Noul Audi RS3 Sportback este aici: modelul preia designul și motorul de 400 de cai putere al sedanului

Publicat vineri, 10.02.2017 10:22 de Daniel Popescu

Noul Audi RS3 Sportback nu aduce nicio surpriză majoră, întrucât preia designul lui RS3 Sedan, dar și cel mai puternic motor cu cinci cilindri din istorie, care furnizează 400 de cai putere.

În toamna anului trecut, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, Audi reușea să iasă în evidență în zona compactelor sportive cu noul Audi RS3 Sedan, care prin prisma unui motor spectaculos reușea să ajungă la performanțe asociate în special supercarurilor.

Iată că toate aceste noutăți au fost acum implementate și pe noul Audi RS3 Sportback, care a fost dezvăluit oficial înainte de prezentarea oficială cu public care va avea loc peste mai puțin de o lună la Salonul Auto de la Geneva.

Astfel, Audi RS3 Sportback preia cel mai puternic motor cu 5 cilindri din istorie, și anume unitatea de propulsie TFSI de 2.5 litri care dezvoltă 400 de cai putere, cu 33 de cai putere mai mult decât versiunea precedentă, în timp ce cuplul este de 480 Nm între 1700 și 5850 rotații pe minut. Cu ajutorul acestei propulsii, RS3 Sportback ajunge de la 0 la 100 km/h în numai 4.1 secunde, în timp ce viteza maximă limitată electronic la 250 km/h poate fi crescută la cerere până la 280 km/h.

Deloc surprinzător, tracțiunea integrală quattro face parte din pachetul standard, iar cutia de viteze este cu dublu-ambreiaj și are 7 trepte. RS3 Sportback are o gardă la sol coborâtă cu 2.5 centimetri față A3 Sedan, la fel ca în cazul lui RS3 Sedan, iar ecartamentul față a crescut și el cu 20 de milimetri. Din punct de vedere al designului nu avem niciun fel de noutate, întrucât elementele introduse pe RS3 Sedan au fost preluate și pe varianta Sportback.

După lansarea de la Geneva, Audi RS3 Sportback va putea fi comandat în Europa începând din luna aprilie, iar livrările sunt programate să înceapă în august.

Via Audi

  • someone, vineri, 10.02.2017 10:52

    400 cai..... cum o fi rezistand platforma aia MQB de rahat cu atatia cai? si pe desupra mai are si semi-independenta pe spate....ba stai, e independenta, ca e integrala. da e preponderent fata, si spatele intra doar cand e nevoie de aderenta. pacat ca are o fiabilitate sub zero, astia de la audi chiar nu stiu ce fac. ar trebui sa se ocupe de nasturi.

  • Kirotractor, vineri, 10.02.2017 11:25

    Motorul in sine (apropo, in text ati sarit un "5" inainte de "cilindri", AM!) e o reusita deplina, dar adoptarea lui pe A3 Sportback nu ma incanta, din simplul motiv ca modelul asta al lor imi pare o strutzo-camila - parca n-ar fi nici break, da' nici hatchback. Pe TT-RS se potriveste deci mai bine 2.5 TFSi-ul zic eu - si nu doar fiindca egaleaza sau chiar bate majoritatea supersportivelor cu pret dublu.(0-100 km/h in doar 3,6 s.) Fiabilitatea nu cred sa fie o problema - poate doar a cutiei DSG, desi se pare ca doar cele montate pe VW au facut frecvent necazuri, conform statisticilor de pe forumurile dedicate. Si sunetul celor 5 cilindri e fabulos - zic asta nu din... auzite, :-) auzindu-l pe viu, chiar daca in precedenta declinare, ale carei performantze deja erau cumva inutil de ridicate. Pentru drumurile romanesti cel putin.

  • Scorpionul.negru, vineri, 10.02.2017 13:33

    @someone 0 pozitive 20 negative ! Iti dai seama cata dreptate ai nu ?

  • someone, vineri, 10.02.2017 14:55

    pacat ca nu ati citit printre randuri dedicatia ;)

  • Andy, vineri, 10.02.2017 14:55

    Nu stiu daca observa careva, insa performantele (sprintul) sunt peste celebrul Ferrari F40 de la sfarsitul anilor '80, inceputul anilor '90. O compacta fara vreun design supersport a ajuns mai performanta ca supercarul de top al Ferrari, model construit de la 0 pentru viteza si performante si propulsat la vremea respectiva de un 2.9 twin-turbo V8 de 471 cp. Lumea a evoluat, asta e clar... Restul e can-can :-)

  • @ someone, vineri, 10.02.2017 15:18

    ar trebui sa iti pui cateva intrebari despre tine si sanatatea ta mintala, citeste asta printre randuri :))))))

  • Kirotractor, vineri, 10.02.2017 15:23

    Asa-i, iar progresul e si mai evident daca facem comparatii cu cea mai rapida masina de serie din anii '70 (1966-1973 mai precis) - celebrul Lamborghini Miura, care atingea suta in 6,7 secunde in versiunea SV de 370 CP, fiindca prima sprinta si mai slabutz, in 7s. ...Acceleratie echivalenta unui mini hot-hach actual "banal'' de cca. 200 CP si 20K euro gen Clio RS, 208 GTI, Ibiza Cupra, Corsa OPC etc. Partea ceva mai trista a evolutiei e ca pe vremea Miurei (Vmax. 276 km/h totusi...) nu te loveai de radarele prezentului, ca sa nu mai vb. de statul la semafoare si-n ambuteiaje cu sute de cai sub tine.

  • automobilistul, vineri, 10.02.2017 15:24

    Scot pe banda rulanta modele din ce in ce mai ''chicioase'' si ''situri'' .Problema e ca Audi nu se va conduce niciodata ca o marca premium, iar in ultima vreme nemtii au schimbat sinonimele pt premium , asociind aceasta notiune cu ZERO fiabilitate, subansamblu low cost , motoare non dezvoltate , transmisii manipulate etc.

  • automobilistul, vineri, 10.02.2017 15:36

    @tractoristul. Mai ai de gand sa te votezi singur ? Pilulele le-ai luat ?

  • Andy, vineri, 10.02.2017 15:38

    @Kiro Aici te inseli cand zici de Miura ca avea cel mai rapid sprint in anii '60: http://www.caranddriver.com/flipbook/car-and-driver-tested-the-12-quickest-cars-of-the-1960s#7 Era depasita bine de multe modele americane sau de Porsche 904. De altfel in anii '60, Miura nu era nici in top 12 ca acceleratie...

  • Kirotractor, vineri, 10.02.2017 15:48

    @Andy - Mea culpa, trebuia sa precizez ca titlul de "cea mai rapida masina de serie" al Miurei se referea [doar] la viteza maxima.

  • Andy, vineri, 10.02.2017 16:02

    @Kiro Uite top-ul care ne intereseaza: http://www.zmescience.com/research/technology/fastest-cars/ Se pare ca in anii '60 Ferrari 365 GTB/4 “Daytona” a fost regina vitezei maxime, cu 280 km/h. Oricum anii '20-'30, cu Duesenberg-urile cu viteze maxime de peste 200 km/h si motorizari de 265, 320 si 400 cp (au avut si de 400 cp insa era pentru acceleratie, nu pentru viteza maxima, de aia apare in lista doar motorul de 320 cp), au fost chiar nebuni... Nu degeaba Duesemberg e considerat zeul auto, in anii '30 modelele costand si 30.000 $ (cat salariul pe 10 ani al unui medic bun dintr-un oras mare ).

  • vianu, vineri, 10.02.2017 17:55

    initial eu am crezut ca in locul lui someone a comentat "pilotu'" satului...abia apoi am intrat la banuieli si sa-mi dau seama ca e scris la plesneala....cateodata ghilimelele sunt invizibile masina...mie imi place...pentru ca imi plac Sportback-urile astora.

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 11.02.2017 00:32

    someone 56 negative ? E noul record pe AM cred;;...eu nu am mai vazut asa ceva :)))

  • automobilistul, sâmbătă, 11.02.2017 00:49

    @coropisnitza Tu vorbesti mah :))) ?

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 11.02.2017 02:41

    @automobilistul Cine vorbea...mascarescu care are 99% din comenturi ascunse de la manute rosii :)))))))))))))))))))))))))

  • mihai, sâmbătă, 11.02.2017 12:39

    Am fost in concediu o saptamana in Ungaria la bai termale ,fiind vacanta pentru elevii pana in clasa a 5-a,deoarece am renuntat la a merge cu doua masini fiind doua familii si amandoua familii posedand suv-uri,am mers cu suv-ul prietenilor nostri care ce sa vezi ma frate au toyota land cruise vx vagon 2014 ,masina de 3 anisori ,pe drum uite zice cum merge nu stiu ce ,in fine a trecut unu cu un bmx x5 de ne-a lasat in urma asta e alta poveste ,dar ce se intampla ,la intrare in localitatea valea lui mihai ,pac se aprinde becul galben care imita forma motorului ,am si zis bai s-a dus dracu

  • mihai, sâmbătă, 11.02.2017 12:47

    ,bai suntem morti ,zice ce sa fac i-am zis acum du-te asa mai avvem doar 45 de km si ajungem si vedem in debrecen mergem acolo si vedem,asta fiind duminica ,nimeni nimic toate inchise ,ok ne-am cazat asta era fiert ,l-am tot incurajat ,in fine ,vine luni dimineata mergem la toyota debrecen sa vedem ce si cum ,baga testerul ce sa vezi frate galeria de admisie varza ,incepe asta injura pe acolo, cat face ,pai cam 250.000 de forinti ,echivalent in lei cam 35 de milioane ,acu intrebare test domne putem ajunge inapoi acasa,da zice mecanicul puteti dar ar fi bine schimbata ca vor cadea si altele ,morala 1 pretul era dublu fata de o eruopeanca ,2 se strica si toyota avand doar 3 anisori ,

  • mihai, sâmbătă, 11.02.2017 12:52

    a da ,a stins eroarea cu testerul si a zis ca poate a avut o eroare ,pe drum spre statiune ,a prins curaj prietenul meu ca nu s-a aprins si a inceput vezi doar a fost o eroare etc ,vai am scapat ,pe dracu dupa 10 km s-a aprins iar ,cum s-a aprins ? bine pana la hotel a stat stins am oprit si a zis hai sa vedem daca il pornim iar, poate nu se mai aprinde becul, pe dracu i-a dat o cheie s-a aprins iar ,,,,,,,,

  • automobilistul, sâmbătă, 11.02.2017 14:30

    @coropishpish Vezi ca te contrazici singur ;) @tokyo Asa este, de fapt transmisia de pe Haudi nici nu pute pe langa E-CVT , doar ca putini au abilitatea sa inteleaga ce e aia tehnica adevarat.

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 11.02.2017 18:36

    @automobilistul Da vad ! 10 manute rosii si doua verzi la tine si comentul ascuns :)))) te faci iar de ras. Mai bine nu mai comenta !

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 11.02.2017 18:37

    Si alea verzi 2 sunt date de tine evident ! Nimeni nu ti-ar fi acordat asa ceva :))))

  • automobilistul, sâmbătă, 11.02.2017 19:24

    @corpishpish Daca chiar crezi ca voi intra in polemica cu tine iar te inseli, am lucruri mai importante de facut cum ar fii sa-mi curat turturii de pe oglinzi la Toyota Avensis T28 ;) .Trebuie sa ma obisnuiesc curand mai urmeaza si un CH-R in parcarea mea , sper sa nu crapi de invidie ca ti-am zis ...

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 11.02.2017 19:32

    @automobilistul Normal ca nu mai intri in polemica pt. ca nu mai ai argumente :)). Daca tu te crezi mare smecher cu un junghi de Toyota te inseli amarnic. Poti sa ai si Lexus LS tot un nimeni esti si tot o masina de 2 lei e. Si cine te-ar crede pe tine ca ai permis sau masina ? Iti spun eu . Nici tu nu crezi ce spui !

  • automobilistul, sâmbătă, 11.02.2017 20:23

    @coropishpish Deja imi pute de la o posta cum iti curg balele dupa o masina noua si luxoasa cum e T28 , asa ca, sincer nu mai am ce argumenta cu rine, consider ca esti mult prea mic si sfrijit pt a argumenta :)))

  • automobilistul, sâmbătă, 11.02.2017 20:26

    ''Lexus LS ala de 2 lei'' costa mai mult decat toata mostenirea ta de patrimoniu cu tot cu domiciliul unde staim, care probabil e tot casa lu' bunel' :)))

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 11.02.2017 20:27

    @automobilistul Luxoasa auzi :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Aia e low cost toata ziua. De fapt la bugetul tau o cotoarba de Toyota e lux corect ! Stiam ca esti sarac dar nici chiar asa..

  • automobilistul, sâmbătă, 11.02.2017 21:43

    Ai cam mult timp liber sa raspunzi asa repede la comentarii . A terminat femeia de serviciu concediul medical si te-au dat afara ? :))) .Avensis din 97 circula si azi pe strazi fara probleme, pe cand Passate B4 nu prea mai vezi, poate la Ramnicu Valcea :))) asta ca tot ziceai de lux ;)

  • automobilistul, sâmbătă, 11.02.2017 21:50

    PS : Tocmai am deschis o conserva de peste ( nici o masa fara peste vorb-aia ) , ma gandeam sa-ti arunc si tie un guvid pt a putea sa faci economie la intretinere :)))

  • dan, sâmbătă, 11.02.2017 22:26

    scorpion, esti constient ca intr-o buna zi ai putea sa te intorci la parizer?? Este doar o intrebare, sper ca ai inteles!

  • automobilistul, sâmbătă, 11.02.2017 22:42

    Vad ca-ti iei cam multe negative Scoprioane :))) ...ce coincidenta civica :))) Pe langa gaz ai uitat sa specifici ca intra si pretul chiriei la ''vila'' :))). Somon ? pastrav ? merluciu ? Iar te uiti prea mult pe Wild ? :)) .. Tocmai am terminat conserva, acum am trecut la un ness sa ma tina in fortza , altfel cam greu sa citsti aberatiile tale :)))

  • automobilistul, sâmbătă, 11.02.2017 22:44

    PS: Special am pastrat jumate de plic de nes, ma gandeam ca o sa am de aface cu ineptiile tale candva :)))

  • automobilistul, duminică, 12.02.2017 00:48

    Probabil tu acum stai pe banca in parc cu baietii scuipand seminte in timp ce eu iti citesc aberatiile stand pe fotoliu. am dat drumul si la masaj in sezut, se simte mai ceva ca-n S class ;) . Trebuie sa fiu fresh caci maine cand ma urc in Avensis si dau drumul la caldura in scaun ( ca orice masina care se respecta ) sa fiu odihnit . Dar o sa acompanieze sistemul audio Premium JBL de la Toyota.....ehhh nu ai de unde sa stii tu de asa ceva Golful tau 2 nu are decat 2 boxe si alea aftermarket din vitan la man a doua :)))

  • automobilistul, duminică, 12.02.2017 00:50

    PS : Ai idee ca citindu-ti postarile e ca si cum m-as uita la ''Leana si Costel'' ? Mi-am luat si alune ARO ca la cinema :)))

  • inexorabil, duminică, 12.02.2017 02:01

    Uvertura Judecății de Apoi va fi interpretată de Automahala.

  • Kotegaeshi, duminică, 12.02.2017 11:19

    Casa de nebuni "Paradisul" e la valcea.

  • Scorpionul.negru, duminică, 12.02.2017 12:18

    @Kotegaeshi Iar te oftici ca la tine acasa e infern si nu ai parte de ce e mai bun ?

  • automobilistul, duminică, 12.02.2017 15:51

    @Coropishpish Iar te-ai facut de coco pe aici :))) .....vad ca esti ''nambar oan'' la negative :)))

  • inexorabil, duminică, 12.02.2017 17:04

    Vianu, nu mă ȋncearcă nicio curiozitate sau pasiune “morbidă” pentru a mă băga (iarăși) ȋn cloacă, așa cum ai insinuat de curând (chiar dacă te-ai referat la “unii”). Dar zi tu: vezi vreo soluție posibilă de a liniști spiritele pe aici? Unul este “putred” de bogat (deci ușor de pecetluit cu Semnul Fiarei, căci cei mai fricoși oameni sunt cei care au oroare la gândul că și-ar putea pierde vreodată averea, poziția, privilegiile, confortul și huzurul…de fapt, nu neapărat doar parveniții, ci și orice făptură umană care iubește și ȋși pune nădejdea ȋn “dulceața acestei lumi trecătoare”), iar celălalt deținătorul maximum ȋncredințat al adevărului, dar nu doar din Univers, ci și din Multivers, Metavers, Xenovers, Omnivers, Alfavers și Omegavers (deși n-am habar dacă au ajuns și pe acolo “asiaticele” lui ireproșabile). Iar tu, dragă Kotegaeshi, nu-ți mai bate capul, cum făceam și eu odinioară…N-am reuși decât să ne amărâm sufletele, iar timpul este atât de prețios… Ȋ.P.S. Mafiosie, cine știe? ultima strigare…poate te voi “dezactiva” de tot – care dintre sedanurile “asiatice” (dar nu ajutat de americanii de la Extreme Turbo Systems) ar putea face mai mult decât “ghermanca” următoare: https://www.youtube.com/watch?v=qFPGknQgMT0 ?

  • automobilistul, duminică, 12.02.2017 17:42

    Salutare bravule @inexorabil, ma inclin cu stima a ceea ce ai spus ;) . Ca o paranteza, ti-am oferit mai sus +1 fiindca avea -2 , cum s-ar zice- mi-am scos iar prietenul din ra*at, nu putem sa te las in prapastie. Revenind la propriu-ti argument ulterior, iti voi raspunde cu un contra-argument temeinic domeniului auto . Mărseidisul fiind o limuzina cu 4 usi nu este o masina de DRGA RACING , la fel cum din nici un alt auto cu caroserie tip CASUAL nu poti face o masina de ''liniutze'' . In locul compratiei as fii pus la bataie Godzilla R35 sau R37 Alpha 1.650CP ;) .Alta intrebare ?

  • automobilistul, duminică, 12.02.2017 17:42

    aveai*

  • vianu, duminică, 12.02.2017 19:11

    @inexorabil care spirite... unde vezi tu spirit la astia doi? :)) sunt doua "tufe de Venetia". Da, am zis unii si altii...ultimii sunt cei mai isteti...nu se baga in cloaca astora. Pentru ce? Castigi ceva? Poate @kota are dreptate...valceanu posibil sa fie doar vizitiu. Personal, cred ca e de conditie mai buna. Financiar, vorbind. Ca'n rest...e ultima scursura. Celalalt e... pe pilule. Daca 'si le ia la timp e ok, altfel o da in..."coincidenta civica". Are asta niste constructii verbale de te doare mintea....aceste nonsensuri de exprimare intalnite de'a lungul timpului la majoritatea comentariilor demostreaza ca originalul mafia e acum si ...automobilist. Si, in acelasi timp, un diliu fara leac. ...propriu-ti argument ulterior(!) .... argument temeinic domeniului auto

  • inexorabil, duminică, 12.02.2017 23:19

    Automobiliticule, lasă-mă cu mușchii ultradopați ai GT-R-ului…Ultima ispravă a fost posibilă tot datorită lui americanilor de la ETS: cu peste 2000 CP, s-au ȋnregistrat 7,012 sec. pe sfertul de milă…“WOW!”, ȋntr-adevăr, dar GN n-a mai progresat din 2014 (7,637 sec.) – nota bene: single turbo, nu twin-turbo ca GT-R – că cine știe unde ar fi dus emulația “cap la cap”. Dar, dacă tot mizăm pe sfidarea barierelor bunului simț…tehnic, atunci ia-o și pe-asta la digerat, că nu ți-am zis-o până acum: https://www.youtube.com/watch?v=q9rnDwrgpek Prima Toyota din istorie (modelul AA) a avut motor de concepție Chevrolet, șasiu și electrice de la Ford, iar caroseria era de proveniență Chrysler. Cu alte cuvinte, Triada americană i-a dat brânci evolutiv “celei mai celei” companii auto de astăzi ȋn topul valorii mondiale de brand. Așijderea, marea odisee Toyota Land Cruiser a pornit la drum pe baza unui Jeep al dușmanilor “scârboși” găsit de Armata Imperială; mai târziu, a preluat și motoare de la Merseidis Bănț. End of story. Scorpion otrăvitor, ce “rai” ȋți ȋnchipui că trăiești, din moment ce ȋți disprețuiești cu obidă semenii “nerealizați” materialicește și ȋi califici ȋn moduri la fel de odioase ca ale mafiotului?! Iar voi, Automarket, sunteți de comă…Dar noroc că eu am nervii tari. Rămân ferm pe baricade…Cât ar putea să șuiere șerpii? Atâta puteți, mă?!

  • vianu, luni, 13.02.2017 07:36

    fara poezie, viata e...pustiu

  • Kotegaeshi, luni, 13.02.2017 08:50

    Cati nerealizati ai ajutat tu, bai Matrix? Hahahahahahaha......Bah, @paradis, uite ,eu sunt nerealizat. Ma ajuti si pe mine? Nu de alta, dar e cazul sa demonstrezi si tu ceva concret. Ca de ham,ham,ham.....,s-au saturat toti. Stii, se zice ca omul s-a tras din maimutza,nu? Un lucru e clar ca lumina zilei: tu nu te-ai tras de tot! Ho, nu te ambala, doar glumesc!

  • Kotegaeshi, luni, 13.02.2017 09:57

    Uitandu-ma mai sus, incep sa realizez ceva ....mistic(?) Iubesc artele martiale. Sunt ,acum la a doua arta martiala. Stiu foarte bine ce inseamna Ninjutsu. Invizibili sau cat se poate de ascunsi sunt cei care practica ninjutsu. Revenind la ale noastre(comentariile de mi sus) ,pot sa s spun ca au aparut comentariile ninja. Adica comentariile ascunse. Si avem si doi shihani. Shihan scorpio si shihan auto. Sensei ni rei!

  • Edik, luni, 13.02.2017 10:48

    300 CP, 400 CP, 500 CP, 600 CP.... si chiar 1000 CP !!! Unde duce nebunia ! Orgoliile absurde si idioate ! Fiecare 100 CP in plus inseamna de fapt MAI MULTA POLUARE pentru plamanii copiilor nostri si in viitor al nepotilor nostri ! Stam si vedem LAUDELE la asemenea masini care MANANCA EFECTIV - LA PROPRIU - OXIGENUL pe care il respiram ! Si pentru ce ??? ca sa aiba unu sa apese pedala la 300 CP, 400 CP, 500 CP sau chiar 1000 CP ! O nebunie!

  • Stefi, luni, 13.02.2017 13:58

    @Edik - ca sa ajungi mai repede de unde ai plecat (pe circuit). :)

  • nica, luni, 13.02.2017 17:00

    ..la cate circuite avem în Romania... dar această maşină nu va fi cumpărată pentru mersul pe circuit ci pentru a avea motiv de laudă cu nr de cai CP. Caţi din cei care isi iau masini sport au ca obiectiv mersul pe circuit? Dpmdv deşi are performanţe f bune, este inutilă pentru Romania şi incomodă având în vedere suspensia. Maşina este şi f joasă pt drumurile din tara noastră