Audi A6 și Q5 primesc un motor V6 diesel nou: poate fi alimentat cu biocombustibil

Publicat joi, 27.11.2025 16:54 de Tiberiu Safta

Audi a anunțat oficial o motorizare nouă pentru A6 și Q5. Cele două modele pot fi comandate acum cu un motor V6 diesel cu sistem mild-hybrid și care poate fi alimentat cu biocombustibil.

Constructorul german a pregătit o motorizare nouă pentru două dintre modelele sale. Astfel, începând de azi, Audi A6 și Q5 sunt disponibile cu un motor V6 diesel nou. Unitatea de 3.0 litri dezvoltă 299 de cai putere și un cuplu de 580 Nm.

Motorul diesel beneficiază pentru prima dată de noul sistem mild-hybrid MHEV Plus. Mai multe detalii despre cum funcționează acest sistem poți afla în acest articol dedicat. Sistemul MHEV Plus aduce un plus de 24 de cai putere și un cuplu suplimentar de 230 Nm. De asemenea, tehnologia se folosește de un compresor electric.

Alături de asta, noul motor V6 diesel este omologat special pentru a putea fi alimentat cu biocombustibilul HVO 100. Acest combustibil, al cărui nume este o prescurtare de la Hydrotreated Vegetable Oil (ulei vegetal hidrotratat) ajută la reducerea emisiilor de CO2.

via Audi

  • Despre compatibilitati, joi, 27.11.2025 17:17

    In sfarsit, le-a venit mintea la cap ! Valoarea de cuplu maxim nu-i deloc impresionanta pentru un Diesel de 3.0L, relativ similara unui benzinar cu cilindree echivalenta, doar ca Automarket n-a dorit sa ofere prea multe detalii.... 580 Nm sunt oferiti pe o plaja de turatie impresionanta. Unei rutiere de top n-ai cum sa-i refuzi motorul etalon. Got mit Diesel!

  • dan_grc, joi, 27.11.2025 17:35

    Dieselul este acolo unde există în dotare, adică la tot mai puțini, la restul nu mai există în dotare, deci la întrebarea " unde e dieselul ", care a devenit la fel de amuzantă ca " turul doi anapoi ", răspunsul acesta este, adică este fix acolo, acele procente cât mai sunt la diesel sunt realizate de câțiva constructori, asta înseamnă că încă mai vând.

  • @17:17, joi, 27.11.2025 17:58

    Nu stiu despre ce plaja de turatii impresionanta vorbesti la diesel... Cuplul e dat jos, asta e adevarat, dar daca nu au folosit vreun motor de Le Mans nu prea urca in turatii. Si nu prea au nevoie sa urce

  • nobody, joi, 27.11.2025 18:06

    In statistici va intra tot la hibride, ca sa se bucure haterii ca scad vanzarile de diesel, sau cum?

  • @@, joi, 27.11.2025 18:12

    O plaja de turatie mai generoasa decat de obicei. Evident, ma refer la valori absolute. Audi a ales o alta abordare, refuzand sa ofere acel peak situat la +/- 650/700 Nm, ci sa ofere un platou vast al valorii de cuplu maxim, dar aflat la o valoare mai mult decat indestulatoare pentru majoritatea situatiilor de trafic.

  • Mana-rece-suflet-cald, joi, 27.11.2025 18:17

    @despre compatibilitati Tocmai că motoarele Diesel nu sunt cunoscute ca având o plajă impresionantă de turații. Poate ai vrut să scrii despre benzinare, că la acelea distracția abia începe acolo unde Dieselul e pe roșu.

  • @Calafat, vineri, 28.11.2025 10:52

    n-am intrat sa studiez detaliile pentru ca dieselul nu mai prezinta interes, pentru mine cel putin, dar am inteles ce vrei sa zici. ai vrut sa faci putina dreptate lui Audi, care pe hartie pare ca ar pierde lupta Nm-lor cu BMW si MB, dar nu e cazul, pentru ca in viata reala, s-ar putea ca Audi sa fie mai rapid si mai fortos decat rivalii, tocmai datorita modului in care au aranjat curba de cuplu. personal imi place filozofia asta in orice ramura a tehnicii. e ca la electrice, unde unii constructori prefera sa nu se laude cu puterea maxima de incarcare, cea care ia ochii prin comunicatele de presa si care in practica poate dura doar cateva minute, ci modeleaza o curba de incarcare platou care face ca timpul total de incarcare sa fie mai scurt decat la laudarosi. revenind la Audi, marele avantaj si progres in cazul acestui diesel aparent nou rezida in componenta sa de electrificare: sistemul de hibridizare foarte inteligent si compresorul electric, ambele cu perspective bune de a spori fiabilitatea. cat despre tine, daca ai mai lasa din fanatisme (motorul etalon, Got mit Diesel! - apropo, Gott nu Got) ai putea trece drept un interlocutor chiar frecventabil. nu sunt impotriva dieselului per se, ca sa ma intelegi, este un motor foarte bun daca este folosit in scopul si locul pentru care a fost creat. ceea ce ma deranjeaza este incapatanarea de a nu vedea dincolo de lucrurile deja cunoscute si de a tine cu dintii de ele, de parca adoptand pozitia asta s-ar opri cumva istoria in loc, iar preferinta ta ar ramane etern valida. stii bine ca asa ceva nu se poate intampla. nu exista motor etalon sau motor suprem, asta e un infantilism. toate au avantaje si dezavantaje si totul se joaca pe cartea eficientei, care la un anumit moment poate avea ca reper dieselul, apoi alte tehnologii vin sa ii ia locul. indiferent de pasiunile starnite de o tehnologie sau alta, in cele din urma eficienta (costul) este criteriul care le cerne pe toate. iti recomand sa fii cu ochii pe cum muta principalii utilizatori de diesel, transportatorii, ca sa nu ai vreun soc.