Nu știm când apare, dar are deja clienți: capul tractor Tesla Semi a primit aproape 300 de comenzi
Tesla a primit până în prezent 285 de comenzi pentru capul tractor electric Semi, care va avea o autonomie de până la 800 de kilometri și va fi dedicat transportului de marfă.
La jumătatea lunii noiembrie, Tesla a dezvăluit Semi, un cap tractor echipat cu 4 motoare electrice care îi permit să ajungă la 96 km/h în numai 5 secunde, în timp ce acumulatorul asigură o autonomie de până la 800 de kilometri.
Rezervările pentru noul model au început imediat după lansare, iar agenția de presă Reuters a dezvăluit că producătorul american a strâns deja 285 de comenzi. Ultima și cea mai semnificativă a venit din partea producătorului de băuturi răcoritoare Pepsi, care a comandat 100 de unități.
Potrivit unor informații neoficiale, compania vrea să folosească cele 100 de unități pentru a transporta bunuri de la centrele de producție la cele de distribuție, dar și direct către anumiți retaileri aflați în raza de autonomie de 800 de kilometri.
Tesla solicită plata unui avans de 20.000 de dolari pentru fiecare unitate precomandată, iar o serie de zvonuri indică un preț cuprins între 150.000 - 200.000 de dolari. Tesla Semi va veni în versiuni cu autonomie de 480 și, respectiv, 800 de kilometri. Producătorul afirmă că acest cap-trator va consuma mai puțin de 2 kWh de energie la fiecare 1.6 kilometri parcurși. De asemenea, Tesla Semi este capabil să urce o pantă de 5% cu o viteză constantă de 104 km/h.
Tesla va oferi un sistem de încărcare rapidă care va permite obținerea unei autonomii de până la 640 de kilometri în numai 30 de minute. Cu toate acestea, Tesla nu a avansat niciun termen de livrare pentru primele unități Semi.
Via Automotive News
Pentru o firma serioasa de transport (mai ales din state) 20K$ e "peanuts", important este insa predictibilitatea livrarii. Elementul important este cind incep sa produca aia 20K investiti(fie si doar ca avans). Cred ca de asta Tesla are 285 de comenzi si nu 2000, ca la ce promite camionul alaar trebui sa rupa piata. Si cea mai importanta functie a camionului (care depinde de guvern in primul rand) este autonomia. Pe autostrazile din state ai putea economisi foarte mult din costurile cu personalul.