Noul Volvo XC60 va "trage de volan" când nu ești atent: trei sisteme noi te ajută să eviți accidentele pe șosea și autostradă
Sistemele de siguranță oferite de Volvo pe familia de modele 90 sunt completate pe noul XC60 de trei funcționalități suplimentare prin care mașina folosește direcția pentru a evita accidente iminente.
Ziua și informațiile noi legate de noua generație a SUV-ului Volvo XC60, pe care constructorul suedez o pregătește de lansare la Salonul Auto de la Geneva, care-și deschide porțile pentru reprezentanții media în 7 martie, iar pentru public în perioada 9-19 martie.
După ce ieri am văzut o serie de imagini-teaser care trădează deja liniile generale ale modelului suedez, Volvo ne oferă astăzi o primă privire în interiorul gamei de sisteme de siguranță de care va dispune noul XC60. Iar noutățile familiei de pachete de asistență sunt reprezentate de trei sisteme care preiau controlul volanului și virează atunci când e nevoie de acest lucru pentru evitarea unui acroșaj.
Conform celor de la Volvo, noile sistemele reprezintă un pas în plus față ce cele deja existente pe piață, care de obicei acționează direcția pentru a păstra mașina pe bandă în cazul în care șoferul o părăsește fără a semnaliza.
City Safety cu Steering Support
Primul dintre acestea este pachetul Steering Support care completează deja cunoscutul City Safety, sistem care ajută mașina să frâneze automat în caz de urgență. În noua sa versiune completată, City Safety nu doar că frânează atunci când mașina "citește" un obstacol sau o mașină oprită brusc în față, ci învârte de volan pentru a evita un accident.
Volvo anunță că evitarea accidentelor cu ajutorul direcției funcționează pe XC60 la viteze între 50 și 100 km/h, deci a fost gândită pentru accidentele care au loc pe șosea și autostradă. Până acum, constructorii garantau doar "limitarea daunelor" în cazul unui sistem de frânare automată la viteze mai mari decât cele de oraș.
Oncoming Lane Mitigation evită depășirile riscante
Al doilea sistem anunțat de Volvo vizează evitarea unor accidente în cazul unor depășiri riscante. În acest caz, noul Volvo XC60 va "simți" mașinile care vin din sensul opus, iar sistemele vor trage de volan pentru ca modelului suedez să intre înapoi pe banda proprie. oficial, pachetul se numește Oncoming Lane Mitigation și va fi activ la viteze între 60 și 140 km/h.
Evitarea unui impact cu mașina din unghiul mort
În sfârșit, al treilea pachet nou implementat de Volvo pe XC60 va fi de fapt o îmbunătățire a pachetului BLIS (Blind Sport Information System), care în ultimii ani s-a transformat dintr-o avertizare simplă cu privire la prezența altei mașini în unghiul mort într-o gamă complexă de sisteme. Iar ultima apariție în această gamă oferă corectarea automată a traiectoriei mașinii în momentul în care șoferul nu răspunde la avertizările mașinii și continuă manevra de schimbare a benzii, deși în unghiul mort se află un alt automobil.
Conform constructorului suedez, cele trei pachete noi vor fi adăugate familiei de sisteme de siguranță existente deja în gama modelelor de gamă 90 (XC90, S90, V90) și care sunt îmbunătățite constant la rândul lor.
"Toate cele trei noi funcționalități reprezintă tot atâția pași clari în munca noastră spre mașinile complet autonome", a declarat Malin Ekholm, inginer responsabil pentru dezvoltarea sistemelor de siguranță Volvo.
aia cu oncoming lane trebuie detaliata mai mult, pai daca eu vreau sa depasesc si la mijlocul depasirii sistemul crede ca nu am timp sa depasesc si trage de volan si ma baga in masina pe care o depasesc? sau nu am inteles eu bine?