OFICIAL: Acesta este noul Opel Astra!

Publicat marţi, 12.05.2009 22:25 de Mircea Meșter

A sasea generatie a compactei Astra isi arata in sfarsit formele. Acestea sunt imprumutate foarte inspirat din cele ale fratelui mai mare Insignia.

Asa cum ne asteptam, primele imagini si informatii legate de noua generatie a compactei Astra au fost publicate oficial de Opel. Prima impresie legata de noul Opel Astra nu poate sa nu fie influentata de liniile de design imprumutate de modelul german de la fratele mai mare Insignia. Cu toate acestea, Astra poate fi considerat mai degraba ruda cu Chevrolet Volt si Chevrolet Cruze, modelul fiind fabricat pe aceeasi platforma, denumita Delta in nomenclatorul intern GM.

Astra este mult mai atragator decat generatia precedenta, liniile sale inconjurand o silueta dinamica si fluida. Blocurile optice imprumuta tema de design a lui Insignia, nervura de pe usile laterale facand parte din aceeasi linie.

In ceea ce priveste motoarele pe care Opel le va oferi clientilor sai, vorbim de patru optiuni pentru fanii unitatilor pe benzina. Ca versiune entry-level va exista un propulsor de 1.4 litri si 100 de cai putere. Aceeasi motorizare va oferi alte doua versiuni de putere, una de 120 de cai si una de 140 de cai putere. Cel mai puternic motor pe benzina va fi imprumutat de la fratele Insignia, mai exact unitatea de 1.6 litri si 180 de cai putere. Cea mai interesanta optiune pe care o vor avea fanii lui Astra va fi insa motorul turbo de 1.4 litri. Noul motor cu patru cilindri aduce, pe langa aportul de putere, si un consum cu 8% mai scazut decat in cazul propulsoarelor de 1.6 si 1.8 litri pe care le inlocuieste. Iubitorii versiunile diesel se vor putea baza pe trei unitati de 1.3, 1.7 si 2.0 litri cu puteri cuprinse intre 95 si 160 de cai putere. In viitorul apropiat gama va fi completata si de o versiune EcoFlex, care vaimbunatati emisiile de CO2 si consumul.

Noul Opel Astra va fi prezent pe piata din Romania cel mai devreme la sfarsitul acestui an, noul model al germanilor urmand sa fie lansat in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, din luna septembrie.

via | Carscoop

  • Adrian, marţi, 12.05.2009 22:54
    O mashina reusita

    parca intr-un fel aduce cu modelu din ani 90'.. fatza acea, km blanda zic eu . O mashina frumoasa, sa vedem kt de fiabila va fii ..

  • dogy, marţi, 12.05.2009 23:04
    fiabile

    vor fii atat cat sa supravietuiasca si industria pieselor de schimb si servisurile...........ha ha ha nu m-am putut abtine

  • Crysty, marţi, 12.05.2009 23:14
    Astra

    Foarte frumoasa noua Astra ! Personal cred ca va inregistra vanzari mai mari decat Golf care se stie ca a dezamagit cand a fost prezentat. In general am o parere buna despre masinile Opel, si mai buna (se pare) de cand au lansat Insignia. @dogy - daca nu va fi si fiabila sa fii sigur ca nu se vor mai vinde; ce importanta are daca o sa intre in grupul Magna.

  • dogy, marţi, 12.05.2009 23:17
    fiabilitatea

    din primii 2-3 ani de vanzare este piatra de hotar in vanzari si dupa aia ?????daca in primii 2-3 ani au vandut cateva zeci de mii e de ajuns ( ca si TIGRA ,care s-a vandut jalnic si acum o scot din fabricatie )

  • dogy, marţi, 12.05.2009 23:20
    apropo:

    am un opel OMEGA din '92 si sunt multumit de el....am facut 16000 km intr-un an si 4 luni de cand il am fara sa-i fac nimic sau sa se strice ceva...........cam consuma dar nu conteaza pentru mine asta ( are motor de 1800 cmc si consuma 15 in oras )

  • Crysty, marţi, 12.05.2009 23:24
    @ dogy

    Asta inseamna fiabilitate ! Are 17 ani si totusi.... se misca, itit faci treaba cu el ! Sa fii multumit! P.S. : si eu tot Opel am, dar fabricatie 2001

  • doro, marţi, 12.05.2009 23:26

    ba astea semana si cu leonul si cu lancia delta (cate putin din fiecare)

  • Adimo, marţi, 12.05.2009 23:30
    Toate-s vechi si noua toate

    Ma da toate-s la fel??? Prima data a fost Seat Leon. Apoi au aparut rand pe rand modele asemanatoare printre care Bravo si Megane. Da parca toate-s la fel, stilul asta agresiv. Nu arata rau, dar parca nu mai au din personalitatea din trecut. Pacat.

  • Jack, marţi, 12.05.2009 23:52

    Tot Opel a ramas...

  • Jack, marţi, 12.05.2009 23:54

    Frumos noul Leon

  • Fraieru din Borzesti, miercuri, 13.05.2009 00:09
    hj

    vreti calitate? Lu-ati masini americane! Vreti teapa? Lu-ati masini franceze! Seat e o super masina americana!

  • Andrei.p, miercuri, 13.05.2009 00:49

    Mie imi aduce cu noul megane ca si linii.. totusi nu incep sa zic ahh seamana cu... la cate masini sunt pe lume e greu sa fii original

  • Fraiere..., miercuri, 13.05.2009 04:16
    ..din borzesti

    Seat e masina spaniola, subsidara VW

  • Alex, miercuri, 13.05.2009 06:30
    Aha

    Da , americanii de la Opel (GM) au facut o masinuta frumoasa. Se orienteaza bine si sunt convins ca vor avea succes.

  • DRR, miercuri, 13.05.2009 06:51
    Motor

    1.4 aspirat?....asta inseamna cu carburator, pt noul Astra?

  • ASP, miercuri, 13.05.2009 07:39
    @DDR

    NU, nu inseamna cu carburator. Inseamna ca nu e supraalimentat.

  • eu, miercuri, 13.05.2009 08:19
    opel

    dragutz

  • abc_e?, miercuri, 13.05.2009 08:50
    Astra

    nu e extraordinara, dar e mai reusita ca noul Megane, iar la piese stim foarte bine ca cele de la Opel sunt acceptabile la pret si calitate

  • zncristian, miercuri, 13.05.2009 09:05
    uite'asa ne cumintzim!

    Au stricat'o!!! Parere pur personala! Sunt convins ca o sa vina cu ceva motorizari, tehnologii si jucarioare de bord inbunatatite, insa de afara nu mai are nici pe departe aerul agresiv si misterios (intr'o maniera metaforica vorbind) pe care'au reusit sa'l obtna pe modelul H, referindu'ma cu precadere la varianta in 3 usi, GTC. Pacat! L'au rotunjit atat de "comun"!!! Ca sa'mi permit o gluma, parca'i o Ibita un pic mai mare sau un Punto imbunatatit! Pe bune, si Calibra e mai agresiva! Uitati'va ce grila de Corsa i'au pus!!! Parca au vrut intentionat sa transforme un "copil rebel" intr'unul "tocilar"... "cuminte"! Dar... o sa prinda piatza... la doamne si domnisoare... nu cred c'o sa mai vedem in club astra baieti fericiti cu GTC'uri tunate. Poate asta a fost si ideea... ce sti io... insa cu siguranta pe'al meu nu'l schimb cu asa ceva! Dar sa asteptam s'o vedem "pe roti"... pe strada! Toate cele bune!

  • AlexTDI, miercuri, 13.05.2009 09:18
    Frumos

    Frumos design! Trebuie sa recunosc ca la design Opel e cel mai tare in momentul de fata. Sunt curios ce materiale are in interior, daca au renuntat la plasticul ieftin. Daca Opel o va tine tot asa va avea numai de castigat, deja are 3 modele foarte reusite: Corsa, Insignia si Astra.

  • adryan, miercuri, 13.05.2009 09:36
    :)

    Astra Astrelor. Superba!

  • Beewhore, miercuri, 13.05.2009 09:37
    Un Leon mai frumos...

    Noul Astra va fi un Leon mai frumos. Mai frumos decat versiunea curenta, cine stie ce surprize ne rezerva Seat... La vremea la care a aparut, Leon era una dintre cele mai avangardiste masini din zona compactelor, daca nu cea mai avangardista. Parerea mea e ca noul Astra va arata bine si va fi o masina de calitate. Sincer, deja nu mai sunt diferente intre VW si Opel la calitate.

  • Vasile, miercuri, 13.05.2009 10:32
    Astra si iar Astra

    Daca ma uit bine la partea frontala, aduce putin cu generatia "G". Partea spate, e o mixtura de corsa cu putin de Astra H. Nici decum nu e facuta dupa leon sau nu seamana cu leonul. Daca ne uitam putin in spate la Astra h si la Astra G, vedem foarte multe asemanari, in special la proportii si unele linii. Daca nu ma insel, Seatul Leon nou, a aparut parca dupa Astra H, deci..... E o masina frumoasa, dar, parca nu e asa de agresiva ca si Astra H. E putin mai fluida, mai atent lucrata. Intr-adevar e o evolutie in design si sa speram si in tehnologie. Motoarele pe benzina sunt fiabile (cele de 1.6 si cel de 1.8 sunt prezente si ep generatia actuala de astra). P.s., pentru Automarket: Astra J (am inteles ca se sare peste I si va fi direct J), nu imprumuta motorul de 1.6 turbo de 180 cp de la fratele mai mare pe Insignia. Defapt Insignia a imprumutat acest motor de la fratele mai mic, Astra H. Acest motor este montat si pe Corsa in versiunea GSI.

  • gogu, miercuri, 13.05.2009 10:37
    trist

    imi e frica pt ca peste cativa ani o sa avem toti aceeasi masina doar k o sa difere emblemele si tocmai am fugit de comunism unde aveam toti aceeasi dacie 1300 ...:( nasol moment de ceva ani masinile toate seamana foarte mult ce i mai smecher chinezi aia makr au dat o pe fata cu copiile

  • phanter, miercuri, 13.05.2009 10:42
    bine zis Vasile

    Astia care sufera cu Leonu'...bagati-va unghia in gat :) ;) Corect modelul precedent de Astra a aparut in 2004 iar in 2005 GTC -ul Deci Leon a copiat Astra si nu invers. Interior cu materiale asa de ieftine si asa de urat cum are Leon eu nu am vazut la clasa asta

  • florin, miercuri, 13.05.2009 11:35
    bah phanter

    frumusica si opel in general este o masina de nota 10 referitor la calitate pret. seatul desi sub wv ag nu are aceeasi calitate la interior insa BAI PHANTER era vorba de modelul seat leon aparut deja si opelul care de abea acum apare. ce imi bagi tu 2004. esti cu pluta ce dracu?

  • Negrul, miercuri, 13.05.2009 11:44
    Astra cea noua

    Astra veche a fost o masina foarte aratoasa, bine finisata cu o paleta de motoare de invidiat si cu dotari bune. Problema sa cea mai mare a fost directia inprecisa, torque steeringul ( la motoare mari) si sasiul nu foarte bine echilibrat. Am condus 2000 de km un Astra GTC 1.9 CDTI 150cp si am fost foarte multumit in 85% din cazuri insa daca fortai masina nu ami avea un comportament foarte placut. Oricum daca mergeam in limitele bunului simt si pe drumuri bune, nu prea aveam ceva de reprosat. Sa speram ca e o evolutie la fel de mare ca cea dintre Vectra si Insignia.

  • criss28, miercuri, 13.05.2009 12:10
    @Negrul

    Nu prea inteleg ce vrei tu sa zici. Eu am tot GTC 1.9 150 cp si iti spun ca n-am acut problemele de care spui tu si crede-ma ca l-am fortat destul de mult pe serpentine si pe Transfagarasan. Directia a raspuns prompt cum i-am cerut eu si nu m-a dezamagit deloc. Singurul lucru pe care regret ca nu-l am pe masina este IDS+. referitor la noua Astra, este puntin cam cuminte, ma asteptam sa fie mai agresiva, la fel ca Astra H in 2004 cand a aparut. Daca noul GTC va fi la fel de cuminte, nu cred ca mai schimb masina actuala. Si cat de mult asteptam Astra I OPC, care se pare ca va avea peste 275 cp si tractiune integrala. Vom vedea.

  • Negrul, miercuri, 13.05.2009 13:06
    pt criss28

    Pai ia luata ca unitate nu are nici o problema, insa Focusul si Golful nu subvireaza asa de repede. Ce vreau sa spun ca daca la multe capitole masina e pe locul 1 in clasa sa, la directie si sasiu ( fara IDS corect ) nu e la fel de buna. Asta nu inseamna ca nu e o masina dezirabila, sau placuta la condus, doar ca intr-un dogfight cu cele 2 pierde nitel. De asta spuneam ca daca au remediat problemele astea o sa fie o masina de vis.

  • cineva, miercuri, 13.05.2009 14:07
    ma asteptam

    la ceva mai frumos avand in vedere ca e inspirat din insignia , dar cum zicea cineva o sa prinda bine la domnisoare

  • jondaniel, miercuri, 13.05.2009 16:40
    @ Negrul si all

    detalii oficiale despre Astra I: Noul Opel Astra, o compact? de prim? clas? - Superior: Tehnologii ?i inova?ii excep?ionale pentru clasa compact? - Temperamental: sportivitate ?i dinamism - Agil: noul ?asiu mecatronic stabile?te noi standarde de manevrabilitate ?i confort în clasa sa Rüsselsheim. Datorit? excelen?ei ingineriei germane, designului sculptural aerodinamic ?i tehnologiilor inovatoare accesibile, noul Opel Astra întrupeaz? conceptul care a transformat rapid Insignia în cea mai bine vândut? berlin? de dimensiuni medii din Europa. Noul autovehicul compact de la Opel va fi lansat pe 17 septembrie, în Frankfurt, la Salonul Auto Interna?ional IAA, sub forma unui dinamic model hatchback cu cinci u?i, care beneficiaz? de cele mai bune tehnologii Opel. Urm?toarea genera?ie de Astra introduce în clasa compact? multe func?ii de confort ?i siguran??. Sunt disponibile tehnologii excep?ionale, precum ?asiul mecatronic complet nou, cel mai avansat sistem de iluminare, scaune cu cel mai înalt grad de ergonomie. „Experien?a unic? a Opel în a face noile tehnologii accesibile în cadrul autovehiculelor compacte este puternic eviden?iat? prin aceast? a zecea genera?ie. În plus, noul Astra transfer? temperamentul Insignia segmentului de autovehicule compacte, cu o pasiune f?r? precedent ?i un angajament pentru excelen??”, a declarat Alain Visser, vicepre?edinte Opel. Cu o lungime de 4,42 metri, noul Astra ofer? un spa?iu mai generos ?i un plus de confort pentru pasageri, atât în partea frontal?, cât ?i în cea din spate, datorit? ampatamentului cu 71 de mm mai lung. Caroseria zvelt? ?i agil? este proiectat? pentru eficien?? maxim?, printr-o colaborare strâns? între designeri ?i inginerii în domeniul aerodinamicii, care au supus autovehiculul la 600 de ore de teste în tunelul vântului. Propor?iile elegante îi confer? o siluet? puternic?, tip „cab-forward”, cu un parbriz foarte înclinat ?i o linie a acoperi?ului descendent?, ad?ugând elemente vizuale incitante tradi?ionalului format de hatchback. Noul limbaj de design al m?rcii, ce combin? m?iestria sculptural? cu precizia german?, este astfel transmis într-un mod proasp?t. „Temele de design încorporate în Insignia, precum „wing” ?i „blade”, au primit o interpretare nou? la Astra, deoarece este important ca fiecare model Opel s? aib? propria personalitate”, a declarat Mark Adams, vicepre?edintele departamentului Design al General Motors Europe. La interior sunt utilizate acelea?i elemente de design, creând armonie între exterior ?i interior. De asemenea, s-au depus eforturi speciale pentru a ad?uga multiple solu?ii flexibile de depozitare. „Misiunea Opel de a face inova?iile tehnologice accesibile s-a dovedit a fi un succes la modelul Insignia. Ne-am stabilit un ?el chiar ?i mai ambi?ios, acela de a aduce majoritatea acestor func?ii în segmentul compact, prin intermediul noului Astra”, a declarat Hans Demant, Director Executiv Opel. Dezvoltat în Rüsselsheim, Germania, Opel Astra este prev?zut ?i cu un ?asiu complet nou. Ampatamentul s?u mai lung este combinat cu un ecartament mai lat ?i o nou? construc?ie a pun?ii spate, îmbun?t??ind ?i mai mult agilitatea ?i stabilitatea, f?r? a face compromisuri în materie de confort. ?asiul Opel Astra a fost dezvoltat ca un sistem mecatronic care integreaz? complet func?iile mecanice ?i sistemele de comand? electronice. Ca ?i la Insignia, acesta poate fi prev?zut cu inteligentul sistem electronic de conducere Opel FlexRide, o raritate pentru aceast? clas?, care îi permite ?oferului s? aleag? între trei set?ri, standard, Sport ?i Tour, adaptându-se în acela?i timp, în mod complet ?i continuu, la modific?rile stilului de conducere ?i la viteza de abordare a virajelor. Alte dot?ri tehnologice inovatoare introduse în clasa compact? odat? cu noul Astra: ? O nou? genera?ie de faruri adaptive Advanced Forward Lighting (AFL+) cu bi-xenon, care î?i modific? intensitatea ?i lungimea fasciculelor în func?ie de condi?iile de conducere ?i trafic, utilizând nou? func?ii de iluminare diferite. ? Scaune frontale ergonomice, proiectate pentru sus?inerea optim? a spatelui ?i siguran??. Gama de motoriz?ri se concentreaz? asupra performan?elor ?i eficien?ei ?i este compus? din opt motoare Euro 5. Cu excep?ia motoarelor cu valorile de putere cele mai mici, toate celelalte sunt prev?zute cu transmisii cu ?ase trepte de vitez?. Va fi lansat? o nou? transmisie automat? compact?, cu func?ie Active Select. Gama de motoare turbo diesel CDTI cuprinde patru motoare cu injec?ie multipl? common-rail cu capacitate între 1,3 ?i 2,0 litri, care dezvolt? puteri între 70 kW/95 CP ?i 118 kW/160 CP. Toate aceste motoare sunt prev?zute cu filtre de particule diesel. Gama va cuprinde, desigur, ?i o versiune ecoFLEX cu un consum de carburant ?i emisii de CO2 foarte reduse. Cele patru motoare pe benzin?, cu volum între 1,4 ?i 1,6 litri, dezvolt? puteri între 74 kW/100 CP ?i 132 kW/180 CP. Un nou motor Turbo de 1,4 litri, cu dimensiuni reduse, care dezvolt? o putere de 103 kW/140 CP, înlocuie?te actualul motor de 1,8 litri cu aspira?ie natural?. Datorit? tehnologiilor superioare ale acestei game de capacitate cilindric?, motorul 1.4 Turbo dezvolt? un cuplu cu 14% mai mare, îns? consumul de carburant este mai redus. Continuând tradi?ia clasei compacte ini?iate de Opel în 1936, prin Olympia Kadett, modelul Astra s-a men?inut constant între primele trei cele mai bine vândute autovehicule compacte din Europa, un segment care totalizeaz? 27 de procente din pia?a auto total?. Vânz?rile Astra reprezint? o treime din toate vânz?rile Opel/Vauxhall, cu un volum mediu de aproape 500.000 de unit??i pe an.

  • glomnicu, miercuri, 13.05.2009 17:05
    fiabilitate

    voi ziceti ca ati facut 16.000 (16 mii) de km in 4 ani si inseamna ca masina e fiabila?? eu am facut 60.000 de km cu o supernova intr-un an fara sa bag vreun ban in ea, dar nu m-am gandit ca este o masina fiabila. dupa un an am vandut-o si avea 220.000 de km. masina fiabila inseamna masina care trece lejer de 500.000 de km. si nu conteaza varsta masinii, conteaza kilometrii. daca are 17 ani nu inseamna ca e fiabila

  • Narcis, miercuri, 13.05.2009 17:48

    Eu am cu Cielo 600.000 km fara sa schimb un surub. Asta da masina!

  • Bobu tov. Bobu, miercuri, 13.05.2009 18:02
    Pentru retrograzi

    Si ce daca are 600000 de km, tot o rabla puturoasa este. Sunt satul de oameni plini de ei ce conduc un cotet pe roti, macar de curiozitate daca ati urca intr-o masina mai de doamneajuta sa vedeti si voi unde a ajuns progresul tehnologic. Ce daca tine 4000 de ani, tot de rahat e si se conduce infect. Imi vine sa ma urc pe pereti cand aud cum comparati Dacia 1300 si Cielo cu modele noi diferenta este enorma din toate punctele de vedere. Dupa Cielo te sfatuiesc sa incerci un Fiat 124, aia e maaaai buna si duce 80 de ani daca ii dai jaratec si iarba fiarelor.

  • Narcis, miercuri, 13.05.2009 18:14
    Bobu

    Bai Bobule cu Cielo meu am carat de la catraveti si boltari, pana la seminte pentru gradina mea, am 600.000 km si mere ca noua! Tu probabil conduci o masina din joacele de pe calculator! Nu te pune cu mine!

  • Bobu tov. Bobu, miercuri, 13.05.2009 18:41
    Nu stiam cu cine ma pun

    Nu ma pun cu cei ce cara castraveti, doamne fereste. Foarte tare, deci daca un om nu e de acord cu tine inseamna ca nu are masina. De fapt sa stii ca toate masinile din lume sunt Cielouri si Dacii deghizate... aha... asa e sunt cele mai bune, ce sa iti zic Narcis sa iti dea Domnu sa o mai ti inca 600 000 de km. Spor

  • ccmax, miercuri, 13.05.2009 19:10
    aspectul estetic al astrei

    Din pdv tehnic sunt convins ca se va ridica la nivelul asteptarilor deja create cu privire la marca Opel. In rest arata bine dar parca ....prea seamana cu insignia

  • Stelistul_care, miercuri, 13.05.2009 19:24
    Sts

    Nu imi plac parerile celor care nu sunt avizati.Aici pe site sunt o groaza de liceeni care conduc acolo pe Need For Speed. Tacere voua neinspiratilor!

  • Paul, joi, 14.05.2009 10:43

    Design banal si fara personalitate, dupa parerea mea. Vorba cuiva, parca le fac pe toate dupa un calapod. N-am mai vazut ceva interesant de mult timp, la nici un brand.

  • Vasile, joi, 14.05.2009 11:23
    @negrul si altii ca el

    1. Directia astrei H nu e imprecisa. In toate testele facute cu "H" si chiar si cele de genul "vs", directia H-ului a fost foarte apreciata. E peste GOLF V, la egalitate cu cea de pe focus. Intr-adevar, fara IDS+, subvireaza mai repede decat focusul si golful (sa nu uitam ca aceste 2 modele au suspensie independenta spate, pe langa puntea semirigida a astrei). Eu am avut si am condus atat golf V cat si Astra H. Intr-adevar se simte putintel mai instabila pe puntea spate decat golful, dar, oricat m-am straduit sa o scot de pe traiectorie nu am reusit. Instabilitatea mai mare pe spate se simte pe circuit, sau pe drumuri foarte virajate, unde numai inconstienta te poate face sa iesi in decor (totusi sunt drumuri publice si nu se poate merge ca si pe circuit.) In ceea ce priveste asemanarea cu leon: Toate masinile seamana intr-un fel sau in altul. E clasa compacta si se pastreaza unele proportii standard. Nu ai cum sa o faci altfel. Astra noua e o evolutie de design a astrei H (proportii, dimensiuni si design). Are si elemente preluate de la Astra G, actuala astra clasic. Daca e o evolutie, inseamna ca nu a copiat un model actual, ci doar l-au imbunatatit pe cel anterior. Cum modelul anterior a aparut cu un an inaintea seatului Leon, nu se poate spune ca s-a copiat. Nici seatul leon anterior nu a copiat astra (dezvoltarea unui model nou se face in mai multi ani). Din pacate, pe astra I/J s-a pastrat solutia puntii semiindependete spate. Sa speram ca au gasit un compromis bun la stabilitate (fara acel sistem IDS ca si optional).

  • Danutzu, joi, 14.05.2009 15:13
    Astraaa - ceare altul ?

    Astra asa este frumoasa, are o lungime satisfacatoare(desi preferam mai scurta) pt un hacibag este cam joasa (ca si fratele Chev Cruze, daaaaar SA VEDEM PRETUUUU ! si mai ales ergonomicitatea - vizibilitatea- comportamentul rutier (frane demaraj, tinuta la viteze superioare etc) si apoi mai vorbim de ea si mamele lor. Pana atunci gargara pe aici pe site la greu

  • Cip, vineri, 15.05.2009 13:10
    Astra

    Masina aceasta continua curentul de design Opel, cu care a inceput Insignia. si arata foarte bine - comportamentul va fi de buna seama mult mai sprtiv si datorita modului in care s-a revolutionat suspensia, fata de modelul precedent. Este o noua suspensie - multilink care nu este inferioara suspensiei independente. De observat ca Opel a decis sa faca ceva ce alti constructori europeni nu au avut inca curajul - adica aduce niste echipari din clasa superioara si le popularizeaza - si nu e prima data - la Insignia au aplicat aceesi metoda si vanzarile Insignia demonstreaza ca au pariat corect - imi pot imagina ca successul ar fi fost dublu in alt context economic. Ca sa revin insa la Astra, e o masina care va surprinde pe multi - designul exterior "will get you in" iar interiorul "will keep you there" - evolutia interiorului e extraordinara - am avut posibilitatea sa vorbesc cu un jurnalist care a testat acest vehicul in conditii de iarna, undeva in Suedia - si mi-a spus ca a ramas impresionat de revolutia designului in special la interior - sunt mult mai multe spatii de depozitare, inteligent plasate. mari castiguri si la capitolul dinamica - iar scaunele AGR(aktion gesundheit rucken) - sunt cele mai tari din industrie cel putin la masinile de serie de acest tip. Plus sistemul AFL+ mult imbunatatit. Insa sa asteptam pana dupa lansare si apoi ne vom mai pronunta. By the way - va fi mai mare ca dimensiuni decat Golf-ul. In ceea ce priveste falimentul GM el este probabil insa va permite companiei sa revina la suprafata fara o mare parte din "mostenirile" nefaste pe care acesta companie le are. Opel a aniversat 110 ani de existenta anul acesta si nu prea cred ca un brand cu mostenirea pe care Opel o are, va dispare. ca un semnal in acest sens sunt - investitorii interesati de opel.

  • RMY, vineri, 15.05.2009 14:28
    Foarte frumos :) extraordinar @Vasile

    citat: "Eu am avut si am condus atat golf V cat si Astra H. Intr-adevar se simte putintel mai instabila pe puntea spate decat golful, dar, oricat m-am straduit sa o scot de pe traiectorie nu am reusit" De pe ce traiectorie sa o scoti? de pe drum? :) Ce impatimiti sunt unii incat patima pt masina favorita le orbeste judecata. :)

  • dogy, sâmbătă, 16.05.2009 18:51
    nu mah RMY

    a vrut s-o scoata dupa traiectoria orbitala din juru' pamantului sa o aselenizeze ( sa aterizeze pe luna ) si pe urma a cazut din pat si s-a trezit hahahahahahaha.........

  • Duku, joi, 21.05.2009 13:25
    Cu gogosari ai incercat?

    Pt ala cu Cielo care mere cu castraveti (Cielo care poate nu stiai dar e copiat dupa Kadett): mai usor cu mancatul, ca te ineci! (la castraveti ma refer) Eu am facut 1.821.280 cu opel meu eu insa trebuie sa recunosc ca nu e asa fiabil cum e Cielo - am schimbat o piulita si o saiba (nu erau ruginite, insa deranjau estetic). Cat despre noul Opel Astra: arata super tare!

  • octav, marţi, 27.10.2009 13:47
    banner suparator automarket

    bannerul vostru cu automarket e stresant , nu se opate citi nimic si nici vedea poze. sa fiti sanatosi cu site-ul vostru !