OFICIAL: Acesta este noul Volkswagen Transporter

Publicat joi, 01.08.2024 14:34 de Tiberiu Safta

Volkswagen a prezentat oficial noua generație Transporter. Noul model este disponibil cu 3 motorizări diesel, un hibrid cu încărcare la priză și 3 motorizări electrice. Alături de asta, noul Transporter mai este disponibil și în versiunile Caravelle și PanAmericana.

După o lungă campanie de promovare, a venit momentul să facem cunoștință cu noua generație Volkswagen Transporter. Așa cum am aflat anterior, noul model împărtășește aceeași platformă cu Ford Transit Custom și primește nu mai puțin de 3 opțiuni de motorizare diferite. Mai mult, cea de-a 7-a generație Transporter oferă și cele mai multe opțiuni de personalizare dintre toate generațiile, de la dotări până la caroserii.

6 VARIANTE DE CAROSERIE DIFERITE

Noul Volkswagen Transporter va fi disponibil inițial în nu mai puțin de 6 variante de caroserie diferite. Astfel, noul model va fi disponibil în următoarele variante: Van (transport marfă), Van Plus (transport marfă și pasageri), Kombi (transport pasageri), Double Cab (platformă cu ampatament lung), Caravelle și PanAmericana.

Variantele Kombi și Van vor fi disponibile opțional și în variante cu plafon înalt și cu ampatament alungit. La fel, varianta Caravelle va primi și aceasta un ampatament mai lung ca opțiune.

DOTĂRI NOI ÎN STANDARD: BUTON START-STOP ȘI FRÂNĂ DE MÂNĂ ELECTRICĂ

Pentru început, noul Volkswagen Transporter, în toate variantele sale, primește două linii de echipare: Life și Style. Noul Transporter primește următoarele dotări: faruri și stopuri LED, frână de mână electronică și cu funcție Auto Hold, instrumentar digital de 12 inch, sistem multimedia de 13 inch, volan multifuncțional, sistem de acces fără cheie, buton start-stop, senzor de ploaie, asistent pentru menținerea benzii, frânare de urgență autonomă și un display dinamic pentru semnele de circulație.

Variantele Van sunt echipate și cu o bară de partiție pentru organizarea mărfurilor, în timp ce varianta Kombi mai primește 3 scaune individuale pentru al doilea rând de scaune și un sistem audio cu 6 incinte în loc de 4.

ORNAMENTE CROMATE PENTRU CARAVELLE

Noul Volkswagen Caravelle va pute fi ușor distins de Transporter datorită unei dungi negre vizibile deasupra grilei. Aceeași dungă integrează și o altă dungă separată, cromată. Elemente cromate sunt vizibile și la farurile LED Matrix, dotate în standard în cazul echipării Style. Noile faruri includ și funcția cornering, dar și una pentru condiții meteo nefavorabile.

Stopurile LED, amplasate pe verticală, cuprind o semnătură luminoasă care poate fi personalizată. Tot aici mai avem și geamuri spate fumurii, jante de 17 inch, oglinzi rabatabile electric, scaune îmbrăcate în tapițerie din imitație de piele și în două culori contrastante, un volan îmbrăcat în piele și climă automată pe 3 zone. Opțional, noul Caravelle Style poate fi echipat cu un plafon panoramic și cu un sistem audio Harman Kardon cu 14 incinte, care include și un subwoofer.

Cei care aleg echiparea intermediară Life nu primesc dotările menționate mai sus. În schimb, primesc jante mai mici, de 16 inch, scaune îmbrăcate în material textil, sistem audio cu 10 incinte și un scaun reglabil în înălțime și cu suport lombar pentru pasagerul din față. Indiferent de echiparea aleasă, noul Volkswagen Caravelle primește 9 scaune. Bineînțeles, al treilea rând de scaune poate fi eliminat.

PANAMERICANA, PENTRU AVENTURI OFF-ROAD

Noul Volkswagen Transporter mai este oferit și în versiunea PanAmericana, creată special pentru aventuri off-road. Față de celelalte versiuni, PanAmericana primește numeroase elemente de design exclusive, precum: protecții pentru aripi și praguri, bare de protecție cu aspect granulat și o grilă vopsită integral în culoarea caroseriei.

De asemenea, modelul PanAmericana primește și câteva folii de protecție în părțile inferioare ale hayonului și ușilor din spate. În interior, avem plăcuțe din oțel inoxidabil iluminate în zona pragurilor, ornamente decorative din negru lucios pe bord și mânere interioare cromate pentru portiere. Scaunele sunt îmbrăcate într-o tapițerie textilă exclusivă, cu embleme PanAmericana brodate pe spătare și cu cusături contrastante.

La final, noul Volkswagen PanAmericana mai primește și jante de 19 inch. Sistemul de tracțiune integrală 4Motion este disponibil opțional.

TREI MOTORIZĂRI DIESEL, UN PHEV ȘI 3 ELECTRICE

Și acum, să trecem la motorizări. Pentru început, noul Volkswagen Transporter primește un motor diesel cu 3 variante de putere: 110 cai putere, 150 de cai putere și 170 de cai putere. Pentru motorul cu cea mai mică putere este disponibilă doar o cutie manuală cu 6 trepte, iar puterea este transmisă numai către roțile din față.

Versiunile mai puternice pot fi dotate cu o cutie automată cu 8 trepte. Aceasta este opțională în cazul celei de 150 de cai putere, respectiv standard în cazul celei mai puternice versiuni. De asemenea, acestea pot fi echipate opțional și cu tracțiune integrală.

Noul Volkswagen Transporter primește și o versiune hibridă cu încărcare la priză, de 232 de cai putere. Mai multe detalii despre această versiune nu au fost dezvăluite.

La final, avem și 3 versiuni electrice, de 136 de cai putere, 218 cai putere și 286 de cai putere. Indiferent de puterea aleasă, toate cele 3 versiuni electrice primesc aceeași baterie cu o capacitate netă de 64 de kWh. În cazul lui Transporter electric, puterea este transmisă către roțile din spate. În viitor, va exista și o versiune nouă, cu mai puțină putere și cu o baterie mai mică. Această versiune va fi destinată livrărilor urbane.

DIMENSIUNI MAI MARI

Noul Volkswagen Transporter a crescut în dimensiuni față de precedenta generație. Astfel, în varianta cea mai simplă, noul model măsoară 5050 de milimetri în lungime (+146 de milimetri față de T6.1). Ampatamentul măsoară 3100 de milimetri (+97 de milimetri). În cazul variantei cu ampatament alungit, caroseria măsoară 5450 de milimetri în lungime.

Lățimea a crescut și aceasta cu 128 de milimetri, până la 2032 de milimetri. De asemenea, distanța dintre roțile punților este mai mare cu 148 de milimetri, până la 1392 de milimetri. Lungimea compartimentului de încărcare măsoară 2602 milimetri, ceea ce înseamnă un plus de 61 de milimetri față de generația veche. Cu ampatamentul alungit, lungimea compartimentului de încărcare crește până la 3002 milimetri.

Pentru variantele de caroserii cu ampatamentul scurt, volumul de încărcare este acum de 5.8 metri cubi, respectiv de 9.0 metri cubi pentru variantele cu ampatamentul lung.

La final, noul Transporter are o înălțime de aproape 2 metri pentru varianta cu plafonul normal. Greutatea maximă admisă este de 1.33 de tone, iar noul model poate tracta remorci cu o greutate maximă de 2.8 tone.

Deocamdată, Volkswagen nu a anunțat prețurile noului Transporter.

via Volkswagen