OFICIAL: Acesta este noul Volkswagen Tiguan

Publicat marţi, 19.09.2023 17:10 de Bogdan Mirică

Volkswagen a dezvăluit oficial noul Tiguan, ajuns acum la a treia generație. Modelul german primește un interior complet nou și motorizări PHEV cu autonomie electrică de 100 de kilometri.

A treia generație Volkswagen Tiguan a fost, oficial, dezvăluită, la scurt timp după ce încercam să ne obișnuim cu design lui Passat. Dacă îl privim din față am fi tentați să-l confundăm cu Volkswagen ID.4, fratele său electric, însă e clar că asemănările se datorează noului limbaj de design Volkswagen, inspirat de modelele electrice.

Avem o bandă LED care unește atât blocurile optice față, cât și stopurile. De asemenea, pe versiunile Style vom avea inserții cromate în grila inferioară, iar pe echipările R-Line vom avea o grilă cu aspect diamantat.

Când vine vorba despre dimensiuni, Tiguan se laudă cu același ampatament, adică 2681 de mm, însă, prin artificii necunoscut reușește să ofere un centimetru în plus pentru genunchii pasagerilor spate și alți 33 de litri în portbagaj, acolo unde capacitatea totală ajunge la 648 de litri.

DOUĂ MOTORIZĂRI PHEV CU AUTONOMIE DE 100 KILOMETRI

Dezvoltat pe platforma MQB Evo, noul Tiguan dispune de tracțiune față și tracțiune integrală, precum și de motorizări electrificate. Clienții vor primi acum noi soluții plug-in hybrid, două la număr. Una oferă 201 cai putere, iar cea de top are 272 de cai putere. Ambele versiuni au o baterie litiu-ion de 19.7 kWh, capabilă să garanteze o autonomie pur electrică de 100 de kilometri.

În plus, puterea de încărcare a mașinii a fost drastic revizuită. Acum, de la o priză AC, Tiguan trage 11 kW. Mai mult, există și posibilitatea încărcării de la o priză rapidă, DC, de unde poate trage maxim 50 KW. Versiunile PHEV folosesc un motor pe benzină de 1.5 litri și unul electric de 115 cai putere, asistate de o transmisie DCT cu 8 rapoarte.

Cei care nu vor un PHEV pot alege deja clasicul motor de 1.5 litri TSI, conectat la un sistem mild-hybrid de 48V, cu funcție de dezactivare a cilindrilor. Acesta oferă 130 sau 150 de cai putere și este asociat unei transmisii cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj. Nu lipsesc nici benzinarele mai potente, adică 2.0 TSI de 201 și 265 de cai putere.

Și, spre surprinderea unora, Tiguan păstrează în continuare opțiuni diesel: clasicul 2.0 TDI poate garanta 150 sau 190 de cai putere.

UN INTERIOR COMPLET NOU

Modificări importante în interior, acolo unde Volkswagen nu mai umblase de mulți ani. Deși promitea o reîntoarcere la butoane fizice, Volkswagen continuă să ofere un ecran uriaș, cocoțat pe planșa de bord, la baza căruia se găsesc suprafețe tactile, pentru a ușura operarea. Din fericire, acum, spre deosebire de celelalte modele mai vechi din gamă, această bară tactilă pentru operare este iluminată. Tot din fericire, pe volan ne-am întors la butoane fizice.

O modificare importantă este mutarea levierului transmisiei în spatele volanului, ceea ce eliberează mult spațiu pe consola centrală. Mai exact, eliberează spațiu pentru un set de comenzi fizice dedicate sistemului multimedia și pentru o zonă de încărcare prin inducție.

La capitolul modificări aduse șasiului, Volkswagen ne anunță că, indiferent de versiunea aleasă, au fost făcute modificări importante pentru a reduce vibrațiile. Opțional, clienții pot comanda o nouă versiune a sistemului de amortizoare adaptive, care livrează experiențe sportive sau de confort, mult îmbunătățite.

Noul Volkswagen Tiguan va ajunge în showroom-urile din Europa la începutul anului viitor. Cel mai probabil, prețul său de pornire se va apropia de valoarea de 35.000 de euro.

  • stefan, marţi, 19.09.2023 17:16

    baterie de 19.7 KWh si autonomie de 100 km:))) ce gluma. poate 50-60. Mercedes GLC plug-in-hybrid declara autonomie de 130 km la o baterie de 31 KWh. Real nu cred ca e mai mult de 90.

  • ///COR///, marţi, 19.09.2023 17:50

    Toate sunt la locul lor pana la tampenia aia de monitor central supradimenionat.

  • Omu’, marţi, 19.09.2023 18:26

    Inițial am crezut că s-a lansat facelift la Ssangyong Korando

  • Sak, marţi, 19.09.2023 22:46

    @Stefan GLC-ul testat scoate real 95-100. Ceea ce inseamna un consum de 30 kW/100km. Tiguan-ul ar ajunge pe la 70-80 km autonomie, ceea ce ar hi arhisuficient pentru traseele zilnice in utilizare normala.

  • Dutz, miercuri, 20.09.2023 05:52

    Sper ca monitorul este opțional (la dimensiune mă refer)… altfel, păcat de restul care arată a mașină ;)… ceva foooarte rar zilele astea. Parcă dacă nu le exagerează in toate direcțiile nu-s sănătoși.

  • Octavian, miercuri, 20.09.2023 08:38

    Vrem butoane fizice si pe consola ! Vrem tableta mai mica si integrata in bord cum e display-ul pentru vitezometru... In rest pare ok.

  • ds, miercuri, 20.09.2023 09:32

    Cred ca nu este cea mai fericită opțiune, ca să nu spun că este o tâmpenie, să muți selectarea modului de condus, care este cea mai importantă comandă, în spatele volanului, iar pe consolă să muți comanda pentru audio.

  • Mircea, miercuri, 20.09.2023 09:48

    Motorizarea 2.0 TDI, tot cu soft smecher vine? Intreb pentru un prieten:))

  • @Mircea, miercuri, 20.09.2023 10:16

    Doar varianta cu i-ul roșu.

  • Nsrei, miercuri, 20.09.2023 12:42

    Maneta la volan o are de multi ani Mercedes. Nu e vreo inovație cred că și la Trabant tot acolo era ? Dar așa cum a zis alții, televizorul n are ce căuta acolo pe bord. Și per total e urâtă. Nu mai urâtă decât BMW X3 dar urâtă...