Noul Opel Insignia citeste indicatoarele rutiere
Opel Eye poate observa prin intermediul unei camere limitele de viteze inscriptionate pe indicatoare.
Opel introduce in premiera un sistem de recunoastere a semnelor de circulatie si a marcajelor de pe carosabil. Noul sistem Opel Eye va fi disponibil pentru inceput pe noul model Insignia incepand cu sfarsitul anului curent, urmand ca din 2009 sa se regaseasca in lista de optiuni si a altor modele Opel. “Noile dotari urmeaza filosofia Opel de imbunatatire a placerii de a conduce prin asistarea soferului fara a-i reduce nivelul de control. Sistemul ofera informatii conducatorului auto fara sa intervina in functionarea automobilului”, a explicat Hans Demant, director de administrare Opel.
Sisemul se bazeaza pe o camera de inalta rezolutie, de dimensiunea unui telefon mobil, care este amplasata intre parbriz si oglinda retrovizoare. Opel Eye este dezvoltat de GM impreuna cu furnizorul sau specializat Hella si ofera conducatorilor doua functii noi: Traffic Sign Recognition si Lane Departure Warning.
Prima functie identifica indicatoarele de reducere a vitezei si de acces interzis prin intermediul camerei care poate inregistra 30 de cadre pe secunda din trafic. Apoi, imaginile din trafic sunt comparate de un procesor cu indicatoarele cunoscute de software-ul masinii. Sistemul filtreaza semnele de circulatie identificate si afiseaza pe displayul de pe bord pe cele mai importante dintre acestea. De exemplu, un indicator cu “Acces Interzis” va avea prioritate fata de un indicator de limitare a vitezei.
A doua functie disponibila prin sistemul Opel Eye detecteaza marcajele de pe carosabil si atentioneaza conducatorul auto prin semnale sonore si luminoase pe panoul de bord in cazul parasirii benzii de rulare. Aceasta functie ajuta la prevenirea situatilor periculase de pe autostrada cand soferii adorm la volan. Functia poate identifica liniile de marcaj longitudinale la viteze mai mari de 50 km/h. Sistemul este proiectat sa intervina doar in situatiile extreme.
“O masina care poate vedea si avertiza soferul inaintea producerii unui potential accident este un pas important in strategia pe termen lung de prevenire a accidentelor”, a mai mentionat Demant, adaugand ca GM Europa lucreaza in acest moment si la un sistem de comunicare intre vehicule prin care masinile pot face schimb de informatii referitoare la limitele de viteza din trafic.
Bravo lor, chestia cu semnele de circulatie n-am mai auzit-o. Dar cea cu depasirea liniei e implementata de mult de alti constructori - Citroen parca.