O companie din China va produce baterii capabile să ofere o autonomie de 1000 de kilometri

Publicat vineri, 25.02.2022 09:53 de Tiberiu Safta

Compania chinezească Envision AESC Group va începe să construiască baterii care vor fi capabile să ofere o autonomie de 1000 de kilometri. Producția lor va începe în 2024, iar compania va produce bateriile și în Europa.

Envision AESC Group este o companie producătoare de baterii din China. Compania este una importantă în industria auto, deoarece este unul dintre partenerii de aprovizionare a mărcii Nissan. Modelul electric Leaf, care a primit, recent, un facelift, utilizează acumulatori construiți de Envision.

Mai mult, Nissan deține 20% din acțiunile companiei din China, în timp ce restul de 80% din acțiunile companiei sunt deținute de Grupul Envision. 90% dintre bateriile produse de Envision sunt utilizate de Nissan. Potrivit publicației Nikkei Asia, compania va dezvolta, din 2024, baterii capabile să ofere o autonomie de cel puțin 1000 de kilometri.

Dezvoltarea noilor baterii va permite amplasarea mai apropiată a celulelor una față de cealaltă. De asemenea, se va lucra și la îmbunătățirea eficienței de stocare a energiei pentru a micșora timpii de încărcare cu circa 30%. Asta înseamnă că, teoretic, bateriile vor putea fi încărcate în mai puțin de 20 de minute. Dublarea numărului de celule pentru o autonomie mai mare va însemna, în schimb, și o greutate mai ridicată.

Ca un prim pas, Envision va deschide o uzină nouă în Japonia. Fabrica va fi alimentată exclusiv cu panouri solare și nu va produce emisii de dioxid de carbon, potrivit sursei. Eventual, până la finalul deceniului, Envision dorește să deschidă mai multe uzine în Japonia, China, SUA, Franța și Marea Britanie. Pe lângă baterii litiu-ion, compania va mai dezvolta și acumulatori în stare solidă pentru 1.1 milioane de mașini electrice.

Chiar dacă Nissan beneficiază de bateriile produse de Envision, șeful companiei producătoare de baterii, Shoichi Matsumoto a precizat că dorește să încheie contracte cu mai mulți producători auto din Japonia, China și chiar Europa. El mai speră ca, până în 2025, clienții noi să reprezinte circa 50% din tranzacțiile totale ale companiei.

via Carscoops

  • r, vineri, 25.02.2022 10:18

    Una se spune în titlu (că va produce din 2024) alta în text (că va dezvolta din 2024). Pentru unii nu-i nici o diferență. Și de fapt nu se spune nimic . Această baterie e ceva nemaiîntîlnit cu o tehnologie luată pe sub mână de la extratereștri sau doar au mai pus 1 metru de baterii în plus ? Și o altă afirmație care m-a siderat este aceea că pe lângă ac. litiu-ion va produce și ac. solizi. Prostul de mine nu știa că ac. litiu-ion sunt lichizi (sau poate gazoși că nu se explică).

  • someone23, vineri, 25.02.2022 10:25

    @ automarket: nefericita schimbare a primei pagini a site-ului. stirile, poate cel mai important, sant ascunse in josul paginii si cam greu de gasit. pacat ca va folositi energia in alte locuri decat cele esentiale

  • Kirotractor, vineri, 25.02.2022 10:37

    @r & @someone -- subscriu. În plus, după ce m-am logat cu greu cu slalomuri prin profil, văd că nu mai am UNDE să mă deloghez... wtf ??!!

  • Tatraurs, vineri, 25.02.2022 11:14

    Am retinut din stire cu marmota doar numele Shoichi Matsumoto,daca eram in locul lui imi trageam pe buletin cu pixu' si-un sport!

  • raz, vineri, 25.02.2022 15:27

    1000Km dar ce capacitate au? 200kW? 300kW

  • Mircea Badea, vineri, 25.02.2022 22:38

    asta e viitorul! in curand toate electricele vor avea 2000+km si 1000+ cai. termicele vor deveni niste purici toxici pana in 2030!

  • Flu flu, sâmbătă, 26.02.2022 07:31

    Să vedem cât, cu ce și unde se va produce curent electric non-stop pentru toate drujbe le lumii.

  • Edikkk, sâmbătă, 26.02.2022 21:21

    va fi cu baterii 777 :))))

  • Mircea Badea, sâmbătă, 26.02.2022 22:55

    mda..rusia ne stinge lumina, china ne reaprinde..

  • Seriff, luni, 28.02.2022 12:07

    Cand o face plopul pere si rachita micsunele.

  • King rocker, marţi, 01.03.2022 12:51

    Ăla cu solizii, chiar ești prost. Acumulatorii li ion actuali au mediu lichid. Trecerea la solid, daca se poate face cu rezolvarea multor probleme care apar, ar îmbunătăți mult performanta.

  • King rocker, marţi, 01.03.2022 12:53

    "să vedem cât, cu ce și unde se va produce curent electric non-stop pentru toate drujbe le lumii" Drujba ai tu și merge cu pipi de dinozaur, nu cu electricitate. Sa vedem cine produce petrol non stop pentru drujbe...