Mercedes-Benz vrea să-și mărească numărul de fabrici producătoare de mașini electrice
Constructorul german dorește, ca până la începutul deceniului viitor să aibă mai multe uzine capabile să producă vehicule electrice. La fel ca toți marii producători, Mercedes dorește să aibă un portofoliu de modele electrice până în 2030.
Mercedes-Benz se află în plin proces de a face pasul către o gamă de modele complet electrice. În ultimii doi ani, constructorul de la Stuttgart a lansat mai multe modele electrice noi: EQA, EQC și EQE. Alături de acestea vor mai apărea și alte modele electrice noi care să le înlocuiască pe cele cu motoare termice.
Până în 2030, Mercedes-Benz dorește să devină o marcă pur electrică. Pentru asta, va avea nevoie de modernizarea și adaptarea uzinelor sale din lume pentru producția de vehicule electrice. Pe lângă asta, Mercedes are în plan să construiască și uzine noi pentru producția de mașini cu propulsie alternativă.
De asemenea, producția bateriilor electrice va fi adusă mai aproape de uzinele unde sunt construite mașinile. În prezent, bateriile electrice sunt construite la uzina din Sindelfingen și sunt, apoi, transportate către alte uzine din Germania și Ungaria, unde sunt montate pe mașini.
Cel mai nou model electric Mercedes este EQE. Producția lui va începe în acest an la uzina din Bremen, Germania. Ulterior, modelul va fi produs și la uzinele din Beijing și Tuscaloosa, SUA.
Anul trecut, Mercedes a vândut peste 2 milioane de mașini la nivel mondial. Dintre acestea, 2.3% au fost electrice, iar 11% au fost mașini hibride cu încărcare la priză. Mercedes se așteaptă ca până în 2025, vânzările de mașini electrice și hibride să reprezinte 50% din numărul total de mașini vândute.
via Carscoops
Se pare ca si la Mercedes repetenții fac calcule… in procentul actual infim de electrice si ceva mai semnificativ pe total cu hibridele sunt masini scumpe achiziționate ca si Gadget-uri si cu subvenții adică totul este vrajă. In 2022 nu se mai văd miracole la electrice ca si vânzări (cel puțin Mercedes nu are cu ce sa schimbe prea mult lucrurile), iar pana in 2025 mai rămân 2 ani (ca zice pana in, nu din….), dar sa o luam ca si o traducere mai puțin “fericita” si sa zicem 3 ani. In fiecare an din primii doi, Mercedes ar trebui sa-si dublează vânzările (electrice plus hibride) si tot le mai rămâne o creștere de 12% ca sa ajungă in 2025 la acel 50%. Dacă ne uitam la uluitorul procent al electricelor… 2,3% nu mai are nici un sens sa discutam…. faliment total. Am înțeles ca unii se descurca binișor cu o hibrida si cu putina grija si logistica reușesc sa-si atingă scopul, dar nu le dau nici un viitor pe general din cauza prețului plus ca numai ecologice nu-s in condiții normale de utilizare (cum am spus sunt si excepții si bravo lor ca investesc timp si bani in așa ceva). Credeam ca o redacție auto mai pune sub semnul întrebării ce-si propun unii constructori, mai fac o verificare, se ma uita la cifre adică ne “protejează” pe noi cititorii si utilizatorii de masini sa nu fim induși in eroare de sa spunem reclama falsa (nu, ca nu-s minciuni)… se pare ca este destul copy/paste sa fi jurnalist.