Nu e RS, dar se apropie: Ford Fiesta ST200 devine cel mai puternic Fiesta din istorie
După Ford Fiesta ST, Ford aruncă în lupta din segmentul mic sport o versiune superioară ca putere și performanțe. Fiesta ST200 egalează cifrele lui Clio RS, ambele modele având motoare 1.6 Turbo de 200 CP.
Lansarea lui Fiesta ST, care a avut loc acum doi ani și jumătate, a fost primită cu brațele deschise de jurnaliști - implicit de Automarket - pentru că modelul dezvoltat de divizia europeană a mărcii Ford reușește să fie unul dintre cele mai reușite modele din segmentul său. Însă creșterea în putere a fraților mai mari Focus ST (250 CP) și Focus RS (350 CP) a dus la împrăștierea unor zvonuri legate de faptul că Fiesta ST ar putea avea un frate RS. Ei bine, astăzi aflăm oficial că acest frate mai puternic al lui Fiesta ST va exista, însă nu va fi numit RS, ci ST200.
Spre deosebire de Fiesta ST, care vine cu 182 de cai putere, noul Fiesta ST200 oferă, așa cum ne arată și numele său, 200 de cai putere. Este primul Fiesta din istorie care atinge borna psihologică de 200 de CP, reușind în același timp să-și îmbunătățească atât cuplul, cât și performanțele. Astfel, Fiesta ST200 vine cu 50 Nm mai mulți decât versiunea "normală" ST (290 vs. 240), în timp ce accelerația 0-100 km/h are loc în 6.7 secunde, un timp cu 0.2 secunde mai bun decât cel al fratelui standard. Evident, motorul este același, un 1.6 EcoBoost cu patru cilindri, însă este modificat la nivel software pentru a reuși să dezvolte o performanțe superioare.
În versiunea ST200, Fiesta reușește să scoată exact aceleași performanțe pe care le afișează rivalul Renault Clio RS. Modelul francez oferă însă și o variantă superioară de putere, RS Trophy, care are 220 CP și accelerează în 6.6 secunde de la 0 la 100 km/h.
Fiesta ST200 nu oferă doar modificări de putere, ci și câteva update-uri tehnologice. Astfel, inginerii Ford au montat pe cel mai puternic model al lor de clasă mică o direcție îmbunătățită, un pachet de suspensii adaptat, cu amortizoare ceva dure și un sistem de frânare în care se remarcă discurile spate mărite.
La nivel estetic, Fiesta ST200 va putea fi recunoscută prin nuanța cenușie Storm Grey, prin jantele acoperite de o nuanță negru mat, prin etrierele roșii și prin scaunele Recaro din piele care oferă cusături argintii.
Fiesta ST200 va intra pe linia de producție a fabricii Ford din Koln în luna iunie, comenzile urmând să fie onorate imediat după momentul startului asamblării.
Eu am auzit ca o sa-i inlocuiasca motorul de 1.6 cu un motor 1,5 ecoboost