Noul Mercedes C-Klasse are un rezervor standard de numai 41 de litri, compromis pentru reducerea masei totale

Publicat miercuri, 05.02.2014 16:46 de Bogdan Mirică

Mercedes C-Klasse a crescut în dimensiuni, dar promite o masă totală mult mai scăzută. Această performanţă a dus la compromisuri, rezervorul de numai 41 de litri, oferit în standard, fiind unul dintre ele.

Noua generaţie Mercedes C-Klasse, dezvăluită la mijlocul lui decembrie şi expusă în ianuarie cu ocazia Salonului de la Detroit, se pregăteşte să ajungă pe străzile din Europa.

Mercedes-Benz Clasa C a ajuns la a patra generaţie. Avem informaţiile şi fotografiile oficiale

Disponibil deja cu preţuri şi pentru România , noul model de segment mediu mizează pe o serie de inovaţii tehnologice, dar şi pe dimensiuni ceva mai mari. Acestea asigură mai mult spaţiu interior, însă nu cresc masa totală. Potrivit comunicatului oficial emis de Mercedes, noul C-Klasse este cu aproximativ 100 de kilograme mai uşor decât predecesorul său. O valoare impresionantă, care influenţează pozitiv performanţele de consum şi emisii.

Sacrificii şi artificii

Puţini ştiu însă că această reducere a masei totale a fost obţinută cu oarecare sacrificii şi artificii. Artificii de marketing mai exact.

Mercedes a decis să micşoreze volumul rezervorului noii generaţii cu fix 18 litri, acesta ajungând să însumeze doar 41 de litri. Reducerea capacităţii a ajutat compania germană să scape de 12 kilograme şi să îşi asigure o modalitate de calcul favorabil pentru masa totală.

Cum se calculează masa totală?

Probabil mulţi dintre voi ştiu că masa totală a unui automobil se calculează cu un rezervor umplut 90% şi un şofer de 75 de kilograme. Având în vedere că rezervorul lui C-Klasse s-a micşorat, Mercedes a trebuit să ia în calcul greutatea a doar 36.9 de litri şi nu a 53.1 litri, cât ar fi fost cazul pentru vechea variantă. Deşi masa totală nu scade considerabil, Mercedes a fost de părere că această măsură poate ajuta mult.

Rezervor 66 de litri în lista de opţionale

Deşi rezervorul standard oferă doar 41 de litri, clienţii europeni, inclusiv cei din România, pot comanda, opţional, contra sumei de 60 de euro, un rezervor mai mare, de 66 de litri. În Marea Britanie, rezervorul va fi oferit în standard.

„Am redus capacitatea rezervoarelor noastre proporţional cu eforturile depuse pentru reducerea consumului comparativ cu generaţia anterioară. Pentru cei care îşi doresc mai multă autonomie cu un plin, oferim, opţional, şi un rezervor de 66 de litri”, a declarat un purtător de cuvânt al constructorului german.

via autocar

  • zarnesteanu, miercuri, 05.02.2014 17:12

    Aici sunt total de acord ca e o stangacie a celor de la marketing. Prostia asta putea fi foarte elegant evitata cu declaratia "masei reduse cu 80 kg". Ca si cumparator, ce mi-e 80, ce mi-e 100. Dar deh... Cand vezi numai cifre in fata ochilor, ajungi sa faci greseli gratuite. Oricum, dintre toate lucrurile care pot sa mearga prost la un automobil, prefer aceasta scapare, in locul altora mai grave. Bine ca macar ofera 66 de litri la un pret derizoriu. Eu inca n-am inalnit nicaieri in afara Romaniei pe cineva care sa stea permanent cu benzina "pe rezerva". Cu atat mai putin la cineva care isi permite masina noua. Deci ... las-o ca macane.

  • vianu, miercuri, 05.02.2014 17:30

    ...pe la romanika e stiut ca sunt o sumedenie de proprietari de SH ce isi cumpara combustibil sa le'ajunga si de o cafea de la automat; asa ca modelul asta cand va ajunge SH va fi bestseller. Mandria va fi in schimb maxima...cu ocazia asta este posibil sa ajunga sa-si faca si ei plinul. Pe jumatate. Ca s-a scumpit cafeaua.

  • dumbravaandrei, miercuri, 05.02.2014 17:45

    astia care "stiu cum e la romanika" ... din ce scrieti va urez sa aveti bafta sa va cumparati macar trabant... Da, am avut laguna (noua) cu rezervor de 70 l + rezerva 11 l si niciodata nu am lasat-o niciodata sa coboare sub sfert. Si faceam cam 3 plinuri la 2 luni. Acum am mondeo (sh), rezervor tot de 70 l + rezerva 9 l si respect regula ca niciodata sa nu scad sub sfert. Si fac 2 plinuri pe luna (nu mai am masina de serviciu, asta e...) Si cunosc destui cu masini sh care circula pe acelasi principiu. Din pacate, in romania nu renteaza o masina noua... (cu exceptia Daciilor)

  • vianu, miercuri, 05.02.2014 17:59

    @dumbravaandrei hai ma, zambeste! faceam haz de necaz. Am avut 6 ani SH (il mai am si acum) Am mers ani de zile doar plin pe plin si au fost perioade cand ma scobeam de orice 50de bani deci... Targetul meu era cu totul altul. Manutzele rosii s-au simtit deja. :D Apropos: am auzit ca Autovit a inclus deja la motorul de cautare si sectiunea "rezervor mic". Pe langa cea de "ceafa lata" si "Guta". Salam Guta.

  • auto_fan, miercuri, 05.02.2014 18:14

    Marea problema e faptul ca limiteaza mult autonomia. Altfel, nu cred ca plange nimeni ca face plinul ceva mai des. Macar au avut bunul simt sa puna un rezervor normal ca optional, dar tot tziganie mi se pare din partea lor, cu atat mai mult cu cat ii cheama Mercedes - si-au cam dat cu firma-n cap.

  • zarnesteanu, miercuri, 05.02.2014 21:52

    @bula, A venit noaptea in Romania, au iesit soarecii la comentat. Ai si tu loc de chitait pana maine dimineata cand se intorc redactorii la lucru. Hai pa ... tarane ...

  • catalin_ionel, joi, 06.02.2014 10:44

    eu cred ca o autonomie de 1000 km este suficienta. in final asta conteaza si nu capacitatea rezervorului. as vrea sa vad cati dintre carcotasi pot sa conduca macar 500 km fara sa opreasca......... si dupa asta sa-i critice pe cei de la mercedes ca nu au suficienta autonomie.

  • Alex, joi, 06.02.2014 14:19

    Mare rezervor pentru romania. La noi, daca rezerva ar avea inca o rezerva de vreun litru, ar fi ideal. Adica, cand se aprinde becul sa stai relax, cand se aprinde al doilea bec sa intrii in pompa.

  • Rik, joi, 06.02.2014 15:02

    Prostanac sa fii C-Class sa iti iei.. 41L, si au redus masa cu 100 Kg, cei de la BMW spun despre Seria 3 ca are o masa mai redusa cu 45-50 Kg, fara sa ii taie din rezervor. Nu are rost sa spun ca Seria 3 chiar este un model premium de clasa medie care merita cumparat, are propria personalitate spre deosebire de C-Class care este o imitatie micsorata si jalnica de S-Class sau A4 care este un..A4. Oricum in segmentul asta nu vad de ce ti-ai cumpara un C-Class de 30 K cel mai ieftin cand la aceiasi bani iti cumperi de exemplu o Mazda 6 cu echiparea cea mai buna, iar aia chiar este masina nu S-Class de ratatzi.

  • D, joi, 06.02.2014 18:54

    Am auzit multe la viata mea, da sa comanzi rezervor mai mare ca optional n-am mai auzit.

  • @Rik, vineri, 07.02.2014 22:57

    Te-ai urcat in Mazda 6 sa vezi plasticele alea din gama low? Te-ai uitat la bordul ala din anii 2000? Vad ca pe AM sunt foarte laudate marcile falimentare.

  • @@rik, luni, 10.02.2014 13:13

    Dar te-ai urcat in modele Audi sa vezi copiile ieftine dintre ele ? Sau in Mercedes-uri sauy BMW-uri sa vezi aceea tableta chinezeasca infinta ca nuca-n perete ? Esti micutz baietzas, du-te si scuipa seminte in alta parte. Ideea celui de sus era alta. Dar nu toti muliganii ca tine cunosc.