @C-G-C

    eu n-as merge asa departe cu declaratii de genul "V6-urile de L benzina si diesel sunt cele mai performante". Macar sa asteptam concursul "motorul anului. Pana atunci, au fost premiate alte motoare de la BMW de 3l. Era adevarat daca spunea C-G-C acelasi lucru despre motoarele TSI de 1,4 de la VW.

  • Andi, miercuri, 13.07.2011 17:01

    De V6 diesel poti sa zici ca sunt cele mai performante. De cele pe benzina NU.

  • Serd, miercuri, 13.07.2011 17:20
    Observatie!

    Incet,incet luminile LED pe care le-au promovat incep sa dispara de pe modelele casei Audi! Si-au dat oare seama ca nu erau "armonizate" la categ de automobile pe care o reprezinta marca! Mercedes a cazut si el in aceasta capcana,doar BMW a ramas credincios filozofiei"angel-eyes",fiolozofie probabil castigatoare,din moment ce Audi se indreapta spre aceeasi tinta ,doar ca intr-o forma restilizata!

  • octav_bmw, miercuri, 13.07.2011 18:47

    seamana destul de bine cu conceptul R5...

  • andrey11, miercuri, 13.07.2011 18:58
    A/S5

    Mult mai frumoasa varianta actuala. pentru mine cel mai frumos Audi

  • Monsieur, miercuri, 13.07.2011 19:38
    @Serd

    Domnul meu, ce vezi tu acolo, acele fasii de lumina, sunt leduri. "Mercedes a cazut si el in aceasta capcana" si a cazut bine, avand in vedere, ca aceste lumini led, sunt mult mai vizibile ziua decat cele clasice, iar din cate stiu eu, sunt deja obligatorii. Cu privire la BMW, "angel-eyes" nu este o tehnologie, deoarece au fost si sunt doar niste lumini, in forma de cerc, ce nu au reinventat lumina. Atentie la ultimele modele BMW, deoarece toate au leduri, iar "tehnologia angel-eyes", trece la led. Al dracului credinta pe cei de la BMW. Numai bine

  • Victor, miercuri, 13.07.2011 22:08

    Urat A4 asta :)

  • Serd, joi, 14.07.2011 08:43
    @Monsieur

    Nu prea ai inteles ce am scris acolo,ca de altfel si celelalte"manute"! Normal ca "becul" din acele "fasii" e led,ca de altfel si la BMW,dar eu ma refeream la filozofie,au lasat acele lumini LED individuale in seama VW iar ei au trecut la aceste "fasii" care nu sunt altceva decat niste "angel-eyes" alungiti! Ai priceput acum? Daca nu,da-mi mail-ul tau,sa iti fac un desen!:))

  • ZZZ, joi, 14.07.2011 12:47
    @Serd

    Domnule Serd, la cei 33 ai dumitale e cam e cam rusinos ca nu stii ce e ala un LED. De fapt nu e rusinos ca nu stii, rusinos e ca nu faci minimul efort de a cauta putin pe Google sa vezi exact ce reprezinta. LEDul este o dioda care emite lumina datorita voltajului care trece prin ea si materialul care emite acea lumina este un semiconductor. BMW foloseste, sau folosea CCFL adica (cold cathode fluorescent lamp) iar principiul de functionare este similar cu cel al neonelor de la tine din casa scarii. Acum e posibil sa treaca si ei la LED, pentru sunt mai eficiente si mai performante. Nu spun ca Audi ar fi descoperit America, dar ei la capitolul asta sunt cu un pas inaintea tuturor.

  • unckle, joi, 14.07.2011 16:48

    @zzz - ai ratat un pic discutia :) .. SERD incearca sa spuna altceva.. si evident nu ii reuseste pentru ca este asaltat de fani AUDI care cum vad altceva decat "foarte misto frateeee" dau cu noroi ... asa.. ok .. deci Audi, in modele anterioare avea LEDuri in faruri, individuale, la partea de jos a farului (la majoritatea modelelor cred). Acum Audi are o "banda continua de lumina" care , desi este LED nu mai are aspectul de "beculete individuale" ca atunci cand Audi a folosit petnru prima data acest tip de lumina de pozitie. SERD incearca sa spuna ca Audi se indreapta catre ceva similar cu AngelEyes deoarece nu mai avem acele beculete individuale ... si avem o chestie continua... similara cu AngelEyes. Acuma... ca BMW folosea CCFL (ai fi putut sa-i spui ca monitorul pe care il are in fata contine asa ceva .. nu casa scarii ) si ca Audi a inceput cu LEDuri individuale ... si ca acum BMW incepe sa foloseasca LEDuri in AngelEyes iar Audi foloseste in continuare LEDuri nu inseamna ca Audi a facut ceva fantastic, BMW sunt niste copisti, iar SERD este este de "toata stima" pentru ca nu v-a scos de pe wiki detalii tehnice pentru LED si CCFL ... ce draq ma, daca vreti o dezbatere nu aduceti argumente de genul "esti prost prietene ca nu ai scris aici ca stii ce-i ala CCFL" ... si nu va obositi sa-mi spuneti ca nush ce valabilitati sunteti voi in ale megatehnologiei audi ... ca stiu si eu sa citesc pe net ce-i ala un bec ...

  • ZZZ, vineri, 15.07.2011 08:01
    @unckle

    Prietene te aprinzi prea tare. Eu nu prea am spus nimic din ce mi-ai aruncat dumneata in gura.. Poate citesti putin si primul meu post in care vei vedea ca nu prea sunt asa fan-boy Audi cum probabil esti dumneata fan BMW. Mai lasa putin nervii acasa, nu-si au rostul. Sincer, nu am nevoie sa deschid wikipedia ca sa-ti spun ca LEDul, din punct de vedere electronic, nu-i chiar un bec, sau ca monitorul foloseste CCFL, sau LED doar pt backlight si nu am dat exemplul asta tocmai pentru ca omul sa inteleaga.

  • Serd, vineri, 15.07.2011 09:11
    Genii!!

    @Unckle lasa-l te rog in pace,nu intelege sau nu vrea sa inteleaga,i-am spus sa-mi dea mail-ul daca vrea detalii:),se pare ca pe aici fiecare se crede un mic geniu sau inventator si daca nu ii sustii ideea esti un paria al stiintei,prietene @ZZZ cand o sa-ti faci un cont pe acest site o sa te bag in seama,tampeniile pe care le bodoganesti ma fac sa te ignor,eu iti spun de rosii si tu imi raspunzi de castraveti,de fapt tu ar trebui sa iti actualizezi niste cunostinte minime din lumea auto care sa iti dea dreptul sa scrii si sa iti dai cu parerea. Nu sunt fan inrait al vreunei marci,asa cum am zis si in alte interventii,sunt fanul unor modele .fiecare constructor aproape ca are un model care impresioneaza,asa ca sustin in continuare ca Audi si-a schimbat filozofia partii frontale,si cel putin cand vorbim de aceste day-light urmeaza filozofia BMW,o solutie mai ieftina desigur.

  • unckle, vineri, 15.07.2011 13:00

    @ZZZ "cum probabil esti dumneata fan BMW"- in cazul asta ar trebui sa scriu acolo in setarile contului ca bmw rullz .. si sa imi iau un bmw ... dar nu am facut nici una dintre cele doua dintr-un motiv destul de serios - poate vei vrea sa citesti ce am scris acolo :) pe net oricine nu are o parere identica celor spuse de tine se transforma automat intr-un idiot cu acte in regula :) ... asta-i doar o regula generala a internetului ... iar AM se supune regullilor internetului (printre altele mai avem si "esti prost pentru ca asa spun eu!", "esti prost ca spui ca albul este alb cand noi toti ceilalti sustinem ca albul este defapt alb" si minunatul slogan de pe radio guerilla "suntem multi deci suntem culti")

  • Razvan Mazilu, vineri, 15.07.2011 17:15
    JOY is BMW!

    Eu sunt fan BMW nu prea imi place Audi...

  • cod, vineri, 15.07.2011 23:15
    Expert

    Daca imi fac cont si imi dau cu parera inseamna ca sunt expert... Commentariile sunt active pe site ca sa iti spui parerea - iar daca cineva isi pierde atata timp pretios sa ti-o citeasca nu inseamna ca trebuie sa se inchine la ea - oricum nu conteaza - la urmatorul articol aparut nu isi mai aduce nimeni aminte ce ai scris. Mai naspa e ca mi-am luat masina si nu mai am loc si de noul A5 Bafta!

  • audist, vineri, 15.07.2011 23:27
    @UNKLE&SERD

    Down gusy down. Sincer daca citesti cu atentie postul lui serd nu scrie NICAIERI si nici macar nu este subinteles ce unkle a explicat. sunt sigur ca daca era explicit serd si zzz ar fi tacut pentru ca am fi inteles cu totii. on topic: modificari minore, sincer as fi preferat o scadere de preturi nu doar niste ciocanele date pe ici pe colo si niste faruri noi ca sa se mandreasca toti papagalii care si-au luat audi a5 ca e la moda. multumesc

  • Serd, sâmbătă, 16.07.2011 12:32
    @cod

    Fiecare poate comenta ce vrea,dar in momentul in care te legi de coment-ul cuiva,da dovada de bun simt si incearca sa ai ceva cunostinte in domeniu,daca folosesti date de pe contul aceluia,declina-ti si tu o parte din date,ca sa stiu cu cine vorbesc,daca nu vrei,comenteaza si spune ce vrei ,fara a face trimitere la persoana in cauza,o zi buna va doresc!

  • Dan, sâmbătă, 16.07.2011 22:32
    awdi

    Prea bun, prea ca la tara.....

  • Kai, luni, 18.07.2011 21:26

    Daca vreti sa va uitati mai atent, fata masinii e schimbata complet.

  • emm, joi, 28.07.2011 11:45

    cel mai frumos audi care a existat,si ei il strica