OFICIAL: Audi A3 e-tron, cel mai nou model electric german
Audi a lansat astăzi oficial versiunea concept A3 e-tron, un derivat electric al actualului A3 Sportback, gata să ofere 136 de cai putere şi o autonomie de 140 de kilometri.
Audi nu vrea să piardă teren în faţa celor de la BMW pe segmentul modelelor electrice după ce bavarezii au anunţat noua gama "i". Astăzi, constructorul din Ingolstadt a publicat primele imagini şi detalii tehnice ale conceptului A3 e-tron, cel mai nou membru al familiei de modele electrice.
Prototipul cu zero emisii are la bază varianta standard a modelului A3 Sportback, echipată însă cu un tren de rulare complet electric. Inima hatchaback-ului este un motor de 136 de cai putere şi 270 de Nm, conectat la o transmisie automată cu o singură treaptă de viteză. Resursele sunt transmise doar punţii faţă şi pot propulsa modelul compact de la 0 la 100 de km/h în 11.2 secunde.
Deşi unitatea electrică însumează doar 65 de kilograme, masa totală a prototipului este afectată de greutatea pachetului de baterii, poziţionat sub portbagaj şi sub scaunele spate. Suportul litiu-ion cântăreşte 300 de kilograme şi reduce dimensiunile portbagajului, care poate înghiţi doar 265 de litri.
Noul Audi A3 e-tron oferă celui de la volan trei moduri diferite de rulare: normal, eficient şi dinamic. Pentru cei care aleg funcţia dinamic autonomia se reduce. Pentru cei care aleg modul eficient, A3 e-tron oferă autonomia sa maximă, de 140 kilometri.
"Plinul" cu energie electrică se poate face în nouă ore, atunci când se foloseşte o priză convenţională de 230V, şi în patru ore atunci când vorbim despre o priză de 400V.
Trecand peste detaliile "electrizante" :), o singura informatie mi se pare foarte interesanta in aceasta stire si anume "Resursele sunt transmise doar punţii spate". Hopa! Se pare ca odata cu generatiile e-tron Audi a gasit in sfarsit calea spre transmisia spate, mult ravnita.