Cota de piață a mașinilor diesel a scăzut în Europa la 29% în perioada iulie-septembrie: înmatriculările au scăzut puternic pe principalele piețe

Publicat joi, 07.11.2019 12:41 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Doar 29% dintre mașinile înmatriculate în Europa în perioada iulie-septembrie au avut motoare diesel, ca urmare a scăderilor puternice din principalele piețe. Între timp, cota de piață a mașinilor pe benzină a crescut la aproape 60%.

Clienții europeni se îndepărtează din ce în ce mai mult de mașinile diesel, în ciuda faptului că motoarele moderne sunt considerate "curate" în studiile independente.

Potrivit datelor analizate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), în perioada iulie-septembrie, cota de piață a mașinilor diesel a fost de numai 29.1%. În total, clienții au înmatriculat doar un milion de mașini diesel în acest interval, în scădere cu peste 14% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Scăderea are drept cauză principală dezinteresul clienților de pe marile piețe europene: înmatriculări de mașini diesel au scăzut cu 35% în Spania, cu 25% în Italia și cu 21% în Marea Britanie, în timp ce Germania a înregistrat o creștere modestă de aproape 5%.

Și în România, înmatriculările de mașini diesel s-au prăbușit în acest interval cu peste 35%, la ceva mai mult de 12.000 de unități.

Între timp, mașinile cu motoare pe benzină au ajuns la o cotă de piață de 59.5% după înmatricularea a 2.1 milioane de unități, în creștere moderată cu 6.1%. La acest capitol, cea mai mare creștere procentuală de înmatriculări a avut loc în România (36.500 de unități, +44%), însă creșteri de peste 30% s-au înregistrat și în Italia, Grecia, Ungaria sau Lituania.

În ciuda scăderilor înregistrate de diesel, mașinile electrice și hibride nu profită decât parțial de această situație. Astfel, în al treilea trimestru al anului, cota de piață a mașinilor eletrice și hibride de orice fel a ajuns la 11.4%, după o creștere generală a înmatriculărilor cu peste 46%.

Mașinile electrice au adus o creștere de 126% la înmatriculări, în timp ce mașinile plug-in hybrid și-au continuat declinul ușor din acest an, cu 7.6%. Ca și până acum, hibrizii fără încărcare la priză au înregistrat o creștere a înmatriculărilor cu 47%. Pe piața din România s-au înmatriculat 3.695 de mașini electrice și hibride, în creștere generală cu 83%.

Via ACEA

  • Green_Alex, joi, 07.11.2019 13:04

    Fara sa acuz o anumita tehnologie sau alta scaderea masinilor diesel spre 20% mi se pare o tendinta normala daca ma uit la cum se conduce in jurul meu. Cred ca motoarele diesel E6 sunt destul de curate, dar asta cu pretul unui DPF care in cazul exploatarii prin orase dezvolta niste probleme. Pe de alta parte motoarele noi pe benzina au consumuri din ce in ce mai bune atat prin oras cat si in extraurban. Aditional au mai aparut si multe hibride care desi inca sunt destul de scumpe promit sa asigure atat un consum bun in oras cat si o fiabilitate buna. Electricele desi sunt inca scumpe isi pot justifica pretul si ele in anumite cazuri particulare. In concluzie raman de parerea ca toate tipurile de propulsie enumerate mai sus trebuie sa coexiste atata timp cat sunt folosite in mediul in care exceleaza. Pot fi folosite si in alte conditii, dar cu penalizarile aferente la consum, la fiabilitate, la randament sau timp.

  • Tatraurs, joi, 07.11.2019 14:13

    Nici nu ma mira,dieselul s-a autofaultat in ultimii 10 ani,doar cine n-a avut diesel modern nu stie ce inseamna problemele cu pompa de inalte,egr,injectoare,dpf,turbina,tubulatura turbo,volanta cu masa dubla,intercooler... si cat de scump sunt de reparat. Eu unul nu vreau sa mai aud de ele. Basca,la ce limite de viteze sunt pe autostrazile din Europa(in Anglia 112km/h pe autostrada) chiar nu mai merita sa iti iei pe motoruna.

  • DLP, joi, 07.11.2019 14:26

    @Tatraurs Te rog sa aplici o erata: probleme semnalate/intalnite de tine nu s-au identificat, decat intr-un numar insignifiant, deci de nebagat in seama, la grupul VW

  • Marius, joi, 07.11.2019 15:15

    Este normal ca numărul vanzarilor să scadă în această perioadă, toată lumea este în vacanță... nu este nevoie de nici un studiu pentru asta...

  • Tatraurs, joi, 07.11.2019 15:43

    @total de acord,cele din grupul vag sunt cele mai stricacioase,dar la capitolul fiabilitate si japonezele stau rau cu motoarele diesel,toate japonezele au probleme cu dpf-ul care se infunda si baga motorina in baie,subaru 2.0 diesel se rupe arborele cotit si se strica injectoarele,Mazda 2.2(2014)injectoare care curg,arbori cu came stricati pana in 80 000km,turbine,Honda la fel,dpf,turbine,injectoare+ lant de distributie la cele diesel de slaba calitate,Toyota a preferat sa cumpere motoare de la Bmw,Mishubisi de la Vw.La Mercedes 2.2 te iei cu mainile de cap,la bmw-ul de 2.0 la fel. Dieselul a devenit mult prea scump de reparat,doar Isuzu mai face motoare diesel relativ fiabile,cel de 1.9 de acum.Nici cu noile benzinare cu injectie directa nu dai lovitura la fiabilitate,din pacate la toate apar depuneri de carbon pe supape. Morala mea,dracu isi mai ia masini de generatie noua,de diesel sa nu mai aud in ruptul capului.

  • Kotegaeshi, joi, 07.11.2019 19:41

    Eu am mai spus-o. E ok (pt. buzunar) sa-ti iei un diesel nou.Cand iese din garantie si incep problemele.....apare @motorina si spune ca daca diesel nu e, atunci nimic nu este. Totul se rezolva cu mai multe filtre montate pe la motor........

  • mircea badea, joi, 07.11.2019 22:02

    eu inca n-am vazut teste independente cu motoarele noi diesel,macar euro 6d temp care pot polua dublu legal, ca restul clar sunt praf. si romanii sa invete sa puna numai combustibili premium si sa mai tureze motoarele, altfel se plang pe urma aiurea..

  • Arogantul, sâmbătă, 09.11.2019 00:16

    si apoi ne miram ca imbecilii cum de cresc emisiile CO2 in sectorul transportului

  • zarnesteanu, sâmbătă, 09.11.2019 03:52

    Nevasta-mea are un R320 CDI din 2007. Probleme la motor: oil cooler-ul e la baza motorului, sub varful V-ului format de cilindri. Acum vreo 2 ani a inceput sa-mi curga ulei pe driveway si am aflat ca sunt de vina niste garnituri care costau cativa dolari. Dupa o vreme, isi pierdeau proprietatile elastice si incepeau sa curga. Din cauza proastei amplasari, ca sa ajungi la garniturile alea trebuia scos tot ce era in interiorul V-ului, turbo, liniile de alimentare, senzori ... o intreaga poveste. Pretul final la dealer, $1800. Pentru niste amarate de garnituri. Cu ocazia asta macar mi-au curatat motorul, intake-ul, turbo, absolut totul, ca la carte. De cand am luat masina, second hand, motorul are o bataie deranjanta pe anumite plaje de turatie. Neavand mare experienta cu dieselurile, am crezut ca asa trebuie sa fie. Anul asta mi-am dat seama ca e lantul de distributie. Nasol momentul. Asa inseamna inca $1800. Sincer, asa mi s-a acrit de diesel ca nu mai imi trebuie, nici nou, nici uzat, nici bine intretinut, nimic. Mai bine un motor pe benzina, chit ca consuma mai mult dar e mult mai fiabil. Oricum, cel mai probabil, urmatoarea masina va fi un SUV mic, electric. Am zis.

  • Kotegaeshi, sâmbătă, 09.11.2019 05:04

    Stai un pic, ca o sa vina "Sapte Dipiefuri" , ca un haiduc ,sa spuna ca habar nu ai ce inseamna sa ai dizal. De aia are Veo suxces. Heh,heh,heh!