OFICIAL: Acesta este noul Fiat Doblo

Publicat luni, 16.11.2009 12:21 de Mircea Meșter

Una dintre cele mai prezente aparitii in segmentul utilitarelor mici si a masinilor de familie alternative se innoieste printr-o noua generatie.

Fiat a prezentat astazi oficial primele imagini si informatii oficiale legate de cea de-a doua generatie a lui Doblo, una dintre cele mai vandute modele utilitare usoare si de familie din lume. Schimbarile fata de deja vechiul Doblo sunt adanci in conditiile in care Fiat a utilizat o noua paltforma la construirea modelului, modificarile vizand mai ales suspensiile si oferta de motorizari, care devine mai bogata si contine unitati mai puternice.

La nivel stilistic, Doblo vine cu o "fata" noua in care ies in evidenta grila, blocurile optice si montantii negri ai parbrizului, modelul italian avand ca punct de plecare in partea posterioara recent-lansatul Qubo.

In ceea ce priveste motorizarile, Fiat Doblo se lauda cu patru unitati, trei dintre acestea fiind diesel-uri Multijet de ultima generatie. Vorbim de unitati Mjet de 90, 105 si 135 de cai putere, acompaniate de un motor pe benzina de 95 CP. Desi puterea medie a motorizarilor de pe Doblo a crescut fata de cea a generatiei precedente, consumurile au scazut simtitor datorita implementarii sistemului Start&Stop in serie pe toate motoarele din gama modelului italian. Spre exemplu, daca generatia anterioara Doblo dispunea de un motor Multijet de 85 CP care emitea 137 grame CO2/km si consuma 5.5 litri/100 km, noua generatie beneficiaza de aportul unei unitati 1.3 Multijet de 90 CP care emite 129 de grame CO2/km si consuma doar 4.8 litri/100 km.

Noul Doblo iese de asemenea in fata prin dotarile standard si optionale foarte bogate, acestea cuprinzand un sistem de climatizare automata cu distributie posterioara a aerului, senzorii de parcare, sistemul cruise control, pachetul Blue&Me si sistemul Start&Stop. Modelul se va lansa pe pietele europene in cursul anului viitor, urmand sa fie disponibil in sapte versiuni de caroserie destinate familiei sau segmentului utilitar.

via | Fiat

  • Cristi, luni, 16.11.2009 14:29
    fiat

    De aratat nu arata rau,dar de Fiat e Fiat.

  • Doblo', luni, 16.11.2009 14:36

    la timp

  • valentin, luni, 16.11.2009 14:42
    re : Cristi

    @ Cristi: Da prietene e Fiat , unul dintre putinii mari producatori din lume care la ora actuala nu au problema financiare (au cumparat Crysler ) hmmm...... si total de acord cu tine nu arata rau ci chiar aduce un suflu nou in segemtul autoutilitarelor ! Bravo

  • gtrazvan, luni, 16.11.2009 15:04
    Vrajeala de consum

    2 multijet 120CP am avut aman2 consumau 10-11% in oras si intre 7.3% (110km/h) -14% (180km/h) afara, adica enorm si fara nici un fel de legatura cu consumurile date de producator. Stiu ca la toti producatorii exista o diferenta dar nu atat de mare. Altfel o masina foarte placuta si in oras si al drum, cu cateva bube de fiabilitate de noi, dar sa zicem minore. E totusi FIAT nu putem sa avem prea mari pretentii.

  • cojocarueugen, luni, 16.11.2009 15:08
    e frumos, dar

    stiti vb aia: " Nu-i masina ca fiatu, pana-i p..a nu-ti iei altu " scuzati limbaju da asa era vorba. Totusi fiat a avut o reputatie proasta, parerea mea este ca acum si-a revenit si face masini destul de bune :)

  • thenuts, luni, 16.11.2009 17:06
    @gtrazvan

    Frate ma terminati cu consumu ala de la 1.9 ca ia 10-11 in oras. Da cum vrei taty sa consume ? Sa aiba motor de 1.9 Cuplu mare 120 de cai Sa care mult sa mearga cu 140 si sa consume 5 ? Pe langa ca are o forma nu foarte aerodinamica. Vai de tine

  • thenuts, luni, 16.11.2009 17:08
    si inca ceva

    La 99 la suta dintre stirile cu masini fiat apar aceleasi commenturi : totusi e fiat si sta rau cu fiabilitatea. Aveti niste creiere spalate si umplute cu TDI si atat. Ati vrut democratie si aveti in cap numai comunism.CIAU

  • gtrazvan, luni, 16.11.2009 21:06
    @thenuts

    Eu inteleg ca ai probleme cu bibilica dar: 1. Nu-mi place TDI-ul 2,.Forma NEaerodinamica nu are nici un fel de relevanta in oras. 3.Concurenta sta mult mai bine la consum. 4.Masina are o 1430 KG cat o masian normala. 5.Tot ai sigla aia de angajat Fiat, intra si tu pe www.clubfiat.ro poate iti mai lipezesti gandirea. 6.Poate ne zici si de piesele reconditionate folosite de voi pt garantie. Trezeste-te amatorule.

  • thenuts, luni, 16.11.2009 22:37
    @gtrazvan

    Stai tu linistit ca nu am nicio problema cu bibilica. 1.te duce mintea enorm 2.daca am sigla cu fiat inseamna ca sunt angajat fiat inteligentule ?afla ca sunt un simplu fan 3.am rasfoit destul clubfiat.ro si stiu pe de rost problemele la fiaturi 4.fiat doblo are foarte putine probleme de fiabilitate...motorul de 1.9 de 120 de cai e intradevar putin mai problematic. Cel putin asa reiese de pe clubfiat.ro 5.am un prieten care are un fiat doblo de firma si ce crezi ? am mers cu el are motoru de 1.3 multijet si ce crezi ? schimba la 5000 de ture ii da in blana cat de mult poate si cand a fost cu ea in service a zis ca e cea mai teapana masina din toata flota. 6.nu am habar de piesele reconditionate pt garantie ( nu sunt angajat) 7.te salut

  • thenuts, luni, 16.11.2009 22:38
    completare

    A se citi in loc de service revizie. Multumesc

  • gtrazvan, marţi, 17.11.2009 00:05
    @thenuts

    repet, masinile au fost ok. probleme: -Una avea un huruit slab in cutie de noua, mers de 3 ori cu ea in service si handicapatii au schimbat planetara si rulment (care nu aveau nici o treaba cu huruitul). - 1 Reglaj usa dreapta spate, avertiza des senzorul de usi deschise. - 1 Mecanism sina scaun sofer. Atat cam in 30 mii de km. Motorul trace binisor, senzatie de benzinar, dar consum mare, cuplu mult mai mic decat la varianta de pe limuzine. Motorul de 1.3 clar merita mai mult si am mai specificat 1data masina in rest foarte ok, placuta la condus si foarte bine echilibrata. 1.9 multijet 120 CP mai are o problema f mare, se incalzeste mai greu ca orice diesel, iarna, iar cei de la service spuneau ca are racirea foarte buna si de-asta :)))))) Daca afara sunt - 7,8 grade poti sa lasi motorul la relanti si 2 ore nu trece temperatura de minim. (probat)

  • thenuts, marţi, 17.11.2009 01:14
    thenuts

    Referitor la problema cu caldura se stie puteai sa citesti pe clubfiat ca baietii de acolo pun iarna carton in fata la masca si chiar zicea tipu ca se schimba radical treaba.Adica baga caldura dupa 5 min. Diferenta de la cer la pamant. Stiu ca e rusinos sa stai cu cartonu ca nu mai e dacie dar totusi mai bine sa iti fie caldura si rusine decat sa ingheti ca un meltean :))

  • nely, duminică, 17.01.2010 22:06
    fiat

    AM UN FIAT DOBLO DE 2 ANI , MASINA E SUPER . NU AM SCHIMBAT DECAT ULEI SI FILTRE LA REVIZII SI ATAT. AM UN PRIETEN CU FORD TRANZIT , ARE UN AN SI INTR-UN AN A BAGAT IN EA DEJA , A SCHIMBAT SI CAUCIUCURI CA II UZEAZA , NU E DELOC MULTUMIT DE EA , . FIATUL CA DUBA E SUPER , CAR CU EA DE 2 ANI ARE DEJA 100 000KM SI NU AM BAGAT NIMIC IN EA , FUGE CA NEBUNA SUNT SUPER MULTUMITA DE EA , . DAR FIECARE CU PREFERINTELE LUI , TOTUSI TINAND CONT CA E MASINA DE MARFA NU DE FITE ............................!

  • NELY, duminică, 17.01.2010 22:08

    APROPO SIGLA AIA DE FIAT IMI TREBUIE SI MIE CA MI S-A FURAT DIN PARCARE DE LA CAREFFOUR CONSTANTA

  • gigi aiud, miercuri, 16.06.2010 19:46
    fiat

    am un fiat pe care il folosesc de 3 ani si sunt foarte multumit de el.v-am pupat.

  • kmnet, joi, 15.07.2010 22:13
    fiat

    Am de 2 ani un Fiat Doblo 1,4 gaz si e beton ,in 70000 km un rulment roata fata stanga shimbat ,super masina!