Noul Opel Crossland X schimbă tot ce știam despre SUV-urile din Russelsheim: este mai mic decât Mokka X și se bate cu Renault Captur
Opel a dezvăluit astăzi noul Crossland X, un SUV mic, poziționat sub actualul Mokka X. Modelul va fi rivalul lui Renault Captur și Peugeot 2008.
După ce a publicat o mulțime de imagini teaser și a anunțat că își va lărgi oferta de SUV-uri chiar din această primăvară, Opel a dezvăluit astăzi, oficial, noul Crossland X. Adică acel model despre care s-a crezut că va fi un rival croit pe măsura lui Nissan Qashqai și Volkswagen Tiguan.
Greșit. Opel ne demonstrează încă o dată, dacă mai era nevoie, că producătorii auto pot fi plini de surprize. Mai mult, constructorul din Russelsheim ne dovedește că încercările noastre de a-l încadra pe Mokka X în segmentul SUV-urilor subcompacte, acolo unde activează Peugeot 2008 și Renault Captur, au fost complet eronate.
Opel reașează oferta sa de crossovere odată cu noul Crossland X, care, surpriză, trebuie să se bată direct cu Renault Captur, Peugeot 2008 și celelalte SUV-uri mici. Prin urmare, lansarea lui Crossland X ne lămurește pe o parte, dar ne ridică semne de întrebare pe alta: unde îl vom încadra acum pe Mokka X? În același segment, dar cu o țintă diferită: Nissan Juke și Skoda Yeti, modele care oferă tracțiune integrală.
Potrivit informațiilor oficiale, Crossland X ajunge în segmentul SUV-urilor mici pentru a lua locul lui Meriva, un MPV de segment B, care și-a pierdut din popularitate în ultimii ani. Este aceeași rețetă aplicată de Peugeot, care a înlocuit anul trecut două modele de familie cu două SUV-uri: 3008 și 5008.
”Creșterea cererii pentru SUV-uri mici, gândite pentru traficul urban, este semnificativă. Crossland X, cu nivelul de conectivitate ridicat, cu o practicalitate bună și un design nou, vine să se afirme ca un puternic competitor, alături de Mokka X”, a declarat Karl-Thomas Neumann, președintele executiv Opel. Declarația sa confirmă oarecum faptul că Opel va activa în segmentul B cu două SUV-uri.
Cu o lungime de 4.21 metri, noul Crossland X este puțin mai scurt decât noul Astra, modelul pe a cărui platformă a fost dezvoltat. Este aceeași arhitectură care va sta și la baza viitoarelor Peugeot 2008 și Citroen C3 Picasso, întrucât Opel și Grupul PSA au un parteneriat strâns de câțiva ani. Această înrudire presupune și preluarea unor motoare ale grupului francez, însă Opel nu a dat, momentan, detalii despre lista propulsoarelor, preferând să asigure fanii că va găsi o gamă variată, cu dieseluri, benzinare și versiuni pe GPL.
Opel Crossland X nu va oferi tracțiune integrală, acesta fiind unul dintre cele mai importante criterii de departajare față de Mokka X.
Designul păstrează limbajul inaugurat de faceliftul lui Mokka în cursul anului trecut. Garda la sol este mai mică cu șapte centimetri decât cea a lui Mokka X, însă poziția la volan se va păstra înaltă, grație ridicării scaunului șoferului cu 10 centimetri, comparativ cu Opel Astra.
Interiorul promite să compenseze dispariția lui Meriva, Opel promițând spațiu pentru cinci pasageri și un portbagaj cu o capacitate extrem de generoasă pentru acest segment: 410 litri. Habitaclul poate fi comandat cu un geam panoramic și cu multă tehnologie, concentrată în jurul a două sisteme multimedia, Radio R4.0 IntelliLink și Navi 5.0 IntelliLink, selectabile în funcție de bugetul clienților. Ambele oferă suport Apple CarPlay și Android Auto, vin la pachet cu o zonă de încărcare wireless pentru telefoanele mobile, hotspot Wi-Fi și toate serviciile OnStar.
Pe lista de opționale, Opel a inclus lumini LED adaptive, un head-up display, o cameră cu vedere la 180 de grade, un asistent la parcare, frânare automată de urgență, monitorizarea unghului mort, recunoașterea semnelor de circulație, menținerea benzii de mers și monitorizarea stării de oboseală a șoferului.
Urat cu spume nu o sa aibe succes ! i dont think ! :-(