OFICIAL: Acesta este Volvo EX90, omologul pur electric al lui XC90
Volvo prezintă noul EX90, cel mai sigur model construit vreodată de marca suedeză. Totodată, și cel mai mare SUV electric din gamă. Cele două motoare electrice dezvoltă 517 CP, iar autonomia ajunge până la 600 de kilometri cu o singură încărcare.
În ultima perioadă, Volvo a demarat o campanie lungă de promovare a SUV-ului cu zero emisii EX90. Sau, cu alte cuvinte, înlocuitorul cu zero emisii al lui XC90. Constructorul suedez îl descrie ca fiind cel mai sigur model construit de el.
Acum, noul Volvo EX90 a fost prezentat în cadrul unui eveniment la Stockholm, astfel că îl putem admira în toată splendoarea lui.
SUV-ul este construit pe arhitectura SPA2, la fel ca Polestar 3. Din punct de vedere estetic a împrumutat elemente de la conceptul Volvo Recharge, care a debutat în 2021, dar și de la XC90. Avem totuși o grilă închisă, semn clar că avem în față un model cu zero emisii.
Pentru interior (suficient de încăpător pentru 7 pasageri), Volvo a pregătit un ecran central de 14.5 inch, a eliminat majoritatea butoanelor fizice, iar sistemul multimedia funcționează cu sistemul de operare Google Android Automotive. Asta înseamnă că cel de la volan are la dispoziție aplicații cunoscute, inclusiv Google Maps sau Google Play. Conectivitatea 5G este standard.
În plus, sistemul funcționează cu procesor Snapdragon de generația a treia și utilizează un motor grafic Unreal Engine (la fel ca jocurile de ultimă generație).
EX90 este primul Volvo echipat cu difuzoare în tetiere, acestea făcând parte din sistemul audio semnat de Bowers & Wilkins.
SUV-ul este echipat cu o baterie de 111 kWh. Inițial este disponibil cu două motoare electrice, care dezvoltă 408 sau 517 cai putere și 910 Nm. Cu o singură încărcare, mașina poate parcurge până la 600 de kilometri (WLTP).
Deși nu menționează puterea maximă de încărcare a bateriei, Volvo susține că repriza 10%-80% durează circa 30 de minute.
COMPUTER PE ROȚI
Pe partea de tehnologie, Volvo EX90 vine în standard cu sistemul Lidar (senzori, camere video și radar) care monitorizează încontinuu mediul înconjurător la 360 de grade, fiind capabil să detecteze chiar și obiectele mici de la mare distanță pentru a-i da șoferului mai mult timp să reacționeze. Tot din fabrică este disponibilă și tehnologia care va permite, la un moment dat, conducerea autonomă.
Mai mult, smartphone-ul devine o cheie inteligentă care deschide mașina atunci când te apropii. Totodată, reglează automat scaunul și sistemul de climatizare în funcție de utilizator.
Comenzile vor fi deschise în toamna anului 2023, iar primele exemplare vor ajunge în showroom-uri la începutul anului 2024.
via Volvo
Cam cat o fi halatu'?