Noul Mazda3 este disponibil si cu un sistem stop/start

Publicat miercuri, 01.07.2009 17:19 de Sebastian Toma

Mazda3 este disponibil si cu tehnologia i-stop, care ofera un consum de carburant mai scazut cu 16% si emisii mai reduse cu 19 procente.

Mazda a anuntat ca va oferi modelul Mazda3 si cu un sistem stop/start, care este intitulat “i-stop” in versiunea dezvoltata de producatorul japonez. Sistemul i-stop este disponibil alaturi de un motor pe benzina MZR DISI de 2.0 litri, care dezvolta 151 CP la 6.200 rpm si este cuplat unei transmisii manuale cu sase trepte. Propulsorul beneficiaza de tehnologia injectiei directe si are un consum de carburant cu 16% mai mic fata de versiunea standard a acestui motor.

Nivelul de emisii de carbon a fost redus cu 19 procente fata de versiunea standard, motorul lui Mazda3 i-stop fiind conform normei Euro 5 si emitand doar 159 grame CO2 per kilometru. In ciuda faptul ca motorul lui Mazda3 este mai ecologic, modelul poate accelera de la 0 la 100km/h in 10.4 secunde, iar viteza maxima a acestuia este de 212 km/h.

Sistemul i-stop de la Mazda este singurul sistem de acest gen din lume care reporneste motorul folosind energia generata de combustie. Pe langa asta, sistemul i-stop poate reporni motorul in doar 0.35 secunde, fiind aproape de doua ori mai rapid decat sistemele stop-start conventionale. Pe langa asta, sistemul i-stop intra in functiune doar dupa ce motorul a ajuns la temperatura optima de functionare, iar i-stop este dezactivat automat daca modelul Mazda3 se afla pe o panta mai mare de 14 grade.

Modelul Mazda3 2.0 i-stop este disponbil si in Romania, si are un pret de pornire de 19.690 euro, cu toate taxele incluse. Pentru lista completa de preturi si dotari a lui Mazda3 in Romania, CLICK AICI.

Via | Mazda

  • Aditza, miercuri, 01.07.2009 18:07
    Banala

    NU SE POATE. Si Mazda arata la fel ca Megane, Astra, 307 etc.........A disparut personalitatea masinilor din anii 90. Pana acum intorceam capul cand vedeam designul trist al lui Golf. Imi dau seama din pacate ca e singurul care iese din turma. Nasol

  • semtex, miercuri, 01.07.2009 19:09
    e placuta

    are niste linii fluide, atata tot... nu stiu ce turma vezi tu, dar cu siguranta designul Golfului e anost si nimic nu va schimba asta

  • Titi, miercuri, 01.07.2009 21:27
    Mult prea mult, pentru prea putin

    Mult prea scumpa..... Pret de "pornire" 19700 euro....pentru un benzinar aspirat 2 litri si 150 cai ?!?!? :) :) Chiar si cu start-stop.... 0-100 km/h in 10,4 secunde ????? Pai in 10,5 - 10,8 secunde ajung de la 0-100 km/k Megane, Focus, Astra, Auris, Ceed etc .. toate echpate cu motor de 1.6 Sa-mi explice si mie cineva care-i spilu ??

  • mihai, miercuri, 01.07.2009 21:43
    i-stop

    sa inteleg ca atunci cand motorul de la aceasta mazda 3 ajunge la temperatura optima de functionare se opreste?? sau cand? am inteles cum si in cat timp il reporneste, dar DE CE sa-l reporneasca?? se opreste in timpul mersului? cand cobor sau urc pe o panta cu o inclinatie mai mica de 14 grade?

  • titi duru, miercuri, 01.07.2009 22:58
    @sebastian

    tot pe platforma lu Focus si editia asta?

  • DANNY, joi, 02.07.2009 10:22
    FAZA ESTE CA-I SCUMPA MAZDA ASTA

    PREA SCUMPA PT ROMANIA !

  • mihai2001, joi, 02.07.2009 10:45
    pretul

    Eu cred ca asta e pretul de "smantanire", asta in conditiile in care modelul abia a fost lansat pe piata europeana. In timp, in conditiile crizei actuale, va mai scadea cu 1,5-2 mii de euro pe model.O sa apara si oferte in scurt timp. E mai scumpa da merita zic eu. O masina complet japoneza care ofera multe in plus fata de cele din europa.

  • alex, joi, 02.07.2009 10:47
    si scumpa si proasta

    nici nu straluceste la design iar la banii aia iti ei un megan de moare dusmanii!!

  • Ete na, joi, 02.07.2009 13:59
    Ce smantanire domne

    Pret de smantanire faci cand piata are un climat normal nu pe timp de criza. Si se practica la marcile cu modele care au valente premium gen: mercedes, bmw, lexus, porche etc. Mazda 3 joaca impreuna cu Golf, Focus, Astra, Megane, C4 etc daca vor sa aiba preturi mai mari trebuie sa vada si clientul de ce. Eu nu vad ceva nemaipomenit la acest model. Spre deosebire de europeni japonezele ofera variante de echipare fixe, nu mai poti sa umblii la configuratia masinii

  • Paul, vineri, 03.07.2009 09:21

    Au inceput sa procedeze si astia ca si magazinele de haine. Baga niste preturi de-ti cade falca si pe urma striga in gura mare reducere la nici 2 luni. Bine asa!