Noul Morgan Super 3: motor de 1.5 litri, cutie de Mazda și 635 kilograme masă proprie

Publicat joi, 24.02.2022 15:41 de Alexandru Monenciu

Morgan a publicat primele imagini și informații despre Super 3, înlocuitorul "vechiului" 3 Wheeler. Acesta poate fi deja comandat în Europa și vine echipat cu un motor de 1.5 litri, furnizat de Ford, dar și cu o transmisie manuală de Mazda MX-5.

La finalul anului 2020, Morgan a lansat ediția limitată 3 Wheeler P101 care anunța ieșirea din producție a modelului cu trei roți. Acum, constructorul britanic a publicat primele imagini și informații despre înlocuitorul lui 3 Wheeler. Numele său este Super 3.

Noul Morgan Super 3 are o structură de tip monococă și oferă mai mult spațiu pentru pasageri. Totodată, comportamentul dinamic a fost îmbunătățit, după cum susțin reprezentanții companiei.

În locul vechiul propulsor V-twin de motocicletă, Super 3 este echipat cu un motor de 1.5 litri, aspirat natural, furnizat de Ford. Unitatea dezvoltă 118 cai putere și 150 Nm, iar transmisia este una manuală, cu 5 rapoarte, împrumutată de la Mazda MX-5.

Masa proprie este de numai 635 de kilograme, astfel că suta de kilometri pe oră este atinsă în 7 secunde, iar viteza maximă ajunge la 209 km/h.

Trecând peste designul exterior, inspirat de avioanele cu reacție din trecut, Morgan Super 3 propune un interior relativ modern. Avem și aici câteva elemente inspirate din aeronautică, dar și instrumentar de bord digital.

Cum plafonul lipsește, habitaclul modelului britanic a fost conceput pentru a rezista intemperiilor. Clienții au la dispoziție patru variante de tapițerie, inclusiv din piele, rezistene la apă și la razele solare.

Noul Morgan Super 3 poate fi deja comandat în Europa, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii.

via Morgan

  • Edikkk, joi, 24.02.2022 18:08

    Mda Mai rămâne să ne întoarcerea la Uniunea Sovietică

  • @pEdikkk, joi, 24.02.2022 22:57

    Poti sa te retragi in Rusia, nu o sa iti ducem dorul.

  • Kirotractor, vineri, 25.02.2022 10:16

    Șezi blând, Edikkă taică -- deși e tricicletă, nu-i pentru salvatorii lu Planetă.:-) Au încercat de fapt să fie eco-freako și Morganii cu triciclul-prototip ștecheros EV3, dar s-au lăsat păgubași -- ghici de ce? Fiindcă, deloc surprinzător, au aflat că nu exista CERERE ! Pare oricum reușită noutatea, deși puriștii (je inclus) nu prea-s împăcați cu dispariția V2-ului de origine moto din bot. Nu-i ieftin la vreo 50K €, da-i totuși mai accesibil decât precedentul P101 de +60K € (cu motor choppero-americănesc S&S de 2.0 litri, abandonat din motive Euro-6). E însă mai greu cu vreo 110 kile -- normal cu motorul Ford, responsabil de scorul relativ mic al jucăriei. P:S: Când / dacă oi avea timp, v-oi povesti cum se conduce / comportă așa ceva. ...Chiar dacă risc să depășesc recordul de 232 smetii roșii încasate. :-P