Noul Guvern vrea să introducă o taxă de primă înmatriculare pentru mașini: "Valoarea va fi calculată în funcție de emisii"

Publicat joi, 07.11.2019 15:11 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Noul Guvern a anunțat joi că lucrează la introducerea unei taxe de primă înmatriculare pentru mașini care să fie percepută ca o taxă pe poluare, întrucât valoarea acesteia va depinde de emisii.

Noul Guvern și-a început mandatul cu un anunț surprinzător care are potențialul de a afecta industria auto din România.

Premierul Ludovic Orban a dezvăluit că Guvernul lucrează la introducerea unei taxe de primă înmatriculare care să fie percepută ca o taxă de poluare, întrucât valoarea acesteia va depinde de emisii.

"Trebuie să fie percepută ca o taxă de poluare și cuantumul taxei să depindă de cantitatea de noxe care sunt eliberate în atmosferă", a declarat Orban.

Anunțul premierului este surprinzător în contextul în care toate formele de taxă auto introduse în România începând din anul 2007 au fost declarate ilegale de către Uniunea Europeană, iar statul a fost obligat să restituie toți banii proprietarilor, procedură care abia s-a încheiat.

În plus, la scurt timp după eliminarea timbrului de mediu la 1 februarie 2017, Guvernele anterioare au încercat timp de peste doi ani să găsească o nouă formulă pentru o taxă auto, însă nu au reușit să identifice o formulă care să respecte legislația europeană.

De altfel, inclusiv Orban admite acum că va fi dificil de identiiat o formulă care să respecte legislația europeană și insistă că nu va aplica nicio taxă dacă aceasta nu va primi acordul Uniunii Europene.

"Taxa poate fi gândită și ca un impozit pe proprietate variabil, dar și aici există riscul să contravenim principiului că o taxă depinde de valoarea unui bun. Decât să venim cu o taxă ca să mai luăm niște bani de la proprietarii de mașini, apoi să îi dăm înapoi, mai bine măsurăm de șapte ori și să fim siguri că ceea ce stabilim va fi acceptat la nivelul UE", a adăugat el.

Via Hotnews

  • Liviu, joi, 07.11.2019 15:46

    Impozitul si accizele din combustibil nu sunt suficiente? :)) A mai venit si Firea cu taxa ei (pt unii). Cam mult sa platesti 4 taxe pt o singura chestie.

  • Catalin, joi, 07.11.2019 16:06

    concluzia este ca taxa trebuie sa respecte ce dicteaza UE. OK, asta este . . . si atunci ce este asa de greu sa vezi ce se aplica in Germania/Franta/Italia la achizitia unei masini noi si sa aplicam si la Romanica ?

  • Tatraurs, joi, 07.11.2019 16:15

    Zic premierul Sica Mandolina si trag apa de 3 ori. Si dupa toate guvernele care au fost din 90 pana azi si sigur si pe cele viitoare.

  • @Tatraus, joi, 07.11.2019 16:45

    Acum nu mai vrei taxe pe rable ? Se mai elibereaza strazile, sau acum te-ar afecta ? Roamnul tipic care se bucura, dar cand ii vine randul injura guvernul :).

  • Tatraurs, joi, 07.11.2019 17:03

    Ba vreau,sigur ca da,ce ma enerveaza ca nici 2 zile nu are de cand s-a instalat si a terminat deja cu mafia lemnului,coruptia,cu multinationalele care fura in draci de pe aici,cu hotia bancilor,cu legile de mizerie ,cu priblemele din sanatate si invatamant,cu industria lipsa,etc. Li se rupe astora de cazane,asta e problema,taxe in draci pentru pulime pe tot. Sa puna,nu zic niet,dar oare asta era prioritatea cea mai importanta?

  • @Tatraus, joi, 07.11.2019 17:05

    Va pune cum a pus si psd, doi ani au s-au straduit.

  • Radu, joi, 07.11.2019 17:08

    Impozitele trebuie sa fie mari si foarte mari pentru masinile de la Euro 4(inlcusiv) in jos sunt 99% rable cumparate de oameni saraci care nu isi permit sa intretina o masina corespunzator. Astfel devin pericol public prin faptul ca sunt vechi si neintretinute si conduse de oameni saraci care mai bine ar merge cu mijloacele de mers in comun decat cu masina. Grosul accidentelor( peste 80%) in tara asta sunt facute de astfel de oameni si cu masini ieftine. Nu conteaza ce fac sau nu fac politicienii cu banii aceia. Conteaza ca cei care isi cumpara masini de 500 , 1500, 4000, 8000 eurola SH sa fie descurajati sa mai cumpere si sa mearga cu ceea ce isi permit, anume autobuzul. Stiu ca multa lume o sa aibe ceva de comentat, dar adevarul doare, iar dupa cum vedeti la TV la 10 accidente mortale doar 2 sunt facute de bogatani cu Aston/BMW/Audi/Mercedes(cumparate noi). Problema e la pulime ca e multa si fudula.

  • gica contra'riatu, joi, 07.11.2019 17:18

    Referitor taxa de prima inmatriculare :de acord cu Catalin. Problema insa nu este aici:ce facem cu masinile inmatriculate deja - E1,2,3 sau chiar nE - care circula si polueaza....? Impozitul pe proprietate -platit anual - diferentiat functie de norma de poluare in cadrul aceleiasi plaje de capacitate cred ca este solutia:nu este normal ca o masina de 1 l cc nE,E 1,2,3,4 sa "coste" cat una E5 sau 6.

  • @Radu, joi, 07.11.2019 17:52

    Daca si la 8000 euro inseamna rabla, o masina de clasa compacta la banii astia are 6-7 ani, wtf, trebuie data la casat ? Vrei masini de unica folosinta, ia-ti in fiecare an noua. La 500-1500 euro sunt de acord ca sunt rable.

  • DLP, joi, 07.11.2019 18:06

    Am vorbit cu tatal unui amic care o "arde" prin RFG si mi-a spus ca fi'su s-a ars cu plata asigurarii; din cate am inteles plata se face la nr estimat de kilometri; daca te incadrezi in ce ai estimat este ok, cred ca primesti ceva diferenta inapoi; daca o depasesti (in cazul amicului meu) valoarea penalizarii era maricica de peste 1000 E. Acest gen de sistem este cel corect (posibil ca anumite taxe sa fie conditionate si de nivelul de poluare general sau local) adica POLUATORUL PLATESTE. Toate bune; cine se ocpua de sistem, de verificarea lui si mai ales cine si ce va face cu banii adunati in vederea imbunatatirii conditiilor de mediu, ca de acolo am plecat?

  • @Radu mamiii, joi, 07.11.2019 20:19

    A cui beizadea esti tu, bai tzaca?!? Te dau banii afara si vrei sa impresionezi? Dute pe Dorobanti si prin Loft si te sparge in lovele pe shampanii aduse cu troaca plina de artificii ca esti cu baetzii la agatzat si apoi marsh in garsoniera ta si te umple de shaorma cu detoate si sparge semintze pe net ca tu esti „grande„ . Si cand termini prafurile vezi sa le platesti, chiar daca esti tulbure, ca nu tine cu vrajeala ca dai data viitoare cand baga tata pe card... Hai sictir ca te spargi aiurea in flatulatii pe aicia!!!

  • Edikkk, joi, 07.11.2019 20:45

    Oricât de pro electrice aş fi, taxe în plus pentru oamenii care deja au probleme este O PROSTIE !! Dacă unul BOGAT care are maşină nouă euro 6 şi merge zilnic 100 km POLUEAZĂ DE PESTE 3 ORI MAI MULT decât unul SĂRAC care are maşină SH euro 2 dar merge zilnic 10 km !!!!! Dar suntem idioţi ????!!! Singura dar singura soluţie este taxa în combustibil ! Trebuia eliminată supra taxa de 7 cenţi şi lăsat 1 cent pentru taxa de mediu de unde se puteau da eco bonusuri pentru maşini hibride, PHEV, BEV dar nu mai mari de 3000 euro!! Germania are eco bonusul de 3000-5000 euro cum să dăm noi ca tâmpiţii 10.000 euro ???! Măi PNL s-a întors Tăriceanu la guvernare?

  • Radu, joi, 07.11.2019 21:26

    Problema nu este ca bogatul merge cu euro 6 100km si polueaza mai mult ca cel care merge cu euro 2 10km. Asta e o comparatie gresita. Tu iei 1:1 bogatul si saracul. Problema la noi e ca 1:1000. La un bogat sunt 1000 de saraci care merg cu masina euro 2,3,4 care polueaza mult mai mult. In Bucuresti sunt 1.6 milioane masini inmatriculate, si doar 600.000 sunt euro 5 saueuro 6. Euro 5 a aparut in 2009. Deci sunt 1.000.000 auto mai vechi de 10 ani, ceea ce este foarte mult. Toata lumea is cumpara masina de 3-8k euro si o parcheaza pe trotuar. Asta e defapt problema. Lumea vrea parcari in Bucuresti, dar nimeni nu vrea sa plateasca pentru parcari, iar taxa aia de 98 lei an de la ADP e o mizerie. In Bucuresti, taxa pe parcare trebuie sa fie cel putin 100 lei/luna. In Bucuresti oamenii merg pe strada si masinile stau parcate pe trotuar. Un loc de parcare costa intr-un complex rezidential intre 5k si 15k euro. Romanul se indatoreaza 30 ani sa isi ia 2 camere si isi pune masina de 8k pe trotuarul de peste drum, dupa care cearta autoritatile ca nu fac loc de parcare. Nu trebuie desconsiderat un om sarac niciodata. Dar nu ai cum sa nu desconsideri handicapatii cu BMWuri din 94 care merg ca nebunii prin orase/autostrazi si omoara oameni. In Romania mor in fiecare zi 5 oameni pe strazi. 80% sunt vinovati cei cu masini vechi, conduse de oameni de o calitate indoielnica. Asta e adevarul crunt.

  • Anonim, vineri, 08.11.2019 07:34

    Eu nu as privii situatia din punt de vedere om sarac, om bogat . Problema este ca orice om care are o masina trebuie sa poata sa o intretina corespunzator adica revizii la timp platit impozit , taxe , ITP . Si aici intervine cea mai mare problema ITP-ul este luat foarte usor in Romania . Daca ARR opreste 10 masini la verificare 6 au probleme si in mod normal nu ar trece ITP-ul . Consider ca saltarea a cativa angajati din ITP de catre DNA ar inasprii conditiile de acordare a ITP . Cat despre poluare da ea exista dar se si exagereaza in multe cazuri . Si din pacate noua taxa daca se va introduce nu va ajunge pentru a elimina poluarea merge la bugetul de stat si de acolo stim prea bine prin ce buzunare ajunge acesta taxa .

  • andrei, vineri, 08.11.2019 07:40

    corect Radu, dar astea nu au legatura cu poluarea. iar comparatia nu e gresita. poluarea se plateste per persoana/masina nu per 1000 de oameni. ca tu asa calcule faci. adica cum, ala care merge 100 km pe zi trebuie sa plateasca mai putin, din cauza ca CEILALTI, care merg putin, sunt mai multi la numar? oau!!! tare de tot logica. logic ar fi sa platesti si in functie de ce sistem euro ai si de cat mergi pe an. iar pentru asta ar trebui bagata in combustibil. dar cumva sa tina cont si de norma euro a masinii. ca un euro 2 si un euro 6 nu polueaza in 1000km la fel de mult. clar. e destul de clar insa ca nu vor capabili sa vina cu un sistem echitabil. nici nu pot sa gaseasca unul ca sunt toti prostii la conducere de regula, si nici nu vor vrea. plus interese. deci daca vor da o taxa noua va fi alt scandal.

  • Radu, vineri, 08.11.2019 08:39

    În România în acest moment sunt înmatriculate nici mai mult nici mai puțin de 6.450.750 autoturisme. Asta înseamnă că, raportat la numărul de locuitori ai țării, 1 din 3 români are mașină. Ca și vechime, autoturismele românilor se clasifică în felul următor: Vechime 0-2 ani (noi) – 235.704 autoturisme Vechime 3-5 ani – 302.856 autoturisme Vechime 6-10 ani – 796.394 autoturisme Vechime 11-15 ani – 2.080.113 autoturisme Vechime 16-20 ani – 1.658.730 autoturisme Vechime peste 20 ani – 1.376.953 autoturisme Text preluat de aici: https://cricul.ro/2019/02/28/statistici-parc-auto-romania-2018/ Standard de emisii - anul implementarii pentru automobile: Euro 1 (1992) Euro 2 (1996) Euro 3 (2000) Euro 4 (2005) Euro 5 (2009) Euro 6 (2014) Dupa cum se observa din statistici din 6.450.000 masini, peste 5 milioane sunt mai vechi de 10 ani deci sunt de la Euro 4 in jos. Aglomeratiile de pe strazile oraselor/autostrazilor sunt date de aceste masini vechi, nu de cei are au Euro 6 care saracii sunt 500.000 in toata tara. Restul de aproximativ 800.000 sunt Euro 5. Drept urmare, e evident ca masinile multe si cu Euro sub 5 produc cu adevarat poluare in Romania. Daca ele n-ar merge, strazile ar fi goale. Va dati seama 500.000 masini Euro 6 in TOATA tara. Ar fi liber pe strazi. Daca toate masinile Euro 5 si Euro 6 din toata tara ar merge doar in Bucuresti, s-ar putea circula mult mai bine, pentru ca sunt muuult mai putine decat intreaga flota auto din Bucuresti. Deci ideea lui Edikk ca cel cu euro 6 polueaza mai mult decat euro 2 ca merge mai mult este o prostie. Aglomeratia e data defapt de masinile mai vechi de 10 ani, de la Euro 4 in jos. E logic. Eu personal am masina Euro 6 din 2017 dar merg cu metroul pentru ca Bucurestiul e impanzit de rable. Stiti de ce zic ca romanul sarac e si fudul? Ca de aici am primit mult hate. In 2008 in plina criza Bucurestiul era GOL pe strazi. Atunci mergeam cu masina pe oriunde in Bucuresti. Doi ani de zile am mers doar cu masina ca era mai rapid ca metroul. Intrebati-va asa(cei care sunt deranjati de ce spun eu). Ati supravietui 1 an fara un loc de munca cu standardul de viata care l-ati avut din timpul slubjei?

  • Edikkk, vineri, 08.11.2019 09:17

    Oamenii nu sunt o statistică, nu sunt saci de cartofi vânduţi la 1000 kg Taxa de mediu auto trebuie obligatoriu în preţul combustibilului. Avem 2 maşini identice una este taxi alta personală la un amarât, una merge SUTE DE KM ZILNIC alta câţiva KM !!! CUM POŢI SĂ PUI TAXA LA FEL ŞI SĂ O NUMEŞTI DE POLUARE???? Dar suntem proşti ????!! SUNT ZECI DE TIRURI dinafara României CE TAXĂ POLUARE PLĂTESC???? NIMIC! Taxa eco auto de 1 euro cent rezolvă problema clar LA SURSĂ ! Poluezi mai mult, plăteşti mai mult. Orice altă taxae taxă pe proşti ca să îi forţeze să cumpere, să cumpere, să cumpere maşini noi sie Statul să bage în buzunar TVA, TVA , TVA Nişte idioţi şi PNL.

  • dan_grc, vineri, 08.11.2019 09:26

    @ Radu Daca ar fi 6 milioane de masini euro 6, ai avea loc pe strazi ? Vorbesti de poluare, sau de aglomeratie ? Daca nu mai suporti aglomeratia, ar trebui sa te muti la tara.

  • Ricci e poveri, vineri, 08.11.2019 09:32

    @Radu Pentru primul comentariu care m-a DERANJAT iti meriti toata hatereala de care pomenesti, inclusiv comm-ul meu (de la 20.19, intentionat acid), iar pentru ca ai revenit si ai mai dres busuiocul cu ceva precizari si cosmetizari, nu inseamna totusi ca ai dreptate pe de-a-ntredul. Problema e mult mai complexa decat incercam noi sa o transam aici, dar de retinut este faptul ca EXISTA deja taxa in carburant. Ideea unei noi taxe s-a nascut pentru descurajarea importului necontrolat de autoturisme SH cu probleme de afara (inclusiv pentru a unge usor cu alifie pielea catifelata celor doi producatori autohtoni - in loc sa faca infrastructura necesara). Cat priveste parcul deja existent, putem accepta in trafic autoturismele ce respecta normele ITP (daca e facut lpe bune), deoarece o masina mai veche (unii dintre noi atat isi pot permite si poate ca au nevoie mare de acea masina - deci nu sunt de blamat), dar care este bine intretinuta, nu este asa de periculoasa precum vor unii sa para, iar cauza accidentelor e data in primul rand de soferi . Precizez ca sunt posesor de EURO6, dar si de EURO4+3 si tin la toate masinile mele (pe care le intretin corespunzator pentru a putea circula cu ele - pe rand, evident).

  • nică, vineri, 08.11.2019 09:46

    Plec de la ideea că teoretic, o masină cu o normă de poluare mai mare poate polua mai mult decât una cu normă de poluare mai mică ( în funcţie de capacitatea cilindrică şi nr de kilometri) Cred că ar exista unele masuri echitabile : 1.Impozit anual diferentiat în funcţie de cantitatea de CO2 emisă de masină 2. Valoare RCA diferenţiată în funcţie de km parcurşi în anul anterior. 3 Confiscarea autoturismelor fără RCA şi suspendarea permisului de conducere pe 12 luni

  • mircea badea, vineri, 08.11.2019 09:48

    bravo orban, bravo iohanis! sa vina basismul sa ne taxeze pana la cer!

  • Edikkk, vineri, 08.11.2019 09:59

    1.Impozit anual diferentiat în funcţie de cantitatea de CO2 emisă de masină Şi cum afli exact cât?? Nu mai bine plăteşti pe loc ceea ce poluezi? Aşa cu şpaga la ITP îmi trece 110g CO2 în loc de real 140g CO2 !!! Hai să nu inventăm taxe total de-aiurea când clar singura taxă de mediu este direct în carburant. Aşa nu mai pot evita taxa autobuzele transport urban, pompierii, etc OK??? La fel şi prostia pe taxa de centrală de apartament pe gaz !!! Taxează domnule gazul! Direct!! Adica apoi cetăţenii care au centrale de apartament pe gaz metan să plătească DAR SĂ FIE SCUTIŢI producatorii de îngrãsãminte, CETurile vechi şi falimentare ! Dar de ce suntem proşti??

  • Radu, vineri, 08.11.2019 09:59

    @Dan_grc Sa te duci tu la tara cu cotetul tau din poza. Pe cotetul tau din poza nu iei nici un salariu de-al meu pe luna de 3500 euro de la multinationala. La un salariu brut de 5200 euro platesc taxe pe luna de 1800 euro. La masina Euro 6 de 76k euro luata de la reprezentanta, platesc 400 euro pe an impozit. Taxele astea sunt corecte Edikkk? In tara asta, cei bogati, cei din multinationale ii tin pe cei saraci. Asta este adevarul. Eu platesc la stat pe luna cat 10 salarii minime. Si acei 10 oarecare primesc aceleasi servicii ca si mine. Daca ti se pare corect Edikkk, inseamna ca ai probleme si trebuie sa te investighezi(cel mai probabil din banii mei care se duc la sanatate) Cu placere.

  • Edikkk, vineri, 08.11.2019 10:03

    Dle Radu supra omul şi super inteligentul Statul în care trăiţi este un stat social (nu socialist, nu comunist). Nu vreţi să plătiţi plecaţi draq în Germania unde plătiţi cu mult mai mult. Sau dute pe o insulă în Pacific și te rog mult, nu te mai întoarce. De-alde asistaţi sociali care nu plătesc impozitul, pentru că ameninţă că emigrează sunt sătul şi îmi este greaţă. Plecaţi şi nu vă mai întoarceţi. Pa.

  • Edikkk, vineri, 08.11.2019 10:08

    Acum citeam şi asta "In 2008 in plina criza Bucurestiul era GOL pe strazi. Atunci mergeam cu masina pe oriunde in Bucuresti. Doi ani de zile am mers doar cu masina ca era mai rapid ca metroul" marele bogat care se arată deranjat că ceilalţi cetăţeni sărăcimea şi -au cumpărat maşină şi ei. Tu aici eşti bogat, dar faţă de New York, Londra, Tokio, Paris, Milano eşti un sărăntoc. Mda. Îmi plac mulţi cei bogaţi care vor să împartă dreptatea la săraci.

  • Radu, vineri, 08.11.2019 10:11

    @Edikkk Pai ramai tu cu oile aici, muritor de foame la carciuma de la parterul blocului cu Noroc de 5l pe masa. Dupa cum vezi, limitarile statului social se vad, oamenii calificati pleaca si raman cei ca tine. Ne auzim la noua criza financiara. Spor.

  • dan_grc, vineri, 08.11.2019 10:12

    Trepadusul din multinationala o face pe istetul, deci cei cu salarii de mii de euro ii tin pe ceilalti...lucrez la privat, ca alte cateva milioane, deci nu ne tin cei ca tine, privatul sustine bugetul, asta este altceva. Sunteti mai multi care gandesc asa, la multinationala aia ? Sunt unii care castiga mai mult ca tine si au " rable ", din partea mea poti sa-ti cumperi o masina noua la doi ani, dar ai o atitudine de doi lei.

  • Radu, vineri, 08.11.2019 10:16

    @dan_grc Daca esti la privat si iei salariul minim crezi ca e mare sustinere pentru stat? Sau ca iti acoperi nevoile medicale cu ce dai tu? Te inseli

  • Snow, vineri, 08.11.2019 10:17

    PNL = PSD 2 ? O eventuala taxa de prima inmatriculare ar limita libertatea individuala, si asa afectata de 45 de ani de comunism si 30 de ani de tranzitie. Cred ca impozitul auto, acciza si TVA carburant, taxa de drum, taxele de pod, TVA-ul pe piese si manopera, supraccaiza la carburant etc sunt deja prea mult. Un Guvern liberal ar trebui sa le rareasca, nu sa le inmulteasca !

  • Nica, vineri, 08.11.2019 10:21

    @Edikkk Dacă se descoperă în trafic un autoturism care emite cu mai mult de 5% noxe decît cele gasite la ITP, desfiinţarea ITP-ului, cercetarea penală a celui care a făcut verificarea precum şi a proprietarului autoturismului. S/ar putea introduce in lege ca fapta soferului de a conduce/încredinţa un autoturism care emite cu 5% mai multe noxe decât cele descoperite la ITP se pedepseşte cu ....

  • Anonim, vineri, 08.11.2019 10:24

    @ Radu astazi esti liber ? Ca sunt cam multe comentarii si la ce salar te lauzi ca ai nu prea ai avea timp atata liber sa scrii atatea ineptii !

  • Radu, vineri, 08.11.2019 10:25

    @dan_grc Nu gandesc multi ca mine. Eu sunt mai radical pentru ca am interactionat mai mult cu patura de jos(inchirieri imobile) si am vazut modul lor de gandire si comportamentul. In general cei din multinationale nu prea interactioneaza direct cu acei oameni problema, de aceea sunt mai permisivi si mai intelegatori

  • Edikkk, vineri, 08.11.2019 10:25

    Dle Radu ,dacă aş fi de aceeaşi vârstă cu dvs, garantat aş da un test IQ eu contra dvs, să vă arăt cum v-aş surclasa fără doar şi poate. Statul social este în toată UE, inclus Norvegia, Elveţia, Rusia, Canada. Dacă habar nu ai ceea ce vorbeşti, mai bine taci din gură. De nesimţit, nici eu nu sunt uşă de biserică, dar m-ai întrecut lejer. Pa. Me end here. Scuze tuturor de spam.

  • Radu, vineri, 08.11.2019 10:30

    @Edikkk Sa zicem ca ai drepate. La un test IQ ai avea mai mult ca mine. Cu ce te incalzeste daca in viata reala nu se vede acest lucru? Crezi ca o diploma de facultate valoreaza ceva? E doar o hartie. Acea diploma atesta faptul ca stii sa faci ceva specializat bine. Daca tu ai doar diploma si nu stii nimic, diploma e egal cu 0. La fel si testul IQ al tau in care "m-ai" surclasa

  • DLP, vineri, 08.11.2019 10:34

    Nu inteleg polemica de pe aici, mai ales cea DINTRE BOGATI SI SARACI. Diferentele din aceste 2 categorii ce definesc bunastarea (nu ma refer la cei ce au facut cate o "afacere" lucrand la stat in functii inalte) sunt datorate activitatii prestate si a calitatii acesteia. Pe undeva pe net aparuse o maxima ceva de genul "am invatat 10 ani sa pot rezolva o anumita problema in 30 minute; dar plata pentru serviciul prestat nu este pentru cele 30 minute ci si pentru cei 10 ani de studiu". In domeniul asigurarilor (pentru imobile de ex.) functioneaza cumva aceasta diferentiere, adica iti construiesti casa ca la carte, ai rata de asigurare mica, daca o faci din paie, aceasta rata creste foarte mult. Mu inteleg de ce toata lumea trebuie sa detina un autoturism de exemplu; nu toti dintre noi au un imobil in proprietate, nu suntem toti la fel. PS M-am certat cu cunostinta in varsta ( a se citi baba) care se plangea ca nu are bani sa traiasca in Bucuresti intr-un apartament in proprietate si am intrebat-o de ce nu-si vinde apartametul, se muta la Ciorogarla, de exemplu, si are bani si pentru altele. De ce intotdeauna trebuie "ajutati" cei saraci/amarati in domenii ce nu legatura cu solidaritatea sociala, cum este cel auto si blamati cei "bogati"? Nu foarte demult, aceste atitudini faceau parte din doctrina comunista " sa-i infieram cu mandrie patriotica pe chiaburi si pe burgheji" pentru ca ei au si "noi" nu. Din nefericire lipsa de cultura economica ii face pe multi sa nu aiba habar de ce presupune suma totala a cheltuielileor impuse de un autoturism, astfel incat sa sti ce buget iti trebuie ca sa dispui de el, sa sti daca ti-l poti permite nu doar dupa achizitia lui, ci si ulterior. Trebuie remarcat ca exista foarte multi cetateni ce-si cumpara branduri auto a caror intretinere este costisitoare, consumabilele unui BMW vechi dr scump la origine sunt infinit mai mari decat ale unui autoturism din alta clasa sau liga. In acest caz apare "carpeala", un far de Audi din 2002 de ex. este peste 200 E; daca le schimbi pe toate (inclusiv blocurile optice de pe spate) dublei valoarea masinii in maxim 2 ore.

  • vianu, vineri, 08.11.2019 10:42

    dincolo de extremisul lui Radu, omu' are dreptate ghinion...dar are dreptate si da, oamenii sunt statistici...altfel n-ar functiona economia si daca nu ai vedea astfel oamenii n-ai putea sa vinzi nici macar un ac cu gamalie

  • Edikkk, vineri, 08.11.2019 11:15

    Dle Vianu puteţi să vă duceţi pe aceiaşi insulă departe cu dl Radu. Taxe incorecte, inegale, imorale nu îşi au rostul. Că există şi săracii pe străzi, şi au mai nou maşini, hai îi omorâm. Cu taxe. Taxa pe criterii anuale şi care nu reflectă cât ai mers efectiv cu maşina, cât ai accelerat (pot fi două maşini identice, aceiaşi nr km pe an, dar una circulă doar în oraş cu acceleraţia la maxim şi frânele de rigoare iar alta doar înafara oraşului constant) sunt o mare porcărie !!!! Clar? Deci singura taxă eco auto de mediu reală este DOAR ÎN PREŢUL COMBUSTIBILULUI. De ce nu interzic inmatricularea de maşini euro 1-3 ? Ar fi mai corect. Dar nu taxe fără creier.

  • DLP, vineri, 08.11.2019 11:16

    Mai e ceva, oamenii BOGATI ii angajeaza pe cei SARACI (evident ca doar pe aceia ce vor sa munceasca). Pe cale de consecinta fara BOGATI am fi cu totii angajati la stat sau prestatori independenti de servicii, dar daca te dezvolti, daca iti trebuie un angajat, in fata lui, tu vei fi cel BOGAT. Ha, ce ironie...."chestia" asta se cheama CAPITALISM si cred ca singurul loc din lume unde se aplica by the book este in state - n.b. cu cateva exceptii legate de "discriminarea pozitiva"

  • Edikkk, vineri, 08.11.2019 11:23

    Da, oamenii bogaţi angajează pe cei săraci. Dar oamenii bogaţi bogaţi real, nu sărăntoci precum Radu, Vianu, DLP. It's always a bigger fish. Let him taste his own medicine. OK?

  • vianu, vineri, 08.11.2019 11:26

    @Edikk calmeaza-te, esti depasit de situatie

  • dan_grc, vineri, 08.11.2019 11:27

    Ai o gandire limitata, esti mai potrivit pentru o primarie, nu pentru o multinationala, mai ales ca pleci de la premiza ca toti au salariul minim. Cine vrea sa fie singur pe strada sa circule noaptea. Nu sunt pentru ajutorarea saracilor, mai ales a celor care nu muncesc, dar nu sunt nici pentru ajutorarea bogatilor, care nu se mai pot misca prin Bucuresti cu masini de 100.000 euro. Masuri de reducere a masinilor de pe strazi trebuiesc implementate in marile orase, unde exista un sistem de transport public, in orasele mici si comune, acesta este aproape inexistent, deci oamenii sa mearga pe jos intre localitati, ca " nu toata lumea trebuie sa aiba masini ". Iar domnul Radu sa mearga cu autobuzul, sta inghesuit ca sardinele ? Ghinion, este o cifra intr-o statistica si el, doar are impresia ca nu este.

  • Edikkk, vineri, 08.11.2019 11:53

    @vianu dacă vrei să ne-o măsurăm ca să vedem care depăşeşte pe cine, vedem, poate se rezolvă

  • Radu, vineri, 08.11.2019 12:08

    @vianu dacă vrei să ne-o măsurăm ca să vedem care depăşeşte pe cine, vedem, poate se rezolvă - a zis Edikkk cazandu-i o bale din coltul gurii. Degeaba ti-o masori daca nu stii ce sa faci cu ea. La fel ca si IQul tau de Einstein (ein Stein - o piatra in Germana )

  • nică, vineri, 08.11.2019 12:12

    @ cu siguranţă Radu că nu gândesc mulţi ca tine. Pentru unii dacă din 5200 euro scazi 1800 euro nu rămâi cu 3500 euro. Iar dacă ţi-ai dat venitul pe 25 de luni pentru o maşină, e foarte clar că esti extrem de inteligent Să nu spui că ai luat-o şi în rate că o să ajung să te consider geniu. Intre noi fie vorba, ţi-ai luat un Q8 sa ai IQ mare?

  • DLP, vineri, 08.11.2019 12:38

    @Edikkk Avand in vedere ca nu cunosti domeniul de activitate in care functionez, natura profesiei sau profesionalismul de care dau sau nu dovada, afirmatia ca eu nu fac parte dintre "aia reali care angajeaza" este rautatcioasa si este nascuta, probabil, dintr-o anumita frustrare. Daca am 5 angajati se cheama ca sunt un pic bogat, mai putin bogat decat bogatii adevarati, sau sunt mai putin sarac/nu atat de sarac decat adevaratii saraci? @ Impartirea indivizilor in categorii dpdv a veniturilor (n.b. variabile pe o scara foarte mare), doar in bogati si saraci, nu este exhaustiva; in schimb incadrarea unei persoane in categoria prostilor capata consistenta in anumite momente.

  • dan_grc, vineri, 08.11.2019 13:20

    Domnul Radu este romanul tipic care atunci cand da de ceva bani, face urmatoarea chestie, anume castiga 42.000 pe an, dar isi cumpara masina de 76.000 euro, probabil cu credit, motiv pentru sunt sanse sa plateasca si acum, daca mai are rate si la apartament/ casa, este la limita cu cheltuielile, in cazul in care se mai si distreaza. Pai nu este o gandire de corporatist, afacerist, capitalist, este un angajat care crede ca s-a aranjat pe viata, cumparandu-si o masina pentru imagine. Eu unul, la acest salariu, nu mi-as lua o masina mai scumpa de 20-25.000, noua sau la mana a doua. Locuiesc intr-un apartament cu doua camere, dar mai detin unul pe care il tin gol, inca ma mai gandesc daca merita sa-l inchiriez sau nu, dar am o rabla mai mica decat unele salarii, pentru ca oricat mi-ar placea masinile, nu vreau sa muncesc doar pentru asta, ca sa le revand la un pret de patru - cinci ori mai mic, am facut o data asta, nu-mi mai trebuie.

  • Edikkk, vineri, 08.11.2019 14:13

    Bine dle DLP, scuze de contră. Succes dvs şi firmei dvs. Sincer.

  • c, vineri, 08.11.2019 16:01

    Eu zic ca e momentul sa punem batista pe tzambal. Nu de alta dar guvernul Romaniei a intrat pe aici si a ajuns la concluzia ca e mai bine sa renunte la aceasta taxa, intrucat la cate polemici se nasc pe aceasta tema doar pe un site auto e clar ce o sa iasa in realitate...

  • andrei, vineri, 08.11.2019 17:31

    DRAGA RADU:: platesti impozit, nu la valorea masinii ci la marimea motorului. si da, dupa mine e corect. nu ai nevoie de 5 litri neaparat. la un 2litri impozitul e infim. de 1.4 nici nu mai vorbim, bani de biscuiti. in plus, stiai de cand ai luat masina ca astea sunt impozitele, deci nu te vaita. apoi: calculul tu cu cate masini euro sunt e zero barat. daca aia cu euro 2 fac 1000km pe an nu inseamna ca trebuie sa plateasca de 10 ori cat aia cu euro 6 care fac 100.000 km pe an. degeaba faci calcule, ca le faci complet stupid., ai o logica schizoida. e foarte clar ca nu te intereseaza ca principiul sa fie corect. tu vrei sa plateasca aia cu euro mic, indiferent daca merg sau nu cu masina. e stupid. si pe mine ma enerveaza toate cazanele aduse din vest, dar nu poti cere ca taxa de poluare sa fie doar dupa ce sistem ai la masina si simultan sa pretinzi ca acest sistem e corect. trebuie neaparat sa iei in discutie si km daca vrei corect. bine ar fi si pe unde mergi cu ea, ca una polueaza cand o freci cu 1, a 2-a, prin oras bara la bara si cu totul alta polueaza cand mergi cu a 6-a.dar deja ar fi imposibil de calculat, ar trebui sa ai niste sisteme pe masina in timp real. vise.

  • gica contra'riatu, vineri, 08.11.2019 17:41

    @ c - problema este reala,guvernul trebuie sa ia masuri si poate ca polemica noastra il va lumina.Sunt de acord cu batista,dar pusa doar peste atacurile la persoana,neproductive prin definitie. @ edikkk -citez; "Deci singura taxă eco auto de mediu reală este DOAR ÎN PREŢUL COMBUSTIBILULUI." Sa inteleg ca esti convins ca este just ca un proprietar de auto E6 sa plateasca aceeasi taxa "de poluare" arzand 1 l de combustibil ca si ceilalti ? That is the question! Repet,problema este reala,presanta chiar,si orice polemica/dezbatere este necesara pentru o justa solutionare:dar fara atacuri,orgolii si infatuari. Multumesc pentru interes si participare !

  • Edikkk, vineri, 08.11.2019 19:23

    @gica nu este taxa perfectă dar este cea mai aproape de adevăr , taxa în combustibil 1. Plătesc toţi, nimeni nu scapă 2. Totul se plăteşte imediat (chiar de fapt, anticipat poluării) 3. Nu crează o taxă peste săraci în beneficiul celor bogaţi, ci va fi chiar o taxă de mediu şi nu de săracie, de a forţa oamenii să cumpere maşini (mai) noi O taxă anuală de aiurea, sau taxa de primă înmatriculare (de parca nu poluează decât la început) nu este o taxă de mediu. Taxa de primă înmatriculare, o prostie. Doi cumpără maşini SH aceeaşi vechime, km... unul o casează după 8 ani, cumpără una nouă, celalalt foloseşte încă 10 ani maşina !! Păi al doilea a poluat mult mai mult ca primul. Sau dacă casează tot după 8 ani dar al doilea merge cu 50.000 km pe an mai mult. Taxa anuală la fel, o prostie.

  • PMC, vineri, 08.11.2019 19:40

    Hopaaaaa! Să sparie gându când vede omu cu cât avânt republican criticati masurile socialiste luate de liberali CAND E VORBA DE BĂNUȚU VOSTRU!! :D Carevasazica voi, va stiti voi care, aplaudati toata ziua masurile de incurajare a noii tehnologii cu baterii din anii '70, CAND E DIN BANUL PUBLIC! Dar cum va atinge PE VOI la buzunar, urlati ca din gura de sarpe. :D Unde-am mai vazut noi asta? Pai cam la toti tinereii imberbi cu fular rosu la gat si tricou cu Che Guevara de prin Occident. Toti lupta pentru cauze "drepte", isi creeaza dusmani imaginari de dragul luptei, sa simta ca au un sens, ca fac ceva, combat nedreptatea sociala. Dar toate astea se duc pe apa raului Sambata in momentul cand ii atingi la portmoneu. :D Atunci urla ca e nedreptate si ca HUOOOO!, jos politicienii hrapareti. Dar apara cu spume la gura aceiasi politicieni cand "dau la tot cartieru'", ca dau din banii tuturor, deci ai numanui. Draguuuuutz... Emotionant chiar! N'asha? :)

  • tc1900, vineri, 08.11.2019 22:22

    din pacate, Romania este locuita de multi oameni saraci si needucati si asta se vede. Pt Radu, nu iti mai pierde vremea sa ii convingi pe edikk&co, e munca in zadar

  • Edikkk, sâmbătă, 09.11.2019 02:50

    @tc1900 needucat sunteţi dvs, tocmai prin atitudinea că dacă ai bani mai mulţi, gata te consideri mai educat decât altul mai sărac. Educat înseamnă manierat - ceea ce înseamnă aprecierea faţă de aproapele tău, empatia, simpatia, dorinţa de a ajuta, dorinţa de dreptate şi egalitate. Poate ar trebui să ne readucem aminte ce înseamnă Republica. Republica România. Ar trebui să ne bazăm mai mult pe Libertate, Fraternitate, Egalitate. Nu să lătrăm superior la săraci. Până la urmă ăia mulţi săraci îi plătesc 10.000 euro pentru unul bogat să îşi ia maşină nouă electrică! Unde este echitatea? Cam multe abuzuri, nu credeţi?

  • Dan, sâmbătă, 09.11.2019 07:19

    Radule, trage-ți două palme ca să nu-ți tragă alții după. pe lângă că românul are un salar de mizerie, prețuri mari, tu mai insiști ca impozitele auto să crească mult mai mult, ești dement omule. Adica eu să nu mai am dreptul să dețin un mijloc de transport, din cauza unor nebuni ca tine, ca tc1900 și mulți alții, că vă intoxic, îmi dai tu alt loc de muncă? tu crezi că patronului meu îi pasă că pierd eu autobuzul, sau că n-am mijloc de transport ? Nu, mă concediază și aduce pe altul, sau rudele, că așa e la modă în orice colț a țării. Suntem în 2019, omul are nevoie de o mașină indiferent de situație, am o urgență, poate un membru al familiei îi este rău, până ajunge ambulanța eu ce fac, văd cum iși dă duhul ? Mai gândiți băi nebunilor... ferească ce mentalitate aveți unii. Țara asta și așa abia se ține în picioare, tu mai vrei și alte taxe.... iar pentru tc1900, în orice țară sunt oameni civilizați, mai puțin civilizați și chiar proști, însă în România, românul începe încet să se trezească, greu de tot, dar se trezește.

  • Radu, sâmbătă, 09.11.2019 18:40

    Bravo Dane, palme pumni, daca minte n-ai, dai si tu cu ce ai. Tu esti din ala care asculta "Pumnii mei minte nu are" intr-o coaja de Golf 4 cu fum in spate de 2km. Nu iti dau eu alt loc de munca. De ce vrei sa primesti totul pe tava? Ridica o carte si invata ceva mai bine remunerat daca stai prost cu banii. Dar desigur, palma se ridica mai usor. Astia ca tine ruineaza tara asta. Fara calificare, prost platiti dar fara dorinta de evolutie. Doar sa primeasca. Pomanagiu. Daca ai 2000 lei si nu iti ajunge, fa mama o calificare mai bine platita, uita-te in piata. Vezi ce se plateste cu 4000 de lei si invata meseria aia. Nu te mai plange ca e scumpa viata. Viata nu e scumpa, esti tu prea prost sa produci cat sa ai o viata normala. Noroc ca te-ai trezit tu mare branza stricata. Tara abia se tine pe picioare ca tu esti talpa tarii, om fara carte si necalificat. Dar cu nevoi de masini. De cat bagi la pompa? 20 50 lei?

  • Marius Filipescu, duminică, 10.11.2019 00:20

    Clar o Dacia Nova intretinuta corect poate fi mai sigura in trafic decat un BMW E60 cu 14 cordoane de sudura dupa cateva daune totale si revandut de țepari contra profit, asta-i adevarat. Deci si eu cred ca rablele care pun siguranta in pericol ar trebui interzise printr-o supra taxare. As pune chiar o taxare tripla in Bucuresti, tarifele de acum mi se par mici. Pana aici sunt de acord. Dar sa taxezi si masinile noi achizitionate mi se parea culmea prostiei si ar trebui sa primeasca nota din partea europei civilizate ( in consecinta amendarea statului roman cu cateva miliarde ), sa vedem cu scoate Orban banii de sub saltea sa dea la CEDO ;-).

  • bla bla, duminică, 10.11.2019 03:31

    @Edikkk in mare sunt deacord cu tine, cu exceptia "Până la urmă ăia mulţi săraci îi plătesc 10.000 euro pentru unul bogat să îşi ia maşină nouă electrică! Unde este echitatea? Cam multe abuzuri, nu credeţi? Aia "bogati" care isi cumpara masina electrica platesc si ei taxe si impozite. Eu unul vad acei 10k euro ca pe o scutire de taxe pentru cei care vor sa cumpere o masina electrica. O masina electrica elimina poluare de unde conteaza cel mai mult(orase), iar asta e in beneficiul toturor locuitorilor din acel oras(si nu doar), inclusiv pentru acei saraci care nu-si permit o masina electrica.

  • Multinationalul, luni, 11.11.2019 10:08

    Eu am venit doar pentru comentarii. Eram sigur ca-l intalnesc pe Radu aici. Nu ma refer la individul "Radu" ci la tipologia "aia" de om. Revenind la individul Radu, chiar trebuie respectat acest om. Zece oameni oarecare (plus familiile acestora) isi traiesc vietile pe spinarea lui. #Respect! De fapt adevarul e altul. Acei "saraci" (patura de jos cum o numeste el), ii platesc salariul prin inchirierea acelor imobile despre care pomeneste! Ca fapt divers, eu sunt un corporatist care castiga chiar mai mult decat Radu dar nu imi permit sa-mi dau atat de multa importanta. Sunt constient ca sunt mic. Chiar mic de tot. Ce sa mai zic de Radu?! Imi cer scuze dar mi s-a facut greata si merg sa vomit.

  • Alex00, luni, 11.11.2019 10:08

    Hai ca am auzit-o si pe-asta... 3500 EUR/luna si esti bogat! Mai mult... platesti o masina cu 76k cand castigi 3500? Asta inseamna orice dar nu bogatie. 3500 eur/luna e fix nimic in termeni de "bogatie". In afara faptului ca traiesti fara grija zilei de maine, mananci des in oras, iti iei niste haine mai rasarite, faci niste concedii faine de 2x pe an si pui 1-1.5k luna deoparte. Asta considerand ca ai deja o locuinta platita. Dar apoi sa dai aproape 80k pe o masina... nu se leaga. Daca platesti rate la apartament/casa si masina... deja esti... oricum dar nu bogat la 3500 eur/luna.

  • LR, luni, 11.11.2019 10:14

    Taxe? Să se dea câte una, să ajungă la toată lumea!