Noul Renault Megane 100% electric este aici: 130 CP sau 218 CP și autonomie de până la 470 km
Renault a prezentat noul Megane E-Tech Electric, primul model dintr-o nouă generație de vehicule cu emisii zero. Megane-ul electric oferă o autonomie de până la 470 de kilometri și un motor electric disponibil în două versiuni de putere: 130 CP sau 218 CP.
Renault are o istorie bogată și o experiență de peste 10 ani în vânzarea de mașini 100% electrice. Francezii au comercializat peste 400.000 de vehicule cu emisii zero în ultimul deceniu, iar acum a venit timpul pentru o nouă etapă în parcursul electrificat al companiei.
Generația de electrice 2.0 a grupului Renault debutează cu noul Megane E-Tech Electric, dezvoltat pe platforma CMF-EV a Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.
Hatchback-ul compact cu aer de crossover este primul model ce beneficiază de noul logo Renault și de “revoluționarul” sistem multimedia OpenR dezvoltat alături de Google.
În privința dimensiunilor, Renault a comunicat următoarele: lungime de 4.21 metri, lățime de 1.78 metri, înălțime de 1.5 metri și ampatament de 2.7 metri. Greutatea lui Megane E-Tech Electric este de 1.624 de kilograme.
Sustenabilitatea este una dintre prioritățile Renault, motiv pentru care Megane-ul electric este reciclabil în proporție de 95% la finalul ciclului său de viață. Francezii spun că tapițeria noului model este produsă 100% din materiale reciclate.
Noul limbaj de design “sensual-tech“ păstrează liniile “tradiționale” ale gamei Renault însă introduce elemente de noutate precum stopurile LED și ecranul OpenR. Performanța aerodinamică a fost urmărită cu precădere în dezvoltarea noului model. De aceea, mânerele “care se ascund” vin în echiparea standard. Acestea “își fac apariția” atunci când șoferul sau pasagerul din dreapta se apropie de portiere și se ascund din nou atunci când vehiculul este în staționare pentru două minute / mașina începe să înainteze / mașina este încuiată.
La interior, masivul ecran OpenR (sub forma unui L răsturnat) unește atât instrumentarul digital de bord, cât și sistemul multimedia. Renault spune că OpenR are cea mai suprafață pentru un display din segmentul său: 12.3 inch pentru instrumentar și 12 inch pentru ecranul multimedia.
Dezvoltat împreună cu Google, sistemul de infotainment oferă diferite variante de personalizare în funcție de dorințele șoferului. Modelul electric este disponibil în standard cu suita de servicii Google, precum Maps sau Assistant. Renault subliniază că Megane E-Tech Electric oferă aceeași experiență digitală precum orice smartphone cu sistem Android de ultimă generație. Sistemul permite update-urile software over-the-air, care pot fi instalate fără o vizită în service.
Noul model beneficiază de 26 de sisteme de asistență împărțite în trei categorii: condus, parcare și siguranță. Printre sistemele oferite se numără, printre altele, Active Driver Assist, Lane Keeping Assist, Smart Speed Limiter, frânare automată de urgență sau parcare complet autonomă.
Megane-ul electric dispune de un motor electric ce poate fi comandat în două versiuni de putere: 130 de cai cu 250 Nm sau 218 cai cu 300 Nm . Renault spune că propulsorul cântărește doar 145 kilograme, fiind cu 10% mai ușor decât cel utilizat pe Zoe. Repriza 0-100 km/h poate fi parcursă în 7.4 secunde. Viteza maximă este limitată la 160 km/h.
Megane E-Tech Electric oferă două pachete de baterii: 40 kWh sau 60 kWh. Renault susține că bateriile au o greutate de 395 kg, cu 40% mai mică decât la Zoe.
Autonomia este de 300 de kilometri conform WLTP pentru pachetul de 40 kWh și poate ajunge la 470 km pentru bateria de 60 kWh. Sunt disponibile patru trepte de frânare regenerativă în modul D, pentru ca energia să fie recuperată și stocată atunci când șoferul ia piciorul de pe accelerație. Bateriile au o garanție de 8 ani și vor fi înlocuite gratuit atunci când capacitatea lor scade la sub 70%, spune Renault.
Noul Megane E-Tech Electric poate fi încărcat la prize obișnuite AC, dar și la stații rapide cu până la 130 kW. La un wallbox de 7.4 kW, o încărcare de 8 ore asigură 400 km de autonomie. În cazul încărcării DC la 130 kW, 30 de minute sunt suficiente pentru ca mașina să primească 300 de kilometri de autonomie.
Modelul va fi disponibil în 3 niveluri de echipare: Equilibre, Techno și Iconic. Clienții vor putea alege între 6 nuanțe de caroserie: Rafale Grey, Shale Grey, Midnight Blue, Flame Red, Stary Black și Glacier White. În funcție de echipare, caroseria poate fi vopsită în două tonuri.
Pre-comenzile vor fi deschise în februarie 2022, iar vânzările vor începe în martie anul viitor. Încă nu există informații oficiale cu privire la prețuri.
Via Renault
Dar vai...cât au muncit design-erii ăștia țs țs... Alura modelului Peugeot 3008.. toată ziua..