OFICIAL: 2.3 miliarde $ pentru Jaguar si Land Rover

Publicat miercuri, 26.03.2008 12:28 de Robert Gherghe

Update: Tata Motors a cumparat de la Ford pentru 2.3 miliarde de dolari marcile Jaguar si Land Rover.

Dupa mai multe luni de negocieri, marcile britanice de lux Land Rover si Jaguar au fost vandute de Ford companiei indiene Tata Motors.  Ford a anuntat acum cateva momente ca tranzactia a fost incheiata oficial, indienii de la Tata urmand sa plateasca 2.3 miliarde de dolari pentru cele doua marci britanice. 

Ultimele detalii ale tranzactiei au fost finalizate luni, dar companiile au asteaptat pana miercuri deoarece muncitorii celor doua marci de lux sunt, pana atunci, in concediu de Paste.

Conform primelor declaratii, Jaguar si Land Rover vor continua sa fie vandute in acest an in reteaua Ford. Ratan Tata, boss-ul Tata Motors, a declarat la semnarea contractului: "Avem un respect imens pentru cele doua marci britanice, fapt care ne determina sa pastram faima si competivitatea lor, mentinand intacte valorile de brand. " 

Alan Mulally, CEO Ford, a declarat: "Jaguar si Land Rover  sunt doua branduri extrem de valoroase. Suntem increzatori ca au parasit curtea noastra cu sentimentul ca vor continua povestea de succes si sub aripa Tata. Acum, este timpul ca Ford sa se concentreze pe construirea unui brand unic si global ". 

Tranzactia a fost complicata de cererile si planurile de pensionare solicitate de sindicatele celor doua marci cesionate. Acordul final include in acest sens o prevedere conform careia Ford va contribui la fondul de pensii al celor doua. Sindicatele din Marea Britanie, unde Jaguar si Land Rover sunt asamblate, au cerut de asemenea ca Tata Motors sa nu faca schimbari radicale. Tata a acceptat aceste solicitari si a fost de acord sa adere la planurile de afaceri deja existente, privind cele doua marci proaspat tranzactionate. 

Indienii sunt recunoscuti in acest moment la nivel mondial pentru modelul Nano, cea mai ieftina masina din lume, pretul aproximativ al acesteia ridicandu-se la 2500 de dolari. 

Ford a cumparat marca Jaguar in 1989, pentru suma de 3 miliarde de dolari si marca Land Rover in 2000 pentru 3.2 miliarde dolari.

Via | Ford

 

 

  • AndriSLR, miercuri, 26.03.2008 13:39
    ?

    Ford a gresit cand a vandut pentru indieni chiar daca a avut pierderi mari din cauza lui Jaguar si Land Rover! Nu mai sunt sigur de viitorul lui Jaguar,a cazut in maini foarte nesigure!

  • kkk, miercuri, 26.03.2008 13:52
    lol

    AndriSLR cum adica? au vandut si si-au scos o parte din investitie pentru ca pur si simplu sunt doua marci care produc pierdere sau in orice caz nu produc profit. Adica tu daca ai de vandut un bocanc il vinzi la X care are posibilitatea sa faca doi din el sau il vinzi la M care iti ofera pretul cel mai bun?????????????

  • razvantro, miercuri, 26.03.2008 14:09
    traditie vs profit

    O sa se alega prafu de traditia celor 2 constructori, o sa faca miniaturi cu sigla jaguar si landrover.Dar cum scopul scuza mjloacele si cum profitul dicteaza evolutia nu ne mai mira nimic.

  • Alex, miercuri, 26.03.2008 14:42
    hahahaha

    N-ati inteles nimic ! Jaguar va ramine in continuare aceeasi masina grozava si se va fabrica tot in Anglia.La fel si Land Rover. Le-au luat banii si gata !

  • andrei, miercuri, 26.03.2008 14:42
    tata

    cred k cei de la tata vor administra destul de bine cele 2 marciSa speram k vom mai avea modele noi apartzinand celor 2 branduri britanice

  • ronnie, miercuri, 26.03.2008 14:52

    si uite asa va aparea si Jaguarul de 5000 de euro care se va bate cu Loganul

  • rasvan, miercuri, 26.03.2008 15:00
    BRAVO RONNIE!!!!

    Te felicit.Trista afirmatie ai facut...sper din inima sa nu se intample dar cam inclin a-ti da dreptate.Cu stima.

  • dorin tunsoi, miercuri, 26.03.2008 15:22

    mda....nu e de ajuns ca arabii au cumparat una dintre cele trei banci britanice de refinantare, acum indienii le cumpara masinile.... incet-incet toate "perlele coroanei britanice" vor apartine africano-asiaticlor....cred ca e naspa sa te cumpere fostii colonisti.... se pare ca reversul medaliei exista chiar si in istorie

  • Gangsta, miercuri, 26.03.2008 15:34

    Ce influente are patronatul fata de modelele marcii ?! Va dati seama ca nu ar putea indianu' sa schimbe emblema Jaguar-ului intr-o camila... mutarea asta ar putea duce la faliment.

  • Alex, miercuri, 26.03.2008 15:52
    @gangsta

    Cand firma care va fabrica cea mai ieftina (si proasta) masina din lume cumpara doua marci cu renume dar cu probleme financiare e clar ca se gandeste la altceva decat sa continue "planurile de afaceri deja existente" care evident sunt defectuoase. Si planurile noi vor urma tot directia principala a lui Tata, adica masini ieftine si proaste. Dupa vorba aia, lupu-si schimba parul dar naravul ba.

  • Vladimir, miercuri, 26.03.2008 16:44
    Pacat

    Pacat, ca aceste doua marci auto, doua marci de calibru in lumea automobilistica, doua marci care pentru multi dintre noi au insemnat ceva inca din copilarie, chiar daca nu am detinut o masina de acest gen, au fost vandute indienilor. Cred ca pare discriminatoriu ceea ce am zis dar puteau fi vandute oricui, in afara indienilor si a chinezilor. Este o zi neagra pentru lumea auto. Condoleante sincere tuturor britanicilor pasionati de automobilism!

  • GreeN, miercuri, 26.03.2008 16:46
    :|

    asta e buna...in loc de jaguar o camila ...Abia astept sa vad primul JAGUR PICK-UP :-x ...Pacat...mare pacat...erau 2brand-uri de renume...

  • RADULIAN, miercuri, 26.03.2008 16:51
    CA LA EI LA NIMENEA !

    E PLINA LUMEA DE NEBUNI, S-AU CONVINS CEI DE LA FORD CAND AU VENIT LA CRAIOVA, DAR SA SPERAM CA VANZAREA VA FI BUNA PT OLTENI CARE SPER SA PRODUCA TIPURI CAT MAI ELEVATE SI CAT REPEDE.

  • flexu, miercuri, 26.03.2008 16:57

    Eu sunt de parere ca Tata a cumparat aceste doua marci pentru a putea folosi tehnologiile lor sau a le adapta intr-un mediu competitiv. Este bine cunoscut faptul ca englezii au tehnologii grozave dar scumpe! Cum ar fi sa combine punctele forte ale marcilor englezesti cu tehnicile dezvoltate de ei pentru a face masini ieftine si sa apara o revolutie, cum a fost aparitia mustangului pe piata americana. Masini care sa schimbe standardele prin deschiderea unei game pana acum inaccesibila (masini de lux, comfort si atitudine) oamenilor de rand.

  • magureanu razvan, miercuri, 26.03.2008 17:04
    pret jaguar si land rover

    Va rog frumos nu mai faceti greseli.Ford a cumparat Jaguar in 1989 pentru 2,5 milarde USD iar Land Rover in 2000 si nu in 1990 pentru 2,7 miliarde USD.Ati uitat ca Land Rover a fost al lui BMW intre 1994 si 2000 cand a fost cumparat o data cu Rover si vandut apoi separat de Rover lui Ford ?

  • EUGEN, miercuri, 26.03.2008 17:39
    AU MAI MURIT 2 STELE ...BRAVO FORD !

    O SA VANDA SI CRAIOVA DUPA 5 ANI LA CHINEZI ,POT SA SPUN CA AU MAI MURIT 2 STELE AUTO AU AJUNS COREENII ,CHINEZII SI INDIENII SA FACA MASINI ...CRED CA SE RASUCESTE IN MORMANT HENRY FORD .MAINE AUZIM CA A CUMPARAT KIA BMW SI S-AU DUS DRACULUI TOATE...

  • jobyn, miercuri, 26.03.2008 17:43
    imi pare rau

    Chiar imi pare, pt aceste doua marci de lux, dupa cum a zis ronnie in curand v-a concura cu loganul sau mai nou cu Sandero:| pacat!

  • flo, miercuri, 26.03.2008 18:32

    si ultima smecherie, dar ultima ar fii sa cumpere dacia mercedes si chiar ca s-ar duce dracu toata productia auto mondiala.

  • Arlequin, miercuri, 26.03.2008 19:10
    n-ati inteles ideea

    .... indienii au multi elefanti ... care vor presa pe banda jaguaruri si land uri ca'n reclama peugeot.pe muzica Punjabi . Manopera mult mai ieftina ...un brat de fan doua ca nu stiu consumu' la elefant. Bucurati-va oameni buni.... curand ne vom permite sa ne cumparam jaguar uri...Bagamiash ...unde am ajuns .... dar asta e.banii vorbesc nu Tu traditie nu tu brand... apocalipsa automobilistica.Macar..italienele sunt inca italiene .,... si's frumoase....oricum daca n'ar fi frumoase nici draqu nu s-ar uita la ele. Pax vobiscum

  • chris, miercuri, 26.03.2008 19:15
    la liber

    asta se numeste globalizareacum sa vedem daca aduce si retributiile de la tata

  • adi, miercuri, 26.03.2008 19:39
    @eugen

    esti dus. pt ford sigla ford inseamna mai mult decat cele doua sigle vandute la un loc. si daca alea doua sigle nu mai aduc profit... de ce sa le tii? atat cumpararea cat si vanzarea lor au fost simple afaceri, asa cum sunt si pentru Tata. Nu inteleg cu ce te deranjeaza. Poate le cumperi tu doar asa ca sa isi pastreze identitatea, pt ca esti baiat bun si nu ai ce face cu banii.

  • Cristian, miercuri, 26.03.2008 19:39
    Cea mai buna alegere

    Consider indienii de la TATA ce-a mai buna optiune pentru viitorul celor doua marci englezesti,mult mai buna decat orice fond de investitii care in maximum un an ar fi vandut pe bucati fabricile,terenurile aferente pentru un profit cat mai mare si mai rapid.Amintiti-va ce sa intamplat cu Rover dupa ce a fost cumparat de un fond de investitii.Exista stipulat in contract ca productia va continua in Marea Britanie si toti angajatii vor fi pastrati.Este in interesul indienilor sa pastreze identitatea marcilor neatinsa,iar noile modele care vor aparea in urmatorii ani le vor da dreptate.

  • Cristian, miercuri, 26.03.2008 19:45
    Sinergii

    In plus mai exista o sinergie care se va dovedi foarte importanta in viitor.De curand concernul TATA a cumparat cel mai mare producator de otel din Marea Britanie,Corus.Cine credti ca va fi principalul beneficiar ?

  • asmaticu, joi, 27.03.2008 00:18
    revers

    cred ca sunt de acord cu acele persoane care au afirmat ca se cam intoarce roata. din pacate se pare ca asta-i viitorul si nu-i deloc roz si anume ca asiaticii inghit incet-incet cam tot!

  • asmaticu, joi, 27.03.2008 00:21
    paguba

    poate Ford a vrut sa-si astupe gaura provocata de fabrica din Craiova? eu n-as fi dat alea pe asta!

  • alexandru, joi, 27.03.2008 03:34
    faliment??

    Eu am doua Jaguaruri si le-am cumparat deoarece am iubit marca din copilarie..Din pacate am asistat cu amaraciune in acesti ani la fabricarea Jaguarului diesel si a celui kombi. Noul model XF, se poate sa aibe beculete si butonase dar are o fata de Lexus. Ma tem ca acesta a fost cantecul de lebada si va urma Roverul..Astept sa schimbe sexul reginei, sa fuzioneze MI5 cu FSB si Casio sa cumpere Patek Philippe..Sper sa nu ma trimita in India sa fac revizia..sau poate Tiriac incheie o intelegere cu noii proprietari avand in vedere ca angajatii lui de la Premium Auto tot un fel de indieni sunt...

  • EUGEN, joi, 27.03.2008 08:23
    PT. ADI

    DACA AVEAM BANI LE CUMPARAM SI LE PUNEAM PE PICIOARE NU ERAM AICI SA MA CERT CU UNUL CA TINE CARE IUBESTE MASINILE DE 2500 $ A LUI TATA MOTORS ...SI FORDURILE EUROPENE CU CONDUCTE DE FRANA DIN PLASTIC CARE DUPA 2 ANI DE EXPLOATARE NU MAI COSTA NIMIC ...AM SPUS CA E PACAT CA AU MURIT 2 STELE MONDIALE ,DESI CRED CA AU MURIT DE CAND LE-A LUAT FORD...

  • Razvan, joi, 27.03.2008 09:07

    Acu poate vine TATA si cumpara uzina Aro si o transforma in linie de asamblare Land Rover. Cat despre cele doua branduri cred ca au cam apus de mult din pacate. Si cam asta cred ca va fi soarta pe viitor avand in vedere si viitoarele norme de poluare

  • VISOVAN EMANUEL, joi, 27.03.2008 09:48
    BUNA

    FRATILOR.STATI LINISTITI CA O SA FIE BINE.VA ROG FRUMOS.TOTI CEI CARE NU CUNOASTETI TATA TELCOLINE SI NU ATI CONDUS SA NU VA DATI CU PAREREA DE ACEASTA MASINA SI ACEST BREND.SUNT REPREZENTANTUL MARCII TATA TELCOLINE SI VREAU SA VA ANUNT CA IN VIITORUL CEL MAI APROPIAT VANZARILE TATA VOR EXPLODA SI IN ROMANIA.PT CA O FIRMA F BUNA CUMPARA O FIRMA TOT F BUNA CUM SUNT JAGUAR SI LAND ROVER.VA AST LA UN DRIVE TEST SI APOI SA MAI VB.CU RESPECT,VISOVAN EMANUEL CONSILIER VANZARI TATA MOTORS

  • Victor, joi, 27.03.2008 10:08

    Sper ca VOLVO care este urmatorul pe lista de vanzari a lui FORD sa-si gaseasca un constructor european de automobile.Aston Martin pe care Ford l-a vandut anul trecut unui consortiu format din Prodrive(David Richards) si doua banci din Kuweit este tot mai aproape de concernul Daimler(Mercedes-Benz).Unii analisti auto prevad ca si Jaguar se va alatura grupului Daimler,indienii de la TATA fiind interesati in special de Land Rover.

  • Ironwin, joi, 27.03.2008 11:06
    E greu...

    Daca BMW si FORD nu au reusit sa le faca rentabile,atunci cei de la TATA ori sunt nebuni ori au o cu totul alta strategie pentru viitor decat cea care se aplica acum.Sigur vor pastra modelele actuale si vor mai scoate pe piata si alte modele de lux dar sunt aproape sigur ca vor veni si cu modelele lor ieftine si relativ proaste,pentru ca pe piata Europeana nu poti sa intri cu ce vrei tu.Oricum au intrat in Europa si sigur vom avea ceva surprize,ramane de vazut daca vor fii placute sau nu.

  • Miahy, joi, 27.03.2008 13:30
    INVIDIOSILOR

    Si voi dk aveati avere de N miliarde $ cumparati cate ceva. Mai un hypermarket, mai o casa de vacanta la Honolulu, mai o firma de masini. Asta-i viata.

  • Florin, joi, 27.03.2008 17:21

    Indieni sa produca masini in adevaratul sens al cuvantului ?!...Sa fim seriosi ! Ricse poate...masini ba !

  • AndreiRN, joi, 27.03.2008 17:55
    Surprinzator

    Pt multi este socant dar realitatea este ca India devine o tara industrializata si mult mai avansata decat romania si multe ele tari europene. Stiu sa se organizeze si sa munceasca din greu si au firmele locale de masini si motociclete. Ceva cu care romani nu se pot lauda. Pana si maturile le importa.

  • Vlad, joi, 27.03.2008 20:08

    India este tara care "produce" ce-i mai multi informaticieni din lume,acestia lucrand in marile firme din Europa si SUA.Ca un exemplu una dintre cele mai mari firme de software din lume,INFOSYS,este din India.In materie de otel,India prin Mittal si Tata detine 40% din piata mondiala,ocupand locul 1 in lume.10% din populatia Indiei adica 100 milioane au acelasi nivel de trai ca locuitorii UE,aspect ce nu poate fi ignorat de nici o companie din lume.

  • Cristian, joi, 27.03.2008 22:13

    In afara de Jaguar si Land Rover,TATA mai devine proprietarul numelui Rover,Daimler si Lanchester.Desi concernul german Daimler a semnat un acord cu Ford pentru folosirea numelui Daimler,nu este exclus ca in schimbul cedarii definitive a numelui catre partea germana,indienii sa obtina livrarea de motoare,cutii de viteze,tehnologii hibride,momentan fiind dependenti de Ford din acest punct de vedere.

  • asmaticu, joi, 27.03.2008 23:46
    Tehnologie

    Si inca ceva ce nimeni nu vede. Asiaticii cumpara branduri pentru tehnologie! Nu-i totuna sa desfaci o masina incercand sa-i afli secretele si sa gasesti doar 1/2 din ele. Asa ca de ce nu sa cumperi toata fabrica si sa ai totul pe tava? TATA a produs primul automobil acum 10 ani...un dezastru tehnologic...ia ghiciti ce va aparea de acum inainte? Asa au facut si rusii cu Mosckitch-ul: prima masina "sovietica"... dar asta-i pentru cine stie...

  • asmaticu, joi, 27.03.2008 23:52
    continuare

    si cine nu ajunge la struguri...poate sa-i cumpere! Si nu-i greseala in numele marcii!

  • Benu, vineri, 28.03.2008 10:31

    Da frate "f. bine" sa vanda, sa vanda TOT TOT ce poate fi vandut, toate marcile posibile, fabrici uzine la indieni, chinezi, filipinezi, somalezi la toti si in toata lumea. Da pe urma sa nu se planga ca este invadata piata cu produse da cacao care merg cum merg si produse copiate si rascopiate. Hai sa fim seriosi acum daca pe indieni nu-i mai civilizau britanicii cat timp au stat sub dominatia lor erau si acum la stadiul de trib din Africa (nu ca ar fi departe). Nici acum nu-i asa cum se vede la T.V cine a fost acolo stie Vai de cozonacul lor

  • George, vineri, 28.03.2008 20:41

    @dorin tunsoi foarte inspirat ai grait.