Investigaţia emisiilor din Franţa s-ar putea extinde: Citroen C4 Cactus depăşeşte de 7 ori normele în testele pe şosea
Investigaţia autorităţilor franceze în scandalul emisiilor ar putea ajunge şi în cadrul grupului Peugeot - Citroen, după ce modelul C4 Cactus a emis de 7 ori mai multe noxe în testele de pe şosea.
Autorităţile franceze au anunţat săptămâna trecută lansarea unei investigaţii judiciare împotriva celor de la Renault, care este suspectat că a păcălit testele de emisii pentru unele modele echipate cu motoare diesel. La vremea respectivă, oficialii din Hexagon au admis că ancheta ar putea fi extinsă, iar publicaţia Le Parisien anunţat acum că următorul pe listă ar putea fi Citroen.
Astfel, în cadrul unor teste realizate în decembrie de către un centru de cercetare contractat de Comisia Europeană, Citroen C4 Cactus a avut emisii de oxid de azot de 585 mg/km, de circa 7 ori mai mari decât limita legală de 80 mg/km, în cadrul unor teste efectuate pe şosea. În plus, testele de laborator realizate în afara plajei de temperaturi 17-23 de grade, specifice testelor, au evidenţiat emisii de circa 3 ori mai mari decât normele europene.
Totuşi, emiterea unor cantităţi mai mari de oxid de azot în afară normelor europene de testare nu semnifică neapărat o încălcare a testelor de emisii şi nici utilizarea unor dispozitive pentru fraudarea evaluărilor, element remarcat inclusiv de Lucia Caudet, purtătorul de cuvânt al comisiei pentru industrie din Franţa. "O discrepanţă între emisii de oxid de azot măsurate în laborator şi în condiţii reale nu este neapărat un indiciu al unui comportament ilegal", a precizat ea.
Oficialii Peugeot - Citroen s-au arătat surprinşi de rezultate şi afirmă că modelele din gama respectă normele europene. "Suntem surprinşi de aceste rezultate, care nu au fost comunicate către PSA, iar protocolul de testare este necunoscut pentru noi. Vehicule similare cu acelaşi motor au fost testate de autorităţile franceze şi au evidenţiat rezultate bune, în special în testele în condiţii reale cu DS3", precizează oficialii PSA.
Via Autocar
1. ok, ca nu ai inselat sistemul de testare e una 2. ca emisiile reale sunt mult peste ceea ce declari pe hartie e alta daca ai dat-o in bara cu pc 1. atunci e cat se poate de normal sa fii tras la raspundere si amendat. daca e pc 2...atunci e mai cu schepsis. Practic, concluziile obiective nu se pot trage decat in urma unui protocol standard (in conditii identice, repetabile si reale) care sa evidentieze un anumit nivel al emisiilor. Cum parametrii (gen temperatura exterioara, presiune, calitatea combustibilului, stil de condus ori trafic) sunt extrem de variabili o incercare de standardizare la acest stadiu o vad aproape imposibila. Singurul lucru ar ramane stabilirea unor nivele de emisii alese sa zicem, arbitrar. Sau daca termenul este prea dur, in urma experientei dobandite si a observarii emisiilor inregistrate in viata reala. Cam greu zic eu, pentru ca s-ar ajunge la un compromis extrem de fragil intre pretentiile autoritatilor si scuzele constructorilor. Unii ar vrea sa impuna niste nivele de poluare (bazate pe criterii politice) ceilalti se vor scuza ca tehnologia nu permite sau ar deveni prea costisitoare. so....singura metoda de evaluare, pana una alta, ramane cea standard (de pe stand) emisiile "din strada" ramanand subiect de discutie pe net, ori, daca te tin balamalele in instanta cand ai putea da in judecata costructorul X ca una spune si alta face. Caz in care ajungem, din nou la ceea am spus mai sus. Poti demonstra si verifica statistic (si dupa ce norma) neconcordanta? zic si io