O gură din cel mai proaspăt aer: test de conexiune cu Dacia Duster Connected by Orange
A doua zi a testului de conexiune cu ediția specială Dacia Duster Connected by orange ne-a purtat într-o zonă în care, odată ajunși, am început să întrebăm cât costă metrul pătrat de teren. Pentru că raiul există pe pământ și încă se poate cumpăra.
Auzim la radio că „astăzi, 26 iunie, este cea mai călduroasă zi a lui 2019 până în prezent: 36 de grade la umbră”. Schimb sursa audio pe Media și îi lăsăm pe băieții de la The Dead South să ne încânte cu acorduri de banjo în melodii precum In Hell I’ll Be In Good Company, pentru că de știri deznădăjduitoare suntem sătui.
Îmi place cum se mișcă sistemul de infotainment (ceva mai ergonomic orientat) de pe noul Duster. Este același ca înainte, de fapt, însă nu prea ai ce să-i reproșezi: îți conectezi telefonul cu ușurință la el, are și navigație, interfața este organizată intuitiv — își face treaba. Următorul pas ar fi adăugarea Apple CarPlay și Android Auto, pentru o și mai ușoară comuniune om-telefon-mașină.
Din păcate, nimic din atributele pe care le-am enumerat mai sus nu sunt suficiente pentru a convinge șoferul modern să le folosească: apelurile pe speaker-ul telefonului ținut în mână sunt, încă, cele mai la îndemână pentru evoluata noastră specie.
Către Vama Buzăului
Destinația zilei este Vama Buzăului, o localitate situată la circa 40 de kilometri de Brașov (dacă urmezi ruta Hărman-Prejmer). Nu am testat încă teoria, dar am senzația că oriunde ai pleca din Brașov către împrejurimi, în primii câțiva zeci de kilometri vei da de verde și de frumos. Până una-alta, pot confirma asta în privința acestei destinații.
O depresiune între dealuri împădurite, Vama Buzăului este genul de loc care se vinde singur. E suficient să ajungi aici și începi să te întrebi dacă nu cumva de banii pe care ți i-ai lua pe apartament nu ți-ar ajunge pentru un teren și o casă. Nu am încă un răspuns valabil pentru această întrebare, dar dacă ești în căutare de un nou cămin - în civilizație, dar totuși la o distanță considerabilă de poluarea urbană, merită să-ți planifici o vizită aici. Există și o suită de pensiuni în zonă, unde poți simula mai bine traiul la țară.
Apropo de poluare, în scurta discuție pe care am avut-o cu proprietara spălătoriei la care am ajuns pentru a reîmprospăta portocaliul de pe Dusterul nostru am aflat că aici poluarea aerului este zero. Asta a decis un grup de experți care au făcut măsurători în zonă, ne spune ea. Știu că aerul curat este un concept greu de înghițit pentru noi, oamenii de la oraș, exact cum este și ideea de spațiu verde. Însă aici, în Vama Buzăului, verde este tot ce vezi, oriunde te-ai uita.
Și pentru că avem un SUV cu ceva gardă la sol (21 de centimetri) hotărâm să ne cățărăm pe dealurile din regiune, pentru a găsi un cadru frumos de unde să cuprindem cu privirea (și în ecranele telefonului și al aparatului foto) Vama Buzăului. Dusterul nostru are doar puntea față motrică, pusă în mișcare de motorul pe benzină, de 1,3 litri, în cea mai puternică versiune a sa: 150 CP.
Vremea bună (adică terenul uscat) ne încurajează să ne continuăm drumeția chiar și după ce drumul pietruit dispare de sub roți; câteva tranșee săpate de natură sunt semnul că ar trebui să ne oprim și să încep transmisiunea live, timp în care Para își alege cadrele.
Nu am fi mers mai departe chiar și dacă mașina noastră ar fi fost 4x4, dar pot să confirm că un Duster cu tracțiune integrală îți sporește considerabil încrederea în sine. Părerea mea? Dacă tot îți iei Duster, ia-ți 4x4; altfel, un Sandero Stepway ar putea fi o alegere la fel de inspirată.
Are Dacia răspunsuri la toate nevoile tale, trebuie doar să știi tu să ți le prioritizezi.
de corectat garda la sol: Duster are 21 cm si nu 20 cm